Gå til innhold

NEEEI!! Smittet av herpes ?!? Hjelp:'((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa han hadde smittet meg med herpes og så sa han at han ikke hadde det... Men på måten han skrev skjønner jeg at han prøver å snakke seg unna det... Jeg sa dette var fryktelig dumt at han ikke fortalte meg det for dette er noe jeg nå må leve med resten av livet.. Så sa jeg bare at han burde gå til lege å få behandling. Hva mer kan jeg gjøre.. Blir ikke kvitt det selv om jeg gråter meg ihjel og forteller han for en stor idiot han var i dette tilfellet. Jeg bare kan be og håpe om at pga jeg tidlig startet med behandling, at jeg ikke får fullt utbrudd og at jeg klarer å få det til å legge seg i dvale og håpe og be om at det blir lenge til neste gang jeg får ut utbrudd.. Må nesten bare prøve å gjøre det jeg kan nå for å prøve å forebygge..men dette var fryktelig fryktelig trist:(

Håper noen med erfaring her kan svare på spm i forrige post jeg skrev i tråden hvis noen vet.

Hi

Anonymous poster hash: fe97d...a87

Jeg fikk Valtrex. Det hjalp etter noen dager. Håper det hjelper godt for deg også.

Anbefaler deg å gå til en poliklinikk for sos. De kan være gode å snakke med og gi deg svar på alt det du lurer på. ❤️

Anonymous poster hash: dc5ac...bb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det smitter bare under utbrudd, så hvis han ikke har hatt utbrudd på mange år, kan han ikke ha smittet deg.

Anonymous poster hash: b3c61...b8c

Det er totalt feil!! Man kan bli smittet selv om det ikke er utbrudd. Det er gammel lære å tro at det kun smitter ved aktivt utbrudd..

Skjønner ikke hvorfor folk skal svare om ting de ikke kan noe om! Idioti!

Anonymous poster hash: 04b4b...360

Skrevet

Herpes kan smitte selv om man ikke har utbrudd. Jeg har herpes 1 der nede og har hatt noen utbrudd og de har vært smertefulle. Gått på piller og salve da hjelper det raskt. Men man blir smådårlig av det.

25% av den voksne befolkningen har herpes nedentil men det er mange som ikke vet det og aldri har hatt utbrudd.

Jeg har ikke sagt til noen jeg har sex med at jeg har herpes men sist utbrudd jeg hadde var jeg 20 år og nå er jeg 34 så er en stund siden.

Det er oftest utbrudd når man har nedsatt immunforsvar og mye stress faktisk.

Det er ikke verdens undergang å ha det, det er ubehagelig ja.

Anonymous poster hash: 92d3c...9b2

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Jo det er det og det er idiotisk.

Hørt om å tenke sjæl, bruke hodet? Det er det man bør gjøre når man hører at vedkommende ikke vet og bare tror. Dessuten er det rimelig dumt å stole blindt på helseråd som blir gitt på DIB eller andre forum.
Skrevet

Herpes kan smitte selv om man ikke har utbrudd. Jeg har herpes 1 der nede og har hatt noen utbrudd og de har vært smertefulle. Gått på piller og salve da hjelper det raskt. Men man blir smådårlig av det.

25% av den voksne befolkningen har herpes nedentil men det er mange som ikke vet det og aldri har hatt utbrudd.

Jeg har ikke sagt til noen jeg har sex med at jeg har herpes men sist utbrudd jeg hadde var jeg 20 år og nå er jeg 34 så er en stund siden.

Det er oftest utbrudd når man har nedsatt immunforsvar og mye stress faktisk.

Det er ikke verdens undergang å ha det, det er ubehagelig ja.

Er ikke rart flere og flere blir smittet når man ikke informerer nye partnere om herpes før man har sex - utbrudd eller ei. Det kan smitte selv om du ikke har utbrudd. Hva om personen du har sex med har dårlig immunforsvar?

Anonymous poster hash: aedcb...305

Skrevet

Er ikke rart flere og flere blir smittet når man ikke informerer nye partnere om herpes før man har sex - utbrudd eller ei. Det kan smitte selv om du ikke har utbrudd. Hva om personen du har sex med har dårlig immunforsvar?

Generelt er ikke herpes farlig for de med dårlig immunforsvar men kan lettere få utbrudd når man har nedsatt immunforsvar.

http://sexogsamfunn.no/sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/herpes/

Jeg sa feil når jeg sa 25% det var visst 80% av befolkningen har det.

Det kan smitte når man ikke har utbrudd da helst før man har fått utbrudd eller at man smitter uten utbrudd og da vet ikke alltid den som har herpes at de har det engang.

Siden jeg har fått ett par utbrudd så vet jeg hvordan det er og har da selvsagt ikke sex med noen. Så jeg har ikke smittet noen.

Her hjelper det ikke å bruke kondom for det smitter gjennom hudkontakt i tillegg.

Skrevet

Takk for svar dere. Jeg har nå tatt 4 tab idag, og kjenner ikke den stikkingen/sviingen jeg kjente tidligere. Håper det betyr at det trekker seg tilbake og ikke kommer tilbake i morgen.

Jeg har lest mye om herpes idag og tenker jeg må prøve å finne en måte å leve med dette på hvor jeg gjør det jeg kan for å holde sykdommen i sjakk. Jeg er virkelig totalskadd over å ha fått dette, jeg har Aldri hatt klamydia eller noe som helst, å herpes er det jeg har fryktet hele livet mitt. Å få det i en alder av 28 år føles som et stort mareritt. Jeg har ikke sluppet det til hodet mitt, og tenker jeg ikke kan tillate det heller da jeg antakeligvis vil gå under da. Jeg tenker at nå må jeg skyve det unna og heller tenke løsninger.

Har akkurat hatt besøk av mannen jeg har datet en stund og tanken om vi noen sinne blir å kunne ha 'normal' sex etter dette har streifet meg flere ganger:'( å sitte å se på han og vite det jeg nå vet var fryktelig sårt.

Dermed har jeg et spm... Blir vi å kunne ha sex hvor det er relativt trygt sålene jeg ikke har utbrudd?!

Det andre spm er; jeg har lest at hvis man får herpes 1 eller 2 i munnen(munnsår) eller begge for den saksskyld, opparbeider kroppen antihistaminer(?) mot herpes og man er dermed mer resistent mot å få det i underlivet, stemmer dette?

Jeg leser også at bortimot 90% av befolkningen får munn herpes allerede som barn, så det er svært vanlig. La oss si at denne mannen Ikke hadde det, vil det da være hensiktsmessig å smitte han med munnherpes så han blir mer resistent mot å få det nede mtp at jeg har det ?

Tusen takk for svar dere, det er godt å ha noen akkurat nå.❤️

Hi

Skrevet

Og enda et spm..dere her som har herpes, hvordan fortalte dere dette til deres kjærester?

Hi

Skrevet

Generelt er ikke herpes farlig for de med dårlig immunforsvar men kan lettere få utbrudd når man har nedsatt immunforsvar.

http://sexogsamfunn.no/sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/herpes/

Jeg sa feil når jeg sa 25% det var visst 80% av befolkningen har det.

Det kan smitte når man ikke har utbrudd da helst før man har fått utbrudd eller at man smitter uten utbrudd og da vet ikke alltid den som har herpes at de har det engang.

Siden jeg har fått ett par utbrudd så vet jeg hvordan det er og har da selvsagt ikke sex med noen. Så jeg har ikke smittet noen.

Her hjelper det ikke å bruke kondom for det smitter gjennom hudkontakt i tillegg.

Jeg håper du skjønner forskjellen mellom "rundt 80% sv befolkningen vil bli smittet med en eller annen type av herpes i løpet av livet" og "80% av befolkningen har herpes"?

Skrevet

Takk for svar dere. Jeg har nå tatt 4 tab idag, og kjenner ikke den stikkingen/sviingen jeg kjente tidligere. Håper det betyr at det trekker seg tilbake og ikke kommer tilbake i morgen.

Jeg har lest mye om herpes idag og tenker jeg må prøve å finne en måte å leve med dette på hvor jeg gjør det jeg kan for å holde sykdommen i sjakk. Jeg er virkelig totalskadd over å ha fått dette, jeg har Aldri hatt klamydia eller noe som helst, å herpes er det jeg har fryktet hele livet mitt. Å få det i en alder av 28 år føles som et stort mareritt. Jeg har ikke sluppet det til hodet mitt, og tenker jeg ikke kan tillate det heller da jeg antakeligvis vil gå under da. Jeg tenker at nå må jeg skyve det unna og heller tenke løsninger.

Har akkurat hatt besøk av mannen jeg har datet en stund og tanken om vi noen sinne blir å kunne ha 'normal' sex etter dette har streifet meg flere ganger:'( å sitte å se på han og vite det jeg nå vet var fryktelig sårt.

Dermed har jeg et spm... Blir vi å kunne ha sex hvor det er relativt trygt sålene jeg ikke har utbrudd?!

Det andre spm er; jeg har lest at hvis man får herpes 1 eller 2 i munnen(munnsår) eller begge for den saksskyld, opparbeider kroppen antihistaminer(?) mot herpes og man er dermed mer resistent mot å få det i underlivet, stemmer dette?

Jeg leser også at bortimot 90% av befolkningen får munn herpes allerede som barn, så det er svært vanlig. La oss si at denne mannen Ikke hadde det, vil det da være hensiktsmessig å smitte han med munnherpes så han blir mer resistent mot å få det nede mtp at jeg har det ?

Tusen takk for svar dere, det er godt å ha noen akkurat nå.❤️

Hi

Du mener antistoffer. Og nei, ingen briljant måte å gjøre det på nei. Man kan fint ha begge typene så å smitte han med den ene for å slippe den andre er idiotisk. Ikke prøv den ut.

Ha sikker sex med kondom i starten. Når du har mer kontroll på sykdommen og symptomer så kan dere ha sex uten kondom hvis han føler seg trygg på det. Men ingen sex når man føler kriblinger etc der nede da man er smittsom rett FØR utbryddet kommer.

Skrevet

Jeg fikk Valtrex. Det hjalp etter noen dager. Håper det hjelper godt for deg også.

Anbefaler deg å gå til en poliklinikk for sos. De kan være gode å snakke med og gi deg svar på alt det du lurer på. ❤️

Tusen takk for svar❤️ Vet du av noe tlf nr man kan ringe hvor man kan få svar på disse spm? Hadde ikke så kjempelyst å gå personlig til sykehuset så...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...