Gå til innhold

Snakker dere slik til folk i virkeligheten også?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og for øvrig ja, jeg kan si til en mobber ansikt til ansikt at personen er en mobber, at han eller hun er slem og bør kutte ut. Men jeg sier aldri til noen ansikt til ansikt at de er gale, amøber, hjernedøde. Jeg blir ikke et bedre menneske av å kalle andre stygge navn for å vinne en diskusjon. Begynner du med navnekalling, ydmykende uttrykk og hersketeknikker så har du gått tom for gyldige argumenter. Slik sug lut gjorde i den her tråden - hun har ikke svart på det jeg spurte, verken i overskriften eller teksten i hovedinnlegget, men slengte dritt som ikke har noe med mine spørsmål å gjøre.



Anonymous poster hash: f904a...714
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Nei, hun kalte ikke alle damer som er utro horer, det var det en annen anonym som gjorde. Ja, du kan irritere deg og synes innlegget er helt vilt, men å stille diagnose over nett og kalle folk gale - hadde du sagt det hvis du fikk høre dette innlegget muntlig av en bekjent? Og jeg forstår faktisk reaksjonen på sug luts innlegg der hun kaller HI en toåring som sparker med beina og lager frustrert ulyd, mangler autoritet og masse andre ting som hun umulig kan vite om HI i tråden. At den bekjente er gal og aggro? Ditt forsøk på hersketeknikk ved å skrive "skrekk og gru, så fælt a gitt" funker for øvrig ikke, men viser at det er i samme gate som ordet "aggro", altså forbeholdt folk i 14-15-års alder.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

 

For det første: min hersketeknikk er et direkte svar på din hersketeknikk, som var å plassere mitt språk i en alderskategori jeg åpenbart ikke hører hjemme i.

 

For det andre: jeg skrev "høres gal ut", ikke "er gal". Ser du forskjellen?

 

For det tredje: hadde en bekjent sagt dette til meg, helt plutselig og umotivert, i den tonen jeg oppfatter innlegget i, hadde jeg tenkt at det måtte ha rabla for dama. Selvsagt ville min respons vært avhengig av hvem det var som sa det, men det er vanskelig å forestille seg at noen av mine venner kunne komme på å si noe såpass usammenhengende. Jeg hadde uansett ikke hatt det minste problem med å svare i samme tone tilbake. Ask a silly question and you get a silly answer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: min hersketeknikk er et direkte svar på din hersketeknikk, som var å plassere mitt språk i en alderskategori jeg åpenbart ikke hører hjemme i.

 

For det andre: jeg skrev "høres gal ut", ikke "er gal". Ser du forskjellen?

 

For det tredje: hadde en bekjent sagt dette til meg, helt plutselig og umotivert, i den tonen jeg oppfatter innlegget i, hadde jeg tenkt at det måtte ha rabla for dama. Selvsagt ville min respons vært avhengig av hvem det var som sa det, men det er vanskelig å forestille seg at noen av mine venner kunne komme på å si noe såpass usammenhengende. Jeg hadde uansett ikke hatt det minste problem med å svare i samme tone tilbake. Ask a silly question and you get a silly answer.

 

 

Men da har du jo besvart spørsmålet i hovedinnlegget :) Tusen takk.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med ostepop123, det hi skrev i den andre tråden var aggressivt, ensidig og veldig spesielt. Jeg har heller ikke noe til overs for utroskap, men man får ingen konstruktiv debatt eller seriøse svar når man skriver på den måten. En bedre måte å starte debatt på er spørre oppriktig om hvorfor folk er utro, uten å forhåndsdømme. Da kan det hende man hadde fått mange forskjellige, ærlige svar og så kunne man diskutere.



Anonymous poster hash: ea9f9...1fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jigglewiggle

Tråden er moderert og brukerdebatt, samt sitater av dette, er fjernet.

Minner dere om forumregelen som sier at vi ikke tillater brukerdebatt.

 

JW, moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men da har du jo besvart spørsmålet i hovedinnlegget :) Tusen takk.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

Bare hyggelig! :)

 

Men synes du ikke at tonen i et førsteinnlegg kan være avgjørende for hvordan man svarer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er moderert og brukerdebatt, samt sitater av dette, er fjernet.

Minner dere om forumregelen som sier at vi ikke tillater brukerdebatt.

 

JW, moderator

 

 

Men innlegget der sug lut håner en annen bruker, sier at hun kan smøre seg inn i bæsj og sitte og rugge i hjørnet naken, lar dere stå??? Hvilket vern har vedkommende bruker her på forumet, forumsreglene om personangrep gjelder kun for alle andre? Dette innlegget bør også være slettet!

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er moderert og brukerdebatt, samt sitater av dette, er fjernet.

Minner dere om forumregelen som sier at vi ikke tillater brukerdebatt.

 

JW, moderator

Kanskje ufine brukere som stadig blir offer for debatt burde kanskje få litt refs da, og bli moderert kraftigere. Det er jo ikke uten grunn at det er den/de samme som kommer opp når det er snakk om ufinhet

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men innlegget der sug lut håner en annen bruker, sier at hun kan smøre seg inn i bæsj og sitte og rugge i hjørnet naken, lar dere stå??? Hvilket vern har vedkommende bruker her på forumet, forumsreglene om personangrep gjelder kun for alle andre? Dette innlegget bør også være slettet!

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

Er veldig enig med deg

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje ufine brukere som stadig blir offer for debatt burde kanskje få litt refs da, og bli moderert kraftigere. Det er jo ikke uten grunn at det er den/de samme som kommer opp når det er snakk om ufinhet

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

 

 

 

Mener det samme, at reglene burde gjelde absolutt alle. Har inntrykk av at en bestemt gruppe brukere er vernet og aldri får tilsnakk eller moderering. Jeg tror grunnen kan være at brukermoderatorne som har vært her på forumet i mange mange år sammen med disse ufine brukere, kvier seg for å moderere brukere som de kjenner svært godt og anser for venninner, men det er lettere å moderere ukjente anonyme de ikke har forhold til.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jigglewiggle

 

Mener det samme, at reglene burde gjelde absolutt alle. Har inntrykk av at en bestemt gruppe brukere er vernet og aldri får tilsnakk eller moderering. Jeg tror grunnen kan være at brukermoderatorne som har vært her på forumet i mange mange år sammen med disse ufine brukere, kvier seg for å moderere brukere som de kjenner svært godt og anser for venninner, men det er lettere å moderere ukjente anonyme de ikke har forhold til.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Nå ble bare innlegg som direkte gikk på navngitte brukere fjernet, men jeg tar diskusjonen og hva dere sier her med videre til de andre moderatorene så ser vi på det :)

 

Ingen brukere er mer eller mindre beskyttet, men jeg ser hva dere skriver og tar det som sagt videre.

 

Mvh

JW, moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble bare innlegg som direkte gikk på navngitte brukere fjernet, men jeg tar diskusjonen og hva dere sier her med videre til de andre moderatorene så ser vi på det :)

 

Ingen brukere er mer eller mindre beskyttet, men jeg ser hva dere skriver og tar det som sagt videre.

 

Mvh

JW, moderator.

Så da er det fritt frem til å slenge dritt til de som er anonyme?

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jigglewiggle

 

Så da er det fritt frem til å slenge dritt til de som er anonyme?

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

 

Dette er siste svar jeg gir i denne tråden for å ikke avspore den helt, men som sagt så følger vi forumsregler og akkurat denne tråden er nå tatt opp til diskusjon blant moderatorene.

 

Vi tar tak i dette fortløpende, men som sagt så er ikke alle moderatorer tilgjengelig til alle døgnets tider, så jeg må be dere være litt tålmodige.

 

JW, moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Slitsomt med mennesker som skal leke mora di og belære alle andre hele tiden. Du er heldig som har venner som aksepterer å få tilsnakk hele tiden, som ikke har tabbekvote og der hver eneste småfeil eller forglemmelse blir kommentert med drittkommentarer. Og ja, det finnes mennesker som trenger mye tørkepapir. Jeg for eksempel. Har vaskeeksem som blir mye verre hvis hendene er fuktige over tid, så jeg må bruke mye papir når jeg tørker hendene. Kan ikke gnukke med papiret slik dere andre kan, men må klappe hendene forsiktig tørre. Ellers begynner jeg å sprekke og blø. Det er mer miljøvennlig å bruke litt mer papir, enn å bruke kortisonkrem. Det er også unødvendig å beslaglegge legens tid for å få resept på kortisonkrem bare fordi jeg skal gå rundt med våte hender for å "spare miljøet". Er enig at metall ikke skal i restavfallet, men det går an å si det på ordentlig måte uten å hyle og bruke ord som "faen". Du har bare hånlig tone, og sier at det er vennene dine du snakker til? Lurer på hvordan du snakker til folk som ikke er dine venner...

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

Hvis du bare ruller ut papiret og bruker hele flaten blir du tørr, jeg går aldri med våte fingre selv om jeg ikke trekker ut 5 meter tørkerull av gangen.

Jeg snakker så lite som mulig med folk som ikke er mine venner, og benytter vanlig folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Omg, seriøst.du høres ut som et skikkelig sjarmtroll......

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

 

Omg, seriøst, alle behøver ikke være sjarmtroll. Noen av oss må være for de som er litt misantropisk anlagt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Katarsis

2. Misantropi

 

Anonymous poster hash: 0e994...bae

Du glemte 3. Moro.

 

Anonymous poster hash: d15f8...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du glemte 3. Moro.

 

Anonymous poster hash: d15f8...48d

Sant, så sant!

 

Anonymous poster hash: 0e994...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk så uendelig fortærende det ville være hvis de også hadde vellykkete liv, strålende utdanning og givende, godt betalt jobb, samt ordnete familieforhold, interessante hobbyer, en stor vennekrets og fantastisk pent hår? Det hadde du jo overhodet ikke kunnet leve med, så det er tryggest å tenke på at de nok er aller nederst på samfunnsrangstigen, ellers blir du vel sittende naken og rugge i hjørnet ditt igjen, innsmurt i egen faeces.

 

 

Og denne driten her står fortsatt i fred? HVOR ER MODERATOR? Er det greit å angripe anonyme bare fordi man heter sug lut og er fredet? Dette innlegget som jeg siterer er brudd på forumsreglene, likevel har det ikke blitt slettet. Kritikk av innlegget derimot ble slettet med en gang. Hvorfor? Ønsker gjerne et klart svar på det.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og denne driten her står fortsatt i fred? HVOR ER MODERATOR? Er det greit å angripe anonyme bare fordi man heter sug lut og er fredet? Dette innlegget som jeg siterer er brudd på forumsreglene, likevel har det ikke blitt slettet. Kritikk av innlegget derimot ble slettet med en gang. Hvorfor? Ønsker gjerne et klart svar på det.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

 

 

Og jeg må bare presisere, at det er ikke en gang jeg som er angrepet, så er ingen personlig sak her. Jeg har bare gått lei av å se denne forskjellsbehandlingen og kommer nok til å bytte forum til kvinneguiden. Hvis man må forvente å bli begravet i dritt hver gang man oppretter et anonymt innlegg eller kommenterer anonymt, hva er vitsen med anonymforum? Da kan man egentlig avskaffe hele greia.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og denne driten her står fortsatt i fred? HVOR ER MODERATOR? Er det greit å angripe anonyme bare fordi man heter sug lut og er fredet? Dette innlegget som jeg siterer er brudd på forumsreglene, likevel har det ikke blitt slettet. Kritikk av innlegget derimot ble slettet med en gang. Hvorfor? Ønsker gjerne et klart svar på det.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

Jeg er veldig enig med deg, men det kommer desverre aldri til å bli slettet. Men alle reaksjonene som kom på innlegget der ble slettet, fordi de rettet seg jo mot en nickbruker og ikke en anonym. Forstå det den som kan

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gjengi situasjonen på kvinneguiden og høre hva brukerne der inne tenker?

 

Anonymous poster hash: 19d90...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk så uendelig fortærende det ville være hvis de også hadde vellykkete liv, strålende utdanning og givende, godt betalt jobb, samt ordnete familieforhold, interessante hobbyer, en stor vennekrets og fantastisk pent hår? Det hadde du jo overhodet ikke kunnet leve med, så det er tryggest å tenke på at de nok er aller nederst på samfunnsrangstigen, ellers blir du vel sittende naken og rugge i hjørnet ditt igjen, innsmurt i egen faeces.

Her viser du tydelig at du ikke kan være helt normal. Troll

 

 

Anonymous poster hash: 0e242...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og denne driten her står fortsatt i fred? HVOR ER MODERATOR? Er det greit å angripe anonyme bare fordi man heter sug lut og er fredet? Dette innlegget som jeg siterer er brudd på forumsreglene, likevel har det ikke blitt slettet. Kritikk av innlegget derimot ble slettet med en gang. Hvorfor? Ønsker gjerne et klart svar på det.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

tydeligvis kan vedkommende svare som hun vil uten at moderator gjør noe. Mens andre blir halshugd om de svarer noe tilbake .

 

Anonymous poster hash: 0e242...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Og denne driten her står fortsatt i fred? HVOR ER MODERATOR? Er det greit å angripe anonyme bare fordi man heter sug lut og er fredet? Dette innlegget som jeg siterer er brudd på forumsreglene, likevel har det ikke blitt slettet. Kritikk av innlegget derimot ble slettet med en gang. Hvorfor? Ønsker gjerne et klart svar på det. Anonymous poster hash: f904a...714

Hei! Jeg ser dere etterlyser en grunn til at dette innlegget ikke blir slettet.

 

Det har INGEN betydning hvem som skriver, anonym eller nickbruker. Ingen er fredet her inne selv om noen av dere har fått det for dere. Vi er ikke redde for å fjerne svar fra nickbrukere om de bryter forumsreglene. Vi har blitt strengere, men det er heller ikke meningen at det ikke er tillatt med litt temperatur her inne. Dette er et diskusjonsforum, og man får ikke alltid bare oppmuntrende svar.

 

Vi har en utfordring for tiden, uansett hva vi gjør så er det alltid noen som ikke er fornøyde. Fjerner vi svaret, da er vi for strenge. Lar vi det stå, da er vi ikke strenge nok. Derfor prøver vi å konsekvent moderere etter forumsreglene, og her ble vi enige om at denne kan få stå etter hvordan regel for personangrep/hets oppfattes av oss.

 

Ja, hun kunne kanskje uttrykt seg på en annen måte, men "upopulære" eller småfrekke meninger/ytringer er ikke nødvendigvis regelbrudd. Svarene som gjerne følger, DE kan derimot fort bryte reglene. Det er derfor de blir fjernet, og ikke dette.

 

Men jeg skal be forumsansvarlig se på tråden i morgen, så får dere et svar da.

 

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...