Gå til innhold

Klikker på Norwegian!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir trukket over 1000,- kr for en reise 6.juni, på grunn av økte avgifter. Beskjeden kom ETTER reisen var gjennomført, og Norwegian skal rett og slett bare gå inn på kortet mitt og hente pengene.

Kjenner det koker! Helt greit med ekstra avgift på å fly, men kom ikke og hent det ut av kortet mitt i ettertid med den største selvfølge!

Eder og galle! For en frekkhet! Og på toppen av alt - umulig lovlig i det hele tatt??

Anonymous poster hash: 34cfe...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Det hørtes rart ut?! Jeg er veldig enig med deg, men har ikke peil dessverre

Anonymous poster hash: 064b7...efb

Skrevet

Det kan umulig være lov! Ring dem.

Anonymous poster hash: 0ec21...93a

Skrevet

Jeg ser det er en stor debatt ang dette på Norwegian sin facebookside nå. De har tydeligvis trukket penger fra flere i dag.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er ulovlig,men det er utrolig frekt.Synes det er merkelig at de bruker tilbakevirkende kraft...trodde ikke det var vanlig:-(

Skrevet

Dere er 13 reisende da? Eller er du så lite orientert at du bomma på trollingen?

Anonymous poster hash: 16a3d...92e

Skrevet

Det koker på fb siden deres også har jeg sett 🙄

Skrevet

Med mindre du har skrevet under eller sagt deg enig i at de kan trekke ekstra penger fra kortet ditt da du bestilte billetten, er det ulovlig for dem å trekke penger fra kortet ditt. Ingen kan trekke penger fra kortet ditt uten ditt samtykke.

Skrevet

Hvordan blir avgiften på 88,- over 1000 kroner?

Anonymous poster hash: 18915...e6f

Skrevet

Det samme skjedde meg. Fikk Mail om at de trekker for billettene vi brukte i helga. Var 5 stk så tur/retur blir det 880 kr. Syns også det er frekt og veldig rart at de kan gjøre det..

Anonymous poster hash: b45be...ef6

Skrevet

Hvordan blir avgiften på 88,- over 1000 kroner?

Anonymous poster hash: 18915...e6f

Hvis man er 6 stk og det er tur/retur blir det 1056. Avgiften innenlands er 88 kr pr sete.

Anonymous poster hash: b45be...ef6

Skrevet

Kan umulig forestille meg at dette er lov.

Skulle tatt seg nydelig ut om jeg bestilte et kjøleskap fra Elkjøp, betalte for det og så at de skulle trekt ekstra penger fra min konto flere uker etterpå.

Anonymous poster hash: 2d67d...756
Skrevet

Blir trukket over 1000,- kr for en reise 6.juni, på grunn av økte avgifter. Beskjeden kom ETTER reisen var gjennomført, og Norwegian skal rett og slett bare gå inn på kortet mitt og hente pengene.

Kjenner det koker! Helt greit med ekstra avgift på å fly, men kom ikke og hent det ut av kortet mitt i ettertid med den største selvfølge!

Eder og galle! For en frekkhet! Og på toppen av alt - umulig lovlig i det hele tatt??

Anonymous poster hash: 34cfe...9ed

Denne avgiften av det allerede stemt om og avgjort at skulle innføres i slutten av mai.

Avgiften tredde i kraft 1.juni.

Anonymous poster hash: 7eca5...65c

Skrevet

De trakk 80 kr PR billett for meg også, og her reiser to stk, tur retur, så de gikk inn på kortet og trakk 320 kr. Begrunner det i flyseteavgiften. Reisen ble bestilt og betalt i april. De er ganske frekke altså

Anonymous poster hash: c6cee...5f9

Skrevet

What?

Anonymous poster hash: d3b99...51b

Skrevet

Norwegian er IKKE tildelt myndighet for

1. Å trekke flyseteavgiften fra kundens konto UTEN tillatelse

og

2. Å kreve flyseteavgiften på allerede bestilte og betalte flybilletter.

"Å kreve inn på vegne av staten" kan dere kun gjøre for fremtidige bestillinger, ikke allerede foretatte. Den "tilbakevirkende kraften" gjelder her for Norwegian som selskap og refererer IKKE til kundene som allerede har betalt.

Med mindre Norwegian ønsker en masse-anmeldelse mot seg for urettmessig trekk fra kontoer til kunder som allerede har bestilt og betalt, foreslår jeg at dere trekker tilbake såkalte krav via utsendte e-post og betaler med allerede innkommet, oppjusterte billettinntekter som skulle ta høyde for dette (ref. uttalelse fra Norwegians kommunikasjonsdirektør i mars).

Jeg betaler gjerne flyseteavgift ved fremtidige billettbestillinger.

Skrevet

De la på prisene sine i mars for å ta høyde for flyseteavgiften også går de inn å trekker penger fra folk som allerede har bestilt og betalt. Det er så frekt!

Skrevet

Vi også måtte betale 80kr pr reisende ekstra for en reise vi skal på i oktober. Frekkere enn flatlusa!!!!!!

Ikke at 80kr har noe å si, men du foretar vel faen ikke en beslutning som har tilbakevirkende kraft!!!!????

Skrevet

Ring kortselskapet, det der er ikke lov. De kan sende deg krav på faktura men de kan ikke bare trekke kortet ditt for det er å stjele.

De kan faktisk få problemer om det er nok som klager til kortselskapet så kan de miste retten til å ta betalt med kort.  

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg er så glad jeg sluttet å fly med Norwegian for mange år siden. For noen bedritne folk!

Skrevet

Uff, stakkars dere. Måtte slev etterbetalte avgift med ving, men hadde de trukket den fra kortet mitt uten å spørre hadde jeg klikket

Anonymous poster hash: 78e40...6d6

Skrevet

Litt på siden, men hvordan løser egentlig SAS dette? 

Skrevet

Litt på siden, men hvordan løser egentlig SAS dette?

Belaster ikke allerede bestilte billettee

Skrevet

Belaster ikke allerede bestilte billettee

Klokt. 

Skrevet

Klokt.

Det syns jeg og. Jeg etterbetalte men syns det var surt. Samtidig forstår jeg jo at mindre aktører enn SAS må tjene penger. Men Norwegian har trukket sine kunder dobbelt og ikke bare for avgiften. Selv Ryanair belaster ikke Allerede bestilte reiser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...