Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Ligger en film på Facebook nå hvor en mor barberer av det lange håret til tenåringsdatteren. Moren gjør det visstnok fordi datteren har gjort narr av eller mobbet en jente som har kreft. Datteren skriker når moren barberer hodet hennes. Mange i kommentarene der synes det er en passende straff, men for meg virker det som galskap og barnemishandling :-O Hva synes dere? Anonymous poster hash: e882e...f12
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Jeg syns helt ærlig at det er å gå hakket for langt, ikke ser jeg at det skal hjelpe heller Anonymous poster hash: ec7a6...8c2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Har ikke sett filmen. Mulig det er drøyt, men en tenåring bør vite bedre enn å mobbe en som er kreftsyk så kanskje det var helt på sin plass. Dessuten tar ihvertfall moren tak i saken. Hadde flere foreldre til mobbere sagt klart ifra til ungene sine som henne ville det kanskje vært lettere å få slutt på mobbing. Anonymous poster hash: 7efa5...348
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Synes det er helt på sin plass.Tenk å mobbe kreftsyke mennesker...er det mulig???Det er virkelig ikke mobberen det er synd på her! Anonymous poster hash: 488fb...52c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Er jo grusomt om jenta mobber en som er kreftsyk, men konsekvensen synes jeg er drøy. De voksne må være et godt eksempel, eller er det slik at om ungen din slår noen skal du slå ungen, om ungen din sier noen er feit skal du begynne å kalle ungen din feit, at om ungen din lyver så skal du lyve til ungen? Ydmykelse og misbruk er ikke god oppdragertaktikk! Anonymous poster hash: 02917...e11
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Det er mishandling. Og hvem har hun lært mobbingen fra? Mest sannsynlig fra sin mor som ikke er snill. Slik går dessverre mishandling igjen i flere generasjoner. Et mentalt friskt og lykkelig barn, mobber ikke en kreftsyk. Anonymous poster hash: c754b...335
skinnfilla Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Det er å gå for langt. Mange andre måter å ta det på .
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Jeg tenker jenta heller skulle fått et par alternativer: Gått til en frisørsalong for å få donert håret sitt (og dermed hatt kort hår selv) til noen som trenger parykk Samlet inn penger og spurt hva hun kan bidra med (selv besøke) kreftsyke barn. Spille spill, lese bøker, leke med dukker etc etc Anonymous poster hash: 585dc...62b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Enig med hun over som sier moren ikke er snill, og at datteren mest sannsynlig har lært ondskapen av henne. Å mobbe en kreftsyk er så ugreit som det kan bli, og det skulle bare mangle at ikke foreldre tar tak i det. Men å tvangsbarbere en tenåringsjente som mobber er langt forbi straff, det er bare et nytt overgrep. Anonymous poster hash: c9d42...874
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Om det er greit eller ikke å barbere av henne håret kommer an på forhistorien. I noen tilfeller dynen jeg det ville vært passende, men å filme seansen og legge den ut på nett, det synes jeg høres drøyt ut. Då måtte jenta ha drevet med alvorlig nettmobbing selv. Anonymous poster hash: 9ae35...5a3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Å mobbe en kreftsyk er så lavmål at jeg har ikke ord for det! Jeg hadde ikke barbert av alt håret hennes. Men jeg hadde krevd at hun skulle klippet det kort hos frisøren og donert fletta si til f.eks Children with hair loss. Anonymous poster hash: 04fe7...a27
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 Å mobbe en kreftsyk er så lavmål at jeg har ikke ord for det! Jeg hadde ikke barbert av alt håret hennes. Men jeg hadde krevd at hun skulle klippet det kort hos frisøren og donert fletta si til f.eks Children with hair loss. Anonymous poster hash: 04fe7...a27 Å mobbe er lavmål uansett. Det er ikke mindre alvorlig om offeret er friskt. Anonymous poster hash: 9ae35...5a3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 Å mobbe er lavmål uansett. Det er ikke mindre alvorlig om offeret er friskt. Anonymous poster hash: 9ae35...5a3 Ja,men det er faktisk mye styggere å mobbe en som er kreftsyk enn en som er frisk. Anonymous poster hash: 04fe7...a27
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #14 Skrevet 8. juni 2016 Ja,men det er faktisk mye styggere å mobbe en som er kreftsyk enn en som er frisk. Anonymous poster hash: 04fe7...a27 Selvsagt er det ikke det. Kreftsyke er ikke mer verdt enn friske. Anonymous poster hash: ec7a6...8c2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #15 Skrevet 8. juni 2016 Selvsagt er det ikke det. Kreftsyke er ikke mer verdt enn friske. Anonymous poster hash: ec7a6...8c2 Den kreftsyke har mer enn nok å kjempe med å overleve den helvetes kreften. Ser du forskjellen? Anonymous poster hash: 04fe7...a27
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #16 Skrevet 8. juni 2016 Den kreftsyke har mer enn nok å kjempe med å overleve den helvetes kreften. Ser du forskjellen? Anonymous poster hash: 04fe7...a27 Ja, og det er fortsatt like ille å mobbe noen uten kreft. Det blir ikke verre fordi noen har kreft. Anonymous poster hash: ec7a6...8c2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #17 Skrevet 8. juni 2016 Ja, og det er fortsatt like ille å mobbe noen uten kreft. Det blir ikke verre fordi noen har kreft. Anonymous poster hash: ec7a6...8c2 Jeg har IKKE sagt at det er greit å mobbe en som er frisk. Men i mine øyne er det faktisk mer ille å mobbe en som er kreftsyk enn en som er frisk - uten at jeg synes at den som er frisk er mindre verdt enn den kreftsyke. Akkurat den diskusjonen legger vi ned nå. Anonymous poster hash: 04fe7...a27
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #18 Skrevet 8. juni 2016 Jeg tenker at moren har psykiske problemer, kanskje en personlighetsforstyrrelse, og det hun har utsatt og utsetter datteren for er grunnen til at datteren har blitt en mobber. Forferdelig trist Anonymous poster hash: a7ebc...1e2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #19 Skrevet 8. juni 2016 Jeg har IKKE sagt at det er greit å mobbe en som er frisk. Men i mine øyne er det faktisk mer ille å mobbe en som er kreftsyk enn en som er frisk - uten at jeg synes at den som er frisk er mindre verdt enn den kreftsyke. Akkurat den diskusjonen legger vi ned nå. Anonymous poster hash: 04fe7...a27 Ja, da er vi uenige. Det er like ille å mobbe noen som er fattige, tjukke, stygge, dumme osv uansett. Mobbere mobber for det meste, og det de mobber med er sannsynligvis noe offerene sliter med fra før. Anonymous poster hash: ec7a6...8c2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #20 Skrevet 8. juni 2016 Mobbing er grusomt uansett om kreft eller ikke!Ble selv mobbet mye som barn,det sliter jeg med ennå som voksen.Mobbingen ødelegger mye.Synest å barbere bort håret var vel drastisk.Hadde det vært mitt barn som mobbet en kreftsyk.Hadde en heftig unnskyldning og gjerne jobbet og donert penger til kreftsaken.+noen mnder uten mo og PS. Anonymous poster hash: cb702...94e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #21 Skrevet 9. juni 2016 Jeg har IKKE sagt at det er greit å mobbe en som er frisk. Men i mine øyne er det faktisk mer ille å mobbe en som er kreftsyk enn en som er frisk - uten at jeg synes at den som er frisk er mindre verdt enn den kreftsyke. Akkurat den diskusjonen legger vi ned nå. Anonymous poster hash: 04fe7...a27 Du er jo ikke helt god selv da. Du sier jo at det er mer "greit" å mobbe noen enn andre. Det er det selvsagt ikke! Du rangerer mennesker! Anonymous poster hash: cbf38...b01
Elsker livet Skrevet 9. juni 2016 #22 Skrevet 9. juni 2016 Å barbere av håret, filme det og legge det ut på youtube er grusomt gjort. Ser på det som en kriminell handling som burde gi sanksjoner fra det offentlige, og hun burde ikke få ha ansvar for barn/ungdom.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #23 Skrevet 9. juni 2016 Det er mishandling. Og hvem har hun lært mobbingen fra? Mest sannsynlig fra sin mor som ikke er snill. Slik går dessverre mishandling igjen i flere generasjoner. Et mentalt friskt og lykkelig barn, mobber ikke en kreftsyk. Anonymous poster hash: c754b...335 Dette er en mamma med null-toleranse for mobbing tenker jeg. Problemet oppstod, mor ble rasende/skuffet/fortvilet og barberte hodet til datteren. Hun gjør nok ikke det igjen. Og håret vokser ut likevel. Gi barna et snev av hvordan andre har det! Tipp topp. Ikke en dårlig mor og ikke mishandling! Anonymous poster hash: 2ce39...40c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #24 Skrevet 9. juni 2016 Jeg skal overhodet ikke forsvare de som mobber,men det kan jo være en grunn til at de mobber andre.At det er noe mobberen sliter med.Send ho til psykologen. Er mer for hjelp enn straff Anonymous poster hash: db0a8...503
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #25 Skrevet 9. juni 2016 Moren gjorde et overgrep mot datteren som vil leve på internett for alltid. Ingenting barnet har gjort kan forsvare dette. Sjokkert over at mødre her kan forsvare noe slikt og mene det er helt greit. Min datter hadde fått en alvorsprat om empati og konsekvenser, og hun måtte bedt offeret om unnskyldning, samt jobbet opp penger for å donere til kreftforeningen. Aldri i livet hadde jeg misshandlet ungen min og satt henne i livslang gapestokk! Anonymous poster hash: 3383f...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå