Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #26 Skrevet 7. juni 2016 Ser noen sier de ikke får skaffet pass for det er ikke ledig tid, men sånn er det alti fra mai og utover.... Står i media og! Så hvorfor ikke gå å få pass litt tidligere på året da heller???? Har aldri hatt problemer med å få pass til ungene, lurt å planlegge litt kanskje?? Anonymous poster hash: d3cba...e69
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #27 Skrevet 7. juni 2016 Ser noen sier de ikke får skaffet pass for det er ikke ledig tid, men sånn er det alti fra mai og utover.... Står i media og! Så hvorfor ikke gå å få pass litt tidligere på året da heller???? Har aldri hatt problemer med å få pass til ungene, lurt å planlegge litt kanskje?? Anonymous poster hash: d3cba...e69 Jeg kan bare svare for meg og min familie, men det er ikke mulig å få pass til barn før fødsel. Minste er født nå i mai, og jeg rekker ikke få tak i pass til ho før ferien. Så da er det bare å ta med fødsel attest og håpe på at vi ikke får problemer. Vi skal 1 uke til Danmark også blir det en harrytur eller 2 til Sverige. Anonymous poster hash: 0c2f6...8e4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #28 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har vært i Danmark 4 gange i løpet av de siste 2 måneder. 2 gange har vi kjørt over Broen og har måtte vise pass i Sverige. Det er ikke passkontroll fra Sverige til Danmark. Vi trengte hellere ikke vise fra Sverige til Norge eller fra Norge til Sverige. Flyktningene tar fra Danmark til Sverige og reise ikke videre til Norge når de først har kommet til Sverige. Dersom du ikke har pass til barna på grensen Danmark/Sverige vil det ta mye lengere tid før de kan verifisere din identitet. De to gangene jeg reiste med fly måtte jeg ikke vise pass kun vanlig legitimasjon for å komme på flyet. Om dere skal fra Tyskland til Danmark må dere også ta med pass da det også er grensekontroll der. Tror ikke man trenger pass på båtene Danmark-Norge, men er ikke sikker. Anonymous poster hash: 70f54...72a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #29 Skrevet 7. juni 2016 Det -anbefales- å ha med. Men det er også passfritak i Norden. Skulle man bli stoppet er det bare å henvise til deres egne sider, hvor dette står. God tur! Anonymous poster hash: 576e6...2f2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #30 Skrevet 7. juni 2016 Det -anbefales- å ha med. Men det er også passfritak i Norden. Skulle man bli stoppet er det bare å henvise til deres egne sider, hvor dette står. God tur! Anonymous poster hash: 576e6...2f2 Man skal kunne identifisere seg med bildelegitimasjon. Vi voksne kan bruke førekort og slikt men det eneste barn kan få med bilde er pass. Man kan reise med fødsesattest, men det kan ta lengre tid og om noe skjer så de skjerper kontrollen da er det ikke sikkert man kommer med det flyet/den båten man hadde tenkt i første omgang. Anonymous poster hash: 7e9c8...da9
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #31 Skrevet 7. juni 2016 Jeg er dansk og reiser mye til DK, tror ikke vi har vist pass en eneste gang på vei inn i DK, men det siste halvåret har vi måtte vise ved innreise til Norge. Om du ikke rekker pass hadde jeg tatt med gammelt pass og fødselsattest Anonymous poster hash: 044ee...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå