Gå til innhold

Samtalen min med jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar! Dette er til stor hjelp for meg. Litt av en jungel...

Men jeg er jo på punkt to der jeg snakket med jordmor og ble overtalt til vaginal fødsel. Jeg er sint på meg selv for at jeg ikke klarte å være hard og direkte. Igår ringte jeg til sykehuset og hun jordmora kommer ikke før på mandag. Så nå må jeg vente til mandag. Men hva bør jeg si til henne? Er så drit usikker....

Anonymous poster hash: 23505...80e

Hvis det er samme jordmor du har snakket med før ville jeg sagt at du tenkt mer på det og rett og slett ombestemt deg. At det er helt uaktuelt å føde vaginalt, at du får fullstendig panikk av tanken. At du ikke klarer å nyte og slappe av i svangerskapet hvis du ikke får det der avklart snarest. Har du noen som kan bli med deg? Jeg hadde med mannen min. Han sa ikke så mye, bekreftet at jeg lå søvnløs om natta osv, men det var mye støtte i at han var der og jeg følte meg sterkere i "kampen". Insister på samtale med fødselslege.

Når alt det er sagt; tenk godt gjennom valget ditt! Er helt naturlig å være usikker for det er ikke bare bare med KS heller. Det er et stort inngrep og en heftig operasjon, likevel om det stort sett går bra så er det alltid fare for komplikasjoner. Jeg var veldig heldig og hadde en helt perfekt opplevelse med det. Uansett om du er usikker: IKKE vis eller si det til jordmor! Vær helt bestemt overfor de. Og husk at du i de aller fleste tilfellet kan ombestemme deg og velge vaginal fødsel likevel når det nærmer seg. Får du ikke innvilget KS nå, så kan du ikke velge det ved fødsel heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...