nasse nøffen Skrevet 27. mai 2016 #26 Skrevet 27. mai 2016 Selvfølgelig er det greit.. Håper at de som sier nei ikke har 12 åringer, og ikke vet helt hva en 12 åring er god for. Hvis ikke: Så har dere tafatte 12 åringer. Mange foreldre idag gjør ungene sine totalt tafatte, og da blir det jo slik at de ikke stoler på de heller. Jeg kunne fint latt min datter som 12 åring passet sine små søsken. Ser ikke noe problemer med dette. Du vil være hjemme på 5 minutter ( 3 min ) hvis noe skulle skje. Kjør på=)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #27 Skrevet 27. mai 2016 Jeg syns det høres helt greit ut. Og 12åringen kommer til å sitte sent oppe og kose seg med å være hjemme alene mens søskenene sover så blir nok en kjekk kveld Bonusdatteren min er 12, hun får ikke lov å passe broren på 5 mnd - men hadde han vært 4 år hadde jeg gjerne latt henne gjøre det. Du er tross alt hjemme på 3 minutt om det skjer noe. Anonymous poster hash: f97b9...7c0
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #28 Skrevet 27. mai 2016 Selv har jeg en moden og ansvarsfull tolvåring. Men allikevel mener jeg dette ikke virker forsvarlig. Anonymous poster hash: e89c5...6ac
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #29 Skrevet 27. mai 2016 Til dere som mener ingenting kan skje tenker dere ikke over at hus kan brenne, barn kan bli syke, skade seg, folk kan komme, ol. Barn på 12 kan også føle seg usikre på om de mestrer oppgaven uten å tørre å fortelle det i fare for å tape ansikt. Jeg hadde dog vært like usikre på barn helt opp til 15-16 år men pga av problematikken med at noen kan finne ut at de er hjemme alene og ødelegge huset. Jeg har små barn men flere venninner med barn på 10-13 år de er ikke alene med små søskener på dagtid en gang så vet ikke men tror det er delte meninger om dette. Anonymous poster hash: e4c6c...81f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #30 Skrevet 27. mai 2016 Til dere som mener ingenting kan skje tenker dere ikke over at hus kan brenne, barn kan bli syke, skade seg, folk kan komme, ol. Barn på 12 kan også føle seg usikre på om de mestrer oppgaven uten å tørre å fortelle det i fare for å tape ansikt. Jeg hadde dog vært like usikre på barn helt opp til 15-16 år men pga av problematikken med at noen kan finne ut at de er hjemme alene og ødelegge huset. Jeg har små barn men flere venninner med barn på 10-13 år de er ikke alene med små søskener på dagtid en gang så vet ikke men tror det er delte meninger om dette. Anonymous poster hash: e4c6c...81f ting kan skje, det er jeg enig i.. men kan ikke ting skje i livet? er det ikke sånn livet er? hvor ofte har du hørt om at noen har kommet å ødelagt huset når de vet at foreldrene ikke er hjemme? det er mitt poeng... ja, alt har en risiko.. det er risiko å gå ut døren, eller faktisk bare være hjemme. men man må jo veie opp den risikoen og tenke reelt. Anonymous poster hash: a100f...8e0
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #31 Skrevet 27. mai 2016 Hm.. Min 12 åring hadde fint kunne være alene hjemme med en 4åring. Skulle det begynne å brenne, eller noen blir syke osv,. Så kunne det like gjerne skjedd på dagtid. Å 2 km unna er jo bare 3 min biltur. Virker som mange gjør ungene uselvstendige. Anonymous poster hash: 11c54...db5
februarprins2013 Skrevet 27. mai 2016 #32 Skrevet 27. mai 2016 Nei det synes jeg er fortidlig. og du som samlikner dette med 10åring som passet 2 åring noen timer på dagen er STOR forskjell
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #33 Skrevet 27. mai 2016 Til dere som mener ingenting kan skje tenker dere ikke over at hus kan brenne, barn kan bli syke, skade seg, folk kan komme, ol. Barn på 12 kan også føle seg usikre på om de mestrer oppgaven uten å tørre å fortelle det i fare for å tape ansikt. Jeg hadde dog vært like usikre på barn helt opp til 15-16 år men pga av problematikken med at noen kan finne ut at de er hjemme alene og ødelegge huset. Jeg har små barn men flere venninner med barn på 10-13 år de er ikke alene med små søskener på dagtid en gang så vet ikke men tror det er delte meninger om dette. Anonymous poster hash: e4c6c...81f Haha! Snakk om å ikke la barn vokse og lære ansvar . Lykke til med å ha barn til du er gammel. Anonymous poster hash: 550e5...68a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #34 Skrevet 27. mai 2016 Jeg passet mange barn fra jeg var 10-11 år og oppover. Hadde t3 unger en hel helg og jeg var nok ikke eldre enn 12-13 år. Men jeg hadde avtale om at jeg skulle ringe min mor om det oppsto noe. Jeg ville sagt ja, vi for hysteriske i dag. Det vi gjorde spm barn blir jo regnet som ekstremsport i dag. Og jeg er født tidlig på 70 tallet. Anonymous poster hash: 969aa...f5e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #35 Skrevet 27. mai 2016 Nei, mine fireåringer våkner av og til om natten og hadde blitt vettskremte hvis ikke mamma el pappa var hjemme. De hadde ikke latt seg trøste av storebror. Anonymous poster hash: a8356...3ae
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #36 Skrevet 27. mai 2016 Mine kan også våkne om natten enda og ville da blitt redd om vi ikke var hjemme. Så ja jeg er kanskje hysterisk men tror foreldre kommer i alle former, noen her på forumet drikker jo seg full kvelden før de skal kjøre barna på skolen. Er dere sikre på at en 12 åring kan nr til brannvesnet? Legevakt og taxi? Jeg tror nemlig ikke alle ville hørt telefonen med en gang i et bryllup. Barna våre er kjempe små og får allerede masse ansvar i form av å medvirke, gjøre husarbeid, lære om sparing, dele, osv det handler mer om å gi de ansvar de er i stand til å takle. Da jeg var liten 11-12 år var jeg hjemme alene når foreldrene dro på fest, en dag kom en guttegjeng å tømte barskapet. Barn er mye mer på sosiale media i dag så sjansen er større for at eldre barn kommer i dag enn da vi var små. Anonymous poster hash: e4c6c...81f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #37 Skrevet 27. mai 2016 Når jeg var 12 så passet jeg en "nabo's" 4 barn utover kvelden/natta (nabo er ett vidt begrep på bygda). Ungene var 1, 3, 4 og 6 år.. mine foreldre var en tlf unna Bodde vel 1.5 km unna... Hadde vel ikke latt en fremmed 12 åring passe mine nå, men med de naboene jeg har, så hadde nok en av unga kunne passet minste hvis de var 12 noen timer utover. Til høsten reiser vi på overnatting i oslo. Da skal 17 åringen passe minstemanni ett helt døgn. Skjer det noe akutt, så har vi naboer Anonymous poster hash: 816cd...e98
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #38 Skrevet 27. mai 2016 JAAAAA! Si ja 😊 Be de låse døra og ikke bruk komfyren så går det nok superbra 😃 så stas for dem å være alene hjemme 😊 Anonymous poster hash: 3b060...e41
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #40 Skrevet 28. mai 2016 Hm.. Min 12 åring hadde fint kunne være alene hjemme med en 4åring. Skulle det begynne å brenne, eller noen blir syke osv,. Så kunne det like gjerne skjedd på dagtid. Å 2 km unna er jo bare 3 min biltur. Virker som mange gjør ungene uselvstendige. Anonymous poster hash: 11c54...db5 På dagtid ville søsknene kunne gå ut av huset sammen om det brant. Små barn sover tungt og våkner ikke av alarm, så ikke sikkert tolvåringen vil våkne, og han vil i allefall ikke klare å bære søsknene sine ut av huset. Derfor. Tenk ansvaret av å gå ut av huset og forlate søsknene sine i et brennende hus. Anonymous poster hash: c7aaa...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå