Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Barnet på snart 5 hadde en litt turbulent ettermiddag på lekeplassen. Kranglet og dyttet på en venn (sa h*n tok igjen, men likevel), tørket ketchup hender på en forelder der h*n fikk en pølse.... Ble da sendt ut av hagen av en sint forelder. Jeg blir så flau og lei neg. Lei meg fordi barnet mitt gråter og er lei seg, flau fordi alle ser dette. Hvordan hadde du reagert? Vet ikke om jeg skal si noe til den forelderen med ketchupen.... Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Hva sier han om den ketchup hendelsen selv da? Om barnet gjorde det med vilje hadde jeg tatt han med bort og tvunget han til å si unnskyld. Slik lærer han av OG de fleste normale voksne pleier å være rause ovenfor angrende barn. Hendelsen på lekeplassen har vel skjedd de fleste. Anonymous poster hash: 23066...6f3
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Hva sier han om den ketchup hendelsen selv da? Om barnet gjorde det med vilje hadde jeg tatt han med bort og tvunget han til å si unnskyld. Slik lærer han av OG de fleste normale voksne pleier å være rause ovenfor angrende barn. Hendelsen på lekeplassen har vel skjedd de fleste. Anonymous poster hash: 23066...6f3 Jeg tok ikke barnet med tilbake til de med ketchupen. De hadde lukket døra og var gått inn. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Hvis dette ble gjort med vilje ville jeg tatt barnet med på en runde for å si unnskyld til den dom ble dyttet og den som ble klint inn med ketsjup. Anonymous poster hash: 6f08a...28a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Hva sier han om den ketchup hendelsen selv da? Om barnet gjorde det med vilje hadde jeg tatt han med bort og tvunget han til å si unnskyld. Slik lærer han av OG de fleste normale voksne pleier å være rause ovenfor angrende barn. Hendelsen på lekeplassen har vel skjedd de fleste. Anonymous poster hash: 23066...6f3 Det virket nesten som h*n ikke skjønte hva h*n hadde gjort. Gråt og hyla, var helt fra seg. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Hvis dette ble gjort med vilje ville jeg tatt barnet med på en runde for å si unnskyld til den dom ble dyttet og den som ble klint inn med ketsjup. Anonymous poster hash: 6f08a...28a H*n ba den som ble dytta om unnskyldning, helt uoppfordret. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 H*n ba den som ble dytta om unnskyldning, helt uoppfordret. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f Så bra! Ville uansett tatt en prat med barnet. Kanskje hen føler seg misforstått? At det ikke var meningen, men at hen ble syndebuk? Hva sier he selv? Anonymous poster hash: 6f08a...28a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Jeg tok ikke barnet med tilbake til de med ketchupen. De hadde lukket døra og var gått inn. HiAnonymous poster hash: 66136...27f Går det ikke an å banke på døra der? Han bør bli tatt med dit i morgen den dag for å be om forlatelse. Og du bør tilby å erstatte klesplagget om det blir varig flekk. Det kalles oppdragelse og noen ganger er det skikkelig kjipt. Men det er jobben din. Anonymous poster hash: c7197...e58
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Så bra! Ville uansett tatt en prat med barnet. Kanskje hen føler seg misforstått? At det ikke var meningen, men at hen ble syndebuk? Hva sier he selv? Anonymous poster hash: 6f08a...28a Barnet sier h*n dytta fordi det andre barnet kjørte på han/henne med sparkesykkel så h*n ramla og skrubbet knær og armer, og tror det var med vilje. Ketchup episoden virket h*n helt forfjamset over selv og var redd fordi den forelderen ble så sint og ropte kom deg hjem. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #10 Skrevet 7. juni 2016 Går det ikke an å banke på døra der? Han bør bli tatt med dit i morgen den dag for å be om forlatelse. Og du bør tilby å erstatte klesplagget om det blir varig flekk. Det kalles oppdragelse og noen ganger er det skikkelig kjipt. Men det er jobben din. Anonymous poster hash: c7197...e58 Det ble ikke flekker så storesøsteten i det huset. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f
Lagertha Skrevet 7. juni 2016 #11 Skrevet 7. juni 2016 Altså,var det en engangshendelse så syns jeg det er litt leit for gutten din.Han er et barn.og jeg tror han vet at man eeeegentlig ikke skal grise til en forelder med ketsjup hender. 💛 situasjonen ble helt feil og man gjør feil innimellom som man angrer på. Høres ut som han skjønner poenget.så må man gå videre. Kan ikke du (og barnet) gå over til foreldern i morgen og få det ut av verden? Virker som barnet ditt tok det tungt.på en måte bra,but still ❤
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #12 Skrevet 7. juni 2016 Altså,var det en engangshendelse så syns jeg det er litt leit for gutten din.Han er et barn.og jeg tror han vet at man eeeegentlig ikke skal grise til en forelder med ketsjup hender. 💛 situasjonen ble helt feil og man gjør feil innimellom som man angrer på. Høres ut som han skjønner poenget.så må man gå videre. Kan ikke du (og barnet) gå over til foreldern i morgen og få det ut av verden? Virker som barnet ditt tok det tungt.på en måte bra,but still ❤ Vi ser disse foreldrene hver dag, ungene omgås i barnehage og på fritiden. Jeg har tenkt at vi skal be om unnskyldning i morgen. Jeg fikk bare sånn vond og lei følelse. Vil jo gjerne at barnet mitt oppfører seg ordentlig. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #13 Skrevet 7. juni 2016 Vi ser disse foreldrene hver dag, ungene omgås i barnehage og på fritiden. Jeg har tenkt at vi skal be om unnskyldning i morgen. Jeg fikk bare sånn vond og lei følelse. Vil jo gjerne at barnet mitt oppfører seg ordentlig. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f Det vil vi alle at våre barn skal💕men jeg synes dette høres ut dom en serie uheldige hendelser. Skjønner godt at barnet blir ute av seg. Hen fikk jo heller ikke anledning til å forklare seg av den andre forelderen. Anonymous poster hash: 6f08a...28a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #14 Skrevet 7. juni 2016 Det vil vi alle at våre barn skal💕men jeg synes dette høres ut dom en serie uheldige hendelser. Skjønner godt at barnet blir ute av seg. Hen fikk jo heller ikke anledning til å forklare seg av den andre forelderen. Anonymous poster hash: 6f08a...28a Er jo ikke så mye å forklare når man tørker ketchup. Jeg skulle øbske denne forelderen hadde vært rolig, da hadde nok barnet sagt unnskyld ganske raskt der. Barnet deres har gjort nye rart hos oss, men jeg har aldri ropt gå hjem og kastet det ut. Sikkert bare jeg som overreagerer.... Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #15 Skrevet 7. juni 2016 ...."fordi den forelderen ble så sint og ropte kom deg hjem" ?? Seriøst? Sånn snakker man ikke til barn. En uheldig episode, og ferdig med det. Ikke lag noe mer styr ut av det. Du kan be om unnskylding om på ditt barns vegne, om du føler behov for det - gutten din vet ikke engang av han har gjort galt!! La det gå. han trenger nok bare en ekstra kos etter en lang dag. Anonymous poster hash: eaf41...3e6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #16 Skrevet 7. juni 2016 ...."fordi den forelderen ble så sint og ropte kom deg hjem" ?? Seriøst? Sånn snakker man ikke til barn. En uheldig episode, og ferdig med det. Ikke lag noe mer styr ut av det. Du kan be om unnskylding om på ditt barns vegne, om du føler behov for det - gutten din vet ikke engang av han har gjort galt!! La det gå. han trenger nok bare en ekstra kos etter en lang dag. Anonymous poster hash: eaf41...3e6 Det jeg sa til barnet da vi kom inn var bare at sånn må man ikke gjøre og det vet du jo. Barnet hyla gjennom både dusj og kvelds. Det har nok vært en lang dag. Som jeg skrev så virket det ikke som h*n skjønte hva h*n hadde gjort. Storesøsteten kom rett bak og fortalte hva som hadde skjedd. Barnet mitt hyyyla og skrek at det ville hjem. Var så lei og sår situasjon. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #17 Skrevet 7. juni 2016 Her sendes unger hjem i øst og vest om de ikke oppfører seg som folk! Alle 5 åringer vet da at man ikke kliner rundt med ketchup? Og spesielt ikke på en annen voksen! Hva er det for slags oppførsel egentlig? Hadde mitt barn kommet hjem og fortalt at han hadde tørket ketchup på kompisen sine foreldre hadde jeg søren meg støttet de i å hive han ut også! Anonymous poster hash: ec7d5...a8c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #18 Skrevet 7. juni 2016 Her sendes unger hjem i øst og vest om de ikke oppfører seg som folk! Alle 5 åringer vet da at man ikke kliner rundt med ketchup? Og spesielt ikke på en annen voksen! Hva er det for slags oppførsel egentlig? Hadde mitt barn kommet hjem og fortalt at han hadde tørket ketchup på kompisen sine foreldre hadde jeg søren meg støttet de i å hive han ut også! Anonymous poster hash: ec7d5...a8c Jeg sier ikke at det var riktig av mitt barn å gjøre det. Jeg lufter hodet fordi jeg synes det var en sår og lei hendelse. Personlig ville jeg ikke kastet et barn ut mens jeg hevet stemmen og var sint. Jeg ville forklart at det ikke var greit og at noe slikt ville jeg ikke se igjen. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #19 Skrevet 7. juni 2016 Jeg sier ikke at det var riktig av mitt barn å gjøre det. Jeg lufter hodet fordi jeg synes det var en sår og lei hendelse. Personlig ville jeg ikke kastet et barn ut mens jeg hevet stemmen og var sint. Jeg ville forklart at det ikke var greit og at noe slikt ville jeg ikke se igjen. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f Jeg for min del kan ikke forstå at det skal være så himla farlig å vise et barn når nok er nok! Har de krysset streken er det helt normalt å følsesmessig bli engasjert og kanskje heve stemmen. På samme måte som man diggedare snakker med babyer eller blir SÅ blid i stemmen når kjæresten ringer... Lær barna heller å tåle også denne typen for reaksjon. Det er fint med mennesker som er engasjerte i stemmen, være seg den ene eller andre veien. Så lenge det er berettiget og det synes jeg det var her Anonymous poster hash: ec7d5...a8c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #20 Skrevet 7. juni 2016 Jeg for min del kan ikke forstå at det skal være så himla farlig å vise et barn når nok er nok! Har de krysset streken er det helt normalt å følsesmessig bli engasjert og kanskje heve stemmen. På samme måte som man diggedare snakker med babyer eller blir SÅ blid i stemmen når kjæresten ringer... Lær barna heller å tåle også denne typen for reaksjon. Det er fint med mennesker som er engasjerte i stemmen, være seg den ene eller andre veien. Så lenge det er berettiget og det synes jeg det var her Anonymous poster hash: ec7d5...a8c Det finnes en mellomting mellom å dikkedarie og bli sint? Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #21 Skrevet 7. juni 2016 Det finnes en mellomting mellom å dikkedarie og bli sint? Anonymous poster hash: 66136...27f Skal verden virkelig være slik at dersom man blir berettiget sint skal man ikke få lov å vise det igjennom klar tale? 😳 Jeg mener det må være en god ting å bli vant med det, så overlever man også kanskje de som ikke alltid gidder å være pedagogisk perfeksjonist ovenfor hvermannsen. Fint å oppleve litt og se det går utmerket bra forde! Meeeen får du psykiske problemer av å tenke på at noen andre faktisk kjeftet på ditt barn når det gjorde noe som jeg mener er langt over streken får du nesten for dere alles skyld bare holde han unna naboen. Tipper naboen vil sette pris på det også. Anonymous poster hash: ec7d5...a8c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #22 Skrevet 7. juni 2016 Skal verden virkelig være slik at dersom man blir berettiget sint skal man ikke få lov å vise det igjennom klar tale? 😳 Jeg mener det må være en god ting å bli vant med det, så overlever man også kanskje de som ikke alltid gidder å være pedagogisk perfeksjonist ovenfor hvermannsen. Fint å oppleve litt og se det går utmerket bra forde! Meeeen får du psykiske problemer av å tenke på at noen andre faktisk kjeftet på ditt barn når det gjorde noe som jeg mener er langt over streken får du nesten for dere alles skyld bare holde han unna naboen. Tipper naboen vil sette pris på det også. Anonymous poster hash: ec7d5...a8c Fikk jeg psykiske problemer? Var det godt å få lov til å bryske seg litt? Anonymous poster hash: 66136...27f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #23 Skrevet 7. juni 2016 Fikk jeg psykiske problemer? Var det godt å få lov til å bryske seg litt? Anonymous poster hash: 66136...27f Når du må bruke såpass mye tid og få utallige bekreftelser på at ditt kjære barn selvfølgelig ikke kan kjeftes på OG må kverulere i det uendelige med de som finner deg urimelig, virker du noget ustabil. Sov på det! Les på nytt i morgen og tenk over saken på nytt 👍 Anonymous poster hash: ec7d5...a8c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #24 Skrevet 7. juni 2016 Vi ser disse foreldrene hver dag, ungene omgås i barnehage og på fritiden. Jeg har tenkt at vi skal be om unnskyldning i morgen. Jeg fikk bare sånn vond og lei følelse. Vil jo gjerne at barnet mitt oppfører seg ordentlig. Hi Anonymous poster hash: 66136...27f Kjøre HI 😊 prøv å ikke ta dette så tungt. Jeg skjønner du ble lei deg på barnet ditt vegne,og at du ble flau der du sto.Alle vil jo at barna sine skal oppføre seg,spes ute blant folk.jeg tror alle foreldre opplever at barna gjør rare / flaue ting av og til.💛 i morgen er det naboen gen som gjør noe 😆sove godt nå,det ordner seg Anonymous poster hash: 45e1d...070
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #25 Skrevet 8. juni 2016 Jeg skjønner at dette var en dum opplevelse. Det er en del av å vokse opp, man må forholde seg til andre enn foreldrene sine, og voksne oppfører seg heller ikke alltid helt riktig. Selvfølgelig burde barnet ditt passet på ketchup-fingrene sine, selvfølgelig burde naboen ha reagert på en mer pedagogisk måte. Jeg har ofte huset fullt i unger, noen dager er jeg fryktelig sliten og har likevel huset fullt i unger. Jeg er nok både mer tålmodig og hyggelig når jeg er opplagt og i godt humør. Når jeg oppdager at noen har tørket fingrene sine på hvite tekstiler reagerer jeg annerledes når jeg er glad og opplagt enn når jeg er trøtt og sliten. Likevel kommer ungene stadig vekk tilbake :-) Hvis jeg var deg ville jeg nevnt ketchup-episoden neste gang jeg ser den aktuelle pappaen. Si at barnet ditt var lei seg da han kom hjem, og at han selvfølgelig ikke mente å grise. Hvis pappaen har litt sosiale antenner nevner han kanskje at han burde reagert på en annen måte. Femåringer har ikke alltid full kontroll over kroppen sin, noen barn griser mye og får ikke helt til å unngå det. Barn kan ha godt av å oppleve at voksne ikke alltid reagerer helt som de bør. Anonymous poster hash: 4bc5e...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå