Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Har en 1,5-åring i barnehage og en ansatt kom bort og sa til meg at "Trine bør få spise frokost i barnehagen". Altså, mitt barn er skrubbsultent når det vokner og spiser seg METT om morgenen. Leverer etter frokost og ungen er fornøyd.. kan barnehagen kreve at vi venter med frokost eller lar ungen overspise bare fordi at hun vil at ungen SKAL SPISE I BARNEHAGEN!? Anonymous poster hash: f9bb3...811
Førstemann Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Helt underlig. Selvsagt kan de ikke kreve det. Svar det samme som du skrev her. Dette er det du som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 du får heller spørre hvorfor hun mener dette. så kanskje du har svaret der. Anonymous poster hash: 6fff1...1cd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Nei... men lurer du ikke på hvorfor hun mener det? Om hun er noe som helst slags fagperson har hun nemlig en grunn, ikke bare et behov for å bestemme over dere. Kan det hende at hun mener at forkosten er en rolig og fin start som kan gjøre dagen til barnet ditt bedre? Du virker veldig fiendtlig innstilt Anonymous poster hash: e14bf...fce
hysterika Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Jeg vil tro at barnehagen tenker på det sosiale aspektet med spisingen, det er ikke så hyggelig å se på at andre spiser. Hvis du ønsker å samarbeide, kan du jo la barnet spise litt hjemme før dere drar og resten i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 du får heller spørre hvorfor hun mener dette. så kanskje du har svaret der. Anonymous poster hash: 6fff1...1cd Fordi "det er koselig for barnet"... Å gå sulten frem til bhg? Anonymous poster hash: f9bb3...811
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Jeg vil tro at barnehagen tenker på det sosiale aspektet med spisingen, det er ikke så hyggelig å se på at andre spiser. Hvis du ønsker å samarbeide, kan du jo la barnet spise litt hjemme før dere drar og resten i barnehagen. Det funker ikke, har prøvd. Dessuten spiser de lunsj og ettermiddagsmat der, trenger ikke å få ALLE måltidene i barnehagen. Anonymous poster hash: f9bb3...811
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 Nei... men lurer du ikke på hvorfor hun mener det? Om hun er noe som helst slags fagperson har hun nemlig en grunn, ikke bare et behov for å bestemme over dere. Kan det hende at hun mener at forkosten er en rolig og fin start som kan gjøre dagen til barnet ditt bedre? Du virker veldig fiendtlig innstilt Anonymous poster hash: e14bf...fce Hun er assistent uten utdanning. Anonymous poster hash: f9bb3...811
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 Jeg troe nok at jenta di kanskje kommer og vil ha mat når ho ser at de andre spiser? Skader det å sende med 1 skive? Så spiser ho om ho har lyst? :-) Anonymous poster hash: 34175...c43
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 Fordi "det er koselig for barnet"... Å gå sulten frem til bhg? Anonymous poster hash: f9bb3...811 Men du må jo kunne svare at hun trenger mat med en gang? Det virker jo ikke som om hun krever dette, men at hun mener at det kunne vært bra. Som barnets mor vet du at det ikke fungerer for ditt barn.. det er helt ok Anonymous poster hash: e14bf...fce
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 Hun er assistent uten utdanning. Anonymous poster hash: f9bb3...811 De er også fagpersoner med erfaring og kunnskap de har tilegnet seg. Hun ser barnet i barnehagen, du ser det hjemme. Ingen av dere har hele bildet. Anonymous poster hash: e14bf...fce
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 Hvorfor tolker du det som et krav hvis den ansatte sa "Trine bør.."? Det var nok sagt i beste hensikt og med tanke på ditt barns beste. Kanskje barnet føler seg utenfor hvis mange av barna på avdelingen spiser frokost der? Kanskje har barnet selv sagt hun ønsker det? Mitt barn spiser frokost hjemme, men har alltid med deg frokost i barnehagen også. Noen dager spiser hun frokosten i barnehagen også, andre dager ikke. Du virker fiendtlig innstilt.. Anonymous poster hash: 24237...4d3
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 Våre leveres vanligvis før 7.30, da lager vi til frokost i en matboks, så spiser de litt hjemme og resten i bhg med de andre kl 8. Det er nok det sosiale hun tenker på her. Eldste min måtte leveres før frokost også når jeg hadde perm, for at han skulle komme inn i det sosiale på sin vante måte. Poenget var at du trenger ikke vente med frokost, bare gi henne f.eks en skive da og så kan hun spise litt i bhg også. Anonymous poster hash: 6050d...3ad
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 For det første, hun krever ikke, hun spør/nevner. For det andre, hva begrunnet hun det med da? Regner med dere snakket om hvorfor? Jeg har nå hatt barnehagebarn i 13 år og dette har de bedt om noen ganger hos oss også. Dette fordi de gjerne har vært på vei ut når vi kommer ca 8.30. Da har det hendt ungen har blitt litt stressa/grinete e.l.. Da har de blitt levert til frokost, selv om de har spist før de kom, men de har fått med en boks med litt div oppkuttet grønnsaker o.l, bare for å ha noe å knaske på sammen med de andre (cherrytomater, sukkererter, gulrot, og kanskje noen crabsticks som de elsker).. Kanskje du kan prøve noe sånt? Anonymous poster hash: 94964...4a7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #16 Skrevet 3. juni 2016 Fader så lei jeg er av sånne foreldre som deg. Du skriver at hun sa at Trine bør spise frokost i barnehagen. Ikke at hun krevde at Trine skulle gjøre det. Hvorfor legger du det da frem sånn? Hvorfor spurte du ikke hvorfor hun mente det, i stedet for å surmule Anonymous poster hash: fa999...b03
annesmil Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 Om mine spier frokost hjemme, sender jeg alltid med litt frukt, grønneasker i biter slik at de kan sitte sammen med de andre å spise. Enkel løsning
Lagertha Skrevet 3. juni 2016 #18 Skrevet 3. juni 2016 Barnehagen har sagt det samme til oss, bare fordi de vil ungen min det beste 😉 jenta vår bruker litt tid på å omstille seg.så når ho kommer rett til morgensamling. Da kommer ho midt i opplegget.men ho trenger jo tid til å våkne og bruke litt tid på seg hjemme også.men spise litt hjemme og resten i barnehagen er nok ikke så dumt 😆
Appelsinpiken Skrevet 3. juni 2016 #19 Skrevet 3. juni 2016 Men spurte du om hvorfor hun bør det? Det er ganske vesentlig.
Francine71 Skrevet 3. juni 2016 #20 Skrevet 3. juni 2016 Barnehagen har ingenting med hvilke morgenrutiner man har. Her er vi så heldige,siden jeg jobber turnus og mannen er selvstendig,at det er veldig sjelden barna blir levert før 9.30. Frokost i bhg er 8.30. Vi står opp 7.30 og tar det rolig om morgenen. Vi spiser frokost kl 8. Det å skylde på det sosiale er tull,de har da vel flere måltider iløpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #21 Skrevet 3. juni 2016 Om mine spier frokost hjemme, sender jeg alltid med litt frukt, grønneasker i biter slik at de kan sitte sammen med de andre å spise. Enkel løsning Det gjør jeg også. Barnehagen så at barnet mitt fikk en dårlig start dersom hun ikke fikk spise litt med de andre. Selv om hun hadde spist frokost hjemme. Anonymous poster hash: ca167...ddb
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #22 Skrevet 3. juni 2016 Barnehagen har ingenting med hvilke morgenrutiner man har. Her er vi så heldige,siden jeg jobber turnus og mannen er selvstendig,at det er veldig sjelden barna blir levert før 9.30. Frokost i bhg er 8.30. Vi står opp 7.30 og tar det rolig om morgenen. Vi spiser frokost kl 8. Det å skylde på det sosiale er tull,de har da vel flere måltider iløpet av dagen. Selve spisingen er nok sjelden problemet, men i hvert fall blant de eldre finner de seg ofte lekekamerater under og rett etter frokosten. De som kommer senere kan oppleve at de andre har funnet sine "partnere" for dagen. Da kan det bli vanskelig å komme inn i leken. Anonymous poster hash: ee3f0...73e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #23 Skrevet 3. juni 2016 Barnehagen har ingenting med hvilke morgenrutiner man har. Her er vi så heldige,siden jeg jobber turnus og mannen er selvstendig,at det er veldig sjelden barna blir levert før 9.30. Frokost i bhg er 8.30. Vi står opp 7.30 og tar det rolig om morgenen. Vi spiser frokost kl 8. Det å skylde på det sosiale er tull,de har da vel flere måltider iløpet av dagen. Barn er veldig sosiale av seg, og vil være der det skjer. Ofte rundt 08-08.30 er det rundt frokostbordet det skjer i barnehagen og mange vil da sette seg ned og spise sammen med de andre. Da er det vell bedre å sende med en liten boks med oppkuttet frukt eller grønnsaker som barnet kan spise litt av om det har lyst, enn at en barnet starter å grine for det er så "sultent" og får et knekkebrød i bhg? Skulle likt å sett deg en dag på jobb i barnehage med mange barne som har andre behov en dine! Anonymous poster hash: 267a0...ca9
Mammaaaa? Skrevet 3. juni 2016 #24 Skrevet 3. juni 2016 Barnehagen har ingenting med hvilke morgenrutiner man har. Her er vi så heldige,siden jeg jobber turnus og mannen er selvstendig,at det er veldig sjelden barna blir levert før 9.30. Frokost i bhg er 8.30. Vi står opp 7.30 og tar det rolig om morgenen. Vi spiser frokost kl 8. Det å skylde på det sosiale er tull,de har da vel flere måltider iløpet av dagen. Å skylde på det sosiale er tull? Du har åpenbart ikke jobbet i en bhg. Mange barn synes det kan være vanskelig å komme inn i lek om de blir levert sent/ikke får ta del i det sosiale som feks måltid. Å sitte der uten mat er én måte å bli ekskludert på. En annen er at de leker mens de andre barna spiser. Å få med seg en yoghurt/en skive/litt frukt til frokost kan endre hele dagen for et barn, enda så absurd det kan høres ut. Det ligger så mye sosialt og utrolig mye lærdom i måltider. Desverre er mange ikke klar over dette, og de andatte sees på som kverulante. En ansatt i bhg, uansett utdanning, tilnærmer seg utrolig mye kompetanse om barn. Denne kompetansen er gull verdt for DINE barn. Nå er bhgåret også snsrt slutt, og den ansatte kjenner nok barnet nevnt av hi på en annen måte enn hi selv. Selvsagt kjenner foreldrene sine egbe barn best, men likevel ikke i alle situasjoner. Vi prøver ikke å være vanskelige. Vi prøver heller ikke å jobbe mot foreldre, eller å sette urimelige krav. Vi prøver å gjøre dagen best mulig for de flotte barna som skal tilegne seg sosial kompetanse, vennskap, kunnskap etc pp en lettest mulig måte for barnet. Vi bryr oss også om dem!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #25 Skrevet 3. juni 2016 Mi jente spiser godt om morgenen likevel klatrer hun opp på stolen, tar kopp og smekke på og vil gjerne spise for å være en del av fellesskapet sammen med de andre barna. Er kanskje dette hun mener, jeg har sett dette eksempelet i flere år. Anonymous poster hash: e3972...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå