Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #26 Skrevet 6. juni 2016 Vi kan ikke ta med frukt pga allergi. Vi kan ikke bake kake med egg eller nøtter. Vi kan ikke ha med gelé fordi muslimer visstnok ikke kan spise det. Anonymous poster hash: 96c21...8c6 ta med bær da, herregud.. Tror ingenting på de reglene der. Og en muslim dør ikke av å være i samme rom med gelé, de kan jo bare la vær å spise det. Anonymous poster hash: b637d...cfd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #27 Skrevet 6. juni 2016 ta med bær da, herregud.. Tror ingenting på de reglene der. Og en muslim dør ikke av å være i samme rom med gelé, de kan jo bare la vær å spise det. Anonymous poster hash: b637d...cfd Kan du ikke forholde deg til at 22 jenter må ta med KAKE? Jeg driter faktisk i om muslimene i klassen dør av å være i et rom med gelé, men når vi får beskjed om å IKKE TA DET MED SÅ GJØR JEG IKKE DET. Anonymous poster hash: 96c21...8c6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #28 Skrevet 6. juni 2016 Så ta med en KAKE uten egg og uten nøtter da, om alt annet er uaktuelt. Om du droppet å ta med noe er du bare lat. Anonymous poster hash: b637d...cfd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #29 Skrevet 6. juni 2016 Haha, ja, for all del.. Etter å ha bakt/laget mat til et titalls avslutninger er jeg sykt lat når jeg ikke gidder bake i år. Håper jeg ser dere på avslutningen! Anonymous poster hash: 96c21...8c6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #30 Skrevet 6. juni 2016 Hold deg hjemme hvis du hverkenvblomkål vil ha med noe eller ta en prat med klassekontaktene. Anonymous poster hash: 585bd...551
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #31 Skrevet 6. juni 2016 Haha, ja, for all del.. Etter å ha bakt/laget mat til et titalls avslutninger er jeg sykt lat når jeg ikke gidder bake i år. Håper jeg ser dere på avslutningen!Anonymous poster hash: 96c21...8c6 hvorfor lager du et innlegg her da, om du allerede har bestemt deg for å ikke ta med noen ting? Ikke spør om andres meninger om du egentlig ikke ønsker dem. Anonymous poster hash: b637d...cfd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #32 Skrevet 6. juni 2016 hvorfor lager du et innlegg her da, om du allerede har bestemt deg for å ikke ta med noen ting? Ikke spør om andres meninger om du egentlig ikke ønsker dem. Anonymous poster hash: b637d...cfd Jeg bare spør, jeg ser ikke nytten i 22 kaker. Og det er alltid noen som baker 2-3 kaker. Jeg kan ikke for mitt liv forstå at jeg må bake en kake når jeg hater kake, bare fordi jeg har jente! Anonymous poster hash: 96c21...8c6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #33 Skrevet 6. juni 2016 Skal vi se... Hvert år har vi to avslutninger + en klassefest, åpen dag og Disco. I år hadde vi 17 mai. Til alle disse dagene er det samme opplegg; jenteforeldre tar med kake, gutta premie. Hvert år har vi for mye kake, og for lite premier. Selvsagt har man tatt opp fordelingen. Jeg har barn i andre klasser pp denne skolen, hvor man melder seg på til diverse bakst osv. Dette betyr grovt regnet at i år er jeg pålagt å bake FEM kaker - fordi barnet mitt er jente. Anonymous poster hash: 96c21...8c6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #34 Skrevet 6. juni 2016 Skal vi se... Hvert år har vi to avslutninger + en klassefest, åpen dag og Disco. I år hadde vi 17 mai. Til alle disse dagene er det samme opplegg; jenteforeldre tar med kake, gutta premie. Hvert år har vi for mye kake, og for lite premier. Selvsagt har man tatt opp fordelingen. Jeg har barn i andre klasser pp denne skolen, hvor man melder seg på til diverse bakst osv. Dette betyr grovt regnet at i år er jeg pålagt å bake FEM kaker - fordi barnet mitt er jente. Anonymous poster hash: 96c21...8c6 Slik du beskriver det er det idiotisk, men hvis systemet har blitt tatt opp og det er flertall for å fortsette som før så føyer du deg etter det. 5 kaker er ingen stor greie. Anonymous poster hash: 585bd...551
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #35 Skrevet 6. juni 2016 Vet du hva, vi må både ha med kake eller matrett og premie. Har aldri nektet noen av delene. Er ikke så fryktelig vanskelig. Anonymous poster hash: b637d...cfd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #36 Skrevet 6. juni 2016 høres ut som en merkelig skole, eller er det bhg? samme kan det være. hvorfor skal en HEL avslutning ta hensyns til nøtteallergi, eggallergi, frukt og gele. høres ut som ett snevert syn. og hva faen skal en bake da? da blir det jo det samme hele tiden, ville vært enklere om det var fritt frem med hva en kunne ta med, så kan di som har barn med allergier eller andre behov ta med til sitt barn. slik er hos oss. også får man evt spesifisere hvas lags frukt som er krise å servere. feks appelsin. så holder man seg unna dette. eller er det ekstremt nøtteallergi, så dropper man selvsagt det. men har aldri vært borti folk med så utbredt allergi at man ikke kan gå inn i ett rom med egg eller bakst med egg. får være måte på. ta med melon, ferdig med det. må for søren kunne gå ann å tilby sunnere alternativer på en avslutning og ikke bare kaker. Anonymous poster hash: 06982...d6b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #37 Skrevet 6. juni 2016 høres ut som en merkelig skole, eller er det bhg? samme kan det være. hvorfor skal en HEL avslutning ta hensyns til nøtteallergi, eggallergi, frukt og gele. høres ut som ett snevert syn. og hva faen skal en bake da? da blir det jo det samme hele tiden, ville vært enklere om det var fritt frem med hva en kunne ta med, så kan di som har barn med allergier eller andre behov ta med til sitt barn. slik er hos oss. også får man evt spesifisere hvas lags frukt som er krise å servere. feks appelsin. så holder man seg unna dette. eller er det ekstremt nøtteallergi, så dropper man selvsagt det. men har aldri vært borti folk med så utbredt allergi at man ikke kan gå inn i ett rom med egg eller bakst med egg. får være måte på. ta med melon, ferdig med det. må for søren kunne gå ann å tilby sunnere alternativer på en avslutning og ikke bare kaker. Anonymous poster hash: 06982...d6b Jeg føler ofte at vi har havnet på det sykeste stedet på jord, hvor alle sære og allergiske er samlet på et sted. Anonymous poster hash: 96c21...8c6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #38 Skrevet 6. juni 2016 Jeg føler ofte at vi har havnet på det sykeste stedet på jord, hvor alle sære og allergiske er samlet på et sted. Anonymous poster hash: 96c21...8c6 ja det forstår jeg utrolig gdt haha.. og hvorfor er det jentene som alltid skal ha med kake? kan banne på at det er gutta som har allergiene og at dems foreldre ikke orker den bakinga nei ta med melon, og drit i resten, syns ikke man skal "skulke" unna, det syns jeg er litt kjipt og lavmål, men man må få beste,,e selv hva en skal ta med, vannmelon tåler vel alle. er jo 90% vann liksom. hvis ikke må jo is være innenfor. eller det er det vel egg i, nei jeg hadde gitt F i alle di kravene, og tatt med det som passet meg. gjør det og sett ett eksempel Anonymous poster hash: 06982...d6b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #39 Skrevet 6. juni 2016 du får jo lolipop saft is i slik 2liters, ta med det Anonymous poster hash: 06982...d6b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #40 Skrevet 6. juni 2016 du får jo lolipop saft is i slik 2liters, ta med det Anonymous poster hash: 06982...d6b Is var en god ide egentlig. Ingen er vel allergisk mot lollipop! Anonymous poster hash: 96c21...8c6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #41 Skrevet 6. juni 2016 Is var en god ide egentlig. Ingen er vel allergisk mot lollipop! Anonymous poster hash: 96c21...8c6 kan jeg aldri tenke meg, er jo bare saft, laget på kun tilsetningsstoffer finnes ikke noe ekte i det. haha Anonymous poster hash: 06982...d6b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #42 Skrevet 6. juni 2016 2 liters isboksen med lolipop is inneholder spør av nøtter er fri for egg og svin da Anonymous poster hash: b637d...cfd
Iiiiik Skrevet 6. juni 2016 #43 Skrevet 6. juni 2016 Nei, du må jo ikke. Hva er det verste som kan skje? At noen blir sure på deg? Jeg skjønner ikke helt logikken i at du synes du kan drite i å bake kake, men at det er helt uaktuelt å bryte regel om frukt eller gelé, men jeg er jo ikke deg. Jeg baker gjerne, fordi jeg synes det er gøy. Du får nok bare bestemme deg for at du står for ønsket ditt om å ikke føye deg for klassekontaktene. Det overlever dere sikkert alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #44 Skrevet 6. juni 2016 Nei, du må jo ikke. Hva er det verste som kan skje? At noen blir sure på deg? Jeg skjønner ikke helt logikken i at du synes du kan drite i å bake kake, men at det er helt uaktuelt å bryte regel om frukt eller gelé, men jeg er jo ikke deg. Jeg baker gjerne, fordi jeg synes det er gøy. Du får nok bare bestemme deg for at du står for ønsket ditt om å ikke føye deg for klassekontaktene. Det overlever dere sikkert alle sammen. Jeg tar med ispinner. Jeg orker ikke bake. Jeg hater kake mer enn jeg hater nazister, jeg er så utrolig LEI det kakemaset. Gleder meg til jul, da er det koldtbord! Noe jeg mer enn gjerne lager mat til;) Anonymous poster hash: 96c21...8c6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #45 Skrevet 6. juni 2016 Jeg mener det er en selvfølge at du har med kake eller noe lignende når det står slik. Om du kjøper en fedigkake i butikken så gjør ikke det noe. Jeg kan bake, men ungene er så kjedelige at de vil ha posekake i slike sammenhenger. Å blande en pose, med litt olje og vann klarer alle tenker jeg. Mitt ene barn skal alltid ha møllerens brownie, hun er ikke glad i å spise den hjemme men på slike ting får hun ikke nok. Det morsomme er når folk spør om å få oppskriften. Men om du ikke vil bake, ta med ett fruktfat, twist eller noe annet som er praktisk. Anonymous poster hash: fffe2...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå