Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Jeg har en nydelig stedatter på 16, har vært sammen med far siden hun var 3. Mor fraskriver seg mer og mer ansvar. Kjøper ikke klær, ingen lommepenger, følger ikke opp bup, legetimer,skole ,lekser osv Jenta har,trist nok, avfunnet seg med dette, og regner ikke med noe fra den kanten lengre. Mor stjeler penger, klær og varer( fra svenskehandel feks) Hun fikk ikke engang konfirmasjonsgave. Hjertet mitt verker for denne jenta! Siste nå var at det ble vanskelig for dem å følge opp når hun starter vgs... Blir så oppgitt og forbannet på det kvinnemenneske , som både røyker Og drikker( alt for ofte!) Men har ikke råd til å sende med en femtilapp til brus og litt snacks på eksamen. Nå flytter hun heldigvis hit igjen Og da kan hun selv ha barnetrygden i lommepenger. Hun kan få leve som andre på hennes alder og ikke sitte stuck på rommet sitt langt fra folk. Jeg ordner og steller bursdagsfeiring , jentekvelder, vi går på shopping ,kino,turer, jeg er skulderen hun gråter på, jeg løfter henne opp, vi ler sammen, jeg lærer henne husstell,matlaging og med lekser. Jeg lærer henne livet! Og jeg er så glad og takknemlig for at jeg kan det! Fatter ikke hva mor tenker med og hvordan hun bare kan overlate den herlige jenta til oss? Anonymous poster hash: 9b2d4...271
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Hun er heldig som har fått deg som stemamma Anonymous poster hash: 9b66b...d8c
klg,2 boys now:) Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Så bra at du tar deg av henne om ikke annet.mors tap tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Takk for fine ord😊 Og det er meg som er heldig! Vi har 3 jenter til og jeg klarer ikke se hvordan det går an å gi så totalt f i ungen sin! Kunne skrevet en bok, men er redd det ville bli tatt for fantasy! Bv har vært der og saken ligger der , men det blir liksom ikke gjort noe. Mor har 2 småskolebarn der. Vil spy når mor skriver " flinke jenta mi fikk 5+ på muntlig idag"*stolt* Ja! Fordi vi satt oppe til kl 01 på natta for å øve,lese og framføre. Etter at jeg hentet henne på skolen,fordi hun nok en gang ikke fikk tak i dere på tlf!! Det har blitt normalen for henne å ringe meg, vil ha med meg på sykehuset ,legen osv Men ja , mors tap ,bare synd det knuser hjertet til en flott jente💔 Anonymous poster hash: 9b2d4...271
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Så heldig hun er som har deg. Jeg hadde det nok litt som henne i tenårene, men forskjellen var at min stemor var sjalu på meg og derfor gjorde det værre. Anonymous poster hash: 4a74a...8ae
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Hun er veldig heldig som har deg! Du høres som en fantastisk stemor 💗 Jeg har en fantastisk stefar vær der siden jeg var liten å gjort alt som du skriver. Jeg er så takknemmelig Anonymous poster hash: 048ea...487
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Skulle ønske datteren min hadde en stemor som deg 💖 Anonymous poster hash: eb500...2cf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Jeg vet så alt for godt hvordan du har det. Det river meg i hjertet. Anonymous poster hash: 6eeb0...3e1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Bra at du støtter henne når en forelder svikter. Skjønner ikke hvordan noen kan svikte sitt barn på noen som helst måte. Her er det faren til mitt barn som driter i hans ve og vel og kjenner flere mødre som sliter med slike fedre. Anonymous poster hash: d88b8...b09
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Men, hva er det da å klage over? Alle vinner, utenom moren, men spiller det noen rolle for deg? Kanskje er hun syk feks (som du ikke forstår) og ikke kan for at ting er blitt som de er blitt. La moren som tema ligge og kos deg videre 👍 Anonymous poster hash: c7408...7a5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 Men, hva er det da å klage over? Alle vinner, utenom moren, men spiller det noen rolle for deg? Kanskje er hun syk feks (som du ikke forstår) og ikke kan for at ting er blitt som de er blitt. La moren som tema ligge og kos deg videre 👍 Anonymous poster hash: c7408...7a5 Du ser ikke at det er sårt for jenten at mor melder seg ut? Virkelig? Anonymous poster hash: 7a198...975
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 Du ser ikke at det er sårt for jenten at mor melder seg ut? Virkelig? Anonymous poster hash: 7a198...975 Du må drite i hva stebarnet ditt tenker om mor, du har ikgenting med hva mor gjør eller sier eller noe. Mor skal du aldri nevne noengang og du er uansett bare sjalu. For resten av oss normale her inne så er det fint å se at denne jenta i det minste har en oppegående stemor Anonymous poster hash: 19828...44e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #14 Skrevet 8. juni 2016 Har det på samme måte, bortsett fra at jeg og far har gått fra hverandre. Far er der jo forsåvidt like mye som han alltid har vært, men han er ikke mor (faren i nabohuset er faktisk både far og mor, en kjempeprestasjon). Og han jobber en del overtid. I noen uker etter at jeg flytta hadde vi bare sporadisk kontakt bortsett fra hyppig chat på messenger, nå er hun her sikkert 3 ettermiddager i uka "for å være hos lillesøster", min datter. Det er jo selvsagt en del av grunnen, men mest er det nok at hun trenger leksehjelp, middag som ikke er kjøpt i frysedisken, litt råd og vink og den gode samtalen. Hun overnatter også ofte på sofaen, dette i ukene hun skulle vært hos mor. Hun er 15 år, og orker ikke være den voksne i huset noe hun har vært i årevis hos mor. Det har lenge vært spørsmål om å bo permanent hos far, men mor blir "såra og lei seg". Sikkert over tanken på hvordan hun skal forsørge seg uten bidrag basert på at barnet bor der 70 %. I realiteten har hun vært 70 % hos far/oss. Og nå pendler hun mellom 3 hjem Jeg tenker det er uheldig, men har ikke hjerte til å si noe om besøkshyppigheten. Delvis fordi jeg savner henne og skulle ønske vi fortsatt bodde sammen. Det var faren henbes jeg gikk fra, ikke henne. Anonymous poster hash: 15b3f...b4e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #15 Skrevet 8. juni 2016 Du må drite i hva stebarnet ditt tenker om mor, du har ikgenting med hva mor gjør eller sier eller noe. Mor skal du aldri nevne noengang og du er uansett bare sjalu. For resten av oss normale her inne så er det fint å se at denne jenta i det minste har en oppegående stemor Anonymous poster hash: 19828...44e Jeg er ikke hi, men hva mener du at hun skulle være sjalu på barnets mor for, egentlig? Har du i det hele tatt lest tråden? Anonymous poster hash: 7a198...975
Gjest Minnieropptatt Skrevet 8. juni 2016 #16 Skrevet 8. juni 2016 Du må drite i hva stebarnet ditt tenker om mor, du har ikgenting med hva mor gjør eller sier eller noe. Mor skal du aldri nevne noengang og du er uansett bare sjalu. For resten av oss normale her inne så er det fint å se at denne jenta i det minste har en oppegående stemor Anonymous poster hash: 19828...44e Hæ?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #17 Skrevet 8. juni 2016 Jeg er ikke hi, men hva mener du at hun skulle være sjalu på barnets mor for, egentlig? Har du i det hele tatt lest tråden? Anonymous poster hash: 7a198...975 Det var mer et oppgitt svar til hun som skrev at mor var et tema man burde la ligge;) Anonymous poster hash: 19828...44e
sug lut Skrevet 8. juni 2016 #18 Skrevet 8. juni 2016 Du må drite i hva stebarnet ditt tenker om mor, du har ikgenting med hva mor gjør eller sier eller noe. Mor skal du aldri nevne noengang og du er uansett bare sjalu. For resten av oss normale her inne så er det fint å se at denne jenta i det minste har en oppegående stemor Anonymous poster hash: 19828...44e At det var?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #19 Skrevet 8. juni 2016 Det var mer et oppgitt svar til hun som skrev at mor var et tema man burde la ligge;) Anonymous poster hash: 19828...44e Fremdeles hææ? Anonymous poster hash: 7a198...975
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #20 Skrevet 8. juni 2016 Du ser ikke at det er sårt for jenten at mor melder seg ut? Virkelig? Anonymous poster hash: 7a198...975 Jo og hun har all rett til å klage, men ikke du synes jeg hvis det er så jevt som du påstår. Hjelp jenta med å forstå og akseptere situasjonen, ikke hjelp henne med å klage! Ser mange andre har svart på dette, men det var jeg som kom med innlegget som utløste denne reaksjonen fra deg Anonymous poster hash: c7408...7a5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #21 Skrevet 8. juni 2016 Jo og hun har all rett til å klage, men ikke du synes jeg hvis det er så jevt som du påstår. Hjelp jenta med å forstå og akseptere situasjonen, ikke hjelp henne med å klage! Ser mange andre har svart på dette, men det var jeg som kom med innlegget som utløste denne reaksjonen fra deg Anonymous poster hash: c7408...7a5 Jeg. Er. Ikke. Hi. Ok? Anonymous poster hash: 7a198...975
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #22 Skrevet 8. juni 2016 Sliter litt med å forstå hva som blir skrevet i noen av svarene her... Jeg er overhodet ikke sjalu på mor, hvorfor i alle dager? Jenta klager svært lite , men hun må da få lov å få en reaksjon og si hva hun mener ! Det er ikke greit at en forelder bare gir f og lar andre ta seg av barna sine. Det er ikje greit å bli frastjålet bursdagspenger, julegaver og sparepenger! Det er heller ikke greit å få nok et nei til feks kino samtidig som mor kjøper en sixpack og 40 prince! Da er det jammen lov å bli både sint og lei seg. Og det prater vi oss gjennom. I alle år har vi prøvd å bortforklare litt og pynte på sannheten, men hun ser det jo selv! Har virkelig jobbet for at mor skal komme seg på beina, men ingenting skjer. Til dere andre , takk for fine svar. Anonymous poster hash: 9b2d4...271
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #23 Skrevet 8. juni 2016 Jeg. Er. Ikke. Hi. Ok? Anonymous poster hash: 7a198...975 Åh, beklager! Har De ellers noen problemer? Anonymous poster hash: c7408...7a5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #24 Skrevet 8. juni 2016 Åh, beklager! Har De ellers noen problemer? Anonymous poster hash: c7408...7a5 Ellers noen problemer? Som at jeg ikke er hi? Har du røyka sokkene dine? Anonymous poster hash: 7a198...975
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #25 Skrevet 8. juni 2016 Sliter litt med å forstå hva som blir skrevet i noen av svarene her... Jeg er overhodet ikke sjalu på mor, hvorfor i alle dager? Jenta klager svært lite , men hun må da få lov å få en reaksjon og si hva hun mener ! Det er ikke greit at en forelder bare gir f og lar andre ta seg av barna sine. Det er ikje greit å bli frastjålet bursdagspenger, julegaver og sparepenger! Det er heller ikke greit å få nok et nei til feks kino samtidig som mor kjøper en sixpack og 40 prince! Da er det jammen lov å bli både sint og lei seg. Og det prater vi oss gjennom. I alle år har vi prøvd å bortforklare litt og pynte på sannheten, men hun ser det jo selv! Har virkelig jobbet for at mor skal komme seg på beina, men ingenting skjer. Til dere andre , takk for fine svar. Anonymous poster hash: 9b2d4...271 Påstanden om å være sjalu på mor faller på sin urimelighet. Det går ikke an å være sjalu på noen som skusler bort forholdet til datteren. Så det er ikke noe å ta til seg. Anonymous poster hash: 15b3f...b4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå