Guttaboys Skrevet 6. juni 2016 #26 Skrevet 6. juni 2016 Og fra i dag av kan ikke mine barn være sammen med noen av besteforeldrene sine igjen...de røyker alle mann...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #27 Skrevet 6. juni 2016 Jeg hadde ikke brydd meg. Om barna sover og hun tar seg en røyk eller to og en kaffe så tar ungen ikke skade av det. Noe helt annet om hun røyker inne eller kjederøyker med barna rett innpå seg. Det hun over her sier at røykere tar en røyk inne hvis været er dårlig. Jeg har ALDRI tatt en eneste røyk inne hverken før eller etter jeg fikk barn. Kunne ikke falt meg inn. Er selv vokst opp med det og hatet det, ja jeg har en meget plagsom og dum uvane men jeg gjør mitt yttereste for at banran mine ikke skal merke at jeg røyker en gang. Hvis hun ellers er en flink dagmamma og du stoler på henne ville jeg bare sagt at du unner henne en liten blås mens barna sover men si at du setter pris på at hun ikke røyker foran barna, på samme måte som det er i en barnehage. Det vil de fleste oppegående mennesker respektere. Anonymous poster hash: 6a735...6cb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #28 Skrevet 6. juni 2016 Jeg hadde faktisk ikke brukt en dagmamma som røyker. Lukten forflytter seg lengre enn røykere tror og er fæl! Den sitter i klærne og håret, og hun er full av røyk på fingrene som kanskje nå inn i munnen til barna og ta ut ting el.l. Nei, skulle jeg hatt dagmamma ville det vært et kriterie at hun ikke røyker. Anonymous poster hash: 0fc52...b53
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #29 Skrevet 6. juni 2016 Jeg hadde faktisk ikke brukt en dagmamma som røyker. Lukten forflytter seg lengre enn røykere tror og er fæl! Den sitter i klærne og håret, og hun er full av røyk på fingrene som kanskje nå inn i munnen til barna og ta ut ting el.l. Nei, skulle jeg hatt dagmamma ville det vært et kriterie at hun ikke røyker. Anonymous poster hash: 0fc52...b53 Har du hatt ungene i barnehage eller på skole? Anonymous poster hash: 0c489...bb8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #30 Skrevet 6. juni 2016 Jeg hadde ikke brydd meg. Om barna sover og hun tar seg en røyk eller to og en kaffe så tar ungen ikke skade av det. Noe helt annet om hun røyker inne eller kjederøyker med barna rett innpå seg. Det hun over her sier at røykere tar en røyk inne hvis været er dårlig. Jeg har ALDRI tatt en eneste røyk inne hverken før eller etter jeg fikk barn. Kunne ikke falt meg inn. Er selv vokst opp med det og hatet det, ja jeg har en meget plagsom og dum uvane men jeg gjør mitt yttereste for at banran mine ikke skal merke at jeg røyker en gang. Hvis hun ellers er en flink dagmamma og du stoler på henne ville jeg bare sagt at du unner henne en liten blås mens barna sover men si at du setter pris på at hun ikke røyker foran barna, på samme måte som det er i en barnehage. Det vil de fleste oppegående mennesker respektere. Anonymous poster hash: 6a735...6cb Flott at du tar hensyn og vet hvor kvalm og ekkel lukten er for mange. Jeg må gå bort fra bussholdeplasser hvis folk står og røyker der, har satt meg inne i strålende sol på grunn av røykere på uteservering (når skal det bli forbudt, mange er enige med meg, ødelegger all matglede og kos) og går på andre siden av veien eller holder pusten når jeg ser noen med røyk. Er helt grusomt! Når jeg var gravid var det enda verre, da brakk jeg meg bare jeg kjente det svakt i luften (og det gjør det ofte). Anonymous poster hash: 0fc52...b53
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #31 Skrevet 6. juni 2016 Jeg hadde ikke brydd meg. Om barna sover og hun tar seg en røyk eller to og en kaffe så tar ungen ikke skade av det. Noe helt annet om hun røyker inne eller kjederøyker med barna rett innpå seg. Det hun over her sier at røykere tar en røyk inne hvis været er dårlig. Jeg har ALDRI tatt en eneste røyk inne hverken før eller etter jeg fikk barn. Kunne ikke falt meg inn. Er selv vokst opp med det og hatet det, ja jeg har en meget plagsom og dum uvane men jeg gjør mitt yttereste for at banran mine ikke skal merke at jeg røyker en gang. Hvis hun ellers er en flink dagmamma og du stoler på henne ville jeg bare sagt at du unner henne en liten blås mens barna sover men si at du setter pris på at hun ikke røyker foran barna, på samme måte som det er i en barnehage. Det vil de fleste oppegående mennesker respektere. Anonymous poster hash: 6a735...6cb Det minste problemet er om barna dine får vite at du røyker. Det er 12 år siden det kom studier som viste det Hi skrev tidligere, at barn av røykende foreldre som alltid røyker ute har åtte ganger mer nikotin i kroppen enn barn av ikkerøykere. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/roeyking-utendoers-skader-barna/a/216972/ Røykere kan ikke påstå at dette ikke er noe de ikke vet - dette har vært kjent i mange år. Sett av ti minutter og google hva nikotin gjør i kroppen, og husk at jo yngre barna er, jo større er påvirkningen. Anonymous poster hash: 70674...7a7
Gjest Antarctica Skrevet 6. juni 2016 #32 Skrevet 6. juni 2016 Kikket innom for å se om stemninga på siden var i ferd med å nærme seg normal objektivitet. Det var den ikke. Fortsetter med min knallharde virkelighetsdetox fra hysteri-ekkokammeret. Tror jeg supplerer med noen kalde avrivninger også.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #33 Skrevet 7. juni 2016 Det virker som om det finnes veldig mange mødre på denne siden som tror deres barn kan vokse opp til å være untatt den virkelige verden.. Anonymous poster hash: cf222...fb6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #35 Skrevet 7. juni 2016 Vi bor i byen og barnet blir eksponert for bileksos hver dag. En dagmamma som tar en røyk i pausen sin, langt unna barna mens barna sover, ser jeg ikke på som noen stor greie. Anonymous poster hash: 3496b...013
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #36 Skrevet 7. juni 2016 Jada, røyk kan føre til sykdom og skade. Men mobiltelefoner er også kreftfremkallende. Skal dere nekte alle som omgås barna å bruke mobil og eller? Ingen her som har foreldre som røyker? Får ikke de passe barnebarna sine? Det kan ikke være sunt å være så hysterisk heller. Det er greit å passe på så de ikke puster inn røyken, men det er lov å bruke skjønn også. Tipper enkelte byer i Norge har mer farlig dritt i lufta enn det er i hagen til dagmammaen som tar en røyk. Anonymous poster hash: caa40...187
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #37 Skrevet 7. juni 2016 Hva med lærere, barnehageansatte og trenere da? Nekter du de å røyke? Anonymous poster hash: 0c489...bb8 I min kommune har ikke barnehageperaonell lov å røyke i arbeidstiden i det hele tatt. Og jwg vet ikke om en eneste lærer på barneskolen som røyker. Folk er jo mye mer opplyst i dag. Så det er ikke mange utdannede mennesker som røyker lenger. Anonymous poster hash: 0e1ff...69e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #38 Skrevet 7. juni 2016 Jeg ville ikke synes det var greit dersom vår sønns dagmamma røyket i hagen mens sønnen vår lå og sov i samme hage, selv om det var god distanse i mellom. Jeg ville faktisk aldri valgt en dagmamma som røyket i det hele tatt! Du kan nok ikke "kreve" at hun slutter, men du kan snakke med henne om dette. Hvor lett vil det være for deg å finne en annen dagmamma? Er du ellers fornøyd med henne? Det er jo nesten ingen som røyker lengre, så sønnen vår har aldri tilbrakt noe som helst av tid sammen med noen som røyker, og slik ønsker jeg at det skal fortsette så lenge som mulig. Ingen av våre venner, bekjente eller slektninger røyker. Anonymous poster hash: 6be75...e22
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #39 Skrevet 7. juni 2016 Fordi jeg ikke trodde det var ditt alvor da du spurte om du kunne kreve at hun skulle slutte å røyke. Hvis hun kun røyker ute, langt unna barna, bare når de sover, så kan du vel ikke mene at du skal kreve at hun slutter? Det er greit at barna våre er dyrebare, men det finnes jo grenser for hva vi kan kreve av dem som passer dem for oss. Her er du way beyond hva man kan kreve. Man kan nok ikke kreve at en dagmamma slutter å røyke, men man kan kreve at hun ikke skal røyke i nærheten av barna hun passer. Hun er faktisk på jobb mens barna er hos henne. Ev. kan man bytte dagmamma, men det er jo dumt hvis man ellers er veldig fornøyd med henne. Anonymous poster hash: 6be75...e22
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #40 Skrevet 7. juni 2016 Jeg må bare spørre; hvordan løser du det til daglig? Er barnet ditt aldri utenfor hagen din? Det røykes ved div innganger, ute på veien, på arrangementer osv, det er umulig å skjerme dem helt. Og hva med eksos? Det er jo også skadelig for oss.. Å røyke inne (ved vifta/peisen osv) er ikke greit om foreldrene til barna man passer ikke liker det. Men om de sitter ute, barna sover og hun sitter et stykke unna så kan man ikke kreve noe som helst. Anonymous poster hash: 82bd2...fbf Barnet vårt er 8 mnd. gammelt og jeg kan faktisk ikke huske sist jeg så noen som røyket. Er masse ute, går trilleturer, er på senteret, babysang, helsestasjonen, matbutikken, i marka osv. Har ikke sett noen som har stått og røyket ute. Eksos er skadelig, men jeg får ikke skjermet barnet vårt fra eksos. Jeg kan derimot forsøke å skjerme barnet fra røyk. Det er jo nesten ingen som røyker lengre, så da er det dumt å ha en dagmamma som røyker, når man ellers klarer fint å unngå at barnet utsettes for passiv røyking. Anonymous poster hash: 6be75...e22
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #41 Skrevet 7. juni 2016 Jada, røyk kan føre til sykdom og skade. Men mobiltelefoner er også kreftfremkallende. Skal dere nekte alle som omgås barna å bruke mobil og eller? Ingen her som har foreldre som røyker? Får ikke de passe barnebarna sine? Det kan ikke være sunt å være så hysterisk heller. Det er greit å passe på så de ikke puster inn røyken, men det er lov å bruke skjønn også. Tipper enkelte byer i Norge har mer farlig dritt i lufta enn det er i hagen til dagmammaen som tar en røyk. Anonymous poster hash: caa40...187 Mobiltelefoner er ikke kreftfremkallende. Du må ikke tro alt du leser på nyhetsspeilet eller hva disse konspirasjonsnettsidene heter. Jeg har absolutt ingen venner, bekjente, slektninger eller mennesker vi omgås som røyker. Noen gjorde det for lenge siden, men har sluttet. Så vi trenger ikke gjøre noe spesielt for å skjerme barnet vårt fra passiv røyking. Det er jo nesten ingen som røyker lengre. Anonymous poster hash: 6be75...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå