Gå til innhold

Når en mor ber en lege drepe barnet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et embryo er ikke et barn ennå. Min kropp, mitt valg.

Anonymous poster hash: b4f2a...710

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så en spontanabort er et dødsfall på lik linje med et trafikkoffer?

Anonymous poster hash: 1e6a2...aad

Skrevet

Hva er definisjonen på levedyktig? Puste for egen maskin etter fødselen f eks? Kunne da fint hevet abortgrensen til langt opp på tyvetallet.

Anonymous poster hash: 205fa...cbe

Det er i praksis der abortgrensen ligger. Det diskuteres i fagmiljøet hva man skal gjøre med det. At man den ene dagen aborterer fostre i uke 20 og den neste dagen setter alle krefter inn på å redde en på 22 uker. Jeg vil ikke definere abort som drap, men det er et vanskelig tema. For jeg mener i hjertet mitt at livet begynner ved unnfangelse. Vi må ha selvbestemt abort i Norge, men som fremtidig lege vil jeg ikke jobbe som f eks gynekolog hvor jeg kan bli nødt til å utføre utskrapinger. Jeg kommer ALDRI til å være åpen om disse tankene overfor pasienter.

Anonymous poster hash: a1b98...3a8

Skrevet

Er du for eller imot det? Hvis hun mener at det ikke passer å få barn. 

Klarer du å diskutere problemstillingen uten å spore av eller stille masse merkelige og usaklige spørsmål? Neivel.. prøv,da..

Anonymous poster hash: b96d1...df6

Hva mener du egentlig?

"Når en mor ber en lege drepe barnet sitt, er du for eller imot det?": Hvis en mor ber en lege drepe barnet sitt, så blir politiet koblet inn, pluss barnevernet, pluss forhåpentligvis en psykiater.

"Hvis hun mener at det ikke passer å få barn.": Er denne moren gravid? Men det er barnet hun har allerede hun ber legen drepe? Hvis du mener abort, så har du ordlagt deg veldig rart.

Jeg er 100 % for selvbestemt abort. Jeg er 100 % i mot drap av barn.

Anonymous poster hash: a7b06...cc4

Skrevet

HI når du sier drepe et barn, så jeg for meg en på 3 år 😕Kom deg på skolebenken a !

Anonymous poster hash: e4ccc...865

Skrevet

greit og ta abort synes jeg, man skal aldri dømme folk man ikke kjenner,man kjenner jo ikke grunnen deres,men jeg personlig hadde aldri klart det

Skrevet

Hva er definisjonen på levedyktig? Puste for egen maskin etter fødselen f eks? Kunne da fint hevet abortgrensen til langt opp på tyvetallet.

Anonymous poster hash: 205fa...cbe

Og i mange land er abortgrensen mye senere enn 12 uker

Anonymous poster hash: 9320e...419

Skrevet (endret)

Et stort og rungende JA til selvbestemt abort! En av våre viktigste rettigheter som kvinner i dag - retten til å bestemme over egen kropp!!

Endret av Puppen og lillemor
Skrevet

Jeg er imot, men dømmer ingen.

Hvilken rett har jeg til det?

Har aldri takk og pris vært i den situasjonen.

Anonymous poster hash: d584f...71c

Skrevet

For ei overskrift. Gidder ikke å svare deg med en sånn usaklig overskrift og spørsmål.

Anonymous poster hash: 5392d...f8f

Skrevet

Tullhøns.

Barnedrap - nei.

Selvbestemt abort - ja.

Hvorfor er sånne som deg alltid så opptatt av det ikke ennå levedyktige fosteret, og så lite opptatt av den eksempelvis fjortenårige jenta som er gravid etter voldtekt? Hvorfor teller ikke hennes liv? Eller, i fall du mener at det selvsagt i en sånn situasjon er greit med en abort - hvor skal du sette grensen, og hvem skal bestemme? 

MITT liv er viktig, JEG vil bestemme over meg selv og min egen kropp.

Skrevet

Om barnet ligger i koma med pustehjelp, vil det kunne bli aktuelt å holde tilbake hjelpen slik at barnet dør. En slik avgjørelse er tung nok om man ikke skal bruke følelsesladde ord som drap.

Samme gjelder for abortdiskusjonen.

Skrevet

Lenge siden jeg har vært her.

Skjønte ikke det var snakk om abort jeg...

For i Belgia var det snakk om å la foreldre be om aktiv dødshjelp for sine barn. Horribelt!

Anonymous poster hash: 948de...209

Skrevet

Hvis du hadde hatt bare en anelse sanfunnsinnsikt så hadde du fått med deg hva forbud mot abort kan føre til...

Anonymous poster hash: 059e7...1cb

Skrevet

Lenge siden jeg har vært her.

Skjønte ikke det var snakk om abort jeg...

For i Belgia var det snakk om å la foreldre be om aktiv dødshjelp for sine barn. Horribelt!

Eller så har de sett barna sine lide forferdelig over lengre tid, uten at det er noe noen kan gjøre for å lindre lidelsen. Vi skal være forsiktige med å dømme andre ut fra ens egen situasjon. Gå i mil i den andres sko, osv.

Hvis en mor ber en lege om å drepe barnet sitt kan vi ikke forestille oss følelsene som ligger bak.

Anonymous poster hash: 3aa8d...7bf

Skrevet

Eller så har de sett barna sine lide forferdelig over lengre tid, uten at det er noe noen kan gjøre for å lindre lidelsen. Vi skal være forsiktige med å dømme andre ut fra ens egen situasjon. Gå i mil i den andres sko, osv.

Hvis en mor ber en lege om å drepe barnet sitt kan vi ikke forestille oss følelsene som ligger bak.

Anonymous poster hash: 3aa8d...7bf

Er sykepleier, jobber med born og voksne.

Har sett mye fælt. Men er imot aktiv dødshjelp og veldig for lindring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...