Gå til innhold

Samværsordning hos naboen er forvirrende for mine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har en litt merkelig samværsordning og barna mine blir forvirret av det og de er blitt vanskelige og tverre.

Naboen er alenemor til to barn, jevnaldret med mine barn og en baby. Samværet er ons-tors hver uke og annenhver helg hos far. Men.... Disse barna er hos far mer enn samværet tilsier. I går skulle barna mine gå bort dit og leke, men så var de ikke der, men hos far. Jeg måtte kjøre de til faren til disse barna. I helgen skulle vi på stranda sammen og da kom far med barna i stedet, for mor trengte visst litt fri for det var så mye med babyen. En annen gang hentet jeg mine på skolen og da stod disse nabobarna der og jeg spurte om de ville sitte på. De sa "vet ikke. Mamma eller pappa kommer nok snart".

Mine barn er kjempeforvirret over dette samværet og vet aldri når de er her eller der og de blir rasende på meg om de ikke er hos mor. Er de hos far og jeg har avtale med mor, så ender jeg opp med å reise ril faren for at avtalen jeg har gjort med mine barn ikke skal brytes. Jeg er så sliten og oppgitt over dette samværet, og vil ikke gå inn og kjefte på henne heller. Det kan jeg jo ikke. I går sendte jeg sms til naboen og spurte om barna skulle gå sammen til skolen og fikk da svar "ja, det kan de". Da mine møtte opp utenfor hos de i dag, så var de hos far. De hadde reist dit i går kveld og hun glemte å gi beskjed til meg.

Jeg blir så sint og oppgitt, så hva kan jeg gjøre uten å blande meg i deres samvær?

Anonymous poster hash: c0848...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke si noe og du må lære barna dine å takle endringer bedre. Deres reaksjon er helt bak mål. De går åpenbart på skole og er dermed i en alder der de forstår beskjeder. Ærlig talt, de blir sure??? Hadde blitt flau.

Eller så får du kutte ut denn naboen om det plager din familie slik.

Jeg synes det høres ut som dette er en familie som ser og prioriterer barna og klarer å samarbeide til tross for et brudd.

Anonymous poster hash: a4029...191

Skrevet

Samværsordningen er ikke problemet, men manglende etterlevelse av avtaler moren lager med deg. Og det kan du ta opp.

Anonymous poster hash: 5f80e...eed

Skrevet

Vi har en venn av sønnen min som har det sånn. Når sønnen min avtaler med denne gutten så vet han godt at det er 50% sjanse for at avtalen blir holdt, og 50% sjanse for at barnet er hos den andre forelderen., han blir ikke skuffet, han er forberedt på det. Han går i 2. Klasse, så han klarer jo å forberede seg på det, ikke akkurat et barnehagebarn

Anonymous poster hash: 67e6b...d83

Skrevet

Herregud, nå må dere slutte med alle de her dumme trolletrådene. Jeg nekter å tro at noen i det hele tatt tenker på å kjefte på hvordan andre løser samvær. Både du og barna dine burde være flaue, dere blir sliten av andre sitt samvær, snakk om å kun se seg selv

Anonymous poster hash: 158b6...27d
Skrevet

Gratulerer, du har sjeldent dårlige evner til å se lenger enn din egen nesetipp. Jeg er faktisk bortimot målløs. Hvordan du klarer deg i dagliglivet er rett og slett et mysterium.

Skrevet

Du kan ikke si noe og du må lære barna dine å takle endringer bedre. Deres reaksjon er helt bak mål. De går åpenbart på skole og er dermed i en alder der de forstår beskjeder. Ærlig talt, de blir sure??? Hadde blitt flau.

Eller så får du kutte ut denn naboen om det plager din familie slik.

Jeg synes det høres ut som dette er en familie som ser og prioriterer barna og klarer å samarbeide til tross for et brudd.

Anonymous poster hash: a4029...191

Barna går i 1 og 2 klasse og de er bestevenner. Jeg kan ikke akkurat nekte de å være sammen. De blir så klart sinte når en avtale brytes flate ganger i uken. Når jeg er sammen med mor klager hun på at han aldri tar ansvar og stiller opp for barna, snakker jeg med far er han lei av at barna hele tiden er hos han fordi mor er så sliten av en baby han ikke er far til.

Skrevet

Vi har en venn av sønnen min som har det sånn. Når sønnen min avtaler med denne gutten så vet han godt at det er 50% sjanse for at avtalen blir holdt, og 50% sjanse for at barnet er hos den andre forelderen., han blir ikke skuffet, han er forberedt på det. Han går i 2. Klasse, så han klarer jo å forberede seg på det, ikke akkurat et barnehagebarn Anonymous poster hash: 67e6b...d83

og mitt beste råd til deg hi, om dine skolebarn blir skuffet og sint fordi de ikke klarer å forstå at det er stor sjanse for at avtalene med denne familien blir brutt, er å slutte å lage avtaler med denne familien.

Anonymous poster hash: 67e6b...d83

Skrevet

Kanskje du skal blande deg litt mindre i andres saker? Høres ut som du liker litt drama, snakker med far og mor... Om den andre.

Syns heller du kan tilby naboen din litt hjelp istedet for å slenge dritt her

Og du blir sint? Hva? Du har ikke rett til å bli sint eller oppgitt over ANDRES SAMVÆR. Herregud! Stakkars nabo, håper hun flytter

Anonymous poster hash: 1afa6...d9a

Skrevet

Hahah! Dette er en av de mest latterlige innlegg på lenge. DU blir irritert og barna dine rasende på naboens samværsordning! 😂😂😂 Man skal høre mye før ørene detter av.

Anonymous poster hash: fefe6...ce5

Skrevet

Nå lo jeg :D men tviler ikke et sekund på at det er sant.

Skrevet

Hahah! Dette er en av de mest latterlige innlegg på lenge. DU blir irritert og barna dine rasende på naboens samværsordning! 😂😂😂 Man skal høre mye før ørene detter av.

Anonymous poster hash: fefe6...ce5

Jeg blåser i hva slags samværsordning de har! Jeg har ikke noe med det, men når barna våre lager avtaler ihht deres ordning, blir det jeg som får skyllebøtten fra mine barn om at dette er urettferdig! Jeg hadde lettere kunne fortalt barna mine at det ikke passer dersom de skulle til far, men de avtaler jo og så drar de til far likevel.

Skrevet

Jeg blåser i hva slags samværsordning de har! Jeg har ikke noe med det, men når barna våre lager avtaler ihht deres ordning, blir det jeg som får skyllebøtten fra mine barn om at dette er urettferdig! Jeg hadde lettere kunne fortalt barna mine at det ikke passer dersom de skulle til far, men de avtaler jo og så drar de til far likevel.

Oi. Du har en 7 og 8-åring og de kjefter ut mora si fordi ting ikke går deres vei.

Sjarmerende. De er nok populære.

Anonymous poster hash: 6593d...477

Skrevet

Du får innkalle til mekling på FVK... :legrine:

Anonymous poster hash: 84fa3...7cb
Skrevet

Selvfølgelig blåser du ikke i det, da hadde du ikke skrevet innlegget sånn

Anonymous poster hash: 158b6...27d

Skrevet

Kanskje du skal blande deg litt mindre i andres saker? Høres ut som du liker litt drama, snakker med far og mor... Om den andre.

Syns heller du kan tilby naboen din litt hjelp istedet for å slenge dritt her

Og du blir sint? Hva? Du har ikke rett til å bli sint eller oppgitt over ANDRES SAMVÆR. Herregud! Stakkars nabo, håper hun flytter

Jeg blander meg ikke i deres saker i det hele tatt! Jeg sier bare at dette blir forvirrende for mine barn og også deres. Når disse barna er på besøk her, kan det hende jeg sender sms til mor skriver "kan de spise middag her?" Da svarer hun at det må jeg spørre far om, for de skal dit i dag. Så dier jeg at det er ok, jeg bare trodde de skulle være hos henne fordi det er feks mandag. Hun sier da "ja, men jeg er så sliten av babyen og må ha avlastning" hun har barna ca 2 netter i uken og far og jeg er barndomsvenner og han sier han er sliten og lei. Barna har ikke SFO og han må reise tidlig fra jobb de gangene han får sms om at hun ikke orker. I dag skal de være hos mor og barna avtalte i går at de skal gjøre lekser sammen her hos meg. Vi får se om det blir noe av

Skrevet

Før jeg leser noen andre svar må jeg bare si: Å hjelp, nå tror jeg du får mye pepper.

Anonymous poster hash: c42db...882

Skrevet

Oi. Du har en 7 og 8-åring og de kjefter ut mora si fordi ting ikke går deres vei.

Sjarmerende. De er nok populære.

Anonymous poster hash: 6593d...477

Jeg har en 6 og 7 åring. De kjefter ikke på meg, men de er sinte og lei seg og de kommer da til meg med alle disse følelsene.

I helgen trodde jeg det var safe, for far var ikke hjemme. Men da ringte naboen ekssvigermor og hun tok barna fredag til lørdag. Lørdag ved levering var ikke mor hjemme og da ble de levert her. Det er jo greit for meg og barna. Bare hyggelig det.

Barna mine er populære lekekamerater. De har stadig tilbud fra andre, men når de har avtalt, så har de avtalt, så da dropper de de andre

Skrevet

Jeg kan også legge til at alle barna til naboen ofte er hos meg også og da inkluderer det babyen. Så jeg hjelper jo til når hun er sliten jeg også. Men hadde disse barna bodd hos far eller hatt en annen samvørsordning, så hadde vi jo forholdt oss til det

Skrevet

Men hva er egentlig problemet ditt?

At naboen er alenemor?

At barna er mer hos far enn de skal være?

At barna dine må leke hos faren istedet for hos moren?

virker mer som at du ser på denne moren som en trussel

Skrevet

Må si jeg synes fryktelig synd på barna dine som får de så fælt pga naboen.. herregud menneske!!

Anonymous poster hash: 45e4c...436

Skrevet

Men hva er egentlig problemet ditt?

At naboen er alenemor?

At barna er mer hos far enn de skal være?

At barna dine må leke hos faren istedet for hos moren?

virker mer som at du ser på denne moren som en trussel

Jeg har ingen problemer, men barna mine har. Hun kan være alenemor så mye hun vil og han alenefar, men de har en samværsordning som ikke fungerer og deres barn er forvirret av det og mine blir det. De avtaler og avtaler, men det blir aldri noe av. Alle barna blir lei seg, så det ender opp med at jeg leverer mine barn hos deres far fordi jeg har lovet mine barn å være sammen med deres barn. Jeg er ikke en løftebryter

Skrevet

Jeg har ingen problemer, men barna mine har. Hun kan være alenemor så mye hun vil og han alenefar, men de har en samværsordning som ikke fungerer og deres barn er forvirret av det og mine blir det. De avtaler og avtaler, men det blir aldri noe av. Alle barna blir lei seg, så det ender opp med at jeg leverer mine barn hos deres far fordi jeg har lovet mine barn å være sammen med deres barn. Jeg er ikke en løftebryter

Hvorfor blir barna dine forvirret av dette? Virker som barna er mest hos faren sin uansett så?

Skrevet

Hvorfor blir barna dine forvirret av dette? Virker som barna er mest hos faren sin uansett så?

Forsinke aldri vet om de er hos mor eller far vel. Og om det blir noe av avtalene eller ikke

Skrevet

Forsinke aldri vet om de er hos mor eller far vel. Og om det blir noe av avtalene eller ikke

Nå surrer du, du skrev jo at du kjørte de til far istedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...