Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #26 Skrevet 30. mai 2016 Kontakt Namsmannen for veiledning. Forsøk å få til en frivillig gjeldsordning, hvor dere får stanset lønnstrekk, nedforhandlet renter og avdrag, og får et nytt lønnstrekk som fordeler det dere har per måned til overs på alle kreditorene. Anonymous poster hash: aa4d6...6f0
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #27 Skrevet 30. mai 2016 Jeg har jobbet med å få en oversikt idag og sendt epost rundt for å høre om renter/salærer kan kuttes noe ned. Jeg vil ha det litt under kontroll før jeg spør om hjelp, for jeg regner med mange spørsmål. Foreldrene mine har råd til å låne meg privat, de er godt stilt økonomisk. Takk for alle svar. Hjelper veldig. Dette er så tungt psykisk, jeg har mange ganger tenkt å bare vri om rattet og havne i en fjellvegg, men barna holder meg igjen. HI Anonymous poster hash: 97a42...538 Kjære deg. Jeg svarte deg litt lenger opp her. Men penger er ikke verdt å gjøre barna foreldreløse. Ja dette er tøft nå og en liten stund fremover til du får snakket med foreldrene dine. Men det vil bli bedre, tro meg!! mange kilo vil nok løftes av skuldrene dine når du får snakket med dem og når du får betalt alt. Dere har jo penger til å kunne betale tilbake mange tusen i mnd til foreldrene dine. Legg alle kortene på bordet til dem og ikke skjul noe. I likhet med deg vil nok de gjøre alt for barna sine og sine barnebarn. Svelg stoltheten og søk hjelp hos dem vær så snill. Om ikke for din del så for barnas sin del. Jeg kjenner jeg får ufattelig vondt av deg selv om dette helt klart er deres egen feil. Feil kan alle gjøre og jeg tror dere vet bedre nå. Tenk på deg selv og ungene . Anonymous poster hash: e9e89...ca1
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #28 Skrevet 30. mai 2016 Og ikke bland inn familie, er mitt råd. Anonymous poster hash: aa4d6...6f0
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #29 Skrevet 30. mai 2016 Tok det lang tid før du fikk time hos nav? Jeg vurderer også å selge bilen, men vi har tre små så trenger den sårt. Har nesten ikke lån på den da, ca 50tusen. HI Anonymous poster hash: 97a42...538 Er det en dyr bil. Kan det lønne seg å selge den og kjøpe en billigere bil? Anonymous poster hash: 908bd...06c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #30 Skrevet 30. mai 2016 Snakk med foreldrene dine. Skjønne ikke hvorfor det er så ille? Alle møter motstand en eller annen gang i livet. Dere er ingen "tapere" forde. Foreldrene dine blir glade for at du spør om hjelp! Anonymous poster hash: 60dbf...121
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #31 Skrevet 30. mai 2016 Jeg har jobbet med å få en oversikt idag og sendt epost rundt for å høre om renter/salærer kan kuttes noe ned. Jeg vil ha det litt under kontroll før jeg spør om hjelp, for jeg regner med mange spørsmål. Foreldrene mine har råd til å låne meg privat, de er godt stilt økonomisk. Takk for alle svar. Hjelper veldig. Dette er så tungt psykisk, jeg har mange ganger tenkt å bare vri om rattet og havne i en fjellvegg, men barna holder meg igjen. HI Anonymous poster hash: 97a42...538 Vil bare si at jeg har vokst opp med noen økonomiske surrehoder av noen foreldre, i min oppvekst har jeg opplevd flere hus på tvangsauksjon, at strømmen ble skrudd av, at vi ikke hadde penger til middag osv. Foreldrene mine jobbet begge to og skulle vel egentlig greie seg helt ok, men surret det til igjen og igjen. Likevel har jeg aldri tvilt på at de elsker meg, og jeg ville blitt absolutt knust om de skulle tatt livet av seg. Jeg er veldig glad i dem begge to, og det positive er at jeg selv har stått på egne ben økonomisk fra jeg gikk på ungdomsskolen og har blitt en veldig ansvarlig økonomisk person selv (hender fremdeles at mine foreldre låner penger av meg). Så å ta livet av deg må du ikke finne på å gjøre, barna vil heller ha en mamma som er et rotehode økonomisk enn ingen mamma, oppveksten kan bli helt fin likevel, kjærlighet koster ikke penger. Men ta kontakt med nav og få time hos kommunens økonomiske rådgiver, om dere vil er det selvfølgelig en løsning på dette. Hvordan ligger dere an med huset da? Om dere ikke er belånt til pipa i banken kan dere kanskje be om et års avdragsfrihet på boliglånet (bare betale renter der) for å få betalt ned på kredittkortgjelden? Anonymous poster hash: d6c4a...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå