Gå til innhold

Klikker på Norwegian!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det syns jeg og. Jeg etterbetalte men syns det var surt. Samtidig forstår jeg jo at mindre aktører enn SAS må tjene penger. Men Norwegian har trukket sine kunder dobbelt og ikke bare for avgiften. Selv Ryanair belaster ikke Allerede bestilte reiser

Anonymous poster hash: 78e40...6d6

Ja, Norwegian har virkelig surret det til nå. Tviler sterkt på at det er verdt pengene når alt kommer til alt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mail fra Norwegian. Utrolig bittert. Nå har de gått inn og trukket fra mitt kort også. PR. Person som reiser tur/retur utlandet blir jeg belastet med 160 kr.

Kjære kunde,

Norske myndigheter har med virkning fra 1. juni innført en avgift på 80 kroner for alle som reiser fra en norsk flyplass. Innenlands i Norge tilkommer også merverdiavgift på 8 kroner. Det er gjort unntak fra Svalbard og barn under to år.

Les vedtaket her.

Norwegian beklager på det sterkeste denne avgiften som vi er nødt til å kreve inn fra våre passasjerer på vegne av den norske staten. Pengene går rett i den norske statskassen og ikke til Norwegian. Myndighetene har gitt avgiften tilbakevirkende kraft ved at den også gjelder for allerede bestilte billetter hvor reisetidspunktet er fra og med 1. juni, og vi må derfor innkreve avgiften for disse reisene.

For å gjøre dette enklest mulig for alle parter ser vi oss nødt til å belaste samme betalingsmidlet du brukte for å betale din Norwegian-reise. Transaksjonen vil bli gjennomført i løpet av kort tid.

En samlet flybransje har jobbet hardt for å unngå at denne avgiften ble innført, og vi må igjen beklage på det sterkeste de ulempene dette måtte medføre for deg som reisende.

Med vennlig hilsen, Norwegian

Anonymous poster hash: c6cee...5f9

Skrevet

Mail fra Norwegian. Utrolig bittert. Nå har de gått inn og trukket fra mitt kort også. PR. Person som reiser tur/retur utlandet blir jeg belastet med 160 kr.

Kjære kunde,

Norske myndigheter har med virkning fra 1. juni innført en avgift på 80 kroner for alle som reiser fra en norsk flyplass. Innenlands i Norge tilkommer også merverdiavgift på 8 kroner. Det er gjort unntak fra Svalbard og barn under to år.

Les vedtaket her.

Norwegian beklager på det sterkeste denne avgiften som vi er nødt til å kreve inn fra våre passasjerer på vegne av den norske staten. Pengene går rett i den norske statskassen og ikke til Norwegian. Myndighetene har gitt avgiften tilbakevirkende kraft ved at den også gjelder for allerede bestilte billetter hvor reisetidspunktet er fra og med 1. juni, og vi må derfor innkreve avgiften for disse reisene.

For å gjøre dette enklest mulig for alle parter ser vi oss nødt til å belaste samme betalingsmidlet du brukte for å betale din Norwegian-reise. Transaksjonen vil bli gjennomført i løpet av kort tid.

En samlet flybransje har jobbet hardt for å unngå at denne avgiften ble innført, og vi må igjen beklage på det sterkeste de ulempene dette måtte medføre for deg som reisende.

Men de kan jo ikke kreve at kunder som allerede har betalt for en reise skal betale denne avgiften som trådde i kraft 1.juni når reisen var unnagjort før 1.juni!

Anonymous poster hash: 69f01...ee0

Skrevet

Utrolig frekt å gå inn og trekke rett ut av kontoen for en billett som ble bestilt og betalt for fler Mnd siden. De kunne i det minste sendt en faktura slik at man kunne velge å betale fks etter neste lønning. Men såret gidder de ikke. Utrolig pengegriske, går inn på andres konto og forskyner seg.mhadde jeg visst dette da jeg bestilte flybilletter, hvor drøye de kan være, så hadde jeg bestilt fra SAS.

Skrevet

Men de kan jo ikke kreve at kunder som allerede har betalt for en reise skal betale denne avgiften som trådde i kraft 1.juni når reisen var unnagjort før 1.juni!Anonymous poster hash: 69f01...ee0

har de gjort det? De er drøye...

Skrevet

har de gjort det? De er drøye...

Ja, dessverre. Bare å lese på facebook siden deres og nettaviser.

Anonymous poster hash: 69f01...ee0

Skrevet

Jeg fikk også denne mailen. Har ikke sjekket om de har trukket ennå, for min del er det snakk om over 1000kr for to reiser.

Utrolig frekt. Samtidig var det teit av regjeringen å la avgiften få tilbakevirkende kraft.

Skrevet

hørte på nyhetene i stad at de ikke skulle trekke pengene fra kortene allikevel, de skulle kreve det inn på en annen måte. Men det er nok ganske mange som allerede har blitt trukket for avgiften.

Skrevet

Kjære kunde,

Les vedtaket her.

Kun FRA Norge, ikke retur. Det blir kr 80 per billett til utlandet.

Skrevet

Dere er 13 reisende da? Eller er du så lite orientert at du bomma på trollingen?

Anonymous poster hash: 16a3d...92e

Familie på seks, tur/retur innenlands.

Hi

Anonymous poster hash: 34cfe...9ed

Skrevet

Familie på seks, tur/retur innenlands.

Hi

Anonymous poster hash: 34cfe...9ed

Ja. Og kommer man fra utlandet og bytter fly innenlands, blir det også avgift, noe som rammer oss som ikke bor ved Gardermoen og ofte må bytte fly der.

Anonymous poster hash: 53584...323

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...