Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Er du for eller imot det? Hvis hun mener at det ikke passer å få barn. Klarer du å diskutere problemstillingen uten å spore av eller stille masse merkelige og usaklige spørsmål? Neivel.. prøv,da.. Anonymous poster hash: b96d1...df6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Avsporingen klarte du selv utmerket. Gratulerer👏🏻 Anonymous poster hash: 4d294...00c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er selvfølgelig imot å drepe barn, det er vel ikke noe å diskutere. Det er drap. Er det abort du snakker om, altså et foster, er jeg for mors rett til å bestemme dette. Men det kan jo ikke være dette du mener, ut fra ordbruken din. Anonymous poster hash: 21481...5eb
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Begge deler er drap. Forskjellen er at det ene er straffbart, men uansett blir et liv tapt. Anonymous poster hash: 1edff...eb1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Begge deler er drap. Forskjellen er at det ene er straffbart, men uansett blir et liv tapt. Anonymous poster hash: 1edff...eb1 Nei, i følge norsk lov er ikke begge deler drap. Grensen må settes et sted. Anonymous poster hash: 44fdf...d01
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Hva om det er påtvunget da? Hva om det er snakk om en femten år gammel jente som ikke har støtteapparat rundt seg og dermed ingen mulighet til å kunne klare å ta vare på et evt barn? Anonymous poster hash: e39dc...e4a
LivetErEnLek Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Ser du virkelig ikke forskjellen på å drepe et barn og velge at det som kan bli et barn, ikke blir det? Du er vel imot prevensjon også da?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er for abort, uansett hvilken grunn kvinnen må ha! Det er helt opp til kvinnen som er gravid å avgjøre om hun velger å beholde eller ikke. Og det er et embryo før uke 12 ikke et barn!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Er du ferdig med barnevogntråden nå? Klar for nye 'diskusjon'? Eller utskjelling, blir vel mer rett å si. Abort er ikk drap og jeg syns det er helt greit at legene utfører det. Leger dreper ikke levedyktige barn, problemstillingen din er syk. Anonymous poster hash: 18beb...1a4
Ylva og Mathilde Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er for 100% selvbestemt abort! Det er så mange barn som blir født inn i lidelse, det er mange nok å ta av, vi behøver ikke produsere fler. Først når alle hjemløse/foreldreløse/fattige/prostituerte/slavearbeidende barn er tatt hånd om, kan vi begynne å se på behovet for å føde flere som i utgangspunktet er uønsket.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 Om noen ber legen drepe barnet sitt så blir vel politi og barnevernet koblet inn. Anonymous poster hash: db0c3...0b5
sug lut Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 Selvfølgelig er jeg for. Men usakligheten står du sjøl for. Og lykke til med å diktere hva folk får lov til å si, mene og spørre om.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #14 Skrevet 9. juni 2016 Herregud,ordløs! Anonymous poster hash: 946d9...985
Mandala Skrevet 9. juni 2016 #15 Skrevet 9. juni 2016 Abort kan vel i mange tilfeller være muligheten for å unngå en situasjon slik du skisserer.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #16 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er for selvbestemt abort om det er det du mener. Det er da snakk om å fjerne et embryo og ikke "drepe et barn" Jeg hadde aldri klart å ta abort selv, men er helt klart for at muligheten skal være der. Anonymous poster hash: 53838...fd8
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #17 Skrevet 9. juni 2016 Nei, i følge norsk lov er ikke begge deler drap. Grensen må settes et sted. Anonymous poster hash: 44fdf...d01 Nettopp, "i følge norsk lov". Men begge deler tar et liv. Anonymous poster hash: 1edff...eb1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #18 Skrevet 9. juni 2016 Er du ferdig med barnevogntråden nå? Klar for nye 'diskusjon'? Eller utskjelling, blir vel mer rett å si. Abort er ikk drap og jeg syns det er helt greit at legene utfører det. Leger dreper ikke levedyktige barn, problemstillingen din er syk. Anonymous poster hash: 18beb...1a4 Hva er definisjonen på levedyktig? Puste for egen maskin etter fødselen f eks? Kunne da fint hevet abortgrensen til langt opp på tyvetallet. Anonymous poster hash: 205fa...cbe
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #19 Skrevet 9. juni 2016 Du vet, hvis en mor ber legen drepe barnet sitt så hadde politi og barnevern blitt kontaktet. Når det er snakk om abort så blir ikke politi og barnevern kontaktet,gjett hvorfor? Anonymous poster hash: db0c3...0b5
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #20 Skrevet 9. juni 2016 Jeg gikk en tur på stien og hørte skogens ro, da hørte jeg fra lien en GJØK som glo: KO- KO! KO- KO- KOKOKORO!!! Du gjøkefrøken gå og legg egg et annet sted! Anonymous poster hash: 6837c...6bc
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #21 Skrevet 9. juni 2016 Er du for eller imot det? Hvis hun mener at det ikke passer å få barn. Klarer du å diskutere problemstillingen uten å spore av eller stille masse merkelige og usaklige spørsmål? Neivel.. prøv,da.. Anonymous poster hash: b96d1...df6 Først bør du lære deg hva en diskusjon er før du prøver å starte en. En diskusjon er ikke en kommunikasjonsmåte hvor du som starter diskusjonen har vetorett på hva folk skal fokusere på. Ønsker du en diskusjon må du være forbredt på å få innspill på både momenter du mener er viktig, og momenter dine diskusjonspartnere mener er viktig angående temaet. At du mener et spørsmål er merkelig eller usakelig er kun sett fra din subjektive mening, og er ikke allmenhetens objektive mening noe som svarene her også viser veldig tydelig. Anonymous poster hash: 848c6...ad0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #22 Skrevet 9. juni 2016 Jeg gikk en tur på stien og hørte skogens ro, da hørte jeg fra lien en GJØK som glo: KO- KO! KO- KO- KOKOKORO!!! Du gjøkefrøken gå og legg egg et annet sted! Anonymous poster hash: 6837c...6bc "Jeg gikk en tur på stien og SØKTE skogens ro" lyder sangen Alle kokokokokokokoko er jeg enig i Anonymous poster hash: ccff8...c92
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #23 Skrevet 9. juni 2016 Selv om du stater en abortdiskusjon på en svært provoserende måte der du avfinner alle som mener abort skal være tillatt som mordere, skal jeg likevel svare deg inngående. Og akkurat som du mener at det er drap å ta abort, mener jeg at det er både dumt, slemt og veldig skummelt å være motstander av abort i enhver sammenheng. Der abort er totalforbudt forårsakes mye mer lidelse og skade enn der det er lovlig. I en perfekt verden, der alt er fryd og gammen, sola alltid skinner, alle er snille mot hverandre hele tida, og folk aldri har sex uten å være 100 % klare for barn, der ingen menn voldtar, osv. Der vil ikke abort være et tema. Om du slutter å tenke svart-hvitt, rett-galt, om du trår ned fra din trone der du sitter og tenker at du er et så mye bedre menneske fordi du aldri ville tatt abort (men glemmer å se deg i speilet og se at du er et dømmende og lite forståelsesfullt menneske. Og om du er religiøs, kristen eller muslim eller buddhist for den saks skyld, og har forstått din religions budskap, vet du at det å være ydmyk og forståelsesfull og ikkedømmende er mye viktigere ennå avstå fra f.eks abort), så kan du prøve å ta innover deg kompleksiteten i debatten. Kvinner som tvinges til å føde et barn de ikke vil ha får barn som sannsynligvis ikke vil vokse opp med gode vilkår. Om de blir født av en psykisk syk mor som sliter, kan de selv ende opp psykisk syke, med den lidelse det medfører for dem selv og andre. Vi har et samfunn der vi ikke klarer å ta godt nok vare på de barna som sliter. Det er ikke nok fosterhjem. Å forby abort vil øke antall barn som har det vanskelig og som behøver hjelp betraktelig, men det vil ikke føre til at vi samtidig får like mange flere ressurssterke mennesker som har energi og overskudd til å ta vare på disse barna. Jeg kunne fortsatt og fortsatt, men enten forstår du poenget mitt av å lese dette, HI, eller så er du ikke i stand til å forstå, og da er det heller ikke noe poeng for meg å fortsette. Ønsker deg god bedring Anonymous poster hash: 93723...6e6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #24 Skrevet 9. juni 2016 Ja, jeg er for. Ikke for å avspore, men for å trekke en paralell er jeg også for prevensjon og angrepille/nødprevansjon. Anonymous poster hash: 0ab97...7aa
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #25 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er for selvbestemt abort og retten takk å bestemme over min kropp. Merkelig måte å starte en diskusjon på. Plager det deg at reglene er slik som de er må du nesten flytte. Foreslår konservative land slik som Nord-Irland. I enkelte land får kvinner straff for å spontanabortere også, mulig du vil bo der? Anonymous poster hash: 54eef...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå