Gå til innhold

Være med barna fram til de sovner hvor dumt er det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bjørn tjeneste?

Anonymous poster hash: a207b...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet har behov for det, så er du der. Her må vi sitte på rommet til yngste er sovnet , men det er pga da er han rolig. Men hvis vi går ut, så griner han hysterisk . Og jeg lar ikke mine barn få gråte seg i søvn.

Anonymous poster hash: 3d781...59a

Skrevet

Ulv tjeneste

Anonymous poster hash: da9cf...22a

Skrevet

Jeg gjør det som er rett for meg og mitt barn, ganske enkelt. Hun er redd og vil ikke sove alene, blir hysterisk så jeg er hos henne til hun sovner.

Hva andre gjør er opp til dem.

Anonymous poster hash: 11da4...ce6
Skrevet

Her har mannen styrt legginga. Var litt styr med litt gråting, og inn-ut i noen dager. Men er glad for det nå. Barna har vært enkle å få i seng, er trygge i egen seng alene. De har også vært trygge på å overnatte borte fra de var ganske små. Så jeg har opplevd det som positivt at de har lært seg å sovne alene.

Men jeg skjønner godt de som sitter med barna. Jeg tåler gråt veldig dårlig, og hadde stor diskusjon med mannen om legginga. Måtte la ham prøve til slutt, for barnet ville ikke roe seg om vi var i rommet. Tok da lang tid før hun sovnet. Gikk mye raskere med å sovne uten oss. Det var nok det rette for oss.

Anonymous poster hash: 05e42...e55

Skrevet

Du må se an barnet. Er roligat om du er der, så er du der. Kan brette klær, osv.

Våre barn har ikke turt å være alene, vil at vi skal være i samme rommet. Blir gradvis tryggere, eldste sovner nå selv. Leggetid skal ikke være tårer, nei.

Skrevet

Vi gjør det. Sånn ved 3-4 års alderen så har det ikke vært nødvendig lenger. Men vi gjør det av og til bare for kosens skyld :)

Skrevet (endret)

Jeg legger ved treåringen til han sovner, for det er så koselig :) Med fire barn er det ikke mye alenetid med hvert barn, så vi koser oss den stunden. Tar omtrent 15 minutter. Vet det går over av seg selv, for de på 10 og 11 sitter jeg ikke sammen med til de sovner :P

Edit: og for ordens skyld så klarer han å sovne av seg selv også :)

Endret av Violeta
Skrevet

Helt tullete. De lærer ikke å roe seg og sovne av seg selv.

Anonymous poster hash: d559f...2d3

Skrevet

Vi gjør det. 

Minu siden, er at llegging kan ta lang tid, det er mer probelmatisk med overnattinger hos andre, og med barnevakter, noe vi forøvri skjelden har. 
Pluss siden er at barna får nærhet, vi får en prat på sengekanten, en kos og en klem som slutt på dagen, de liker det, og de føler trygghet,

Barna jeg snakker om går på skolen. 

Anonymous poster hash: 49a53...345
Skrevet

Jerv tjeneste

Anonymous poster hash: 087e6...0bc

Skrevet

Jeg legger meg ned med mitt yngste barn som er 7 stort sett hver kveld og har gjort det alltid. Enten jeg eller pappaen. Det er så koselig å summere opp dagen og få en liten prat. Det er vel snart slutt☺ og blir noe jeg vil savne. Småbarnsperioden varer ikke evig.

Skrevet

Min på 5 sovner med meg ved siden av. Det er en 90 seng. Får så mange klemmer og alltid fint å prate. Ordentlig kvalitetstid. Sovner ca. 10-15 min etter lesing. Ulempen er at jeg ofte sovner selv!

Anonymous poster hash: 6af8d...057

Skrevet

Gaupe tjeneste

Anonymous poster hash: 88354...497

Skrevet

Elg tjeneste

Anonymous poster hash: 07494...fc9
Skrevet

Jeg tenker at så klart vil de at mamma eller pappa skal fortsette å sove med dem hvis det er noe de først har fått opplevd. Det er jo koselig, trygt Osv. Det som ikke er bra er at barnet blir avhengig av dette for å sovne etterhvert... Det er derfor barnet begynner å gråte og vi foreldre tenker at barnet trenger dette(men vi satte det hele i gang?). Sier ikke at det ikke finnes tilfeller av de barna som er så redde og usikre at det faktisk er et behov en periode. Det beste må være at barna finner trygghet selv, klarer å sovne selv, uavhengig av ytre faktorer.

Anonymous poster hash: feeb5...556

Skrevet

Det kan jo være veldig upraktisk om man må holde på med dette i mange år, spesielt om barnet bruker lang tid på å sovne. Men samtidig tenker jeg at barnehagebarn som ikke får så mye tid sammen med foreldrene på dagtid har godt av å få den nærheten av foreldrene. Her har vi ikke praktisert det etter babystadiet. Det har ikke vært praktisk mulig med 4 barn med 2 års aldersforskjell og en far som jobber en del på kveldstid.

Skrevet

Vi har gjort det med våre to, men trappet ned når de har kommer i 1-2 årsalderen. Men vi har allikevel i perioder kommer og sittet med dem etter det, også når de har vært 6 og 7, hvis de har hatt en engstelig periode.

Våre barn er påfallende trygge i sovesituasjoner. Sover gjerne borte, i telt etc. Så de er ikke blitt engstelige.

Jeg har forresten pleid å sitte og lese mens de sovnet. En etterlengtet pause i en travel småbarnshverdag.

Anonymous poster hash: b1c24...098

Skrevet

Det kan jo være veldig upraktisk om man må holde på med dette i mange år, spesielt om barnet bruker lang tid på å sovne. Men samtidig tenker jeg at barnehagebarn som ikke får så mye tid sammen med foreldrene på dagtid har godt av å få den nærheten av foreldrene. Her har vi ikke praktisert det etter babystadiet. Det har ikke vært praktisk mulig med 4 barn med 2 års aldersforskjell og en far som jobber en del på kveldstid.

Jeg har tre barn med to år mellom hver og en pappa som jobber kvelder. Null problem å sitte med de til de sovner likevel da. Hvorfor skulle ikke det gå?

Anonymous poster hash: fe68e...be8

Skrevet

enig med hi.. barn bør sove alene, gir de bare dumme vaner hvis man sitter hos dem

Skrevet

Dustene ! Barna blir mer utrygg om man duller sånn. Barn som dulles med på måten der blir krevende og pysete !

Anonymous poster hash: f2b94...02d

Skrevet

Vi har ligget ved siden av barna helt til de ikke hadde behov for det lenger. Det gav seg vel i treårsalderen.

Så lenge det ikke var et problem for oss så var det jo ikke et problem...selv om veldig, veldig mange mente at det var det.

Hadde barnet måttet gråte seg i søvn så hadde jeg sett på det som et problem og det hadde gjort meg titusen ganger mer stresset enn å ligge ved siden av det til det sovnet (Noe som var null stress for oss). 

Det er jo så koselig å se sin lille sovne trygt ved siden av deg, gode minner som jeg tenker tilbake på med glede og savn. Nå er de 7 og 8 år og de legger seg i senga og sovner kort tid. Ingen varige men her altså. 

Skrevet

enig med hi.. barn bør sove alene, gir de bare dumme vaner hvis man sitter hos dem

Dumme vaner? Nærhet, kos, en prat om dagen som var, trygghet og ro. At du kan kalle det dumme vaner synes jeg er trist og fattig.

Skrevet

Dumme vaner? Nærhet, kos, en prat om dagen som var, trygghet og ro. At du kan kalle det dumme vaner synes jeg er trist og fattig.

din mening det... 

Skrevet

Det er beintøft å lære enkelte barn å finne søvnen selv. Vi gikk fra samsoving til å sove i egen seng. Det var så tøft at jeg gikk tilbake til samsoving. Ved 1 års alderen bestemte jeg meg. Han skulle sove i sin egen seng på eget rom. Det var/er en tøff periode. Nå har vi holdt på i 3 mnd. Den første mnd hyyyylskrek han. Vi sitter utenfor rommet hans. Han skriker en stund, også går vi inn, sier god natt og legger han ned, gir litt kos også går vi ut. Det har vært knalltøft, men ser forbredringer for hver kveld. Leggingen har gått fra 2 timer til 1 time. Nå er jeg inne og legger han ned ca 3 ganger.. Ta tiden til hjelp og hold deg til det du har bestemt deg for. :)

Anonymous poster hash: f7a5d...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...