Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 Det aller meste av mat smaker jo bedre når det tilberedes i stekovnen eller instekepanna. Eneste fordelen jeg ser er at da er det oftest mannen som står for stekingen, men stort sett er det jo tilbehøret det tar tid å lage så veldig mye hjelper det ikke. Anonymous poster hash: 11a1a...95a
Twintipp og himmelblå Skrevet 27. mai 2016 #2 Skrevet 27. mai 2016 Hæ? Grilling smaker jo himmelsk mye bedre enn stekt mat🙏🏼
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Hæ? Grilling smaker jo himmelsk mye bedre enn stekt mat Blæh!Grillet er jo stekt, men som regle litt brent og enten tørt eller rått i midten. I tillegg oftest smakløst på grunn av kryddermangel. Noen ganger med gjennomtrengende smak av sur marinade. I tillegg er maten aldri ferdig på likt slik at noen spiser mens andre venter og tilbehøret og kjøtt/fisk gjerne må spises hver for seg eller spises kaldt. Jeg spiser maten og smiler pent. Noen ganger skryter jeg til vertskapet også, men takke meg til mat som er laget på komfyren inne. Anonymous poster hash: 11a1a...95a
Appelsinpiken Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 Elsker smaken av grillmat. Tilberedt på kullgrill
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Det er første gang jeg har hørt noen si at stekepanne smaker bedre enn grill. Vel, foruten smaken, er det gøyere å lage maten ute. Tilbehøret tar heller ikke lang tid. Potetsalat og salat eller grillede grønnsaker. Grillede potetbåter, sopp etc. Når vi griller, tar det ikke lang tid. Anonymous poster hash: 704b3...ab8
Drammensjente Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Jeg griller vel så gjerne fremfor å steke/koke inne fordi jeg nyter været ute. Stort sett lages all mat inne, men når det endelig er vær til det så lages maten ute. Så greit. Lager ikke annen mat av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 Elsker grillmat. Sommerkotelett på grill er det beste jeg får. Og den obligatoriske ventepølsa først. Lager grillspyd med grønnsaker som er penslet med olje. Mmmm. Og grilla maiskolbe. Og det at det tar tid er jo sjarmen med grilling. Samme som md reker. Kan spise lenge. Fikk lyst på grillmat. Anonymous poster hash: 07dc2...040
Kakao1234 Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 Fordi det smaker mye bedre enn mat stekt i panna eller i ovnen vel! 😊
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Blæh! Grillet er jo stekt, men som regle litt brent og enten tørt eller rått i midten. I tillegg oftest smakløst på grunn av kryddermangel. Noen ganger med gjennomtrengende smak av sur marinade. I tillegg er maten aldri ferdig på likt slik at noen spiser mens andre venter og tilbehøret og kjøtt/fisk gjerne må spises hver for seg eller spises kaldt. Jeg spiser maten og smiler pent. Noen ganger skryter jeg til vertskapet også, men takke meg til mat som er laget på komfyren inne. Anonymous poster hash: 11a1a...95a Jeg tror ikke du har møtt noen som kan grille. Mannen min er kjempeflink, maten blir akkurat passe stekt og absolutt ikke rå eller tørr og smakløs. Anonymous poster hash: 54f1e...645
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #10 Skrevet 27. mai 2016 Det aller meste av mat smaker jo bedre når det tilberedes i stekovnen eller instekepanna. Eneste fordelen jeg ser er at da er det oftest mannen som står for stekingen, men stort sett er det jo tilbehøret det tar tid å lage så veldig mye hjelper det ikke. Anonymous poster hash: 11a1a...95a Altså.. Folk er forskjellige. Vi har forskjellig smak på det meste. Heldigvis har jeg en mann som klarer å lage middag selv om vi ikke griller, da.. Anonymous poster hash: b50e2...3d3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #11 Skrevet 27. mai 2016 Jeg tror ikke du har møtt noen som kan grille. Mannen min er kjempeflink, maten blir akkurat passe stekt og absolutt ikke rå eller tørr og smakløs. Anonymous poster hash: 54f1e...645 Det er sikkert mange som er flinke, men selv på fine restauranter får jeg grillmat dom er bedre enn den de lager på komfyren. Jeg forstår jo at det er praktisk å grille når man er ute, men det er for meg en nødløsning når jeg ikke har komfyr tilgjengelig. Anonymous poster hash: 11a1a...95a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #12 Skrevet 27. mai 2016 Det er sikkert mange som er flinke, men selv på fine restauranter får jeg grillmat dom er bedre enn den de lager på komfyren. Jeg forstår jo at det er praktisk å grille når man er ute, men det er for meg en nødløsning når jeg ikke har komfyr tilgjengelig. Anonymous poster hash: 11a1a...95a -men selv ikke på fine restauranter får jeg grillmat som er bedre enn det de lager på komfyren- skulle det være. Anonymous poster hash: 11a1a...95a
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. mai 2016 #13 Skrevet 27. mai 2016 Fordi det er godt, hyggelig, enkelt...?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #14 Skrevet 27. mai 2016 Jeg liker grillmat sabla godt Anonymous poster hash: c441e...7d0
Gjest Darwinia:-) Skrevet 27. mai 2016 #15 Skrevet 27. mai 2016 (endret) Blæh! Grillet er jo stekt, men som regle litt brent og enten tørt eller rått i midten. I tillegg oftest smakløst på grunn av kryddermangel. Noen ganger med gjennomtrengende smak av sur marinade. I tillegg er maten aldri ferdig på likt slik at noen spiser mens andre venter og tilbehøret og kjøtt/fisk gjerne må spises hver for seg eller spises kaldt. Jeg spiser maten og smiler pent. Noen ganger skryter jeg til vertskapet også, men takke meg til mat som er laget på komfyren inne. Anonymous poster hash: 11a1a...95a Det er bare du/dine bekjente som er skikkelig dårlig til å grille😊 Endret 27. mai 2016 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #16 Skrevet 27. mai 2016 Tror du må øve deg mer, jeg forbinder grillmat med saftig kjøtt med mye smak og godt tilbehør som ikke krever noe særlig å lage. Anonymous poster hash: 42ae9...4cd
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #17 Skrevet 27. mai 2016 Nettopp spist deilig og mørt grillet andebryst med grillede poteter, grønnsaker og tzatziki. Fantastisk. Elsker mangfoldet av grillmat fra alt mulig av kjøtt til grønnsaker. Med god varmebehandling og steketermometer blir det alltid saftig og perfekt. Derfor griller vi. Anonymous poster hash: 2b287...94a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #18 Skrevet 27. mai 2016 Fordi maten smaker bedre fra grill vel. Anonymous poster hash: 2c9ae...b30
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #19 Skrevet 27. mai 2016 Blæh! Grillet er jo stekt, men som regle litt brent og enten tørt eller rått i midten. I tillegg oftest smakløst på grunn av kryddermangel. Noen ganger med gjennomtrengende smak av sur marinade. I tillegg er maten aldri ferdig på likt slik at noen spiser mens andre venter og tilbehøret og kjøtt/fisk gjerne må spises hver for seg eller spises kaldt. Jeg spiser maten og smiler pent. Noen ganger skryter jeg til vertskapet også, men takke meg til mat som er laget på komfyren inne. Anonymous poster hash: 11a1a...95a Hoved problemet er vell at så og si i alle tilfeller er det kvinnfolket i huset som står for matlagingen til daglig, men når grillen kommer frem så står han som knapt kan koke et egg å skal være grillmester. Da blir jo resultatet der etter også. Her er det mannen som kan å lage mat og han lager maten til daglig. Så da hadde det vært passe teit dersom jeg skulle vært den som griller, ikke sant? Nemlig, så det er han som griller og grillmaten smaker himmelsk. Alle spiser samtidig, ikke brent, ikke rått, ikke smakløst eller smak av sur marinade. Du skulle heller fått smakt grillmat slik den skal lages Anonymous poster hash: 31f57...a1a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #20 Skrevet 27. mai 2016 Hoved problemet er vell at så og si i alle tilfeller er det kvinnfolket i huset som står for matlagingen til daglig, men når grillen kommer frem så står han som knapt kan koke et egg å skal være grillmester. Da blir jo resultatet der etter også. Her er det mannen som kan å lage mat og han lager maten til daglig. Så da hadde det vært passe teit dersom jeg skulle vært den som griller, ikke sant? Nemlig, så det er han som griller og grillmaten smaker himmelsk. Alle spiser samtidig, ikke brent, ikke rått, ikke smakløst eller smak av sur marinade. Du skulle heller fått smakt grillmat slik den skal lages Anonymous poster hash: 31f57...a1a Jeg har spist grillmat Mange steder og også hos dyktige kokker. Det blir selvfølgelig bedre hos de dyktige, men de lager jo annen mat som er tilsvarende mye bedre også. Anonymous poster hash: 11a1a...95a
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. mai 2016 #21 Skrevet 27. mai 2016 Artig med variasjon. I dag hadde jeg tikkamarinert laks, med couscous, myntedressing og nanbrød. Laks og brød stekt på grillen. Laksen blir kjempegod på grill.
Mummy79 Skrevet 27. mai 2016 #22 Skrevet 27. mai 2016 Dårlige kokker lager vel ikke bedre mat selv på grillen enn komfyren? Hilsen en flink kokk som nettopp har fortært et deilig grillmåltid 😊
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #23 Skrevet 27. mai 2016 Dårlige kokker lager vel ikke bedre mat selv på grillen enn komfyren? Hilsen en flink kokk som nettopp har fortært et deilig grillmåltid 😊 Nei, men gode kokker lager heller ikke bedre mat på grillen enn på komfyren. Selv jeg skal jo medgi at jeg som regel foretrekker en god kokk som griller enn en dårlig kokk som koker på komfyr, men desidert helst en god kokk som lager mat på komfyren. Anonymous poster hash: 11a1a...95a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #24 Skrevet 27. mai 2016 Nei, men gode kokker lager heller ikke bedre mat på grillen enn på komfyren. Selv jeg skal jo medgi at jeg som regel foretrekker en god kokk som griller enn en dårlig kokk som koker på komfyr, men desidert helst en god kokk som lager mat på komfyren. Anonymous poster hash: 11a1a...95a Du legger ut som om det er en universell sannhet at maten blir best på komfyr. Det er det ikke, det er kun din smak. Anonymous poster hash: 42ae9...4cd
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 27. mai 2016 #25 Skrevet 27. mai 2016 Blæh! Grillet er jo stekt, men som regle litt brent og enten tørt eller rått i midten. I tillegg oftest smakløst på grunn av kryddermangel. Noen ganger med gjennomtrengende smak av sur marinade. I tillegg er maten aldri ferdig på likt slik at noen spiser mens andre venter og tilbehøret og kjøtt/fisk gjerne må spises hver for seg eller spises kaldt. Jeg spiser maten og smiler pent. Noen ganger skryter jeg til vertskapet også, men takke meg til mat som er laget på komfyren inne.Anonymous poster hash: 11a1a...95a Skyld på deg sjøl hvis du griller og ikke får mat som hverken har smak eller er stekt bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå