Gå til innhold

Den nye reklamen til slutta.no... Har ikke ord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt den sånn i bakgrunnen, men nå satt jeg å så på den, fulgte med. Hvordan i all verden har dette blitt en godkjent reklame. Den er så smakløs og ond. Lage en spøk ut av noe så alvorlig og vondt. Hvordan i all verden kan dette være greit???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. MEN kanskje de når fram til de som ikke har vett nok til å skjønne det selv!

Skrevet

Alle virkemidler er innafor.

Skrevet

Er vel verre at gravide faktisk røyker, snuser og drikker?

De prøver til og med å rettferdiggjøre galskapen sin.

Anonymous poster hash: f4f2a...176
Skrevet

Jeg har hørt den sånn i bakgrunnen, men nå satt jeg å så på den, fulgte med. Hvordan i all verden har dette blitt en godkjent reklame. Den er så smakløs og ond. Lage en spøk ut av noe så alvorlig og vondt. Hvordan i all verden kan dette være greit???

Det er da slettes ingen spøk, det er blodig alvor. Og hvis det kan få noen til å tenke seg om, så er det bra. Det må desverre harde skyts til for å nå inn. Bilder og advarsler på røykpakker og snusbokser er stort sett bortkastet.

Anonymous poster hash: 73c1d...c22

Skrevet

Synes det er en bra reklame! Kanskje dem klarer å banke litt vett inn i hodet på de som enda ikke forstår alvoret med røyk og snus under svangerskap. Drøy eller ei, reklamen forteller bare sannheten.

Anonymous poster hash: 81d6d...e4f

Skrevet

Synes det er en bra reklame! Kanskje dem klarer å banke litt vett inn i hodet på de som enda ikke forstår alvoret med røyk og snus under svangerskap. Drøy eller ei, reklamen forteller bare sannheten.

Anonymous poster hash: 81d6d...e4f

Amen!

Anonymous poster hash: 3e043...16f

Skrevet

Hvor finner man denne reklamen?

Anonymous poster hash: d0a36...653

Skrevet

Enig med deg, HI. Det må da fins andre måter å si det på som ikke er så ondskapsfulle. Bestevenninna mi som hadde dødfødsel siste året har aldri snust... Hun har akkurat kommet seg litt videre og gikk rett i kjellern av den reklamen.

Anonymous poster hash: 005ae...831

Skrevet

Greit budskapet er viktig, men kunne gjort det på en annen måte. Lek, moro og dødfødsel... Ikke innafor.

Skrevet

Er det den som heter babyshower? Den var litt stygg, ja..

Skrevet

Enig med deg, HI. Det må da fins andre måter å si det på som ikke er så ondskapsfulle. Bestevenninna mi som hadde dødfødsel siste året har aldri snust... Hun har akkurat kommet seg litt videre og gikk rett i kjellern av den reklamen.

Nettopp derfor den er usmakelig. Huff

Anonymous poster hash: 71fef...c07

Skrevet

Enig med deg, HI. Det må da fins andre måter å si det på som ikke er så ondskapsfulle. Bestevenninna mi som hadde dødfødsel siste året har aldri snust... Hun har akkurat kommet seg litt videre og gikk rett i kjellern av den reklamen. Anonymous poster hash: 005ae...831

Det er jo rart at hun mener reklamen gjelder henne om hun aldri har brukt.

Noen tror alt gjelder de

Skrevet

Spøk? På ingen måte, det er blodig alvor. Folkeopplysning, kaller man dette. Bedre at tankeløse kvinner som utsetter barnet sitt for nikotin får seg en sjokkoppvekker, enn at barnet får skader. 

Anonymous poster hash: de3cd...ea3

Skrevet

Spøk? På ingen måte, det er blodig alvor. Folkeopplysning, kaller man dette. Bedre at tankeløse kvinner som utsetter barnet sitt for nikotin får seg en sjokkoppvekker, enn at barnet får skader.

Anonymous poster hash: de3cd...ea3

Frykt, skam og skyldfølelse er ikke akkurat en oppskrift for suksess

Skrevet

Det er jo rart at hun mener reklamen gjelder henne om hun aldri har brukt.

Noen tror alt gjelder de

De kødder med dødfødsel. Venninna mi syns ikke dødfødsel er gøy. Ikke jeg heller. Og det er ikke så innmari rart at hun er litt opptatt av seg sjæl for tida, eller hva?

Skrevet

De kødder med dødfødsel. Venninna mi syns ikke dødfødsel er gøy. Ikke jeg heller. Og det er ikke så innmari rart at hun er litt opptatt av seg sjæl for tida, eller hva?

Trist å høre om venninnen din som mistet babyen 💔😢

Jeg synes også den videoen er helt usmakelig og tragisk at de har lagd en sånn reklame med tull om dødfødsel og prematur fødsel. Jeg har også mistet en baby i dødfødsel og den reklamen fikk meg til å gråte. Jeg har aldri snust eller røyket hverken som gravid eller ellers så det var ikke årsaken til at min baby døde.

Det er nok mange som reagerer på den som har vært gjennom det marerittet det er å miste i dødfødsel. Det stod nylig en artikkel om det i Aftenposten:

http://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Voldsomme-reaksjoner-pa-kampanje-rettet-mot-snusbruk-blant-gravide-757048_1.snd

Anonymous poster hash: e02f7...d0d

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg synes den er nydelig i sin grusomhet. Jeg håper den virker.

Skrevet

Jeg tenker det er en opplysnings video av samme slag som feks kjøring uten bilbelte.

Alle vet hva som kan skje om du ikke sikrer barna dine eller deg selv. Det finnes også dem som har mistet barna sine eller noen andre dem er glad til tross for at de alltid brukte belte. Samme med reklamen, den informerer om faren men sier ikke at alle er trygge mot dødfødsel selv om du holder deg unna.

Trist med dem som har mistet, om det er røyk/snus eller noe annet men kanskje reklamen redder ett annet barn ved å sette lys på én faktor man faktisk kan ha en påvirkning på!

Anonymous poster hash: c2241...4d0

Skrevet

God reklame! Håper den setter en skikkelig støkk i dem som snuser og røyker i svangerskapet

Anonymous poster hash: 5c95e...5fe

Skrevet

Trist å høre om venninnen din som mistet babyen 💔😢

Jeg synes også den videoen er helt usmakelig og tragisk at de har lagd en sånn reklame med tull om dødfødsel og prematur fødsel. Jeg har også mistet en baby i dødfødsel og den reklamen fikk meg til å gråte. Jeg har aldri snust eller røyket hverken som gravid eller ellers så det var ikke årsaken til at min baby døde.

Det er nok mange som reagerer på den som har vært gjennom det marerittet det er å miste i dødfødsel. Det stod nylig en artikkel om det i Aftenposten:

http://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Voldsomme-reaksjoner-pa-kampanje-rettet-mot-snusbruk-blant-gravide-757048_1.snd

Anonymous poster hash: e02f7...d0d

Takk, jeg syns ikke de kom særlig godt ut av den. Jeg skjønner at det er et viktig budskap, men fy for slem måte å si det. Stor klem til deg, så grusomt for deg - jeg gråter med deg ❤️

Skrevet

Er vel verre at gravide faktisk røyker, snuser og drikker?

De prøver til og med å rettferdiggjøre galskapen sin.

Signerer!

Anonymous poster hash: c0a48...788

Skrevet

Kan de ikke ha en kampanje mot de som er feite også, alt det de nevner på slutta.no er faktisk en fare hvis mor er feit også.

Anonymous poster hash: 61b93...e6f

Skrevet

For meg som fikk et dødfødt barn knuser den hjertet mott hver gang. Jeg hadde aldri røyket/snuset i mott liv, men jeg drakk en kveld før jeg fant ut at jeg var gravid i uke 5. Alt så fint ut helt frem til uke 35. Lille hjertet sluttet bare å slå💔 Jeg tok det veldig tungt, det skulle bli vårt andre barn. Jeg gikk inn i depresjon, antidepressiva osv og når jeg sluttet med antidepressiva etter ett år begynte jeg av alle ting å snuse. De fleste vet at vår nummer to er et englebarn/dødfødsel, og siden jeg nå i dag snuser er jeg faktisk redd for at folk tror jeg gjorde det da jeg var gravid for fem år siden enda jeg "bare" har snuset i to år. Tror jeg begynte fordi jeg var i en negativ spiral og tenkte faen ta verden. Følte jeg hadde gjort alt "riktig" vært sunn, spist riktig mat, aldri røyket/snuset, trent, gidd sv meg selv til andre, ikke rørt alkohol etter positiv test og allikavel skulle verden straffe meg med en dødfødsel.... Når jeg ser den reklamen blir jeg helt knust! Og gir meg selv skylden (som jeg har prøvd å bearbeide hos psykolog i fem år) på den ene kvelden i uke 3-4 hvor jeg drakk 3 glass vin og en balleys at derfor fortjente jeg ikke å få det barnet vi ønsket oss. En lillesøster som jeg savner hver dag.

Nå i kveld har jeg sett den reklamen 5 ganger og jeg får ikke sove.

Jeg synes de kunne ha brukt litt andre virkemidler med tanke på oss som har fortidligfødte barn, kuvøse og dødfødsler uten å ha gjort noe galt. Så føler jeg at vi som kanskje har det blir stemplet på som snusere/røykere enda vi IKKE var det under graviditeten

Skrevet

Skremselspropaganda som sårer folk som ikke har røykt eller snust. Man må motivere folk til å VILLE forandre seg, man kan ikke skremme dem til å forandre seg. Har ingen tro på at denne reklamen fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...