Gå til innhold

Informasjonsmøte i bhg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt begynner i barnehagen til høsten og på onsdag er det informasjonsmøte. Både jeg og samboer hadde planlagt å dra, men nå sier samboer at han må jobbe overtid. Kjenner at jeg ble veldig skuffet da jeg tenker det er en "stor ting" som begge har nytte av å bli med på, og at slikt bør prioriteres hvis mulig (han har i en viss grad frihet til å velge selv når han vil jobbe overtid).

Så det jeg egentlig lurer på er om slike møter virkelig er så informative og nyttige som jeg ser for meg? Eller er det stort sett småprat mellom foreldre og ped-ledere hvor det ikke er nødvendig at begge foreldre er med?

 

Anonymous poster hash: a723e...5c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper du er førstegangsmor. Nei, man trenger ikke være to på slike møter. Om møte er informativt eller ikke avhenger av den som holder møte. Noen praktiske tips vil du nok få.

 

Anonymous poster hash: 3a91f...2aa

Skrevet

Tror du kan ta det helt med ro. Mye gpp på slike møter.

 

Anonymous poster hash: 0089a...675

Skrevet

Har aldri vært på et slikt møte i barnehagen. Var på infomøte da barna begynte på skolen og tja.... ikke så veldig informativt. God kaffe og twist da. Så jeg fikk noe ut av det ;)

 



Anonymous poster hash: 34f3f...965
Skrevet

Det er litt i overkant å stille opp med begge foreldrene. Totalt unødvendig.

 

Anonymous poster hash: 02fbf...00b

Skrevet

Det kommer til å komme mange møter i fremtiden. Foreldremøter, foreldresamtaler etc. etc.

 

Sjelden at både mor og far møter opp sammen.

 

Slapp helt av du. Om det er noe viktig som kommer frem får du heller videreformidle det til mannen. 😊

 

Anonymous poster hash: 3ff77...df6

Skrevet

Info møte I bhg er viktig men ikke så viktig at dere trenger og komme begge to.

Ta med deg penn og papir så vidreformidler du det viktigste.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Man får beskjed om å unngå loff med nugatti i matpakken og å huske og merke alle klær. Ikke nødvendig at begge foreldrene stiller😊

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Det holder at en av dere drar. :)



Anonymous poster hash: 7bbf5...c17
Skrevet

Holder at en av dere kommer

Skrevet

Jeg skal holde foreldremøte for nye foreldre i morgen. Kanskje du skal til meg 😉. I så fall blir det lite snakk om matpakker og merking av klær. Det du vil få høre om er tilknytning /tilvenning og barnehagens pedagogiske visjon. Absolutt verdt å få med seg og jeg er veldig glad hver gang begge foreldrene møter, men skjønner at det kan være vanskelig å få til 😊.

 

Anonymous poster hash: d4722...e14

Skrevet

Tusen takk for svar dere :-) ! Er førstegangsmor ja, så vet ikke hva som forventes. Men da skal jeg la mannen jobbe med god samvittighet :-p

 

Anonymous poster hash: a723e...5c0

Skrevet

Er det vanlig å ha informasjonsmøte i barnehagen før barna begynner?



Anonymous poster hash: 09dae...2d8
Skrevet

 

Er det vanlig å ha informasjonsmøte i barnehagen før barna begynner?

 

Anonymous poster hash: 09dae...2d8

Har hatt barn i to barnehager. Den ene hadde infomøte for foreldrene, den andre hadde to timers "bli kjent" for foreldre og barn. Barna var under året alle som en i juni, men det var nok nyttig for de ansatte å se an barna litt samtidig som foreldrene fikk informasjon.

 

 

Anonymous poster hash: 6dec9...84f

Skrevet

Jeg forstår at du er lei deg og skuffet, hi. At barnet skal starte i barnehagen er en kjempestor ting! Jeg forstår at begge foreldrene ikke trenger, eller bør, stille på alle slike ting framover, men første møte med barnehagen synes jeg er veldig viktig. Dere får sett barnehagen, lokalene, truffet de ansatte, de andre foreldrene ... Dette er kjempeviktig! Det er så typisk at det er mor som stiller. Er ikke far i pappapermisjon nå da? Siden det nærmer seg barnehagestart for barnet. Jeg ville blitt kjempelei meg hvis mannen min hadde prioritert jobben over noe slikt.



Anonymous poster hash: dd70f...66d
Skrevet

 

Jeg forstår at du er lei deg og skuffet, hi. At barnet skal starte i barnehagen er en kjempestor ting! Jeg forstår at begge foreldrene ikke trenger, eller bør, stille på alle slike ting framover, men første møte med barnehagen synes jeg er veldig viktig. Dere får sett barnehagen, lokalene, truffet de ansatte, de andre foreldrene ... Dette er kjempeviktig! Det er så typisk at det er mor som stiller. Er ikke far i pappapermisjon nå da? Siden det nærmer seg barnehagestart for barnet. Jeg ville blitt kjempelei meg hvis mannen min hadde prioritert jobben over noe slikt.

 

Anonymous poster hash: dd70f...66d

Hvor mange barn har du da?

 

Vi har tre. Hvis vi skulle gått begge to på alle møter, avtaler, sammenkomster osv måtte vi leid inn barnevakt ganske mange ganger per år.

 

Og som flere her skriver: man får minimalt ut av sånne møter. Jeg har vært på en del...

 

Anonymous poster hash: b6cb1...1b8

Skrevet

Jeg ville ha ønsket å ha med mannen på noe slikt... Og vi gikk begge sammen på første møte med barnehagen! Vi stilte forskjellige spørsmål og det var verdt det at begge var tilstede.

 

Altfor mange mødre drar alene, er det ikke bedre å få mannen på banen fra starten slik at han lettere kan kommunisere direkte med bhg og ikke alt må gå via mor?

 

Anonymous poster hash: c67c3...dbe

Skrevet

Hvor mange barn har du da?

Vi har tre. Hvis vi skulle gått begge to på alle møter, avtaler, sammenkomster osv måtte vi leid inn barnevakt ganske mange ganger per år.

Og som flere her skriver: man får minimalt ut av sånne møter. Jeg har vært på en del...Anonymous poster hash: b6cb1...1b8

Forskjell på første møte med første barn og senere møter når begge foreldre kjenner terrenget...

 

Anonymous poster hash: c67c3...dbe

Skrevet

Hvor mange barn har du da?

 

Vi har tre. Hvis vi skulle gått begge to på alle møter, avtaler, sammenkomster osv måtte vi leid inn barnevakt ganske mange ganger per år.

 

Og som flere her skriver: man får minimalt ut av sånne møter. Jeg har vært på en del...

 

Anonymous poster hash: b6cb1...1b8

 

Ett barn så langt. Men hvis det skulle bli et barn nummer to eller tre så ville jeg fortsatt ønsket at vi begge skulle stille på første møte med barnehagen. Selv om det er samme barnehage som førstemann gikk i. Slik at vi begge får møte personalet, de andre foreldrene osv.

 

I ditt tilfelle høres det ut som enten du eller mannen din er hjemme med de andre barna mens én går på møte. Det er selvfølgelig en god og pragmatisk løsning!

 

I his tilfelle hadde de begge planlagt å stille på møtet, men mannen prioriterer nå å jobbe overtid. Det er veldig annerledes i min bok.

 

Anonymous poster hash: dd70f...66d

Skrevet

Man må jo ikke gå på møter i det hele tatt, men akkurat det første møtet i barnehagen, skolen el,syns jeg begge bør prioritere å gå på.

 

Anonymous poster hash: b7b02...b12

Skrevet

Man må jo ikke gå på møter i det hele tatt, men akkurat det første møtet i barnehagen, skolen el,syns jeg begge bør prioritere å gå på.

 

Anonymous poster hash: b7b02...b12

Skrevet

Vi har 4 barn. 2 i barnehagen og 2 på skolen. Mannen har blitt med på 2 møter på 10 år. Får være fornøyd med det jeg! Hehe...

 

Anonymous poster hash: b1ed6...24e

Skrevet

Kan man ha barnet med på slike møter?

 

Anonymous poster hash: 53017...f74

Skrevet

Hmm, ser ut som om det er ganske mer vanlig med informasjonsmøter før barnehagestart enn jeg trodde. Jeg har jobbet 10 år i barnehage, og sånt møte har vi ikke hatt en eneste gang hos oss.



Anonymous poster hash: 09dae...2d8
Skrevet

Kan man ha barnet med på slike møter?

 

Anonymous poster hash: 53017...f74

Nei, det synes jeg ikke. Det er veldig forstyrrende

 

Anonymous poster hash: 09dae...2d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...