Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Hei. Jeg trenger andres synspunkter. Vi er blitt invitert i et bryllup et stykke unna der vi bor. Mannen blir nødt til å ta nattevakten sin og kan ikke bli med. Lokalene ligger usentralt og uten bussforbindelser. (45 min å gå fra siste stoppet, dersom jeg bytter 3 busser underveis) Økononien skranter så taxi er uaktuelt og jeg har ikke sertfikatet. Vi er invitert på kaffi kl. 22. Bryllupsparet drar klokken 23. Og lokalene stenger 02:00. Å få dette i orden vil kreve enormt mye av meg. Jeg skal heller ikke drikke da jeg får ungene igjen veldig tidlig neste dag. Jeg hadde egentlig veldig lyst til å dra, og har takket ja. Men det var mens mannen trodde en annen kunne dekke for han på jobb. Nå føler jeg dette blir mer styr enn glede... Er jeg helt på trynet som vurderer å avlyse? Anonymous poster hash: 28669...19c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Nei, brudeparet er på trynet som inviterer dere til en times fest sammen med dem. Anonymous poster hash: f61e5...30a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Jeg hadde droppet det! Å sette opp vennene sine i en sånn prioritering er skikkelig ufint. "Dere er bra nok for middag", "Dere er ikke bra nok for middag, men får komme til kaffe slik at vi får gave". Ordentlig ordentlig ufint! Og i situasjonen deres som du beskriver hadde jeg iallefall droppet det! Anonymous poster hash: 03d5d...7fe
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Det hadde jeg stått over uten dårlig samvittighet. Og brudeparet drar kl. 23?! Hjem for å ha sex for første gang da eller? Anonymous poster hash: b5d47...2b7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Herregud. Blir bare irritert på brudepar som inviterer folk så sent når de selv drar en time senere. Hvem tror de at de er? Alt for å få gaver. Drit i å dra. Anonymous poster hash: 882f0...844
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Jeg er jo av den mening at en slik innbydelse er fullstendig mangel på folkeskikk. Jeg hadde aldri takket ja til en slik innbydelse. Jeg stiller spørsmålstegn ved brudeparets motiv for en slik invitasjon. Anonymous poster hash: 273f1...bec
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 Hadde aldri dratt Anonymous poster hash: 844a9...17d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Øøøh, hva??!!! Det må dere for all del boikotte! SÅ uhøflig, frekt, latterlig og provoserende. Hadde snudd min oppfatning av disse menneskene opp-ned, tror neppe jeg hadde opprettholdt sosial omgang med dem, for å si det sånn... Anonymous poster hash: c03c3...314
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 Det var veldig spesielt...! Hadde ikke dratt. Anonymous poster hash: bd9c9...93b
sug lut Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 Den invitasjonen er jo egentlig bare et klask i ansiktet med ei våt flyndre. Hadde ikke dratt.
svanse Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 Hi her. Takk for svar! Jeg må innrømme at jeg får veldig dårlig samvittighet mtp. At vi alt har takket ja. Men det er godt å se at dere som har svart her klarer å se at det blir veldig mye styr. Jeg har aldri før blitt invitert til kun kaffi, så jeg aner ikke hva normalen rundt dette er. Jeg har stusset litt på tidspunktet, men det er jo deres dag. Bruden er litt.. Vanskelig. Det er grunnen til at vi i utgangspunktet ikke har stort kontakt. Æsj så konfliktsky jeg er! Må bare finne en hyggelig måte å legge det frem på.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 Det er ganske vanlig å invitere flere gjester til kaffe'n ved bryllup. Men kl 22 høres helt vannvittig ut, spesielt når de drar en time etter. Normalt har man kaffegjestene tidlig på kvelden. Ikke så alt for lenge etter middagen. Nei ikke noe farlig å takke nei til det der. Anonymous poster hash: 77581...b97
sug lut Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 Hi her. Takk for svar! Jeg må innrømme at jeg får veldig dårlig samvittighet mtp. At vi alt har takket ja. Men det er godt å se at dere som har svart her klarer å se at det blir veldig mye styr. Jeg har aldri før blitt invitert til kun kaffi, så jeg aner ikke hva normalen rundt dette er. Jeg har stusset litt på tidspunktet, men det er jo deres dag. Bruden er litt.. Vanskelig. Det er grunnen til at vi i utgangspunktet ikke har stort kontakt. Æsj så konfliktsky jeg er! Må bare finne en hyggelig måte å legge det frem på. Du kan jo si at du dessverre først nå så at du ikke har noen transportmuligheter (det du legger fram med tre busser og tre kvarters gange er ikke en transportmulighet man trenger å regne med, det er tvert i mot et argument MOT å gjøre det), og at du derfor dessverre må takke nei likevel. Kaffe er jo ikke kuvertbasert uansett, så det spiller liten rolle for planleggingen.
svanse Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 Jeg tok kontakt nå i ste og forklarte situasjonen. Hun ble veldig snurt og påpekte hvor viktig denne dagen var for henne. Forsøkte å nevne dette med beliggenheten. "Det er dette med handling fremfor ord" - så la hun på. Nå er jeg litt lettet egentlig og føler mindre skyld enn jeg trodde jeg ville. Takk for tilbakemeldinger folkens! Da tørker jeg av meg flyndreklisset!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 De bryllupene jeg har vært i hvor noen har vært bedt til kaffe, der har middagen begynt ganske tidlig, rundt kl.16, og de andre er blitt bedt fra kl. 19. Da har de fått hele kvelden der, kaffe, kaker, dans, nattmat. Og brudeparet har selvfølgelig vært der til det var slutt. Å dra til kl. 22 når brudeparet selv skal dra kl. 23, det hadde jeg aldri gjort. Det brudeparet må jo være helt fjerne! Virker som om de bare ber for å få flere gaver. Ikke sikkert de mener det slik, men det er absolutt det inntrykket de gir. "Vi vil du skal komme og gi oss en gave, men vi kommer knapt til å gidde å hilse på deg, du får spise litt kaker og være så lenge du gidder, men vi gidder ikke være der selv om du har kommet. Takk for gaven." Vet det er mange meninger her inne ang. å be noen bare til kaffe, men noen steder er det likevel ganske vanlig. Men da gjøres det på en ordentlig måte, ikke så frekt som dette brudeparet gjør det! Jeg hadde bare sagt at du har undersøkt hvordan komme deg dit og at det dessverre blir for vanskelig for deg og du må melde avbud. Blir de sure pga. det så bekrefter de jo bare inntrykket de ellers gir. Å ta tre busser og så gå tre kvarter.... og så gjøre det samme hjem igjen i finstasen... for én time med brudeparet.... nei, det er faktisk latterlig av dem å forvente! Anonymous poster hash: 5e0f7...65d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #16 Skrevet 3. juni 2016 Jeg tok kontakt nå i ste og forklarte situasjonen. Hun ble veldig snurt og påpekte hvor viktig denne dagen var for henne. Forsøkte å nevne dette med beliggenheten. "Det er dette med handling fremfor ord" - så la hun på. Nå er jeg litt lettet egentlig og føler mindre skyld enn jeg trodde jeg ville. Takk for tilbakemeldinger folkens! Da tørker jeg av meg flyndreklisset! Svarte visst mens du skrev dette. Oj... hun er jo helt fjern, den dama! "Det er dette med handling fremfor ord"..... den burde hun virkelig tenke gjennom selv, for den døra der tror jeg slamrer henne så hardt i ansiktet at hun risikerer å møte bryllupsdagen med brukket nese og blåmerker rundt øynene Det er jo hun som viser i handling at ordene hennes er tomme og verdiløse når hun forventer at folk skal komme til hennes store dag, at det er såååå viktig for henne.... men hun gidder ikke være der sammen med sine gjester mer enn en time. Hun er rett og slett bare latterlig, frekk og har null selvinnsikt. Den kommentaren hennes var gull! Men hun ser jo ikke at den gjelder henne selv og ikke deg, Hi Anonymous poster hash: 5e0f7...65d
Daquiry Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 Jeg syns det er en uting med kaffegjester i et bryllup uansett, er kun for å få flere gaver uten å bruke penger på gjestene. Jeg hadde aldri i verden gått som kaffegjest i et bryllup, og det syns jeg ikke du heller skal.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #18 Skrevet 3. juni 2016 Hvem er det som inviterer til kaffe i et bryllpp klokka 10 på kvelden da? Høres ut som om det bare er for å få mest mulig gaver, frekt. Takk, men nei takk hadde jeg sagt Anonymous poster hash: 5d7bf...ed4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #19 Skrevet 3. juni 2016 Jeg tok kontakt nå i ste og forklarte situasjonen. Hun ble veldig snurt og påpekte hvor viktig denne dagen var for henne. Forsøkte å nevne dette med beliggenheten. "Det er dette med handling fremfor ord" - så la hun på. Nå er jeg litt lettet egentlig og føler mindre skyld enn jeg trodde jeg ville. Takk for tilbakemeldinger folkens! Da tørker jeg av meg flyndreklisset! Flyndreklisset? Anonymous poster hash: 5d7bf...ed4
svanse Skrevet 3. juni 2016 #20 Skrevet 3. juni 2016 Svarte visst mens du skrev dette. Oj... hun er jo helt fjern, den dama! "Det er dette med handling fremfor ord"..... den burde hun virkelig tenke gjennom selv, for den døra der tror jeg slamrer henne så hardt i ansiktet at hun risikerer å møte bryllupsdagen med brukket nese og blåmerker rundt øynene Det er jo hun som viser i handling at ordene hennes er tomme og verdiløse når hun forventer at folk skal komme til hennes store dag, at det er såååå viktig for henne.... men hun gidder ikke være der sammen med sine gjester mer enn en time. Hun er rett og slett bare latterlig, frekk og har null selvinnsikt. Den kommentaren hennes var gull! Men hun ser jo ikke at den gjelder henne selv og ikke deg, Hi Anonymous poster hash: 5e0f7...65d Jeg går utifra at flere ble bedt til samme tidspunkt som oss, som nok skal i bryllupet likevel. Kanskje var vi de første som ikke kunne komme, at det var derfor reaksjonen ble som den ble. Eller kanskje er det mange som har takket nei.. Uansett så var det dumt av meg å takke ja først og siden avlyse. Men jeg er nok enig med deg at reaksjonen hennes føltes litt motbydelig. Jeg tror nok jeg skal holde avstand og la kontakten dabbe gradvis av fremover. Det er slik i voksen alder også, ikke alle vennskap varer livet ut.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 3. juni 2016 #21 Skrevet 3. juni 2016 Å invitere noen til et bryllup kl 22 på kvelden har jeg faktisk aldri hørt om før! Hva er dere bedt til? Er jo for sent med kaffe og kaker da vel? Veldig veldig spesielt. Jeg hadde ikke fått dårlig samvittighet for å melde avbud. Er jo ikke de største ressursene de har brukt på gjestene som kommer så sent. Hadde vært noe annet om dere meldte avbud til middagen.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 3. juni 2016 #22 Skrevet 3. juni 2016 Jeg tok kontakt nå i ste og forklarte situasjonen. Hun ble veldig snurt og påpekte hvor viktig denne dagen var for henne. Forsøkte å nevne dette med beliggenheten. "Det er dette med handling fremfor ord" - så la hun på. Nå er jeg litt lettet egentlig og føler mindre skyld enn jeg trodde jeg ville. Takk for tilbakemeldinger folkens! Da tørker jeg av meg flyndreklisset! For ei nepe! Lurer på hvor lenge hun der er gift.....
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #23 Skrevet 3. juni 2016 Jeg tok kontakt nå i ste og forklarte situasjonen. Hun ble veldig snurt og påpekte hvor viktig denne dagen var for henne. Forsøkte å nevne dette med beliggenheten. "Det er dette med handling fremfor ord" - så la hun på. Nå er jeg litt lettet egentlig og føler mindre skyld enn jeg trodde jeg ville. Takk for tilbakemeldinger folkens! Da tørker jeg av meg flyndreklisset! Dagen er sikkert viktig for henne (les:gaver) Men dere er ikke viktig når dere inviteres til fest en time før vertskapet drar. Tror ikke jeg bare kutter ut bryllupet med også bruden. Slike folk gidder ikke jeg bruke tid på. Anonymous poster hash: 882f0...844
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #24 Skrevet 3. juni 2016 Bli hjemme med god samvittighet du 😊 Anonymous poster hash: b8c37...cc7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #25 Skrevet 3. juni 2016 Haha makan til latterlig opplegg. Hadde aldri sagt ja til å dra i dette bryllupet nei, og med den oppførselen fra bruden så ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet en gang, og sørget for å minimere kontakten i fremtiden. Venner? Særlig! Anonymous poster hash: b0dc3...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå