Gå til innhold

12-åring passe 7 og 4- åringer om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup 2 km fra hjemmet, det varer ca til kl 03 om natta. Ungene er ikke mørkeredde eller husredde, de er vant til å være alene hjemme på dagtid. Eldste mener det skal gå bra, vi er tilgjengelig på telefon og en kjører.

Er det greit, synes dere?

Anonymous poster hash: 4ded0...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal i bryllup 2 km fra hjemmet, det varer ca til kl 03 om natta. Ungene er ikke mørkeredde eller husredde, de er vant til å være alene hjemme på dagtid. Eldste mener det skal gå bra, vi er tilgjengelig på telefon og en kjører.

Nei

Skrevet

Nei!

Anonymous poster hash: 5fd66...bac

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: c4ac3...78d

Skrevet

En stemme til på nei.

Anonymous poster hash: e872d...167

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 7997e...0bc

Skrevet

Nei!!!

Anonymous poster hash: d85a5...099

Skrevet

Barna mine er like gamle som dine, og eldstemann er veldig flink og omsorgsfull, men NEI!

Anonymous poster hash: da417...0a1

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: c0b93...7c2

Skrevet

Nei!

Jeg hadde ikke latt 12 åringen vært alene hjemme heller.

Anonymous poster hash: 78797...434

Skrevet

Nei!!

Håper spørsmålet er tull

Skrevet

Merker godt at vi er i 2016 ihvertfall!!!!Er i midten av 30 årene og satt mye barnevakt før jeg var 12 og til yngre barn.Nå forstår jeg hvorfor enkelte barnehager krever underskrift på at barn får klatre i trær.....Er barnet ansvarsfullt og passer godt på søskene sine og dere ikke er veldig fulle og i nærheten ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: 9400d...3b3

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det selv,men helt objektivt sett så bør det gå helt fint. Passet selv barn fra jeg var 10 år, da va jeg totalt uerfaren til å begynne med. Det gikk så fint så, og det var før mobil var hverdagskost😊

Anonymous poster hash: 351ee...bea

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 3aac7...b3c

Skrevet

Nei. Går sikkert bra, men hadde virkelig ikke kunne tilgitt meg selv om noe hadde gått galt. 

Anonymous poster hash: 73234...52a
Skrevet

2km fra hjemmet, og en kjører?! Regner med dere tenker jevnlig kontakt hjem? Kjør på! For 15 år siden hadde det ikke vært et spørsmål en gang😉!

Skrevet

jeg ville faktisk si ja..men overraska over at her sier alle nei... Jeg lot faktisk 12 åringen passe bror og søster å 10 og 6 i går kveld mens jeg var på noe. Nå er mine foreldre rett i nabohuset, og hadde egentlig avtalt m min mor, men helt ærlig, 12 åringer er jo mer engasjert og ansvarlig egentlig. Jeg la de to minste før jeg gikk, og eldste var fortsatt på trening. Han kom hjem til en 10 åring som var bekymret for mareritt. Han ringte så meg og sa jeg ikke måtte lage skumle lyder, også skulle han prate m broren og roe han ned. Dett klarte han helt fint, og de sov alle søtt når jeg kom hjem. 10 åringen skrøt stolt at han ikke hadde hatt noen mareritt. Min mor har ikke peiling og ikke hørt fra de, de klarer seg selv.

Hvis du tror de klarer det hi, og legger en plan (som du har gjort m tlf og alt), så ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: a100f...8e0
Skrevet

Nei. Går sikkert bra, men hadde virkelig ikke kunne tilgitt meg selv om noe hadde gått galt. 

Anonymous poster hash: 73234...52a

hva er sjansen for at noe går galt?

Er det ikke større sjanse og sette seg i bilen for en kjøretur?

Hadde du tilgitt deg selv om det gikk galt på kjøreturen?

Skrevet

Kommer an på den på 12. Siden du spør så regner jeg med at h*n er moden og ansvarsfull.

Jeg var barnevakt for to fettere på den alderen. De var ett og fire. Passet de ofte til 2-3 i helger.

Nå bodde vi i nabohuset så foreldrene mine kunne være der på to minutter.

Hvis 12-åringen selv vil hadde jeg latt de prøve seg.

Dere har vel naboer som kan holde øye med huset?

Skal dere legge den minste før dere drar?

Anonymous poster hash: d8b2d...535

Skrevet

Skjønner meg ikke på alt her inne . Det er greit at en 10 åring passer en 2 åring, men ikke greit at en 12 åring passer en 7 og 4 åring?

Hi. Så lenge dere avtaler med nabo om de kan holde ett øye med de fra sitt hus, og at ungene kan komme bort der om det er noe. Så ser ikke jeg problemet .

Anonymous poster hash: 550e5...68a

Skrevet

jeg ville faktisk si ja..men overraska over at her sier alle nei... Jeg lot faktisk 12 åringen passe bror og søster å 10 og 6 i går kveld mens jeg var på noe. Nå er mine foreldre rett i nabohuset, og hadde egentlig avtalt m min mor, men helt ærlig, 12 åringer er jo mer engasjert og ansvarlig egentlig. Jeg la de to minste før jeg gikk, og eldste var fortsatt på trening. Han kom hjem til en 10 åring som var bekymret for mareritt. Han ringte så meg og sa jeg ikke måtte lage skumle lyder, også skulle han prate m broren og roe han ned. Dett klarte han helt fint, og de sov alle søtt når jeg kom hjem. 10 åringen skrøt stolt at han ikke hadde hatt noen mareritt. Min mor har ikke peiling og ikke hørt fra de, de klarer seg selv.

Hvis du tror de klarer det hi, og legger en plan (som du har gjort m tlf og alt), så ser jeg ikke problemet.

Litt forskjell på å passe en på 4 og 7 iforhold til 10 og 6.

Dessuten stor forskjell på at de skal legge seg til å sove, iforhold til feks å sitte å se en film sammen, evt at minste legger seg og to nesten like gamle er våkne og passer på.

Jeg synes ikke en 12 åring kan passe 4 åring på natta.

Noen her roper ut at da jeg var liten/12 år, men tidene er ikke like. Tydelig at dere ikke har 12 åringer selv enda.

Da jeg var liten kjørte vi Stavanger-Kristiansand mens vi lå med dyne i baksete, uten seler.

Vi sykler til venner på smal vei, 80 sone, ingen gatelys/sykkelsti/så vidt hus på strekningen. Uten mobil. Ofte syklet vi hjem på kvelden, i mørket alene. Hadde et lite lys på sykkelen men verken hjelm eller refleksvest. Det var 3 km vei og ofte møtte man store lastebiler fra gartneri/gårder suse fordi i minst 80.

Mine barn hadde aldri fått lov til slike ting idag, selv om jeg gjorde det da jeg var liten.

Anonymous poster hash: 7444c...b25

Skrevet

Nei,

jeg er eldste søsken i flokken, vi har aldri vært husredde eller no, men jeg hadde ikek vært komfortabel med denne oppgaven uansett, jeg kunne passe søsknene mine, men aldri om jeg hadde villet hatt det asnvaret på sen kveld natt.

og som mor, hadde jeg aldri pålagt unga mine det heller.

Anonymous poster hash: e645d...09d
Skrevet

Litt forskjell på å passe en på 4 og 7 iforhold til 10 og 6.

Dessuten stor forskjell på at de skal legge seg til å sove, iforhold til feks å sitte å se en film sammen, evt at minste legger seg og to nesten like gamle er våkne og passer på.

Jeg synes ikke en 12 åring kan passe 4 åring på natta.

Noen her roper ut at da jeg var liten/12 år, men tidene er ikke like. Tydelig at dere ikke har 12 åringer selv enda.

Da jeg var liten kjørte vi Stavanger-Kristiansand mens vi lå med dyne i baksete, uten seler.

Vi sykler til venner på smal vei, 80 sone, ingen gatelys/sykkelsti/så vidt hus på strekningen. Uten mobil. Ofte syklet vi hjem på kvelden, i mørket alene. Hadde et lite lys på sykkelen men verken hjelm eller refleksvest. Det var 3 km vei og ofte møtte man store lastebiler fra gartneri/gårder suse fordi i minst 80.

Mine barn hadde aldri fått lov til slike ting idag, selv om jeg gjorde det da jeg var liten.

Anonymous poster hash: 7444c...b25

Du kan ikke sammenligne å kjøre usikret i bil og passe småsøsken.

En ganske håpløs sammenligning. Du er faktisk helt bak mål som tror det er et godt argument.

Skrevet

Du kan ikke sammenligne å kjøre usikret i bil og passe småsøsken.

En ganske håpløs sammenligning. Du er faktisk helt bak mål som tror det er et godt argument.

Og du er helt bak mål som ikke forstår hva hun vil frem til her.

Det er forskjell på da vi var små og på de som vokser opp nå i dag.

Jeg satt også barnevakt for lillebror da jeg var 12, men hadde ikke latt 12-åringen min vært barnevakt for et søsken som er nesten like gammel.

Hvor gamle er dine barn?

Skrevet

Og du er helt bak mål som ikke forstår hva hun vil frem til her.

Det er forskjell på da vi var små og på de som vokser opp nå i dag.

Jeg satt også barnevakt for lillebror da jeg var 12, men hadde ikke latt 12-åringen min vært barnevakt for et søsken som er nesten like gammel.

Hvor gamle er dine barn?

Det er forskjell på barn. En på 12 kan være langt mer moden enn én på 14. Det har IKKE noe med før og nå å gjøre.

Skjønner ikke hva mine barns alder har med saken å gjøre men siden du spør, de er 16, 10 og 7.

Anonymous poster hash: 5a75f...a2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...