Gå til innhold

I natt ble jeg presset til sex


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er vel strengt tatt å personlig vurdere hva som er voldtekt? Det må ikke være vold og voldelig tvang i bildet! Å "la seg overtale" kan defineres som å ikke klare å motstå et psykisk, mentalt press. Det går av at overgriper har et psykisk overtak. Det et vel nesten mest vanlig.

 

Anonymous poster hash: 091ed...60e

 

Mener du at dette var voldtekt?

 

Anonymous poster hash: 816ea...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Mener du at dette var voldtekt?

 

Anonymous poster hash: 816ea...b62

Nei, ikke nødvendigvis, men definitivt et overgrep!

 

Anonymous poster hash: 091ed...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er vel ofte slik at de hakker og kritiserer andre damer.. Helt klart manglende kunnskap her. Overgrep er ikke bare å bli holdt fast. Jeg fikk medhold i overgrep da en jeg var svært forelsket i sjebket meg så full at jeg omtrent kun pustet før han hadde sex med meg timesvis i to tre dager. Dette var overgrep pga at han hadde overtaket siden jeg var forelsket, jeg var alt for full og en plass der jeg hadde svært liten mulighet til å komme meg hjem på egenhånd. Hi sier hun sa nei flere ganger dette er et tydelig signal som vektlegges sterkt. Håper det går bra med deg hi. Har du noen du kan snakke med?

 

Anonymous poster hash: 60f4d...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt du kjenner på følelsene i forhold til mannen.

I mine øyne er ikke dette et overgrep, selv om det er langt fra greit det som er skjedd.

Om du så hadde snakket så høyt til dem at ungene hadde våknet og sett far og kompis nakne hadde det sikkert ikke vært de største traumene for de.

Dere må jo bare snakke sammen, også må du høre hva han har å si også.

Så må du kjenne på følelsene dine for han etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke engang et overgrep, hun ble med frivillig fordi hun valgte feil retrett mulighet. Skulle pga barn i hus pælma de ut. Ikke gått opp i stua og ha sex med de, suge kompis for å få han stiv... Og jo vet du jeg har vært utsatt for overgrep og vet hva det er og nettop derfor blir jeg forbanna av at ei som angrer på feil valg skal få kalle mannen og kompisene for overgripere. At hun fikk orgasme nevner jeg ikke for det kan man få ved fødsel men likevel hun her kom via sex. Altså ikke ufrivillig ved fødsel og ting som skjer med baby på vei ut ol. Dama , mannen og kompisen må dele på ansvaret og ta lærdom. Mannen ikke bli full og ikke ta med fulle folk med inn i hus med barn, og dama åpne munnen og gi beskjed om overtramp, kompisen har jo trodd det har ok han, hun dreiv ikke å sa nei nei mens hun sugde han.... Blir som sagt provosert over hvor raskt damer roper overgrep på ting. Altså hi var ikke engang påvirka men helt klar i toppen.

 

Anonymous poster hash: 46ab3...a40

 

Selv om du har opplevd mye selv har du lite kunnskap om hvordan man kan reagere i traumatiske situasjoner.

Det er ikke alltid man reagerer logisk eller "fornuftig" i slike situasjoner.

 

Hi ble vekket i sin egen seng av to nakne menn. Disse mennene hadde tydeligvis avtalt at de ville ha trekant med henne, uten at de hadde avtalt noe med henne på forhånd. Hun sa gjentatte ganger nei at hun ikke ville ha sex med dem.

To nakne og fulle menn. Ene var samboer som hun trodde hun kjente, og han har endret seg til å bli en dominerende mann som ikke respekterer et nei for et nei. Det i seg selv er nok til å sette en person i en form for sjokk. Når HI så blir svært så rasjonell på den måten at hun tenker på barna, det gjør ikke situasjonen mindre truende eller sjokkartet for henne. Det betyr heller ikke at hun ikke fremdeles er i en form for truet sjokkfølelse, selv ikke når hun ender med å "gå med på" sex med disse mennene.

Hun hadde sagt nei flere ganger, da er det som skjedde etterpå voldtekt ifølge loven. Uansett hva du eller Hi måtte mene om det.

 

Hadde jeg vært Hi hadde jeg anmeldt både samboeren og kompisen. Samboerens krokodilletårer er svært lite verdt.

Han valgte å drikke seg så full at han mistet alle hemninger og all respekt og kjærlighet for Hi. Han valgte i fylla å avtale med kompisen at de begge skulle ha sex med Hi - og det at Hi ikke ville, det spilte ingen rolle for hverken han eller kompisen.

I tillegg velger de å ha sex med Hi i et hus med barn, hvor de trolig kjenner Hi godt nok til å vite at Hi vil gjøre alt for at barna ikke skal få en traumatisk opplevelse. Dvs. de visste trolig at hun ikke ville/kunne gjøre sterk motstand.

Dermed er overgrepet verre i mine øyne.

 

Om samboeren til Hi vet at hun ble voldtatt en gang tidligere så er det han har gjort nå egentlig mange ganger verre! Da viser det en så komplett manglende forståelse og empati at kjærlighet ikke finnes for Hi. Å vite at din kjære er blitt voldtatt og så velge å voldta henne sammen med en annen mann..... det finnes ikke ord for hvor stygt det er!

Og uansett hvordan man snur og vender på det og hevder mannen er så god ellers så kan ikke fylle frita ham for at han valgte å ha sex med Hi mot hennes vilje sammen med hans kompis.

 

Jeg kunne aldri fortsatt et forhold til en mann som voldtok meg sammen med kompisen sin. Men om jeg likevel skulle vurdert det måtte mannen ha unnlatt å drikke alkohol resten av livet og kuttet all kontakt med samboeren for alltid. Jeg hadde krevd at han ble med i parterapi og at han der innrømmet alt. Jeg hadde forventet at mannen sa seg villig til dette uten å mokke, og uten å krangle om alkohol eller kompisen noen gang senere.

 

Men jeg hadde anmeldt ham og kompisen.

 

Det jeg er redd for er at Hi fremdeles er i sjokk, at det at hun reagerer så lite nå egentlig er fordi traumet etter første gang hun ble voldtatt nå hindrer henne fra å reagere, fordi voldtekt fra den man tror står en nærmest er for vondt å ta innover seg.

I så fall risikerer Hi å få en enorm reaksjon fysisk og/eller psykisk i etterkant, dager, uker, måneder, år fra i dag.

 

Hi - uansett hva du/dere velger å gjøre, jeg synes du skal få hjelp til å bearbeide det som har skjedd av fagpersoner. Det er klart at du trenger hjelp til å verdsette deg selv og din egen kropp langt mer enn du gjør i dag.

Og om du velger å fortsette forholdet, da må du stille klare og ufravikelige krav til mannen! Han er fra og med i dag avholdsmann resten av livet (eller så lenge dere er sammen), han kutter kontakten med kompisen, og dere må i parterapie sammen.

 

Anonymous poster hash: e482d...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke engang et overgrep, hun ble med frivillig fordi hun valgte feil retrett mulighet. Skulle pga barn i hus pælma de ut. Ikke gått opp i stua og ha sex med de, suge kompis for å få han stiv... Og jo vet du jeg har vært utsatt for overgrep og vet hva det er og nettop derfor blir jeg forbanna av at ei som angrer på feil valg skal få kalle mannen og kompisene for overgripere. At hun fikk orgasme nevner jeg ikke for det kan man få ved fødsel men likevel hun her kom via sex. Altså ikke ufrivillig ved fødsel og ting som skjer med baby på vei ut ol. Dama , mannen og kompisen må dele på ansvaret og ta lærdom. Mannen ikke bli full og ikke ta med fulle folk med inn i hus med barn, og dama åpne munnen og gi beskjed om overtramp, kompisen har jo trodd det har ok han, hun dreiv ikke å sa nei nei mens hun sugde han.... Blir som sagt provosert over hvor raskt damer roper overgrep på ting. Altså hi var ikke engang påvirka men helt klar i toppen.

 

Anonymous poster hash: 46ab3...a40

Nå er det jo ikke hi som kaller det et overgrep her da. Hun sier hun ble presset til det, noe hun tydeligvis har blitt.

 

 

Anonymous poster hash: 43bf8...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt frustrert over alle dere som mener hi har skyld i dette selv. Overgrep kommer i mange former, og det er ikke sånn at det bare er de som hyler, skriker og kjemper i mot som karakteriseres som overgrep. Det er ingen som vet hva som hadde skjedd hvis hun hadde satt seg skikkelig til motverge.

Jeg har en venninne som ble voldtatt av en mann som var sammen med flere hos henne på nachspiel. Hun gjorde først motstand og var tydelig på at hun ikke ville. Men hun "ga seg" fordi hun tenkte på barna sine (de var ikke hjemme). Det eneste hun tenkte var at hun ikke ville dø fra barna sine, at han får gjøre seg ferdig, så går han kanskje. Og det er noe hun har slitt enormt med i ettertid, hvorfor kjempet jeg ikke mer. Hun har enorm skyldfølelse for det som skjedde. Hun har fått klar beskjed fra voldektsenteret og politiet at i situasjonen hun var i, så gjorde hun rett. Han er blitt dømt til 6 år i fengsel.

 

Så jeg synes man skal være veldig forsiktig med å dømme og plassere skyld hos offeret



Anonymous poster hash: 43bf8...6ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har opplevd mye selv har du lite kunnskap om hvordan man kan reagere i traumatiske situasjoner.Det er ikke alltid man reagerer logisk eller "fornuftig" i slike situasjoner. Hi ble vekket i sin egen seng av to nakne menn. Disse mennene hadde tydeligvis avtalt at de ville ha trekant med henne, uten at de hadde avtalt noe med henne på forhånd. Hun sa gjentatte ganger nei at hun ikke ville ha sex med dem.To nakne og fulle menn. Ene var samboer som hun trodde hun kjente, og han har endret seg til å bli en dominerende mann som ikke respekterer et nei for et nei. Det i seg selv er nok til å sette en person i en form for sjokk. Når HI så blir svært så rasjonell på den måten at hun tenker på barna, det gjør ikke situasjonen mindre truende eller sjokkartet for henne. Det betyr heller ikke at hun ikke fremdeles er i en form for truet sjokkfølelse, selv ikke når hun ender med å "gå med på" sex med disse mennene.Hun hadde sagt nei flere ganger, da er det som skjedde etterpå voldtekt ifølge loven. Uansett hva du eller Hi måtte mene om det. Hadde jeg vært Hi hadde jeg anmeldt både samboeren og kompisen. Samboerens krokodilletårer er svært lite verdt.Han valgte å drikke seg så full at han mistet alle hemninger og all respekt og kjærlighet for Hi. Han valgte i fylla å avtale med kompisen at de begge skulle ha sex med Hi - og det at Hi ikke ville, det spilte ingen rolle for hverken han eller kompisen.I tillegg velger de å ha sex med Hi i et hus med barn, hvor de trolig kjenner Hi godt nok til å vite at Hi vil gjøre alt for at barna ikke skal få en traumatisk opplevelse. Dvs. de visste trolig at hun ikke ville/kunne gjøre sterk motstand.Dermed er overgrepet verre i mine øyne. Om samboeren til Hi vet at hun ble voldtatt en gang tidligere så er det han har gjort nå egentlig mange ganger verre! Da viser det en så komplett manglende forståelse og empati at kjærlighet ikke finnes for Hi. Å vite at din kjære er blitt voldtatt og så velge å voldta henne sammen med en annen mann..... det finnes ikke ord for hvor stygt det er!Og uansett hvordan man snur og vender på det og hevder mannen er så god ellers så kan ikke fylle frita ham for at han valgte å ha sex med Hi mot hennes vilje sammen med hans kompis. Jeg kunne aldri fortsatt et forhold til en mann som voldtok meg sammen med kompisen sin. Men om jeg likevel skulle vurdert det måtte mannen ha unnlatt å drikke alkohol resten av livet og kuttet all kontakt med samboeren for alltid. Jeg hadde krevd at han ble med i parterapi og at han der innrømmet alt. Jeg hadde forventet at mannen sa seg villig til dette uten å mokke, og uten å krangle om alkohol eller kompisen noen gang senere. Men jeg hadde anmeldt ham og kompisen. Det jeg er redd for er at Hi fremdeles er i sjokk, at det at hun reagerer så lite nå egentlig er fordi traumet etter første gang hun ble voldtatt nå hindrer henne fra å reagere, fordi voldtekt fra den man tror står en nærmest er for vondt å ta innover seg.I så fall risikerer Hi å få en enorm reaksjon fysisk og/eller psykisk i etterkant, dager, uker, måneder, år fra i dag. Hi - uansett hva du/dere velger å gjøre, jeg synes du skal få hjelp til å bearbeide det som har skjedd av fagpersoner. Det er klart at du trenger hjelp til å verdsette deg selv og din egen kropp langt mer enn du gjør i dag.Og om du velger å fortsette forholdet, da må du stille klare og ufravikelige krav til mannen! Han er fra og med i dag avholdsmann resten av livet (eller så lenge dere er sammen), han kutter kontakten med kompisen, og dere må i parterapie sammen. Anonymous poster hash: e482d...843

Er du mannehater? Du har et forvrengt syn på ting. Du tror de planla dette med å tenke på at hun ikke kom til å tørre si nei med barna i hus osv? De var drita! Hun sa ikke klart nok ifra. Og når hun så suger ham stiv for at han skal få ha sex med henne så skulle disse to drita mennene skjønne hun ikke ville?? Stemmer det, det var dette de hadde kalkulert kom til å skje etter andre flaska med vodka. Du er så på bærtur. Og vrir alt til forsvar for stakkars dama som ble offer for disse fæle mannfolka.

 

Slike som deg ødelegger for oss kvinner!

 

Anonymous poster hash: a23d8...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mannehater? Du har et forvrengt syn på ting. Du tror de planla dette med å tenke på at hun ikke kom til å tørre si nei med barna i hus osv? De var drita! Hun sa ikke klart nok ifra. Og når hun så suger ham stiv for at han skal få ha sex med henne så skulle disse to drita mennene skjønne hun ikke ville?? Stemmer det, det var dette de hadde kalkulert kom til å skje etter andre flaska med vodka. Du er så på bærtur. Og vrir alt til forsvar for stakkars dama som ble offer for disse fæle mannfolka.

 

Slike som deg ødelegger for oss kvinner!

 

Anonymous poster hash: a23d8...452

 

Jeg elsker menn, jeg :) Det vil si MENN, ikke patetiske etterligninger av menn som drikker seg så fulle at de velger å voldta i fylla slik som His samboer og hennes kompis.

Om du leste reaksjonen til Hi samboer i dag da han forstod hva han hadde gjort - han gråt. Til og med han forstår at han har gått langt lenger enn hva som er lovlig. Og det sier litt, at voldtektsmannen har større forståelse for det enn du som er kvinne.

 

Det er du som ødelegger for kvinner og nærmest blir kvinnehater når du forsvarer voldtekt med å si at offeret ikke sa tydelig nok fra. Hi SA fra. Hi SA fra MANGE GANGER!

Er ikke det å si tydelig nok fra? Politi og domsstoler ville nok ha vært uenig med deg - heldigvis.

 

Det er pga. holdninger som dine at menn fortsetter å sette kvinner i slike situasjoner som Hi var i da hun ble presset til å ha sex mot sin vilje.

 

Anonymous poster hash: e482d...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne fint prøvd litt hardere å stoppe dem. Eller vent hun fink den jo hardere, så han kunne få begynne. Jeez. Dette er nok trilling ja.

 

Anonymous poster hash: a23d8...452

 

Det er pinlig slik du avslører så lite kunnskap rundt psykiske reaksjoner på traumatiske opplevelser!

 

 

 

Anonymous poster hash: e482d...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mannehater? Du har et forvrengt syn på ting. Du tror de planla dette med å tenke på at hun ikke kom til å tørre si nei med barna i hus osv? De var drita! Hun sa ikke klart nok ifra. Og når hun så suger ham stiv for at han skal få ha sex med henne så skulle disse to drita mennene skjønne hun ikke ville?? Stemmer det, det var dette de hadde kalkulert kom til å skje etter andre flaska med vodka. Du er så på bærtur. Og vrir alt til forsvar for stakkars dama som ble offer for disse fæle mannfolka.

 

Slike som deg ødelegger for oss kvinner!

 

Anonymous poster hash: a23d8...452

Hm? Er det kvinnens skyld fordi hun forteller hva som skjedde under overgrepet? Jeg gjorde mye under et overgrep jeg opplevde, som jeg skammer meg stort over idag. Men der og da følte jeg jo selvsagt at jeg ikke hadde noe valg. I realiteten hadde jeg et valg. Nemlig å kjempe imot eller være enda tydeligere. Men det fantes ikke for meg der og da. Det er forferdelig å tenke på at alt man gikk med på kunne vært unngått hvis man bare var litt tøffere eller noe sånt. Men det ansvaret kan bare ikke tilegnes offeret.

 

Anonymous poster hash: 091ed...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, right. Jeg ville bli ferdig, det var en særdeles ubehagelig opplevelse, og de gav seg ikke på noe. Tro hva du vil.

 

Anonymous poster hash: 79762...762

Har du ikke tenner?

 

Anonymous poster hash: b7093...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Hei alle sammen!

Jeg ønsker bare å oppfordre alle til å være litt forsiktige med å dele ut skyld, diagnoser og dommer, samt å dømme hi sin reaksjon/handling. Prøv å ha i bakhodet at dette sikkert var veldig tøft for henne når dere svarer?

 

Moderator

 

Ps; Vil også minne om at selv i en straffesak er man uskyldig til motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm? Er det kvinnens skyld fordi hun forteller hva som skjedde under overgrepet? Jeg gjorde mye under et overgrep jeg opplevde, som jeg skammer meg stort over idag. Men der og da følte jeg jo selvsagt at jeg ikke hadde noe valg. I realiteten hadde jeg et valg. Nemlig å kjempe imot eller være enda tydeligere. Men det fantes ikke for meg der og da. Det er forferdelig å tenke på at alt man gikk med på kunne vært unngått hvis man bare var litt tøffere eller noe sånt. Men det ansvaret kan bare ikke tilegnes offeret. Anonymous poster hash: 091ed...60e

Så du mener menn må være tankelesere? Hvordan i alle dager skal de skjønne hva damer vil om de ikke selv kan greie å si det? Og likevel er det kun mannens feil at han ikke skjønte det hun ikke prøvde å si? Hjelpes...

 

Anonymous poster hash: a23d8...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Og da må en slutte å surve og kalle sex man angrer på for voldtekt! Å la seg overtale er ikke voldtekt! Hadde de holdt henne fast mens hun skrek nei hadde det vært det!

 

Anonymous poster hash: a23d8...452

Men hi sier jo flere ganger at hun ikke anser det som voldtekt, men at hun ble presset. Skjønner du virkelig ikke forskjellen?

 

Anonymous poster hash: 2da27...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener menn må være tankelesere? Hvordan i alle dager skal de skjønne hva damer vil om de ikke selv kan greie å si det? Og likevel er det kun mannens feil at han ikke skjønte det hun ikke prøvde å si? Hjelpes...

 

Anonymous poster hash: a23d8...452

Han trenger da vel ikke være tankeleser når hun sier nei? At han ikke skjønner et nei, er ikke hennes feil, men han sin

 

Anonymous poster hash: 43bf8...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg hi. Du hadde ikke skyld i dette. Ikke hør på de som sier det.

Jeg hadde ikke klart å leve videre med den mannen, men så er ikke jeg deg. Du får ha lykke til uansett om du velger å beholde han eller ikke. Ønsker deg alt godt

 

Anonymous poster hash: 1e5d4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg da! Havner man i en situasjon med panikk og man føler seg tvunget til sex så er det ikke godt å si hva noen av oss ville gjort.

Hvor mange av de som blir voldtatt får en penis pressa inni munnen tror du? Ganske mange vil jeg tro. De blir også tvingt til masse annet de absolutt ikke vil. Dere velger å lese utifra måten Hi formulere seg på, ikke utifra hva som har skjedd.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3c146...0c7

Hun villig sugte kompisen fordi han ikke fikk den opp.

 

 

Anonymous poster hash: 6c571...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun villig sugte kompisen fordi han ikke fikk den opp.

 

 

Anonymous poster hash: 6c571...482

Litt enkel du, eller?

Utifra det hun skrev så må du dra den verste konklusjonen?

Ingen plass for å tenke i litt andre baner, som at hun følte seg presset, var redd, usikker? and the list goes on!

Man får ikke særlig med valg når man blir presset/tvunget til ting skjønner du. Det bli gjort uten ditt samtykke og kroppen reagerer på det på forskjellige måter. Vi alle er forskjellige og man aner faktisk ikke hva man ville gjort i en slik situasjon før man har vært i en.

 

 

Anonymous poster hash: 3c146...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt_Egmont

Tråden er ryddet for 

 

* Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier eller blogger, så lenge ikke diskusjonen bryter med våre øvrige regler. Det samme gjelder offentlige personer. Barn har et spesielt rettsvern, og tråder som identifiserer for så å komme med personangrep mot barn vil bli slettet.

* Trusler eller oppfordringer til voldshandlinger, eller som forherliger voldsbruk, voldtekt og lignende. Sliker tråder blir stengt og kan også bli slettet.

 

og stenges herved for å unngå at debatten sporer av ytterligere. 

 

Har du eller noen du kjenner blitt voldtatt råder vi deg til å oppsøke veiledning og hjelp hos profesjonelle.

Hos Nasjonal veiviser ved vold og overgrep finnes gode råd: https://dinutvei.no/

 

Ina RS,

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...