Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Vi skal flyttet til Oslo-området. Hvordan er det egentlig å vokse opp i Asker og Bærum? Det har jo nærheten og fin beliggenhet, men vi er litt redde for at det faktisk er snobbete og at det skal være press på merkeklær, utseende, prestasjoner osv. for barna etter hvert. Eller er dette overdrevet?? Evt. bra steder i disse områdene som noen kan anbefale? Ellers mottas også tips om andre bra steder rundt Oslo-området! Anonymous poster hash: 42436...6b1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Noen steder er det sikkert slik, men rundt Hosle/Bekkestua i Bærum er det helt fantastisk å bo!! ✌🏼️☀️ Anonymous poster hash: 3b9ec...e2b
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Røyken. Halv pris i forhold til Asker, og vel så fint. Anonymous poster hash: 55062...f3c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Noen steder er det sikkert slik, men rundt Hosle/Bekkestua i Bærum er det helt fantastisk å bo!! ✌🏼️☀️ Anonymous poster hash: 3b9ec...e2b Signerer denne😄 Anonymous poster hash: 118d1...fff
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Ok, takk. Flere tips og erfaringer med områder? HI Anonymous poster hash: 42436...6b1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Asker er fantastisk! Jeg er innflytter hit, og trives så godt at jeg aldri flytter herfra Har to barn på hver sin skole her, og de vet ikke engang hva merkeklær er.. Hehe.. det er såklart mange pengesterke mennesker her, men veldig lite press synes jeg Asker har skog, hav, skiløyper, fantastiske badestrender, by, kort vei til både Drammen og Oslo, stille og rolig, hyggelige mennesker. Beste stedet og bo! velkommen skal dere være hvis dere flytter hit Anonymous poster hash: c4dca...964
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Å vokse opp i området Haslum/Bekkestua/Hosle er flott. Det er nærhet til alt, trygt og rolig. Anonymous poster hash: 48e81...1ad
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Jeg er litt mot strømmen her. Synes det er mye press på merker og status og materielle ting i området. Spesielt tenåringer ser jeg er under mye press på dette. Det er riktignok noe forskjeller fra område til område. Men, godt klima og nærhet til det meste. Anonymous poster hash: 6babc...772
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 Jeg er litt mot strømmen her. Synes det er mye press på merker og status og materielle ting i området. Spesielt tenåringer ser jeg er under mye press på dette. Det er riktignok noe forskjeller fra område til område. Men, godt klima og nærhet til det meste. Anonymous poster hash: 6babc...772 Og hvor bor du? Anonymous poster hash: 118d1...fff
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 Å vokse opp i området Haslum/Bekkestua/Hosle er flott. Det er nærhet til alt, trygt og rolig. Anonymous poster hash: 48e81...1ad 👍👍👍 Anonymous poster hash: 118d1...fff
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Merkepress og et ekstremt press på å være flink og vellykket må du regne med. Bare "taperne" går yrkesfag og du må belage deg på at barnas venner får profesjonell leksehjelp for å heve karakterene fra 5 til 6. Mange steder er det fint, men det er et vanskelig sted å vokse opp om familien har under en mill i inntekt og foreldrene høyere utdanning. (Jeg overdriver litt, men ikke så mye) Anonymous poster hash: 75e67...64a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Jeg bor på Rykkinn. Veldig koselig villastrøk, og helt normalt her. Anbefales ☺️ Anonymous poster hash: 89f0c...71a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 Merkepress og et ekstremt press på å være flink og vellykket må du regne med. Bare "taperne" går yrkesfag og du må belage deg på at barnas venner får profesjonell leksehjelp for å heve karakterene fra 5 til 6. Mange steder er det fint, men det er et vanskelig sted å vokse opp om familien har under en mill i inntekt og foreldrene høyere utdanning. (Jeg overdriver litt, men ikke så mye) Anonymous poster hash: 75e67...64a Dette er jo bare vås. Det stemmer ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 48e81...1ad
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 Dette er jo bare vås. Det stemmer ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 48e81...1ad Nei, det stemmer nok ikke http://touch.budstikka.no/russ/politi/psykisk-helse/jente-ble-bedt-om-a-ta-med-foreldrenes-selvangivelse-til-russebuss-audition/s/5-55-190870 For ikke å snakke om rektorer som nekter elevene å ankomme skoleball i helikopter? Jeg vokste opp rett utenfor Bærum og Asker. Er du redd for økonomisk press så er ikke dette stedene å flytte. Beklager, regner med de som bor i Asker/Bærum kommer til å nekte nå. Men det ER pengesterke kommuner og presset er deretter også.. Anonymous poster hash: 30e6c...ba6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Dette er jo bare vås. Det stemmer ikke i det hele tatt.Anonymous poster hash: 48e81...1ad Jo, det stemmer ganske godt. Hvis du bare har barnehagebarn merker du ikke så mye til det, men vent til du får barn på ungdomsskolen og på VGS. Der er det ganske ekstremt. Det er også typisk at de som passer inn i malen merker lite til dette. Anonymous poster hash: 75e67...64a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #16 Skrevet 23. mai 2016 Dette er jo bare vås. Det stemmer ikke i det hele tatt.Anonymous poster hash: 48e81...1ad Les litt her om hvordan vår egen lokalavis ser saken: http://www.budstikka.no/nyheter/alt-om-merkeklardebatten/s/2-2.310-1.8195046 Anonymous poster hash: 75e67...64a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #17 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har en 14 åring, som kjenner flere på sin alder i Asker og Bærum. Og det er et ganske stort press der, på å være perfekt på alle mulige måter. Og de startet med fyllefester som 13 åringer, mye fyll og tull. Og ser du på den serien på nrk, med de unge som sliter psykisk og går i samtaler. Så er jo 2 fra Bærum der, og begge prater jo om det enorme presset, for de må være perfekte på alle måter. Jeg ville aldri bodd der med barn. Eller små barn går jo helt fint, men ville aldri bodd der med tenåringer. Anonymous poster hash: d5556...09b
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #18 Skrevet 23. mai 2016 Nei, det stemmer nok ikke http://touch.budstikka.no/russ/politi/psykisk-helse/jente-ble-bedt-om-a-ta-med-foreldrenes-selvangivelse-til-russebuss-audition/s/5-55-190870 For ikke å snakke om rektorer som nekter elevene å ankomme skoleball i helikopter? Jeg vokste opp rett utenfor Bærum og Asker. Er du redd for økonomisk press så er ikke dette stedene å flytte. Beklager, regner med de som bor i Asker/Bærum kommer til å nekte nå. Men det ER pengesterke kommuner og presset er deretter også.. Anonymous poster hash: 30e6c...ba6 Det er like saklig som å skrive at overfallsvoldtekter er et stort problem på Holmlia. Anonymous poster hash: 48e81...1ad
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #19 Skrevet 23. mai 2016 Jo, det stemmer ganske godt. Hvis du bare har barnehagebarn merker du ikke så mye til det, men vent til du får barn på ungdomsskolen og på VGS. Der er det ganske ekstremt. Det er også typisk at de som passer inn i malen merker lite til dette. Anonymous poster hash: 75e67...64a Jeg har barn fra 3-18 år. Det er bare vås. Det er useriøst å beskrive marginale problemer som daglige utfordringer. Anonymous poster hash: 48e81...1ad
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #20 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har barn fra 3-18 år. Det er bare vås. Det er useriøst å beskrive marginale problemer som daglige utfordringer. Anonymous poster hash: 48e81...1ad Jeg har blant annet en 13-åring, og som sagt - han aner ikke hva merkeklær er omtrent engang, ingen av jentene i klassen bruker sminke og veldig lite prestasjonspress på skolen. Anonymous poster hash: c4dca...964
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #21 Skrevet 23. mai 2016 Jeg med mine tre barn bor i Bærum. Store forskjeller i Bærum. Jeg har bodd på Snarøya, Lysaker, Bekkestua, Haslum, Slependen og er fra Sandvika. Synes Sandvika og Slependen er best. Når det gjelder Haslum spørs det veldig på hvor på Haslum. Spørs på området, er det dyrt enebolig strøk så sier det jo seg selv. Anonymous poster hash: f05d0...9dc
Nyttårs barn Skrevet 23. mai 2016 #22 Skrevet 23. mai 2016 Og sånn er det faktisk andre steder også. Bor du i et "fint" eneboligstrøk i Drammen, er det akkurat det samme.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #23 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har ikke samme erfaring. Har vokst opp på Hosle. Bor her (Hosle/Bekkestua) med fire barn i alderen 1-16 år, dvs at jeg har opplevd barnehage, barneskole, ungdomsskole og VGS. Jeg deler ikke synet. Synes det er en flott plass å vokse opp. Ressurssterke familier ja, men de aller aller fleste er jordnære mennesker som lærer barna de rette verdiene. Når det er sagt så er store deler av Oslo, Bærum og Asker preget av innboere med over gjennomsnittlig inntekt derav boligprisene. Det er ikke synonymt med at det er et dårlig sted å vokse opp. Anonymous poster hash: 118d1...fff
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #24 Skrevet 23. mai 2016 Bor på Slependen og trivdes veldig. Anbefales! Var lett å komme som innflytter her syns jeg. Også en del billigere enn store deler av Bærum. Anonymous poster hash: ca1f1...e68
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #25 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har ikke samme erfaring. Har vokst opp på Hosle. Bor her (Hosle/Bekkestua) med fire barn i alderen 1-16 år, dvs at jeg har opplevd barnehage, barneskole, ungdomsskole og VGS. Jeg deler ikke synet. Synes det er en flott plass å vokse opp. Ressurssterke familier ja, men de aller aller fleste er jordnære mennesker som lærer barna de rette verdiene. Når det er sagt så er store deler av Oslo, Bærum og Asker preget av innboere med over gjennomsnittlig inntekt derav boligprisene. Det er ikke synonymt med at det er et dårlig sted å vokse opp. Anonymous poster hash: 118d1...fff Er vel greit å stille nogenlunde likt med de andre. Anonymous poster hash: f05d0...9dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå