Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #26 Skrevet 2. juni 2016 Kanskje noen av de "gode" dagene kan brukes til å jobbe Anonymous poster hash: ce74a...f83 Vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte av en slik kommentar. Anonymous poster hash: d7aff...9ea
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #27 Skrevet 2. juni 2016 Ser uansett at de fleste som har svart her er navere... Anonymous poster hash: 746ba...ff6
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #28 Skrevet 2. juni 2016 Det finnes gode og dårlige for de med ME også, kan ha lange gode perioder, noen utnytter de periodene mer enn de burde, og ender opp med et helvete når den gode perioden er over (type sengeliggende) Jeg har selv ME, har noen gode perioder, og perioder jeg ikke har det bra i det heletatt, men samtidig så har jeg da det, at jeg tidvis fremstår mer oppegående enn jeg er, fordi det å traske rundt i hjemmet er deprimerende til tider, så jeg prøver å holde meg funksjonell når det føles noen lunde ok, enda det betyr at jeg sover 15 timer på "natt"... Men om dette går over flere mnd, så ville jeg i det minste forhørt meg med NAV, men kontakt også barnevernet ang alkoholen, for det å drikke midt på dagen mens ungene er borte, betyr en viss promille når familien kommer hjem igjen. Anonymous poster hash: 96d82...9af
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #29 Skrevet 2. juni 2016 Kanskje noen av de "gode" dagene kan brukes til å jobbe da. Anonymous poster hash: ce74a...f83 For all del, hadde jeg kunne forutse når mine gode dager kommer, så jeg kunne jobbet 2-3 timer annen hver dag, så for all del, jeg hadde gjort det uten å blunke, men det funker ikke slik.. det kan gå alt fra dager til mnd mellom de gode periodene, og jeg kan miste all energi midt på dagen også.. Prøv å finn en arb.plass jeg passer inn.. Fint lite sjanse for å få en jobb jeg kan få, hvor jeg jobber "når det passer meg" i noen få timer pr dag. Anonymous poster hash: 96d82...9af
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #30 Skrevet 2. juni 2016 Hvilken jobb hun skal jobbe med? Nei, det blir litt vanskelig for meg å svare på da vettu. En 40% stilling et sted kanskje? Aner ikke utdannelsen hennes. Gjør du? Anonymous poster hash: 6b5f2...63f 40%?? Mener du helt ærlig at en med ME skal takle en 40% stilling? Kanskje lese deg opp ang ME? Siste tiden jeg klamret meg fast i arbeidslivet, jobbet jeg 8%, og klarte bare så vidt å være familie på hjemmebane, fordi det slet meg ut.. Anonymous poster hash: 96d82...9af
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. juni 2016 #31 Skrevet 2. juni 2016 Ser uansett at de fleste som har svart her er navere... Anonymous poster hash: 746ba...ff6 Hva ønsker du å oppnå med svare sånn ?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #32 Skrevet 2. juni 2016 Det er vel bare positivt at hun kommer seg ut og finner på ting. Skal hun sitte inne fordi hun har ME mener du? Om du mener at hun har et alkoholforbruk som ikke er sunt så bør du melde ifra om dette til helsestasjon eller barnevern. Da bør det være fordi du er rimelig sikker på at hun drikker såpass at hun ikke er en god omsorgsperson for barna, ikke fordi det irriterer deg at du ser hun koser seg med en øl eller hvitvin i by og ne. Godt gjort å få endret hver dag til i my og ne. Gjør ikke argumentasjonen din bedre å endre på fakta vet du ! Anonymous poster hash: 84c43...c04
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #33 Skrevet 2. juni 2016 Ser uansett at de fleste som har svart her er navere... Anonymous poster hash: 746ba...ff6 De fleste som har svart har empatien og medfølelsen for at andre ikke fungerer i arbeid. Anonymous poster hash: f0ef8...af2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #34 Skrevet 2. juni 2016 Ser uansett at de fleste som har svart her er navere... Anonymous poster hash: 746ba...ff6 Jeg lurer seriøst på hva som rører seg i hodet på folk som svarer sånn. Når noen som selv er ufør svarer at de kan ha gode dager og da prøver være litt sosial fordi det er veldig ensomt og deprimerende å gå hjemme slenger du ut at de er "navere" Naver er et skjellsord man bruker på snyltere som ikke gidder jobbe, en person som er for syk til å jobbe er ikke en naver! Mener du seriøst at uføre er navere om de ikke 100% av tiden sitter inne? At de aldri skal lufte seg, aldri være sosiale, aldri gjøre lystbetonte og hyggelige ting? De skal skamme seg og gjemme seg bort... Tenk på hvem du tråkker på og sparker mens de ligger nede. Anonymous poster hash: 7246a...ca7
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #35 Skrevet 2. juni 2016 Godt gjort å få endret hver dag til i my og ne. Gjør ikke argumentasjonen din bedre å endre på fakta vet du ! Anonymous poster hash: 84c43...c04 Tror du misforstår poenget til lille stjerne her.. Poenget er at VI vet ikke om det stemmer at hun drikker daglig, eller om det er du som fremstiller det slik.. Kun du vet hva du har sett/hørt, og er det så hun drikker daglig, så kontakter du barnevernet ang den saken. Om hun har hatt "en god periode" i 3-6 mnd + så ta en prat med NAV, de vet sykehistorien hennes, og vet om dette er normalen for hennes ME, og hvordan hun delegerer sin energi, om det faller utenfor, så har du hjulpet de å sjekke det opp og få orden på en trygd som ikke er lovlig, om ikke, så har de fått sjekket opp, og vet at hun ikke snylter.. Husk, du vet kanskje bare det du ser/hører, for alt alle her vet, overdriver hun hva hun klarer, og er like ved å gå på en smell, og det er derfor hun drikker langt mer enn hun burde. Anonymous poster hash: 96d82...9af
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #36 Skrevet 2. juni 2016 Synes du skal stikke nesa di et sted den hører hjemme istedenfor HI. Tydelig at du ikke har peiling på ME. Anonymous poster hash: 1e747...8a5
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #37 Skrevet 2. juni 2016 Jeg vet om ei som sier hun er ufør pga ME fordi hun ikke tør si hun har en personlighetsforstyrrelse og sliter med depresjoner og angst. Ser du på facebookprofilen hennes dynges den av hundebilder, skogsturer og "rødt i glasset" på verandaen. Hun prøver desperat å fremstå som veltilpasset og lykkelig, egentlig har hun det grusomt. Ting er ikke alltid som de ser ut på facebook. Anonymous poster hash: 7246a...ca7
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #38 Skrevet 2. juni 2016 Vi andre som ikke har noen diagnose har også gode og mindre gode dager, men vi sliter oss på jobb hver dag og resten av tiden går til å stelle barn, hus og hage og ta oss av verv (bidra i nærmiljøet og skolen) og når kvelden kommer er vi utslitt. Hvis vi har en mindre bra dag går det utover drikkingen og festingen og det sosiale på kveldstid, ikke jobben. Derfor mener jeg at hvis hun har så mye overskudd at hun kan farte rundt hver dag/kveld så burde noen av energien gå til å jobbe feks en deltidsjobb. Noen timer hver dag. Og ja, noen dager er dette vanskeligere enn andre men livet er ingen konstant ferie! Mao jeg som ikke har en diagnose har IKKE tid og overskudd til å finne på noe moro hver kveld. Klarere nå? Anonymous poster hash: ce74a...f83 Oi...! Klarer du ikke forestille deg at noen kan ha det verre en deg? Du bør ikke uttale deg så bastant om noe du virkelig ikke har peiling på. Ble kvalm av dette innlegget. Og nei, jeg er ikke naver, men i full jobb. Har en kronisk sykdom da, så jeg har noe å "glede" meg til. For, som legen min sa, jeg kommer til å bli uføretrygdet innen jeg er 45. Så da kan jeg jo bare chille hele dagen. Jippiiii... Anonymous poster hash: 12265...edb
B-real Skrevet 2. juni 2016 #39 Skrevet 2. juni 2016 Vi andre som ikke har noen diagnose har også gode og mindre gode dager, men vi sliter oss på jobb hver dag og resten av tiden går til å stelle barn, hus og hage og ta oss av verv (bidra i nærmiljøet og skolen) og når kvelden kommer er vi utslitt. Hvis vi har en mindre bra dag går det utover drikkingen og festingen og det sosiale på kveldstid, ikke jobben. Derfor mener jeg at hvis hun har så mye overskudd at hun kan farte rundt hver dag/kveld så burde noen av energien gå til å jobbe feks en deltidsjobb. Noen timer hver dag. Og ja, noen dager er dette vanskeligere enn andre men livet er ingen konstant ferie! Mao jeg som ikke har en diagnose har IKKE tid og overskudd til å finne på noe moro hver kveld. Klarere nå? Anonymous poster hash: ce74a...f83 På kvelden er dere utslitte ja...tenk deg da å våkne hver dag med å være utslitt, slik de med ME gjør mer eller mindre. Og på gode dager, det er ikke snakk om at de da er symptomfrie, gode dager er dager de kan takle å være oppegående selv med utmattelsen og alt som hører med. Nå vet ikke jeg om personen HI omtaler er snylter, så ta kontakt med NAV, så finner de ut av det. Mer bekymret her for barn og alkohol.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #40 Skrevet 2. juni 2016 Anonym f83 og ff6 viser så lite kunnskap og innsikt og empati at det beste å gjøre er egentlig bare å legge tråden død, la være så kommentere noe mer. De har så lite peiling at det ikke er vits, de har gjort seg opp en mening og har ikke evne eller vilje til å se at virkeligheten kanskje finnes utenfor deres snevre livssannheter. Om foreldre drikker på dagtid hver dag, da er barnevernet riktig instans å kontakte, Hi. Noe sier meg at du ikke er villig til å gjøre det. Anonymous poster hash: 510f1...21b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #41 Skrevet 2. juni 2016 Oi...! Klarer du ikke forestille deg at noen kan ha det verre en deg? Du bør ikke uttale deg så bastant om noe du virkelig ikke har peiling på. Ble kvalm av dette innlegget. Og nei, jeg er ikke naver, men i full jobb. Har en kronisk sykdom da, så jeg har noe å "glede" meg til. For, som legen min sa, jeg kommer til å bli uføretrygdet innen jeg er 45. Så da kan jeg jo bare chille hele dagen. Jippiiii... Anonymous poster hash: 12265...edb Eh... Jo, selvsagt er det mange som har det verre enn meg. Men her snakket vi om en som er på farten hver dag. Da kunne hun sikkert jobbet et par timer om dagen. Jeg hadde forstått det bedre hvis hun ikke kunne jobbe fordi hun ville bruke det lille overskuddet til å være med barna sine el.l. Anonymous poster hash: ce74a...f83
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #42 Skrevet 2. juni 2016 Eh... Jo, selvsagt er det mange som har det verre enn meg. Men her snakket vi om en som er på farten hver dag. Da kunne hun sikkert jobbet et par timer om dagen. Jeg hadde forstått det bedre hvis hun ikke kunne jobbe fordi hun ville bruke det lille overskuddet til å være med barna sine el.l. Anonymous poster hash: ce74a...f83 Ja, det et hele poenget mitt. Dette er ikke noe som skjer av og til når hun har gode perioder, men over flere uker. Hun har både flyttet, skaffet seg hund, og så har hun vært ute i snitt 4 kvelder i uka de siste 6 ukene. Og hun har små barn hjemme.. Hi Anonymous poster hash: 746ba...ff6
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. juni 2016 #43 Skrevet 2. juni 2016 Ja, det et hele poenget mitt. Dette er ikke noe som skjer av og til når hun har gode perioder, men over flere uker. Hun har både flyttet, skaffet seg hund, og så har hun vært ute i snitt 4 kvelder i uka de siste 6 ukene. Og hun har små barn hjemme.. Hi Anonymous poster hash: 746ba...ff6 Hvordan vet du egentlig så mye om livet til denne dama? Hvor får du infoen din fra? Fb, fra dama selv, rykter?
Lagertha Skrevet 2. juni 2016 #44 Skrevet 2. juni 2016 HI : Hvorfor skal du bry deg om ho dama? Du vet jo ikke alt som skjer hjemme hos dem. Du bare synser
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #45 Skrevet 2. juni 2016 Vi andre som ikke har noen diagnose har også gode og mindre gode dager, men vi sliter oss på jobb hver dag og resten av tiden går til å stelle barn, hus og hage og ta oss av verv (bidra i nærmiljøet og skolen) og når kvelden kommer er vi utslitt. Hvis vi har en mindre bra dag går det utover drikkingen og festingen og det sosiale på kveldstid, ikke jobben. Derfor mener jeg at hvis hun har så mye overskudd at hun kan farte rundt hver dag/kveld så burde noen av energien gå til å jobbe feks en deltidsjobb. Noen timer hver dag. Og ja, noen dager er dette vanskeligere enn andre men livet er ingen konstant ferie! Mao jeg som ikke har en diagnose har IKKE tid og overskudd til å finne på noe moro hver kveld. Klarere nå? Anonymous poster hash: ce74a...f83 Hvordan kan det på noen som helst måte være klarere når du ikke svarer på spørsmålene mine i det hele tatt?? Anonymous poster hash: 98924...750
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #46 Skrevet 3. juni 2016 Jeg få begynne med å si at jeg jobber 100% og har tre barn. Noen ganger er jeg veldig trøtt når jeg kommer hjem fra jobb, men den trøttheten kan ikke sammenlignes med trøttheten til en med ME. En person med ME kan i perioder orke å gjøre veldig mye. Hvorfor da ikke jobbe 40%? Problemet er at de også i perioder ikke orker noe som helst, og at disse periodene ikke kan planlegges. En arbeidsgiver trenger å vite at den ansatte kan stille på jobb. Anonymous poster hash: 75231...ee2
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #47 Skrevet 3. juni 2016 Jeg er arbeidsgiver og kan signere på at det er vanskelig å ansette noen man aldri vet når kan jobbe. Ideelt sett skulle det være mulig, men vi som driver et firma er avhengig av stabil arbeidskraft for å få firmaet til å gå rundt. Mao, kronisk syke som f.eks ME som skaper så stor usikkerhet om når vedkommende kan jobbe er umulig å ansette. Det igjen betyr at restarbeidsevnen vanskelig kan brukes, men det betyr ikke at vedkommende må sitte inne og sture når han/hun har gode dager. Et par av de anonyme her har en sørgelig liten innsikt i både å være arbeidsgiver og kronisk syke, men sett fra både en arbeidsgivers syn og den generelle allmennheten tar de skrekkelig feil i sine uttalelser. Anonymous poster hash: 7a49f...c27
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #48 Skrevet 3. juni 2016 Hvordan vet du egentlig så mye om livet til denne dama? Hvor får du infoen din fra? Fb, fra dama selv, rykter? Jeg kjenner henne veldig godt. Anonymous poster hash: 746ba...ff6
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #49 Skrevet 5. juni 2016 Det er veldig vanskelig om man ikke vet hvilken dag man har den gode dagen.. Fortell meg gjerne hvem de er som ansetter folk som kan styre arbeidsdagen sin helt fritt og ha et skyhøyt fravær!?.. facebook Anonymous poster hash: c2bd7...c6d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #50 Skrevet 5. juni 2016 Vi andre som ikke har noen diagnose har også gode og mindre gode dager, men vi sliter oss på jobb hver dag og resten av tiden går til å stelle barn, hus og hage og ta oss av verv (bidra i nærmiljøet og skolen) og når kvelden kommer er vi utslitt. Hvis vi har en mindre bra dag går det utover drikkingen og festingen og det sosiale på kveldstid, ikke jobben. Derfor mener jeg at hvis hun har så mye overskudd at hun kan farte rundt hver dag/kveld så burde noen av energien gå til å jobbe feks en deltidsjobb. Noen timer hver dag. Og ja, noen dager er dette vanskeligere enn andre men livet er ingen konstant ferie! Mao jeg som ikke har en diagnose har IKKE tid og overskudd til å finne på noe moro hver kveld. Klarere nå? Anonymous poster hash: ce74a...f83 Enig. Jeg er oftest veldig sliten etter jobb. Orker sjeldent på noe sosialt. Jeg har ingen diagnose, og jeg jobber 100%. Tøft med små barn og full jobb. Derfor kutter jeg ned på sosialisering med venner. Viktigere å lade batteriene. Provoserende med Navere som fyker rundt på lunsjer, konserter og vindrikking. Anonymous poster hash: 0eadd...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå