Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Skulle hente barnet mitt litt tidligere her om dagen. Da jeg kom, lå de og sov i skyggen. I andre del av hagen satt dagmamma i sola med en kaffekopp og en røyk. Er dette egentlig greit? Hun sier selv at hun kun røyker ute, bare mens ungene sover og aldri i nærheten av der de ligger. Liker det ikke... Kan jeg kreve at hun slutter? Anonymous poster hash: 40a8b...cd6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Selvsagt kan du ikke kreve det. Lufta er for alle 🙅 Anonymous poster hash: 02287...66e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Skulle hente barnet mitt litt tidligere her om dagen. Da jeg kom, lå de og sov i skyggen. I andre del av hagen satt dagmamma i sola med en kaffekopp og en røyk. Er dette egentlig greit? Hun sier selv at hun kun røyker ute, bare mens ungene sover og aldri i nærheten av der de ligger. Liker det ikke... Kan jeg kreve at hun slutter? Anonymous poster hash: 40a8b...cd6 den dagmammaen vi hadde røykte også. Barna sov i vogn på terrassen imens hun satt nede ved lekeplassen og røykte rullingsen sin.. Jeg snakket til henne et par ganger, men vi kan ikke kreve at hun slutter. Jeg klikka en gang da det lukta røyk inne. Da hadde hun røyka inn i ovnen på stua.. Anonymous poster hash: 1b4e6...c9d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Og det var morsomt fordi? Mente selvfølgelig ikke at hun skulle slutte å røyke helt og holdent, men la det være mens barnet mitt er der, også mens hun sover. Anonymous poster hash: 40a8b...cd6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 den dagmammaen vi hadde røykte også. Barna sov i vogn på terrassen imens hun satt nede ved lekeplassen og røykte rullingsen sin.. Jeg snakket til henne et par ganger, men vi kan ikke kreve at hun slutter. Jeg klikka en gang da det lukta røyk inne. Da hadde hun røyka inn i ovnen på stua.. Anonymous poster hash: 1b4e6...c9d Da hadde jeg klikket fullstendig! Men synes det er en uting uansett. Vil ikke at ungen min skal være i nærheten av røyk overhodet! Anonymous poster hash: 40a8b...cd6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 Da hadde jeg klikket fullstendig! Men synes det er en uting uansett. Vil ikke at ungen min skal være i nærheten av røyk overhodet! Anonymous poster hash: 40a8b...cd6 jeg holdt ut det at hun røyket da de sov. Hun var flink med å vaske hendene så fort hun var ferdig. Men det luktet røyk av barnet mitt et par ganger jeg hentet det der. så en dag dukket jeg opp der mift på dagen bare for å sjekke..!! da satt hun ved ovnen. Barnet mitt sluttet der da på dagen... Anonymous poster hash: 1b4e6...c9d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 Hadde ikke brukt dagmamma som røyka. Hadde jeg oppdaget hun røyka så hadde ungen sluttet. Røykere er generelt slapp på passiv røyking. Og så skal de BARE ta èn røyk inne når været er dårlig. Anonymous poster hash: b08ce...d75
Fandens Oldemor Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 Og det var morsomt fordi? Mente selvfølgelig ikke at hun skulle slutte å røyke helt og holdent, men la det være mens barnet mitt er der, også mens hun sover. Anonymous poster hash: 40a8b...cd6 Fordi jeg ikke trodde det var ditt alvor da du spurte om du kunne kreve at hun skulle slutte å røyke. Hvis hun kun røyker ute, langt unna barna, bare når de sover, så kan du vel ikke mene at du skal kreve at hun slutter? Det er greit at barna våre er dyrebare, men det finnes jo grenser for hva vi kan kreve av dem som passer dem for oss. Her er du way beyond hva man kan kreve.
LillePunk Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 Hadde ikke likt det. Mulig det ikke kan forlanges at hun lar være. Men da tror jeg ikke at jeg ville hatt barnet mitt der. Litt sær, kanskje... Men like vel.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 Kan ikke se at det er noe problem om hun tar seg en røyk mens de sover. Det får da være grenser. Anonymous poster hash: 6db49...650
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 Man kan jo ikke ta ut barnet av bhg bare fordi de ansatte røyker heler... Anonymous poster hash: fad23...f71
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 Vil ikke at ungen min skal være i nærheten av røyk overhodet! Anonymous poster hash: 40a8b...cd6 Jeg må bare spørre; hvordan løser du det til daglig? Er barnet ditt aldri utenfor hagen din? Det røykes ved div innganger, ute på veien, på arrangementer osv, det er umulig å skjerme dem helt. Og hva med eksos? Det er jo også skadelig for oss.. Å røyke inne (ved vifta/peisen osv) er ikke greit om foreldrene til barna man passer ikke liker det. Men om de sitter ute, barna sover og hun sitter et stykke unna så kan man ikke kreve noe som helst. Anonymous poster hash: 82bd2...fbf
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 Jeg hadde heller ikke likt det. Det er nok av forskning som viser at røyking er mer skadelig enn man har trodd tidligere, også når omsorgspersoner ikke røyker inne/nær barnet. Grunnen er at man puster ut giftige gasser i opp mot et døgn etter sist sigarett og dette er noe barnet da puster inn når de er nær vedkommende og/eller i samme rom som vedkommende. Det har blant annet vist seg at selv hvor mor/far alltid røyker ute, har barn av røykere mye samme skader som passive røykere generelt. Du kan ikke kreve at dagmamma slutter, men jeg hadde vurdert å skifte dagmamma. Anonymous poster hash: 5469a...d6c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #15 Skrevet 6. juni 2016 Herlighet, klikket faktisk. Jeg hadde kanskje tenkt mitt, men hadde ikke laget noe sak ut av det. Anonymous poster hash: 09df1...ce6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #16 Skrevet 6. juni 2016 Hva er det dere er redd for skal skje egentlig? Hun tar en røyk mens barna sover og det er vel ikke noe krise? Anonymous poster hash: 8e2ea...ad4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #17 Skrevet 6. juni 2016 Hun røyker ute, så nei. Og hun røyker kun når alle barna sover, mens hun koser seg med en kaffekopp. Kanskje det er hennes måte å ta en pause på. Kanskje hun bare røyker den ene røyken i løpet av dagen? Jeg tar meg en røyk kanskje 2-3 ganger i uka for å roe meg ned når ting er hektiske eller jeg er stresset, men jeg er ingen fast røyker og jeg gjør det kun når det er varmt nok til å gjøre det ute. Anonymous poster hash: 9739e...e25
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #18 Skrevet 6. juni 2016 Hva er det dere er redd for skal skje egentlig? Hun tar en røyk mens barna sover og det er vel ikke noe krise? Anonymous poster hash: 8e2ea...ad4 Av en eller annen grunn får jeg ikke til å lime inn linker, men jeg kan sitere utdrag fra forskning. Du kan selv lett Google dem opp ved å Google barn røyk foreldre røyker ute. "Barn som vokser opp med foreldre som går utendørs for å røyke, har åtte ganger mer nikotin i kroppen enn jevnaldrende småbarn av ikke-røykende foreldre." "Hvis en mor går ut på balkongen for å røyke, og deretter kommer inn og løfter opp barnet sitt, vil barnet puste inn giftige stoffer fra morens klær. Giftstoffene blir sittende i lenge, en studie viste at man fant giftstoffer i en leilighet to måneder etter at beboerne, som var røykere, hadde flyttet ut." Sånn bare for å sitere noe. Selv om dette er dagmamma, vil jo hun omgås barnet ofte/mye og noe av samme effekten kan oppstå. Også tredjehåndsrøyking, altså å omgås en røyker selv om man ikke er tilstede når det røykes, skader faktisk barna. Mange røykere vil nok hyle opp nå om hysteri, for det er aldri gøy å lese at ens egen (u)vane er skadelig for barnet sitt selv om man tror man ikke skader det ved å for eksempel gå ut. Fakta er likevel fakta. Jeg for min del vil ikke ha barna mine i nærheten av røykere. Punktum. Anonymous poster hash: 5469a...d6c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #19 Skrevet 6. juni 2016 Du kan la være å bruke en dagmamma som røyker (det ville jeg gjort), men du kan ikke kreve at en dagmamma som røyker slutter med det. Anonymous poster hash: 557bb...a92
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #20 Skrevet 6. juni 2016 i barnehagen røyker jo ansatte der også, eneste forskejllen er at dem går utenfor barnehagens området. disse menneskene må nå få ha en pause og kose seg med det dem vil. akkurat som vi "ikke røykere" gjør. ser ingen grunn til å hisse seg opp, hun tar jo hensyn, vil heller ha en dagmamma som koser seg med lunchen sin og pausen hun får mens barna sover, enn ei som er sur og muggete fordi ei mor har bestemt at hun må slutte, Anonymous poster hash: f706a...d6c
februarprins2013 Skrevet 6. juni 2016 #21 Skrevet 6. juni 2016 ja så klart det, hun er jo ikke nær barna engang
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #22 Skrevet 6. juni 2016 Og det var morsomt fordi? Mente selvfølgelig ikke at hun skulle slutte å røyke helt og holdent, men la det være mens barnet mitt er der, også mens hun sover. Anonymous poster hash: 40a8b...cd6 Nei, det kan du ikke. Like lite som kunne bestemt det over en barnehageansatt som røyker. Men du kan velge å ikke bruke henne Anonymous poster hash: 0c489...bb8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #23 Skrevet 6. juni 2016 Av en eller annen grunn får jeg ikke til å lime inn linker, men jeg kan sitere utdrag fra forskning. Du kan selv lett Google dem opp ved å Google barn røyk foreldre røyker ute. "Barn som vokser opp med foreldre som går utendørs for å røyke, har åtte ganger mer nikotin i kroppen enn jevnaldrende småbarn av ikke-røykende foreldre." "Hvis en mor går ut på balkongen for å røyke, og deretter kommer inn og løfter opp barnet sitt, vil barnet puste inn giftige stoffer fra morens klær. Giftstoffene blir sittende i lenge, en studie viste at man fant giftstoffer i en leilighet to måneder etter at beboerne, som var røykere, hadde flyttet ut." Sånn bare for å sitere noe. Selv om dette er dagmamma, vil jo hun omgås barnet ofte/mye og noe av samme effekten kan oppstå. Også tredjehåndsrøyking, altså å omgås en røyker selv om man ikke er tilstede når det røykes, skader faktisk barna. Mange røykere vil nok hyle opp nå om hysteri, for det er aldri gøy å lese at ens egen (u)vane er skadelig for barnet sitt selv om man tror man ikke skader det ved å for eksempel gå ut. Fakta er likevel fakta. Jeg for min del vil ikke ha barna mine i nærheten av røykere. Punktum. Anonymous poster hash: 5469a...d6c Hva med lærere, barnehageansatte og trenere da? Nekter du de å røyke? Anonymous poster hash: 0c489...bb8
Fru vims Skrevet 6. juni 2016 #24 Skrevet 6. juni 2016 Syntes ikke det hørtes så ille ut. Så lenge hun ikke sitter oppå barna eller røyker inne.
Mamma_til_2 Skrevet 6. juni 2016 #25 Skrevet 6. juni 2016 Det var vell hennes pause ila dagen og så lenge hun vasker seg godt på hendene etterpå tar en tyggis så er det vell innafor det, hun satt jo ikke oppi barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå