Gå til innhold

hva hadde du gjort? temperament og baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du at mannen din blir så sint på babyen at du ikke kan la de være alene?

Anonymous poster hash: 333e8...73e

De kan være alene, men ikke en over en dag, og ikke være hjemme i ukesvis.men han ser også selv hvor han ikke strekker til, og når han har gått over streken. Men ikke alltid han ser det i situasjjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke finne på å la han være alene med ungen om han ikke klarer å oppføre seg. Som flere skriver at er det emosjonell omsorgssvikt. Dette kan gjøre stor skade og skape usikkerhet hos barnet, resten av livet. De første årene av barns liv et enormt viktige for utviklingen deres og forskning har vist at barn som opplever emosjonell omsorgssvikt får varige fysisk endringer i strukturen i hjernen. Dette er skadelig. Veldig skadelig. Hva med å bestille en time på fvk og be om veiledning der?

Anonymous poster hash: a7d46...970

Skrevet

De kan være alene, men ikke en over en dag, og ikke være hjemme i ukesvis.men han ser også selv hvor han ikke strekker til, og når han har gått over streken. Men ikke alltid han ser det i situasjjonen.

Å han velger du å bli hos, å la barnet ditt vokse opp med :sjokkert:

Skrevet

Å han velger du å bli hos, å la barnet ditt vokse opp med :sjokkert:

Har du lest hva jeg skriver? Eller velger du å tolke alt i verste mening? Vi har 3 veldig trygge barn, og oppdrar dem etter til. Men akkurat første leveåret faller alt hovedansvar på meg.

Skrevet

Har du lest hva jeg skriver? Eller velger du å tolke alt i verste mening? Vi har 3 veldig trygge barn, og oppdrar dem etter til. Men akkurat første leveåret faller alt hovedansvar på meg.

Ja, har lest det du skriver

Skrevet

Men da melder jeg meg ut. For enten uttrykker jeg emg for dårlig, eller så vil du ikke skjønne hva jeg mener. Jeg gjør ikke barna mine til skilsmissebarn fordi mannen mistrives i spedbarnstiden. Barndommen er mye lenger enn det, og han er en egasjert far som har konstant dårlig samvittighet fordi han føler han ikke får nok tid med dem. Og han tilbringer mer tid sammen med dem enn de fleste andre.

Skrevet

Men da melder jeg meg ut. For enten uttrykker jeg emg for dårlig, eller så vil du ikke skjønne hva jeg mener. Jeg gjør ikke barna mine til skilsmissebarn fordi mannen mistrives i spedbarnstiden. Barndommen er mye lenger enn det, og han er en egasjert far som har konstant dårlig samvittighet fordi han føler han ikke får nok tid med dem. Og han tilbringer mer tid sammen med dem enn de fleste andre.

Det er da en himmelvid forskjell på å mistrives (!) i spedbarnstiden og å være direkte skadelig for ungene! Hva om han plutselig mistrives med obsternasige tenåringer? Skal han skjermes for det også?

En voksen mann som ikke ser at han er skadelig for barnet sitt hadde jeg ikke kunnet elske!

Anonymous poster hash: 00224...4bc

Skrevet

Jeg har også lest det du skriver, og synes det er skummelt. Denne mannen har noe i seg som ikke er bra. Det er ikke normalt å ikke takle sine egne barn når de er under året. Andres spedbarn kan være slitsomme, men menn skal klare å tilbringe tid med sine egne spedbarn. Det skal ligge i genene, i urinstinktet. Tror du lukker øynene med vilje. Dette er ikke bra.

Anonymous poster hash: f2fbc...f4b

Skrevet

Du skriver til hi at dere visste at det ville bli sånn hos dere, derfor kan ikke mannen din være alene med babyen en hel dag fordi han går over streken. Det er milevis langt fra å mistrives. Du er den eneste i denne tråden som synes at sånn oppførsel er greit og unnskylder det :(

Skrevet

Omg!!! Skremmende. Hva hvis noe skjer med deg og du må være over flere dager på sykehuset? Jeg blir så oppgitt over kvinner som deg.

Anonymous poster hash: 412b8...6f1

Skrevet

Omg!!! Skremmende. Hva hvis noe skjer med deg og du må være over flere dager på sykehuset? Jeg blir så oppgitt over kvinner som deg.

Anonymous poster hash: 412b8...6f1

Eller enda verre...hva om mor skulle dø? Grotesk tanke...men man må da kunne stole på at far ville kunnet ha helansvaret i verste fall (eller samvær ved skilsmisse..)

Anonymous poster hash: 8c3dc...5b6

Skrevet (endret)

Gud bedre. Det er snakk om ett(!)år av barnas totale oppvekst. Skulle vi bli skilt, så er ikke samvær aktuelt før minsten er over året uansett. Og jeg har en flott familie som kan avlaste om behovet skulle være der. Vi venter nr 4 nå, og samme hvor vi er så får vi skryt for at vi har trygge barn. Så at far ikke har noe hovedansvar har ingen tatt skade av, han er favorittn til 2 av 3. Og alle tre har et veldig godt forhold til psppsn sin, selv om han ikke deltar så mye første året.

Og en tenåring kan da ikke sammenlignes med et spedbarn.

Endret av Appelsinpiken
Skrevet

Du har valgt å få FIRE barn med en mann som ikke takler å være alene med sine egne barn før de runder året? Har han gått i noen form for terapi for å finne ut av hva dette skyldes? Du virker nesten som du ikke bryr deg? Skjønner du ikke at det er rart? og dumt, trist, skummelt, uvanlig.

Anonymous poster hash: f2fbc...f4b
Skrevet

Gud bedre. Det er snakk om ett(!)år av barnas totale oppvekst. Skulle vi bli skilt, så er ikke samvær aktuelt før minsten er over året uansett. Og jeg har en flott familie som kan avlaste om behovet skulle være der. Vi venter nr 4 nå, og samme hvor vi er så får vi skryt for at vi har trygge barn. Så at far ikke har noe hovedansvar har ingen tatt skade av, han er favorittn til 2 av 3. Og alle tre har et veldig godt forhold til psppsn sin, selv om han ikke deltar så mye første året.

Og en tenåring kan da ikke sammenlignes med et spedbarn.

Men det er jo snakk om at du er redd for at han skal være alene sammen med ungene, det er jo galskap

Skrevet

HI. Han skal ikke være alene med barnet. End of story.

Og unnskyld meg, men hvor faens dum er man når man får barn med en mann som kan skade barnet?

Gå fra ham, før barnet tar skade. Dessverre har barnet antakeligvis allerede tatt skade. Å bli skreket til, når man er spedbarn, er omsorgssvikt. Ikke minst er det fullstendig utilgivelig å oppføre seg på den måten. Hva faen er problemet hans?

Anonymous poster hash: f77cc...065
Skrevet

Babyer gråter for å kommunisere, ikke for å plage. Det er ikke snakk om en 4 åring som skal vræle frem viljen sin, men en baby uten språk som gir beskjed om behovene sine, som den skal.

Hva tror du skjer om babyen ikke får behovene imøtekommet og bare blir skreket til? Tenk om du sa at du var sikten, varm, syk, ønsket kos og så hadde mannen din ignorert deg og skreket at du skulle holde kjeft?

Og om du ikke takler kritikk av denne såkalte " mannen", ikke skriv på et forum

Anonymous poster hash: 8b2aa...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...