Gjest grønteple Skrevet 30. mai 2016 #26 Skrevet 30. mai 2016 Takker for alle svar... ser jeg må ta dette opp med noen!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #27 Skrevet 31. mai 2016 Jeg har det også omtrent på denne måten. Følger tråden! Vet ikke hvor lenge jeg orker å være i et sånt forhold men klarer ikke gå! Anonymous poster hash: 10128...35f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #28 Skrevet 31. mai 2016 Psykisk vold er like ille og alvorlig som fysisk vold. Og JA, det er vold du opplever. Det er uakseptabelt og langt over grensen. Anonymous poster hash: dcb22...676
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #29 Skrevet 31. mai 2016 Vold ville jeg ikke kalt det, men jeg synes ikke det høres greit ut. Anonymous poster hash: da05b...ec1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #30 Skrevet 31. mai 2016 Hvordan avslutte og gå?😯 Anonymous poster hash: 10128...35f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #31 Skrevet 31. mai 2016 Det du beskriver er absolutt vold. Det er mulig for ham å endre på dette, men da må han akseptere at det han gjør er ugreit og en endring påkrevd. Tror du han kan komme dit? I så fall anbefaler jeg sinnemestringsterapi som et forsøk, Alternativ til Vold har veldig god kompetanse på området. Anonymous poster hash: 49d09...66c
Gjest grønteple Skrevet 1. juni 2016 #32 Skrevet 1. juni 2016 Tviler på at han innser at det er feil....
Mamma_til_2 Skrevet 1. juni 2016 #33 Skrevet 1. juni 2016 Du må finne noen du stoler helt på og som ikke dun samboer klarer og snakke rundt ( en venninne, en kompis, din far/ mor søster etc) snakk med denne personen sp har du noen som kan hjelpe deg og være der for deg.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #34 Skrevet 1. juni 2016 Jeg har det også omtrent på denne måten. Følger tråden! Vet ikke hvor lenge jeg orker å være i et sånt forhold men klarer ikke gå! Anonymous poster hash: 10128...35f Hvordan avslutte og gå? Anonymous poster hash: 10128...35f Kanskje du kan lage en egen tråd hvor du kan fortelle litt mer om din situasjon, da er det kanskje lettere å råde deg Anonymous poster hash: 6255b...315
Gjest grønteple Skrevet 21. juni 2016 #35 Skrevet 21. juni 2016 Du må finne noen du stoler helt på og som ikke dun samboer klarer og snakke rundt ( en venninne, en kompis, din far/ mor søster etc) snakk med denne personen sp har du noen som kan hjelpe deg og være der for deg. Det har jeg tenkt på, men vet faktisk ikke hvem det skulle bli... Som sagt tror jeg ingen av de jeg kjenner/omgåes ville trodd meg....
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #36 Skrevet 21. juni 2016 Det du beskriver er nok ikke vold i den forstand at han ville blitt dømt for det, men det er likevel ikke noe jeg ville levd med. Anonymous poster hash: e3ab1...836 Jo, det er det faktisk. Anonymous poster hash: d130b...631
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #37 Skrevet 21. juni 2016 Hvordan går det med deg, Hi? Har du oppsøkt hjelp? Snakket med mannen? Anonymous poster hash: 6255b...315
Gjest grønteple Skrevet 21. juni 2016 #38 Skrevet 21. juni 2016 ...nei og nei, jeg tør ikke/vet ikke hvem jeg skal snakke med.... 😐
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #39 Skrevet 21. juni 2016 ...nei og nei, jeg tør ikke/vet ikke hvem jeg skal snakke med.... Ring til familievernkontoret og be om en time der for deg selv. Mannen din trenger ikke vite om at du har vært der. Der får du snakke med noen som har erfaring med personer som opplever det samme som du opplever. Vær så snill, bare ring! Ring i morgen, og så melder du tilbake til oss her. Da er du i gang. Anonymous poster hash: 6255b...315
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #40 Skrevet 21. juni 2016 ...nei og nei, jeg tør ikke/vet ikke hvem jeg skal snakke med.... Har du ingen familie som kan hjelpe deg litt Anonymous poster hash: 7891c...505
Gjest grønteple Skrevet 22. juni 2016 #41 Skrevet 22. juni 2016 Har du ingen familie som kan hjelpe deg litt Anonymous poster hash: 7891c...505 Kun mor og hun kommer hvertfall ikke til å tro meg!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #42 Skrevet 22. juni 2016 Vær så snill å søke hjelp HI. Ring fvk eller krisesenter NÅ. Du kan få råd og hjelp, og du får vite at du ikke står alene. Vær så snill. Anonymous poster hash: 4f230...561
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #43 Skrevet 22. juni 2016 Dette gjorde jeg da jeg var i din situasjon; jeg begynte å gå til fvk alene for å snakke om opplevelsene mine. Samtidig begynte jeg å åpne meg for mine nærmeste venninner. Etter en voldshandling som barnet var vitne til reiste jeg på krisesenter. Der fikk jeg hjelp av advokat. Jeg anmeldte han og han sitter nå i fengsel. Mitt råd er altså; begynn å snakke med noen. Du kan ikke vite hva de som hører på vil tro. Det spiller heller ingen rolle. Lykke til. Anonymous poster hash: e1370...9a6
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #44 Skrevet 22. juni 2016 Hi, ring til familievernkontoret og bestill en time for deg selv. Der vil du bli trodd. Skal du komme deg ut av dette eller få en endring så må du selv søke hjelp. Ring familievernkontoret her og nå og så oppdaterer du oss etterpå Anonymous poster hash: 6255b...315
Gjest grønteple Skrevet 22. juni 2016 #45 Skrevet 22. juni 2016 Er det jeg som er snål eller...? Jeg skjønner jo at dette er noe jeg burde ta tak i, men gruer meg skikkelig! 😯
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #46 Skrevet 22. juni 2016 Er det jeg som er snål eller...? Jeg skjønner jo at dette er noe jeg burde ta tak i, men gruer meg skikkelig! Nei, du er ikke snål. Det er helt normalt å ha en slik reaksjon som du har, at du gruer deg og kanskje er litt redd for å begynne å ta tak i dette. Men prøv å være litt realistisk.... Du har vært sammmen med denne mannen i x antall år. Har han blitt bedre på denne tiden? Jeg tror ikke det, for da hadde du nok ikke vært så fortvilt at du opprettet denne tråden. Dvs. mannen er i beste fall likedan som han har vært, eller kanskje mer trolig blitt verre med tiden. Stemmer ikke det? Uansett, du vet at dette ikke er noe som kommer til å bli bra av seg selv. Mest trolig blir det bare verre og verre. Du og barna dine lever med psykisk vold og du lever med trussel om verre fysisk vold i tillegg. Det passer mannen din godt at du ikke tør å ta tak i dette, for da har han kontroll på deg, og han slipper ta ansvar for sin egen oppførsel. Jeg vil tro han også kommer med kommentarer om at det er din skyld at han blir så sint og blir så stygg som han blir...? Så det du vet er at dette ikke blir noe bedre. Du vet også at jo lenger du lever i dette, jo mer nedpsyket blir du. Om du lever i 2 måneder - 2 år lenger med dette og er blitt mer nedpsyket, barna dine har begynt å få større problemer fordi de forstår mer og mer hva som foregår.... tror du da at det vil være enklere å ta tak i dette? Det blir vel heller vanskeligere... Det at du startet denne tråden viser at du vet at det ikke er riktig å leve slik du og barna dine gjør nå, med en mann som mishandler deg psykisk og truer med fysisk vold i tillegg. Husk at det er like straffbart med psykisk mishandling som fysisk! Det at du startet denne tråden viser at du ønsker en endring. Vi er mange her nå som støtter deg. Du sier at ingen vil tro deg. Men vi tror deg, Hi! Vi tror deg! Du er ikke helt alene om dette lenger. Bare bestem deg her og nå - i morgen ringer du familievernkontoret og ber om en time til deg selv. De vil tro deg også slik vi her inne tror deg. Vi tror deg. Familievernkontoret vil tro deg. Til og med et krisesenter vil tro deg, Hi! For det du lever med er ille. Ta ett steg om gangen. Du har tatt første steg med denne tråden. I morgen tar du neste steg - bestiller en time til familievernkontoret. Du trenger ikke si så mye, bare si at du trenger en time fordi du trenger hjelp fordi mannen din ikke er helt snill med deg. De vil hjelpe deg derfra. Én telefon - ta den i morgen, Hi! Og så oppdaterer du oss her Anonymous poster hash: 6255b...315
Gjest grønteple Skrevet 22. juni 2016 #47 Skrevet 22. juni 2016 Ja, jeg får prøve å manne meg opp.... 😢
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #48 Skrevet 22. juni 2016 Han prøver å skremme deg. Det er ikke OK! Anonymous poster hash: 77a1a...ba1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #49 Skrevet 22. juni 2016 Ja, jeg får prøve å manne meg opp.... Gjør det - det er bare en telefon. Ring i morgen Du er ikke alene i dette! Anonymous poster hash: 6255b...315
Gjest grønteple Skrevet 22. juni 2016 #50 Skrevet 22. juni 2016 Gjør det - det er bare en telefon. Ring i morgen Du er ikke alene i dette! Anonymous poster hash: 6255b...315 Takk for det ☺ Det hjelper litt det ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå