Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Jeg ser ALDRI på TV. Mannen derimot gjør ikke annet. Han legger seg før meg og lar tvn stå på hver kveld. Han sier jeg bare kan slå den av, men det medfører et stort irritasjonsmoment hver kveld og han skjønner det ikke. Det er tre kontroller til tvn og alle boksene, jeg trykker av, så klarer jeg å trykke på igjen fordi den andre kontrollen slår på tvn med den knappen som er lest logisk å slå av en annen boks med, og av og på for jeg vet ikke hvilken kontroll som er til hvilken boks! Argh! Blir irritert bare ved å skrive dette. Nå gidder jeg ikke å slå av. Jeg røsker ut ledningene, selv om jeg vet han blir sur, for da må han bly seg ned (dagens trim gitt) og ta de i. Dessuten blir ikke filmen han har satt på opptak tatt opp. Er jeg teit? Dagens i-lansproblem, det vet jeg. Følte bare for å få litt støtte, evt høre hvor vanskelig jeg er😂 Anonymous poster hash: 43549...66f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Jeg ser ALDRI på TV. Mannen derimot gjør ikke annet. Han legger seg før meg og lar tvn stå på hver kveld. Han sier jeg bare kan slå den av, men det medfører et stort irritasjonsmoment hver kveld og han skjønner det ikke. Det er tre kontroller til tvn og alle boksene, jeg trykker av, så klarer jeg å trykke på igjen fordi den andre kontrollen slår på tvn med den knappen som er lest logisk å slå av en annen boks med, og av og på for jeg vet ikke hvilken kontroll som er til hvilken boks! Argh! Blir irritert bare ved å skrive dette. Nå gidder jeg ikke å slå av. Jeg røsker ut ledningene, selv om jeg vet han blir sur, for da må han bly seg ned (dagens trim gitt) og ta de i. Dessuten blir ikke filmen han har satt på opptak tatt opp. Er jeg teit? Dagens i-lansproblem, det vet jeg. Følte bare for å få litt støtte, evt høre hvor vanskelig jeg er😂 Anonymous poster hash: 43549...66f Har foresten snakket med ham om dette i noen år nå...🙄 Anonymous poster hash: 43549...66f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Herlighet..... Ja, du er teit! Anonymous poster hash: a65d2...f14
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Herlighet..... Ja, du er teit! Anonymous poster hash: a65d2...f14 Fordi? Anonymous poster hash: 43549...66f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Har foresten snakket med ham om dette i noen år nå... Anonymous poster hash: 43549...66f Så på flere år så har du ikke klart å lære deg å slå av tv'en, selv om man trenger 3 fjernkontroller til det :legrine: Ja, du er sær Anonymous poster hash: edec3...220
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Men..kan ikke han skru av TVn før han legger seg?Du sier jo at du aldri ser på den? Anonymous poster hash: 94cf4...69a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 Så på flere år så har du ikke klart å lære deg å slå av tv'en, selv om man trenger 3 fjernkontroller til det :legrine: Ja, du er sær Anonymous poster hash: edec3...220 Skjønner ikke hvorfor jeg skal lære meg det? Ser ikke på TV! Dessuten er både TV og kontroller byttet ut flere ganger. Han vet ikke hvordan vaskemaskinen virker, eller oppvaskmaskinen. Tror ikke han vet hvordan den åpnes en gang.. Anonymous poster hash: 43549...66f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 Du trenger bare å lære av/på knappen til tv'en, det tror jeg du klarer. Om boksene blir stående på er vel ingen problem. Anonymous poster hash: 7e177...6f2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 Men..kan ikke han skru av TVn før han legger seg?Du sier jo at du aldri ser på den? Anonymous poster hash: 94cf4...69a Hahaha! Det er jo det som er problemet! Han gjør aldri det! Vet ikke om han glemmer det eller bare ikke gidder. Og skjønner veldig godt at dere syns det er en filleting. Når jeg leser hva jeg skriver skjønner jeg det er vanskelig å sette seg inn i, men det er virkelig irriterende:p Anonymous poster hash: 43549...66f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 Be ham slå av tv-en selv. Hvis han går forbi og mot soverommet uten å slå av, så sier du i fra. "Du, du glemte å slå av tv-en" Sannsynlig svar: "Gjør det du, da vel!" Da sier du "Nei, gjør det selv, jeg ser ikke på tv." Anonymous poster hash: 4f2ee...0c2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 Fordi? Anonymous poster hash: 43549...66f Det er snakk om å trykke på 3 (!!!) Knapper jo dama! Og ikke nok med at det bare er snakk om 3 knapper, så har du pinameg ikke klart å lære deg hvilken fjernkontroll som passer til heller. 😂 Sorry, er ikke meningen å gjøre narr av deg..men ja :-) Anonymous poster hash: a65d2...f14
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 Rent bortsett fra at ingen av dere klarer å lære hvordan vanlige apparater virker, så er dere på vei til å skilles... Men dere hører egentlig sammen. Den ene vet ikke hvordan fjernkontroll virker, og den andre kan ikke åpne en oppvaskemaskin? Min 1-åring er en kløpper på begge deler Anonymous poster hash: 7e177...6f2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 Skjønner ikke hvorfor jeg skal lære meg det? Ser ikke på TV! Dessuten er både TV og kontroller byttet ut flere ganger. Han vet ikke hvordan vaskemaskinen virker, eller oppvaskmaskinen. Tror ikke han vet hvordan den åpnes en gang.. Anonymous poster hash: 43549...66f Fordi du hadde spart deg selv for masse irritasjon hvis du hadde lært deg det. Regner ikke med at mannen din sutrer foran vaskemaskinen eller oppvaskmaskinen fordi han ikke vet hvordan den virker Anonymous poster hash: edec3...220
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 Multikontroll! En knapp skrur av alle greiene. Anonymous poster hash: ed259...aeb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #15 Skrevet 6. juni 2016 Det er snakk om å trykke på 3 (!!!) Knapper jo dama! Og ikke nok med at det bare er snakk om 3 knapper, så har du pinameg ikke klart å lære deg hvilken fjernkontroll som passer til heller. 😂 Sorry, er ikke meningen å gjøre narr av deg..men ja :-) Anonymous poster hash: a65d2...f14 Jeg skjønner GODT at dette høres helt latterlig ut! Jeg og tekniske greier er ikke en god kombinasjon. Jeg kan med macen min, og det er det. Problemet er at jeg står der og trykker på det jeg tror er av-knappen, så slår jeg på igjen en boks jeg nettopp har slått av med en annen kontroll som tydeligvis styrer flere enn den ene greia. Argh. Bare gjør narr av meg. Ser jo at det kan virke helt latterlig. Anonymous poster hash: 43549...66f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #16 Skrevet 6. juni 2016 Fordi du hadde spart deg selv for masse irritasjon hvis du hadde lært deg det. Regner ikke med at mannen din sutrer foran vaskemaskinen eller oppvaskmaskinen fordi han ikke vet hvordan den virker Anonymous poster hash: edec3...220 Så enda en ting jeg må gjøre for ham. Jeg er ikke mora hans, jeg er ikke tjeneren hans, han må da for pokker klare å slå av ting etter seg. Jeg skal begynne å gå fra radioer med musikk og diverse rundt om i huset, så skjønner han hvor irriterende det er Han sutrer ikke foran vaskemaskinen, han bruker den aldri! Anonymous poster hash: 43549...66f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #17 Skrevet 6. juni 2016 Så enda en ting jeg må gjøre for ham. Jeg er ikke mora hans, jeg er ikke tjeneren hans, han må da for pokker klare å slå av ting etter seg. Jeg skal begynne å gå fra radioer med musikk og diverse rundt om i huset, så skjønner han hvor irriterende det er Han sutrer ikke foran vaskemaskinen, han bruker den aldri! Anonymous poster hash: 43549...66f Jeg skjønner ikke hvorfor du spør, når du griner på nesa av svarene du får. Og jeg mener fremdeles at du er sær Anonymous poster hash: edec3...220
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #18 Skrevet 6. juni 2016 Så enda en ting jeg må gjøre for ham. Jeg er ikke mora hans, jeg er ikke tjeneren hans, han må da for pokker klare å slå av ting etter seg. Jeg skal begynne å gå fra radioer med musikk og diverse rundt om i huset, så skjønner han hvor irriterende det er Han sutrer ikke foran vaskemaskinen, han bruker den aldri! Anonymous poster hash: 43549...66f Dere burde oppsøke hjelp. Du er tydeligvis drittlei av han. Du viser forakt, tit for tat strategi og bruker superlativer som "aldri, alltid"... Alle tegn på forhold i fare Anonymous poster hash: 7e177...6f2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #19 Skrevet 6. juni 2016 Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke skjønne en fjernkontroll eller tre?! 😂 Men, jeg skjønner at du blir irritert likevel. Makan til latskap(mannen). Flytt tv-en der den hører hjemme, på stua, eller gi han to valg. Enten skru av selv eller så fortsetter jeg på min måte. ✌️ Anonymous poster hash: c9ced...029
Popelko Skrevet 6. juni 2016 #20 Skrevet 6. juni 2016 Hva er det med dere hønene her inne? Hvorfor i alle dager kan ikke mannen skru av TV'n når han er ferdig med å se på? Jeg lærer unga at de skal rydde etter seg før de begynner med noe annet, voksne mannfolk bør ha lært dette. HI, bare slutt å skru den av. Kanskje han skjønner tegninga hvis den står på hver morgen.
*Miss Marple* Skrevet 6. juni 2016 #21 Skrevet 6. juni 2016 Skru av tv, ikke med fjernkontroll, men fysisk på tv (det skal man alltid gjøre mtp brann) og så lar du de andre boksene i fred. Det er et trykk, det kan ikke irritere så mye? Og så lærer du mannen hvordan husholdningsmaskinene virker.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #22 Skrevet 6. juni 2016 Hva er det egentlige problemet i forholdet deres, HI? Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor du blir irritert og nå prøver å demonstrere. Det er helt unødvendig av mannen din å aldri slå av tv'n. Og det er uakseptabelt hvis han ikke gjør noe i hjemmet ellers. Men jeg tror egentlig at du også ypper til krangel. Dere begge virker konfliksky? Han provoserer med å ikke slå av tv'n. Du provoserer nå med å trekke ut kontaktene. Dere danser rundt hverandre, ingen av dere tar tak i det som er det egentlige problemet - nemlig alt annet enn tv'n og fjernkontrollene. Men siden dere ikke vet hvordan dere skal finne ut av ting sammen så lager dere begge problemer. Snakk med ham i morgen, fortell ham at du tidligere på dagen kontaktet familievernkontoret og at dere har time der dato/klokkeslett. Si at hvis dere ikke begynner å ta hverandre på alvor så har dere snart ikke et forhold. Anonymous poster hash: 85394...ebe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #23 Skrevet 6. juni 2016 Haha... Håper forholdet deres har mange andre gode sider!!! Minner litt om min mann, som sparker av seg skoene midt i gangen (slik at vi snubler i dem), i stedet for å sette inn i garderoben, slik hele resten av familien gjør. Jeg sparker nemlig skoene hans under en stor, "dyp" kommode hver gang de står i veien. Han freser når han må krabbe for å hente dem ut igjen, og ber meg slutte å sparke dem under. Jeg freser tilbake "sett dem i skapet med en gang, slik barna dine ned i to års alder gjør, eller kryp under kommoden når du vil ha skoene dine...." Ellers har vi det ganske bra altså😂 Anonymous poster hash: edc84...f2d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #25 Skrevet 7. juni 2016 Hvis det er han som ser på tv, så kan da vel han også skru den av! Typisk DIB å snu det til at det er HI som er sær og vrang. Hvis det hadde vært omvendt hadde nok svarene vært annerledes. Anonymous poster hash: 29b6d...144
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå