Gå til innhold

Snakker dere slik til folk i virkeligheten også?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lest tråden til henne som lurer på hvordan folk ikke klarer å slutte å være utro. Der har hun blitt kalt kunnskapsløs, toåring, ravende gal og aggro (hva betyr det siste ordet, forstår jeg ikke, må være en fjortenåring som har skrevet det, på linje med lol, serr og lignende). I andre tråder har folk blitt kalt hjernedød, amøbe, idiot, fjortis, fitte og så videre. Snakker dere sånn til folk dere møter på gata og diskuterer med? Til venninner? Slekt? Bekjente? Foreldre i barnehagen og skole? Eller er det bare på nett dere tøffer dere og oppfører dere ufyselig?

 

Og ikke kom med den at alle deres bekjente, alle i omgangskretsen og alle slekt og venner er så smarte at de ikke fortjener å bli snakket slik til, og alle DiB-brukere har IQ på 40.



Anonymous poster hash: f904a...714
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Serr?

Haha, neida. Nei, jeg sier det ikke alltid høyt til folk, men jeg tenker det ofte. Og jo, jeg har jo valgt mine egne venner, så klart jeg ikke omgås folk jeg synes er umodne/uintelligente/hjernedød/amøbe/fjortis osv. Jobber med noen, og unngår dem elegant i hverdagen.

Når folk bare er generelt dumme her inne, lister jeg meg som regel stille og rolig ut av tråden, men hvis de sjikanerer/kritiserer andre basert på sin dumskap, eller lar det gå utover uskyldige, kommenterer jeg noen ganger, hvis jeg føler det er på sin plass.

Endret av Ylva og Mathilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kanskje lav IQ, men du burde lære deg norsk grammatikk før du belærer andre!

 

Anonymous poster hash: e918e...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kanskje lav IQ, men du burde lære deg norsk grammatikk før du belærer andre!

 

Anonymous poster hash: e918e...b75

 

 

Jeg har ikke belært noen i grammatikk, gjorde jeg? Jeg er utenlandsk og har bodd i Norge i 10 år. Vet veldig godt at jeg ikke behersker komma-regelen veldig bra, og enkelte ganger har rar setningsoppbygging. Likevel har jeg svært få grove skrivefeil og snakker uten aksent.

 

Jeg har i hvert fall lært meg å svare relevant på innlegg i en debatt. Jeg har ikke sagt at folk her har lav IQ. Jeg har spurt dem som kaller andre amøber, hjernedøde og kunnskapsløse om DE mener at deres venner er smarte og alle vi på DiB er dumme, siden de mest sannsynlig sparer seg for slike kommentarer i virkeligheten, men slenger dem rundt her på forumet.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serr?

Haha, neida. Nei, jeg sier det ikke alltid høyt til folk, men jeg tenker det ofte. Og jo, jeg har jo valgt mine egne venner, så klart jeg ikke omgås folk jeg synes er umodne/uintelligente/hjernedød/amøbe/fjortis osv. Jobber med noen, og unngår dem elegant i hverdagen.

Når folk bare er generelt dumme her inne, lister jeg meg som regel stille og rolig ut av tråden, men hvis de sjikanerer/kritiserer andre basert på sin dumskap, eller lar det gå utover uskyldige, kommenterer jeg noen ganger, hvis jeg føler det er på sin plass.

 

 

Så dine venner sier aldri noe dumt eller har synspunkter som er totalt forskjellige fra dine egne, som du brenner sterkt for?

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så dine venner sier aldri noe dumt eller har synspunkter som er totalt forskjellige fra dine egne, som du brenner sterkt for?

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

Njei, ikke voldsomt, da blir de fort "dumpet". Men, har snakket skarpt til flere av dem hvis jeg ser at de kaster metall i restavfallet, kjøper billigdritt som er produsert uetisk og fort blir søppel osv, men jeg har åpenbart nok gode kvaliteter til at de godtar dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njei, ikke voldsomt, da blir de fort "dumpet". Men, har snakket skarpt til flere av dem hvis jeg ser at de kaster metall i restavfallet, kjøper billigdritt som er produsert uetisk og fort blir søppel osv, men jeg har åpenbart nok gode kvaliteter til at de godtar dette.

 

 

Med "snakke skarpt" mener du da å kalle dem navn? Eller å heve stemmen?

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med "snakke skarpt" mener du da å kalle dem navn? Eller å heve stemmen?

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

Jeg kan si noe sånt som "HERREGUD, HVOR STORE HENDER HAR DU, TRENGER DU VIRKELIG 3 METER TØRKEPAPIR??", eller "MEN FAEN DA, DU KASTER VEL IKKE DEN I RESTAVFALLET!?"

Hvis jeg hadde hatt behov for å snakke styggere til dem hadde de nok ikke vært vennene mine.

Kollegaer derimot, kan jeg godt tenke "herregud, hold kjeft, ditt naut!", og en dag kommer jeg vel til å si det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke belært noen i grammatikk, gjorde jeg? Jeg er utenlandsk og har bodd i Norge i 10 år. Vet veldig godt at jeg ikke behersker komma-regelen veldig bra, og enkelte ganger har rar setningsoppbygging. Likevel har jeg svært få grove skrivefeil og snakker uten aksent.

 

Jeg har i hvert fall lært meg å svare relevant på innlegg i en debatt. Jeg har ikke sagt at folk her har lav IQ. Jeg har spurt dem som kaller andre amøber, hjernedøde og kunnskapsløse om DE mener at deres venner er smarte og alle vi på DiB er dumme, siden de mest sannsynlig sparer seg for slike kommentarer i virkeligheten, men slenger dem rundt her på forumet.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Du er utenlandsk, og likevel skriver du mer korrekt en den gjennomsnittlige nordmann. Flott for deg, flaut for den gjennomsnittlige nordmann.

 

Anonymous poster hash: 1d70a...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si noe sånt som "HERREGUD, HVOR STORE HENDER HAR DU, TRENGER DU VIRKELIG 3 METER TØRKEPAPIR??", eller "MEN FAEN DA, DU KASTER VEL IKKE DEN I RESTAVFALLET!?"

Hvis jeg hadde hatt behov for å snakke styggere til dem hadde de nok ikke vært vennene mine.

Kollegaer derimot, kan jeg godt tenke "herregud, hold kjeft, ditt naut!", og en dag kommer jeg vel til å si det og.

 

Slitsomt med mennesker som skal leke mora di og belære alle andre hele tiden. Du er heldig som har venner som aksepterer å få tilsnakk hele tiden, som ikke har tabbekvote og der hver eneste småfeil eller forglemmelse blir kommentert med drittkommentarer. Og ja, det finnes mennesker som trenger mye tørkepapir. Jeg for eksempel. Har vaskeeksem som blir mye verre hvis hendene er fuktige over tid, så jeg må bruke mye papir når jeg tørker hendene. Kan ikke gnukke med papiret slik dere andre kan, men må klappe hendene forsiktig tørre. Ellers begynner jeg å sprekke og blø. Det er mer miljøvennlig å bruke litt mer papir, enn å bruke kortisonkrem. Det er også unødvendig å beslaglegge legens tid for å få resept på kortisonkrem bare fordi jeg skal gå rundt med våte hender for å "spare miljøet". Er enig at metall ikke skal i restavfallet, men det går an å si det på ordentlig måte uten å hyle og bruke ord som "faen". Du har bare hånlig tone, og sier at det er vennene dine du snakker til? Lurer på hvordan du snakker til folk som ikke er dine venner...

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig mye folk her inne som har null problem med å være frekke, spydige, og rett og slett slemme. Har man en liten skrivefeil, formulerer seg litt feil, eller har en annen mening enn andre får man langt fra hyggelige svar. Merkelig at det er så mye nettmobbing blant barn når voksne også holder på sånn, merkelige greier. Hadde jeg snakka direkte til mennesker sånn som folk svarer her inne regner jeg med at jeg hadde fått meg en lusing eller to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste som er store i kjeften her inne er noen forsagte vesen i det virkelige liv. Godt å få ut gørra på noen å ikke må stå for det.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 98ac6...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig mye folk her inne som har null problem med å være frekke, spydige, og rett og slett slemme. Har man en liten skrivefeil, formulerer seg litt feil, eller har en annen mening enn andre får man langt fra hyggelige svar. Merkelig at det er så mye nettmobbing blant barn når voksne også holder på sånn, merkelige greier. Hadde jeg snakka direkte til mennesker sånn som folk svarer her inne regner jeg med at jeg hadde fått meg en lusing eller to

 

 

Signerer den. Ikke noe rart barn kaller hverandre hjernedøde, håner hverandre, latterliggjør og henger ut de "svake" i klassen, når foreldrene sitter på nettforum og mobber, driver med grov navnekalling og har hånlig tone. Selv om det foregår på nettet, er jo folk som stadig latterliggjør andre og må slenge dritt hele tiden, slik i virkeligheten også. Da er det ikke snakk om å ha en dårlig dag og føle et behov for å tømme seg på nettet, men personlighetstype. Og barna fanger opp slike ting. Siden de fleste barn ser opp til foreldrene, vil de gjenta foreldrenes oppførsel. Det verste med det hele er hylekoret som støtter disse "kule" brukere som "snakker fra levra" og synes det er så fint å være "oppriktig".

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de som svarer frekt og direkte mobber andre her inne, lever ett ensomt liv og sliter psykisk . Riktig satt sammen kan de ikke være, pga det er ikke normalt av voksne mennesker å svare slik mange gjør her inne.

 

Anonymous poster hash: 0e242...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var vel jeg som kalte henne aggro (klarer du virkelig ikke gjette hva det betyr?). Nå er det verdt å ta med i beregningen at hun gikk ekstremt høyt ut i affeksjonsnivå rett fra starten av, og hørtes igrunn mest forarget ut på en forestilling hun selv hadde om andre folk. Sånt irriterer meg. En viktig faktor her, HI, er at det initielle innlegget var mye mer negativt og sint enn jeg møter i det daglige liv. Da mener jeg det er helt innafor å svare med samme mynt. Det hadde jeg også ment det var om hun hadde sagt det samme til meg i virkeligheten. Jeg var jo også en av dem som ba henne roe seg om hun var interessert i seriøse svar.

 

Synes du dette er så urimelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de som svarer frekt og direkte mobber andre her inne, lever ett ensomt liv og sliter psykisk . Riktig satt sammen kan de ikke være, pga det er ikke normalt av voksne mennesker å svare slik mange gjør her inne.

 

Anonymous poster hash: 0e242...027

Og tenk så uendelig fortærende det ville være hvis de også hadde vellykkete liv, strålende utdanning og givende, godt betalt jobb, samt ordnete familieforhold, interessante hobbyer, en stor vennekrets og fantastisk pent hår? Det hadde du jo overhodet ikke kunnet leve med, så det er tryggest å tenke på at de nok er aller nederst på samfunnsrangstigen, ellers blir du vel sittende naken og rugge i hjørnet ditt igjen, innsmurt i egen faeces.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njei, ikke voldsomt, da blir de fort "dumpet". Men, har snakket skarpt til flere av dem hvis jeg ser at de kaster metall i restavfallet, kjøper billigdritt som er produsert uetisk og fort blir søppel osv, men jeg har åpenbart nok gode kvaliteter til at de godtar dette.

Omg, seriøst.du høres ut som et skikkelig sjarmtroll......

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så moderatorene kan se hvis man f.eks. svarer først med nick, og så som anonym? Det er bra! Det visste jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: ea9f9...1fc

 

 

 

Det er blitt avslørt i en annen tråd ja. Men jeg tror ikke de sjekker det før det foreligger brudd på forumsreglene.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så moderatorene kan se hvis man f.eks. svarer først med nick, og så som anonym? Det er bra! Det visste jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: ea9f9...1fc

 

Dette står i forumreglene

 

"Det er ikke tillatt å svare seg selv i innlegg, ved å for eksempel starte en tråd som anonym og deretter svare under brukernavn for å booste egen tråd eller skape debatt. Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på) vil det være lett å se om flere innlegg under hverandre er skrevet av den samme personen uten å måtte sjekke AB. Innleggene som besvarer egen post vil da kunne bli slettet."

 

Anonymous poster hash: 76d8c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del skriver til folk her inne på samme måte som jeg ville snakket til de ansikt til ansikt, på godt og vondt. Jeg har for noen dager siden kalt noen her inne for amøber, noe som var helt på sin plass når en gjeng anonyme sprer eder og galle til en usikker førstegangsgravid. Hadde jeg møtt dem irl hadde jeg kanskje i tillegg vist med kroppspråket mitt hva jeg mener om hakking på andre, det hadde nok vært verre enn å bli kalt amøbe (forøvrig ikke ett skjellsord). Jeg kan nok trykke til med vesentlig saftigere gloser rett som det er uten at det skaper noen større problemer, da de det er rettet mot alltid uten unntak har gjort seg fortjent til min oppmerksomhet. De som sitter her inne og er frekke og ufine bare fordi de ikke har annet å gjøre derimot betrakter jeg som mobbere. De fleste av dem, som ikke engang tørr å skrive hva de mener under sine nick sitter nok her og spyr ut ting i mangel på noe fornuftig å beskjeftige seg med i livet ellers.

 

Det å kunne svare med litt snert, sarkasme eller ironi synes jeg er bare festlig, men å regelrett hakke på folk har jeg ingenting til overs for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del skriver til folk her inne på samme måte som jeg ville snakket til de ansikt til ansikt, på godt og vondt. Jeg har for noen dager siden kalt noen her inne for amøber, noe som var helt på sin plass når en gjeng anonyme sprer eder og galle til en usikker førstegangsgravid. Hadde jeg møtt dem irl hadde jeg kanskje i tillegg vist med kroppspråket mitt hva jeg mener om hakking på andre, det hadde nok vært verre enn å bli kalt amøbe (forøvrig ikke ett skjellsord). Jeg kan nok trykke til med vesentlig saftigere gloser rett som det er uten at det skaper noen større problemer, da de det er rettet mot alltid uten unntak har gjort seg fortjent til min oppmerksomhet. De som sitter her inne og er frekke og ufine bare fordi de ikke har annet å gjøre derimot betrakter jeg som mobbere. De fleste av dem, som ikke engang tørr å skrive hva de mener under sine nick sitter nok her og spyr ut ting i mangel på noe fornuftig å beskjeftige seg med i livet ellers.

 

Det å kunne svare med litt snert, sarkasme eller ironi synes jeg er bare festlig, men å regelrett hakke på folk har jeg ingenting til overs for. 

 

 

Hovedinnlegget mitt var ikke myntet på dem som prøver å få slutt på mobbing og er ufine mot brukere som forpester forumet, men først og fremst på brukere som slenger dritt til alle som mener noe annet som dem, som har gjort en feil, som kanskje ikke har vært helt smarte i sin uttrykksmåte.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hovedinnlegget mitt var ikke myntet på dem som prøver å få slutt på mobbing og er ufine mot brukere som forpester forumet, men først og fremst på brukere som slenger dritt til alle som mener noe annet som dem, som har gjort en feil, som kanskje ikke har vært helt smarte i sin uttrykksmåte.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

 

 

Men du ignorerer jo fortsatt det faktum at i utro-tråden var HI rimelig krass mot, ja, en eller annen slags tenkt fiende, før hun noensinne hadde fått svar fra noen. Er det ikke greit å være krass tilbake da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ignorerer jo fortsatt det faktum at i utro-tråden var HI rimelig krass mot, ja, en eller annen slags tenkt fiende, før hun noensinne hadde fått svar fra noen. Er det ikke greit å være krass tilbake da?

 

En eller annen slags TENKT fiende? Altså, ikke reell og konkret person? Det var vel ikke beregnet på en bestemt dame, altså mobbing, men spørsmål om hvordan mennesker som er utro over tid ikke klarer å slutte å være utro. Mener du at en som skriver at det er forkastelig å røyke som gravid, også mobber og fortjener krasse svar tilbake? Det er fortsatt ikke greit å kalle noen ravende gal eller aggro (synes fortsatt at det er et uttrykk som er forbehold de samme som bruker "serr", "omg", "lol", altså mennesker rundt 14-15-års alder).

 

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "tenkt" mente jeg oppkonstruert. Hør på dette, da:

 

"Er dere seriøse? Har dere så lite kontroll på musa at dere MÅ pule? Det er bare å la være å treffe elskeren, oppsøke ham fysisk, på nett og beholde buksa på når dere først ser ham. Er dere like impulsive hele tiden? Drar dere ned buksa på mannen deres når barna er i samme rom fordi dere ikke klarer å la være? Har dere på kjøpesenter? Tror ikke det... Denne unnskyldningen er noe av det mest patetiske jeg har hørt. Jo, man kan la være å fortsette utroskap. Man MÅ ikke ha sex med en man er forelsket i.

 

Hvis dere har spontansex overalt og ikke klarer å kontrollere underlivet og seksuelle impulser, bør dere gå i terapi, for dette er ikke normalt for voksne mennesker."

 

Hun STARTER med å skrive dette. Etterpå går hun over til å mene en masse om sug luts indre liv, fordi hun etter sigende ikke har tatt utroskap så tungt (okei, dette har jeg ikke klart for meg, men det var sånn jeg forstod det). Enda senere kaller hun alle damer som er utro for horer. Er det greit, synes du, HI?

 

Selv har jeg hørt mye rart, men jeg har aldri, aldri hørt om noen som bare MÅ pule. Jeg synes hele innlegget (og fortsettelsen...) er helt vilt, og jeg forbeholder meg retten til å irritere meg over det, og til å be HI roe seg om hun er ute etter en konstruktiv diskusjon. Også får du leve med at selv voksne damer bruker ord som "aggro". Skrekk og gru, så fælt a gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "tenkt" mente jeg oppkonstruert. Hør på dette, da:

 

"Er dere seriøse? Har dere så lite kontroll på musa at dere MÅ pule? Det er bare å la være å treffe elskeren, oppsøke ham fysisk, på nett og beholde buksa på når dere først ser ham. Er dere like impulsive hele tiden? Drar dere ned buksa på mannen deres når barna er i samme rom fordi dere ikke klarer å la være? Har dere på kjøpesenter? Tror ikke det... Denne unnskyldningen er noe av det mest patetiske jeg har hørt. Jo, man kan la være å fortsette utroskap. Man MÅ ikke ha sex med en man er forelsket i.

 

Hvis dere har spontansex overalt og ikke klarer å kontrollere underlivet og seksuelle impulser, bør dere gå i terapi, for dette er ikke normalt for voksne mennesker."

 

Hun STARTER med å skrive dette. Etterpå går hun over til å mene en masse om sug luts indre liv, fordi hun etter sigende ikke har tatt utroskap så tungt (okei, dette har jeg ikke klart for meg, men det var sånn jeg forstod det). Enda senere kaller hun alle damer som er utro for horer. Er det greit, synes du, HI?

 

Selv har jeg hørt mye rart, men jeg har aldri, aldri hørt om noen som bare MÅ pule. Jeg synes hele innlegget (og fortsettelsen...) er helt vilt, og jeg forbeholder meg retten til å irritere meg over det, og til å be HI roe seg om hun er ute etter en konstruktiv diskusjon. Også får du leve med at selv voksne damer bruker ord som "aggro". Skrekk og gru, så fælt a gitt.

 

 

Nei, hun kalte ikke alle damer som er utro horer, det var det en annen anonym som gjorde. Ja, du kan irritere deg og synes innlegget er helt vilt, men å stille diagnose over nett og kalle folk gale - hadde du sagt det hvis du fikk høre dette innlegget muntlig av en bekjent? Og jeg forstår faktisk reaksjonen på sug luts innlegg der hun kaller HI en toåring som sparker med beina og lager frustrert ulyd, mangler autoritet og masse andre ting som hun umulig kan vite om HI i tråden. At den bekjente er gal og aggro? Ditt forsøk på hersketeknikk ved å skrive "skrekk og gru, så fælt a gitt" funker for øvrig ikke, men viser at det er i samme gate som ordet "aggro", altså forbeholdt folk i 14-15-års alder.

 

Anonymous poster hash: f904a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...