Francine71 Skrevet 3. juni 2016 #26 Skrevet 3. juni 2016 Å skylde på det sosiale er tull? Du har åpenbart ikke jobbet i en bhg. Mange barn synes det kan være vanskelig å komme inn i lek om de blir levert sent/ikke får ta del i det sosiale som feks måltid. Å sitte der uten mat er én måte å bli ekskludert på. En annen er at de leker mens de andre barna spiser. Å få med seg en yoghurt/en skive/litt frukt til frokost kan endre hele dagen for et barn, enda så absurd det kan høres ut. Det ligger så mye sosialt og utrolig mye lærdom i måltider. Desverre er mange ikke klar over dette, og de andatte sees på som kverulante. En ansatt i bhg, uansett utdanning, tilnærmer seg utrolig mye kompetanse om barn. Denne kompetansen er gull verdt for DINE barn. Nå er bhgåret også snsrt slutt, og den ansatte kjenner nok barnet nevnt av hi på en annen måte enn hi selv. Selvsagt kjenner foreldrene sine egbe barn best, men likevel ikke i alle situasjoner. Vi prøver ikke å være vanskelige. Vi prøver heller ikke å jobbe mot foreldre, eller å sette urimelige krav. Vi prøver å gjøre dagen best mulig for de flotte barna som skal tilegne seg sosial kompetanse, vennskap, kunnskap etc pp en lettest mulig måte for barnet. Vi bryr oss også om dem! Jeg jobber ikke i bhg,men jobber og har jobbet med barn med adferdsproblematikk i 25 år.Har 4 barn,og aldri sett eller hørt at barn sliter sosialt i bhg fordi de ikke kommer til frokost. Hvis så skjer,ville jeg stilt store spørsmålstegn ved kompetansen til de ansatte.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #27 Skrevet 3. juni 2016 Jeg jobber ikke i bhg,men jobber og har jobbet med barn med adferdsproblematikk i 25 år. Har 4 barn,og aldri sett eller hørt at barn sliter sosialt i bhg fordi de ikke kommer til frokost. Hvis så skjer,ville jeg stilt store spørsmålstegn ved kompetansen til de ansatte. Det er jo ikke snakk om å "slite sosialt", prøv å les med litt godvilje til å forstå hva folk prøver å få frem. Det handler om små ting man kan gjøre for å legge de beste forutsetninger for en god dag. Anonymous poster hash: df592...b86
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #28 Skrevet 3. juni 2016 Jeg jobber ikke i bhg,men jobber og har jobbet med barn med adferdsproblematikk i 25 år. Har 4 barn,og aldri sett eller hørt at barn sliter sosialt i bhg fordi de ikke kommer til frokost. Hvis så skjer,ville jeg stilt store spørsmålstegn ved kompetansen til de ansatte. Det er vel heller din kompetanse man kan stille spørsmålstegn ved? Siden det tilsynelatende er vanskelig for deg å forstå at måltidet om morgenen er en viktig sosial arena. Anonymous poster hash: cffa7...77f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #29 Skrevet 3. juni 2016 Jeg jobber ikke i bhg,men jobber og har jobbet med barn med adferdsproblematikk i 25 år. Har 4 barn,og aldri sett eller hørt at barn sliter sosialt i bhg fordi de ikke kommer til frokost. Hvis så skjer,ville jeg stilt store spørsmålstegn ved kompetansen til de ansatte. Akkurat, du jobber ikke i barnehage............ Anonymous poster hash: fa999...b03
<3 mine søte små<3 Skrevet 3. juni 2016 #30 Skrevet 3. juni 2016 Den ansatte sa bør. Er da ikke noe krav. Hør med lederen om hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #31 Skrevet 3. juni 2016 Fader så lei jeg er av sånne foreldre som deg. Du skriver at hun sa at Trine bør spise frokost i barnehagen. Ikke at hun krevde at Trine skulle gjøre det. Hvorfor legger du det da frem sånn? Hvorfor spurte du ikke hvorfor hun mente det, i stedet for å surmule Anonymous poster hash: fa999...b03 Enig. Vanskelig mor tenker jeg... Send med ei skive eller en youghurt da. Hvorfor så krass? Anonymous poster hash: e0508...146
skjotta Skrevet 4. juni 2016 #32 Skrevet 4. juni 2016 Har en 1,5-åring i barnehage og en ansatt kom bort og sa til meg at "Trine bør få spise frokost i barnehagen". Altså, mitt barn er skrubbsultent når det vokner og spiser seg METT om morgenen. Leverer etter frokost og ungen er fornøyd.. kan barnehagen kreve at vi venter med frokost eller lar ungen overspise bare fordi at hun vil at ungen SKAL SPISE I BARNEHAGEN!? Anonymous poster hash: f9bb3...811 Antakelig har barnet lyst til å spise sammen med de andre når han kommer i barnehagen. Ikke uvanlig at de som har spist hjemme klatrer opp på stoler og sniker i andre barns matbokser. Send med litt frukt/grønnsaker eller spar litt av frokosten og problemet er løst. Og nei, barnehagen kan ikke kreve det, men ordet "bør" indikerer et forslag, ikke et krav.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #33 Skrevet 4. juni 2016 Jeg tipper det er pga det sosiale. De andre sitter å spiser og jenta di blir sittende å se på. Hva med å lage en smoothie til henne når hun står opp, så holder hun fram til hun er levert og kan da spise brødskive med de andre barna. Mine barn spiser stortsett frokost hjemme, da frokosten i bhg er kl 07.30 og jeg syns det er unødvendig å levere så tidlig når jeg ikke må. Det hender fra tid til annet at vi kommer før frokosten er ferdig og det synes ofte min yngste at kan være vanskelig. Han vil også ha matboks med selvom han har spist godt hjemme. Da tar jeg med en frukt som han kan spise sammen med de andre barna om jeg vet at frokosten ikke er ferdig når vi kommer, så kan han spise den sammen med de andre barna. Leverer du mens de andre spiser frokost ville jeg servert en smoothie når hun står opp og sendt med ei brødskive. Kommer dere mot slutten av frokosten ville jeg gitt frokost hjemme og sendt med en boks med oppskåret frukt. Anonymous poster hash: e6d95...ac5
Chl85 Skrevet 4. juni 2016 #34 Skrevet 4. juni 2016 Nei de kan selvfølgelig ikke kreve dette. .... Men det kan hende det er noen gode grunner som ligger bak Frokoststunden i barnehagen er ganske fin og god sosialisering, og det handler om å lære å vente litt. Behovet må ikke dekkes umiddelbart, men klart er det 2 timer til hun skal i bhg er det greit å få noe Her var min 1,5 åring sånn og... Jeg startet med å gi en halv banan også sa jeg at hun må vente til vi kom i barnehagen for frokost. Slik at hun kunne sitte med alle barna å spise frokost senere. Klart de kan ikke tvinge deg å komme tidligere for det de vil det... men mistenker at det er andre ting som ligger bak. Kan hende det forstyrrer med et barn som ikke spiser med de andre.... Kanskje hun da må sitte å se på alle andre som spiser, kjedelig å sitte med et bord uten å "bli med"... Eller hvis hun får leke, så blir de andre som trenger å spise frokost distrahert og også vil leke... Og ikke spise. Greit å spørre om hvorfor
Marriet Skrevet 4. juni 2016 #35 Skrevet 4. juni 2016 Det er faktisk forsket på og bevist at barn som blir levert sent i barnehagen (etter de fleste andre) har vanskligere for å komme inn i lek og er ofte de som kan ende opp alene store deler av dagen. Det er selvfølgelig forskjellig fra barn til barn, men siden dette var et råd fra barnehagen kan jeg godt se for meg at det kan være utfordringen fot ditt barn. Det er ikke unormalt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #36 Skrevet 4. juni 2016 Vi som jobber i barnehage kjenner barna deres, vi bryr oss om barna deres og vi vil de skal få en god dag i barnehagen. Ofte er det sånn at leken planlegges under måltid, og det kan være vanskelig for barnet ditt å komme inn i leken. Det er også sånn at barna som ikke spiser må sitte ved bordet eller alene med en bok i sofaen. Det er ikke gøy å komme i barnehagen og sitte alene mens alle sitter og snakker sammen rett bortenfor, det er heller ikke noe kjekt å se på andre som spiser uten p ha noe selv. Det kan være forskjellige grunner til at barnehagen har sagt i fra om dette, men uansett hvilken grunn, det er til ditt barns beste! Du som mor bør også tenke på hva som er best for ditt barn. Det var ingen som krevde noe, det var en anbefaling for å gi ditt barn en best mulig start på dagen. Anonymous poster hash: 86523...68b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå