Gå til innhold

Hvorfor griller dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Det blir god mat.

2. Jeg slipper å stå inne når sola er ute.

3. Det er sosialt.

4. Jeg slipper steikos inne.

 

Jeg er dødsgod på å lage mat, inne som ute. Jeg vet at min grillmat har falt i smak hos de som har spist hos oss. Det ryktes ;)

Ja, jeg skryter av meg selv.

 

Alt kan jo grilles. Kjøtt, fugl, fisk, skalldyr. Frukt, grønnsaker... Himmel, jeg blir nesten sulten igjen. :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 969e2...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hater å grille. Blir så mye å rydde etter på 😣 bære ut og bære inn. Bare stress.

 

Anonymous poster hash: ecef8...6e8

Skrevet

Blæh!

Grillet er jo stekt, men som regle litt brent og enten tørt eller rått i midten. I tillegg oftest smakløst på grunn av kryddermangel. Noen ganger med gjennomtrengende smak av sur marinade. I tillegg er maten aldri ferdig på likt slik at noen spiser mens andre venter og tilbehøret og kjøtt/fisk gjerne må spises hver for seg eller spises kaldt.

Jeg spiser maten og smiler pent. Noen ganger skryter jeg til vertskapet også, men takke meg til mat som er laget på komfyren inne.Anonymous poster hash: 11a1a...95a

Har du virkelig aldri opplevd noen som kan å grille??

 

Anonymous poster hash: f04a4...b43

Skrevet

Blæh!

Grillet er jo stekt, men som regle litt brent og enten tørt eller rått i midten. I tillegg oftest smakløst på grunn av kryddermangel. Noen ganger med gjennomtrengende smak av sur marinade. I tillegg er maten aldri ferdig på likt slik at noen spiser mens andre venter og tilbehøret og kjøtt/fisk gjerne må spises hver for seg eller spises kaldt.

Jeg spiser maten og smiler pent. Noen ganger skryter jeg til vertskapet også, men takke meg til mat som er laget på komfyren inne.

 

Anonymous poster hash: 11a1a...95a

Du er enten sær eller har ikke fått god grillmat.

 

Anonymous poster hash: da0dd...b91

Skrevet

Griller fordi barna elsker det. Ikke at de synes maten blir så mye bedre, men hele pakka med å være ute, legge på grillen osv. Selv er jeg ikke begeistret for grillmat. Godt spiselig, bevares, men ville heller hatt noe annet.

Skrevet

Blæh!

Grillet er jo stekt, men som regle litt brent og enten tørt eller rått i midten. I tillegg oftest smakløst på grunn av kryddermangel. Noen ganger med gjennomtrengende smak av sur marinade. I tillegg er maten aldri ferdig på likt slik at noen spiser mens andre venter og tilbehøret og kjøtt/fisk gjerne må spises hver for seg eller spises kaldt.

Jeg spiser maten og smiler pent. Noen ganger skryter jeg til vertskapet også, men takke meg til mat som er laget på komfyren inne.

 

Anonymous poster hash: 11a1a...95a

Du må være noe utrolig dårlig på å grille 🙄

Skrevet

Du må være noe utrolig dårlig på å grille

Jeg griller aldri selv ute i Hagen. Det ser jeg ingen grunn til, men jeg har spist mye grillmatlaget av andre og som andre har skrytt av. Jeg er jo høflig nok til å skryte av maten jeg også når den er ok, men mat laget på kjøkkenet er nesten bestandig bedre.

 

Hva er foresten greia med den obligatoriske ventepølsa? Hvorfor ikke lage den skikklige maten ferdig til riktig tid?

 

Anonymous poster hash: 11a1a...95a

Skrevet

Spørsmålet må heller bli, hvorfor griller du, som er så negativ til det?

Ikke alle liker samme maten, men de fleste jeg kjenner liker grillmat, og den skal helst være grillet på kulegrill med kull. Gass er liksom noe midt i mellom stekepanna og skikkelig grilling. Vi griller alltid med steketermometer, så her blir kjøttet alltid passe stekt. Med grilling får en litt andre muligheter også. For eksempel kan en bruke forskjellige røkechips, lettrøkt laks feks. rett fra grillen smaker kjempegodt. 

Jeg liker også veldig godt den atmosfæren som bruker å være rundt grillingen. Ofte besøk, godt lag, fint vær, barnelatter osv. 



Anonymous poster hash: f142a...3e2
Skrevet

Artig med variasjon. I dag hadde jeg tikkamarinert laks, med couscous, myntedressing og nanbrød. Laks og brød stekt på grillen. Laksen blir kjempegod på grill.

Naaaam, det hadde jeg likt å blitt invitert på...

 

 

 

Anonymous poster hash: 8c528...292

Skrevet

Spørsmålet må heller bli, hvorfor griller du, som er så negativ til det?Ikke alle liker samme maten, men de fleste jeg kjenner liker grillmat, og den skal helst være grillet på kulegrill med kull. Gass er liksom noe midt i mellom stekepanna og skikkelig grilling. Vi griller alltid med steketermometer, så her blir kjøttet alltid passe stekt. Med grilling får en litt andre muligheter også. For eksempel kan en bruke forskjellige røkechips, lettrøkt laks feks. rett fra grillen smaker kjempegodt. Jeg liker også veldig godt den atmosfæren som bruker å være rundt grillingen. Ofte besøk, godt lag, fint vær, barnelatter osv.  Anonymous poster hash: f142a...3e2

Jeg tar aldri innitsiativ til grilling, men jeg liker jo å møte venner og blir med når de vil grille. Dessuten liker mannen det og da må jo han få bestemme noen ganger også.

 

Jeg lurer litt på om denne fascinasjonen for grilling i hvertfall delevis kommer av at de fleste er så mye inne på jobb og ellers i hverdagen at de får et enormt behov for å være ute når de har fri. Selv har jeg en jobb der jeg er ute minst 4 timer om dagen, ofte mye mer. Jeg har derfor ikke noe stort behov for å være ute hele tiden når jeg har fri. Det er mulig det har sammenheng med hvordan jeg og andre oppfatter grillseansen.

 

Jeg er foresten over gjennomsnittet god på å lage mat på bål, primus ol, men jeg ser jo at med noen få unntak er det enklere å få et godt resultat på mitt eget kjøkken.

 

Anonymous poster hash: 11a1a...95a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...