Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #26 Skrevet 23. mai 2016 Jeg skrev ikke at man kan erstatte karbohydrater i fett. Jeg skrev at det lagrede fettet blir omdannet til ketonlegemer. Jeg skrev heller ikke at kroppen kan nyttiggjøre fett på samme måte som karbohydrater. Hvilken nytte gjør karbohydratene i kroppen? http://study.com/academy/lesson/the-importance-of-carbohydrates-functions-impact-of-deficiency.html http://www.newhealthadvisor.com/Functions-of-Carbohydrates.html http://www.mckinley.illinois.edu/handouts/macronutrients.htm Anonymous poster hash: b5304...d3d
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2016 #27 Skrevet 23. mai 2016 http://study.com/academy/lesson/the-importance-of-carbohydrates-functions-impact-of-deficiency.html http://www.newhealthadvisor.com/Functions-of-Carbohydrates.html http://www.mckinley.illinois.edu/handouts/macronutrients.htm Anonymous poster hash: b5304...d3d Jeg kan finne like mange linker som hevder det motsatte. Dermed så mener du at de som har diabetes skal spise sukker, karbohydrater og unødvendig mat, og heller fylle kroppen med medisiner og være syke resten av livet? Mange som har diabetes blir friske(re) av lavkarbo og kan kutte ned på eller ut medisinene. Mange kreftpasienter har også god effekt av å kutte på sukker siden sukker er god mat for betennelser i kroppen. Dermed så mener du at jeg skal spise sukker og karbohydrater og ha migrene flere dager i uka, muskelsmerter, leddsmerter, hodeverk, være enda trettere og mer sliten, ha problemer med magen hver dag, både pga. smerter, luft, dobesøk osv. Og for å ikke glemme at tennene mine og tannkjøttet har blitt friskere. Men heller alt dette hver dag, 3 ganger så masse smertestillende, enn å kutte karbohydratene? Hva er det som er så fantastisk som din kropp gjør, med karbohydrater, som min ikke klarer uten? Hvor fant menneskene karbohydratene i de virkelig gamle dager? Man har heller aldri vært så tjukke og usunne i verden som man har blitt etter at myndighetene bestemte at man skulle ta vekk fettet i maten, og erstatte det med sukker/karbohydrater.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #28 Skrevet 23. mai 2016 Jeg kan finne like mange linker som hevder det motsatte. Dermed så mener du at de som har diabetes skal spise sukker, karbohydrater og unødvendig mat, og heller fylle kroppen med medisiner og være syke resten av livet? Mange som har diabetes blir friske(re) av lavkarbo og kan kutte ned på eller ut medisinene. Mange kreftpasienter har også god effekt av å kutte på sukker siden sukker er god mat for betennelser i kroppen. Dermed så mener du at jeg skal spise sukker og karbohydrater og ha migrene flere dager i uka, muskelsmerter, leddsmerter, hodeverk, være enda trettere og mer sliten, ha problemer med magen hver dag, både pga. smerter, luft, dobesøk osv. Og for å ikke glemme at tennene mine og tannkjøttet har blitt friskere. Men heller alt dette hver dag, 3 ganger så masse smertestillende, enn å kutte karbohydratene? Hva er det som er så fantastisk som din kropp gjør, med karbohydrater, som min ikke klarer uten? Hvor fant menneskene karbohydratene i de virkelig gamle dager? Man har heller aldri vært så tjukke og usunne i verden som man har blitt etter at myndighetene bestemte at man skulle ta vekk fettet i maten, og erstatte det med sukker/karbohydrater. Jeg snakker ikke om SYKE folk eller veldig overvektige folk. Jeg snakker om folk som lever på lavkarbo fordi det er mote. Man er ikke tjukk på grunn av karbohydrater, men på grunn av matmengden, med mindre man har diabetes eller andre sykdommer. Men dere lavkarbofanatikere mener at karbohydrater er døden, og vi som spiser karbohydrater er tjukke og feite. Jeg har for øvrig BMI på 21. Hvilken BMI har du som ikke spiser carbs? Anonymous poster hash: b5304...d3d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #29 Skrevet 23. mai 2016 Jeg snakker ikke om SYKE folk eller veldig overvektige folk. Jeg snakker om folk som lever på lavkarbo fordi det er mote. Man er ikke tjukk på grunn av karbohydrater, men på grunn av matmengden, med mindre man har diabetes eller andre sykdommer. Men dere lavkarbofanatikere mener at karbohydrater er døden, og vi som spiser karbohydrater er tjukke og feite. Jeg har for øvrig BMI på 21. Hvilken BMI har du som ikke spiser carbs? Anonymous poster hash: b5304...d3d Hallo du er jo heeelt...? har aldri sett en lavkarbo-fanatiker påstå at de som lever "normalt" er feit. Selvsagt er det inntak vs uttak som avgjør om man legger på seg eller ikke. Kutte ned på brød, ris, pasta har ingen vondt av! Anonymous poster hash: 2135e...ffc
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2016 #30 Skrevet 23. mai 2016 Jeg snakker ikke om SYKE folk eller veldig overvektige folk. Jeg snakker om folk som lever på lavkarbo fordi det er mote. Man er ikke tjukk på grunn av karbohydrater, men på grunn av matmengden, med mindre man har diabetes eller andre sykdommer. Men dere lavkarbofanatikere mener at karbohydrater er døden, og vi som spiser karbohydrater er tjukke og feite. Jeg har for øvrig BMI på 21. Hvilken BMI har du som ikke spiser carbs? Anonymous poster hash: b5304...d3d Du har ikke opplyst at det er usunt kun for dem som gjør det av årsaker knyttet til mote tidligere. Dere lavkarbofanatikere? Hvor mange er det i den gruppen mener du? Jeg er ingen fanatiker og går ikke rundt for å frelse andre med lavkarbo, men det funker for MEG! Og det er faktisk nok for meg, at det hjelper meg. Jeg har heller aldri hørt noen komme med påstanden om at alle som spiser karbohydrater er tjukke. Jeg bryr meg lite om hva andre spiser og om de er tjukke eller ei. Jeg tåler ikke karbohydrater, så jeg har kuttet det ut. Jeg vet ikke hva min bmi er, men den har minket betraktelig etter at jeg kuttet mesteparten av karbohydratene i kosten.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #31 Skrevet 23. mai 2016 Jeg snakker ikke om SYKE folk eller veldig overvektige folk. Jeg snakker om folk som lever på lavkarbo fordi det er mote. Man er ikke tjukk på grunn av karbohydrater, men på grunn av matmengden, med mindre man har diabetes eller andre sykdommer. Men dere lavkarbofanatikere mener at karbohydrater er døden, og vi som spiser karbohydrater er tjukke og feite. Jeg har for øvrig BMI på 21. Hvilken BMI har du som ikke spiser carbs? Anonymous poster hash: b5304...d3d Du er egentlig ute etter å bare krangle du Anonymous poster hash: 2340c...f0f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #32 Skrevet 23. mai 2016 Hjernen trenger karbohydrater for å utvikles. Men siden mange her på DiB mener det er helt greit å aldri lese bøker, omtaler Fifty shades som "litteratur", mener at klassisk musikk er snobberi og høyere utdanning er fullstendig unødvendig, kan det hende at det funker med lavkarbo for dem. Anonymous poster hash: b5304...d3d Du snakker som du har vett til.... Hjernen trenger ikke tilførsel av karbohydrater utenfra. Om kroppen ikke får tilført karbohydrater omdanner kroppen proteiner til glukose, nok glukose til hjernen. Det virker også som om du tror det ikke er karbohydrater i annet enn sukker, brød, pasta, ris, potet. I så fall bør du lese deg litt opp. Personer som spiser for mye karbohydrater vil få betennelser i kroppen og såkallede karamelliserte hjerner som settes i sammenheng med både demens og alzheimers. Dvs. det er større sjanse for å "bli dum" (som det virker som du prøver å gi inntrykk av med det stusselige herskeforsøket ditt over her) om man lever på mye karbohydrater enn om man lever på et riktig lavkarbokosthold. Du viser til noe forskning et sted som "beviser" at lavkarbo gir folk tette årer. Jeg har lest noe av den samme forskningen, men det er store problemer med mye av den forskningen. Det er at de ikke har standardisert hva testpersonene spiser annet enn at de skal holde seg under en viss mengde karbohydrater. Mange velger da å spise for mye proteiner og få i seg fettsyrer ensidig fra få kilder uten tanke for balanse mellom ulike fettsyrer eller at man faktisk får i seg de essensielle fettsyrene. Mange på slikt kosthold som ikke har nok kunnskap spiser også for lite grønnsaker og bær, og da vil de igjen få for lite antioksidanter. Helt klart, om man ikke har peiling så kan man gjøre en del galt med lavkarbokosthold. Om man derimot har kunnskaper om ernæring og spiser normale mengder proteiner og økt mengde fett og ikke minst riktig balanse mellom fettsyrer + nok grønnsaker, da vil et lavkarbokosthold være med på å redusere plakk i årer, redusere risiko for en hel rekke sykdommer, inkl. de største livsstilssykdommene vi har, som kreft, hjerte/kar, overvekt, betennelser, muskel-skjelettplager, demens m.m.. De som spiser mye karbohydrater har som regel langt høyere og usunn sammensetning av kolesterol og tettere årer enn de som spiser et riktig lavkarbokosthold. Det er vel omtrent 25 % av befolkninen som tåler mer karbohydrater enn de resterende 75 %. Dvs. at for de aller fleste vil det være gunstig å kutte ned på karbohydrater. Det som i hvert fall er sikkert er at om man spiser mye karbohydrater så bør man også kutte ned på fett, siden karbo+fett gir betydelig økt kolesterol og ikke minst triglyserider. De som lever på et riktig sammensatt lavkarbokosthold vil få i seg mer næring enn de fleste som holder seg til et "normalt" kosthold, fordi kostholdet inneholder langt mer grønnsaker og rene og næringsrike matvarer enn det hvermansen spiser. Anonymous poster hash: 93879...db9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #33 Skrevet 23. mai 2016 Du snakker som du har vett til.... Hjernen trenger ikke tilførsel av karbohydrater utenfra. Om kroppen ikke får tilført karbohydrater omdanner kroppen proteiner til glukose, nok glukose til hjernen. Det virker også som om du tror det ikke er karbohydrater i annet enn sukker, brød, pasta, ris, potet. I så fall bør du lese deg litt opp. Personer som spiser for mye karbohydrater vil få betennelser i kroppen og såkallede karamelliserte hjerner som settes i sammenheng med både demens og alzheimers. Dvs. det er større sjanse for å "bli dum" (som det virker som du prøver å gi inntrykk av med det stusselige herskeforsøket ditt over her) om man lever på mye karbohydrater enn om man lever på et riktig lavkarbokosthold. Du viser til noe forskning et sted som "beviser" at lavkarbo gir folk tette årer. Jeg har lest noe av den samme forskningen, men det er store problemer med mye av den forskningen. Det er at de ikke har standardisert hva testpersonene spiser annet enn at de skal holde seg under en viss mengde karbohydrater. Mange velger da å spise for mye proteiner og få i seg fettsyrer ensidig fra få kilder uten tanke for balanse mellom ulike fettsyrer eller at man faktisk får i seg de essensielle fettsyrene. Mange på slikt kosthold som ikke har nok kunnskap spiser også for lite grønnsaker og bær, og da vil de igjen få for lite antioksidanter. Helt klart, om man ikke har peiling så kan man gjøre en del galt med lavkarbokosthold. Om man derimot har kunnskaper om ernæring og spiser normale mengder proteiner og økt mengde fett og ikke minst riktig balanse mellom fettsyrer + nok grønnsaker, da vil et lavkarbokosthold være med på å redusere plakk i årer, redusere risiko for en hel rekke sykdommer, inkl. de største livsstilssykdommene vi har, som kreft, hjerte/kar, overvekt, betennelser, muskel-skjelettplager, demens m.m.. De som spiser mye karbohydrater har som regel langt høyere og usunn sammensetning av kolesterol og tettere årer enn de som spiser et riktig lavkarbokosthold. Det er vel omtrent 25 % av befolkninen som tåler mer karbohydrater enn de resterende 75 %. Dvs. at for de aller fleste vil det være gunstig å kutte ned på karbohydrater. Det som i hvert fall er sikkert er at om man spiser mye karbohydrater så bør man også kutte ned på fett, siden karbo+fett gir betydelig økt kolesterol og ikke minst triglyserider. De som lever på et riktig sammensatt lavkarbokosthold vil få i seg mer næring enn de fleste som holder seg til et "normalt" kosthold, fordi kostholdet inneholder langt mer grønnsaker og rene og næringsrike matvarer enn det hvermansen spiser. Anonymous poster hash: 93879...db9 Du har ikke forstått at det ikke alltid er sammenheng med lav kolesterol og forekomst av hjerte- og karsykdommer? I enkelte land, som for eksempel Russland, har de fleste normalt kolesterol, samtidig som forekomst av hjerte- og karsykdommer er skyhøy. Nei, lavkarbo er ikke kjempesunt for alle, og ikke alle som spiser karbohydrater blir dumme, feite og teite. Jeg spiser masse grønnsaker, men også varer som inneholder en del karbohydrater. Man spiser ikke automatisk veldig lite grønnsaker hvis man spiser ris og pasta i tillegg. Anonymous poster hash: b5304...d3d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #34 Skrevet 23. mai 2016 Moderat lavkarbo eller grovkarbo er sunt, det er ingen tvil om at vi spiser for mye sukker og hvitt hvetemel så det kunne alle ha godt av å kutte ned på. Ekstreme varianter som gjør at du går i ketose er vel mer omstridt, mange mener det kan være direkte farlig. For sykelig overvektige er det bedre for kroppen med en ekstrem lavkarbodiett enn å forbli sykelig overvektig, men for normaltvektige og lett overvektige anbefales ikke disse ekstreme variantene. Leste at de i USA har hatt en ekstrem økning i pasienter med lever og nyreproblemer etter at disse ekstreme lchf-diettene ble populære, de bruker mye penger på å forske på sammenhengen der borte. Alt fettet de spiser på disse diettene er heller ikke bra... Alt med måte, og grovt og grønt er vel den sunneste dietten.... Anonymous poster hash: 8401a...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #35 Skrevet 23. mai 2016 Du har ikke forstått at det ikke alltid er sammenheng med lav kolesterol og forekomst av hjerte- og karsykdommer? I enkelte land, som for eksempel Russland, har de fleste normalt kolesterol, samtidig som forekomst av hjerte- og karsykdommer er skyhøy. Nei, lavkarbo er ikke kjempesunt for alle, og ikke alle som spiser karbohydrater blir dumme, feite og teite. Jeg spiser masse grønnsaker, men også varer som inneholder en del karbohydrater. Man spiser ikke automatisk veldig lite grønnsaker hvis man spiser ris og pasta i tillegg. Anonymous poster hash: b5304...d3d Det er forresten det jeg kaller lavkarbofanatikere - folk som forteller andre at de som spiser karbohydrater garantert blir syke, dumme og dør tidlig. Spis kaninforet deres selv, men ikke mess for andre at de er så forferdelig usunne. Tipper at sjalusi ligger til grunn - mot oss som er slanke og trente, og enda kan unne oss et kakestykke eller en baguett i ny og ne, samtidig som dere må pine dere gjennom hver dag med dampede brokkoli og alltid takke nei til noe godt i selskap. Anonymous poster hash: b5304...d3d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #36 Skrevet 23. mai 2016 Moderat lavkarbo eller grovkarbo er sunt, det er ingen tvil om at vi spiser for mye sukker og hvitt hvetemel så det kunne alle ha godt av å kutte ned på. Ekstreme varianter som gjør at du går i ketose er vel mer omstridt, mange mener det kan være direkte farlig. For sykelig overvektige er det bedre for kroppen med en ekstrem lavkarbodiett enn å forbli sykelig overvektig, men for normaltvektige og lett overvektige anbefales ikke disse ekstreme variantene. Leste at de i USA har hatt en ekstrem økning i pasienter med lever og nyreproblemer etter at disse ekstreme lchf-diettene ble populære, de bruker mye penger på å forske på sammenhengen der borte. Alt fettet de spiser på disse diettene er heller ikke bra... Alt med måte, og grovt og grønt er vel den sunneste dietten.... Anonymous poster hash: 8401a...7ff Ja, men grovt og grønt er jo fint. Men da spiser man fortsatt en del karbohydrater, bare i en annen form enn lyst mel og raffinert sukker. Anonymous poster hash: b5304...d3d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #37 Skrevet 23. mai 2016 Det er forresten det jeg kaller lavkarbofanatikere - folk som forteller andre at de som spiser karbohydrater garantert blir syke, dumme og dør tidlig. Spis kaninforet deres selv, men ikke mess for andre at de er så forferdelig usunne. Tipper at sjalusi ligger til grunn - mot oss som er slanke og trente, og enda kan unne oss et kakestykke eller en baguett i ny og ne, samtidig som dere må pine dere gjennom hver dag med dampede brokkoli og alltid takke nei til noe godt i selskap. Anonymous poster hash: b5304...d3d Det er med respekt å melde du som fremstår som den mest fanatiske og hissige i denne tråden! Anonymous poster hash: b2902...f23
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #38 Skrevet 23. mai 2016 Vent nå litt. Ifølge lavkarbofolket er min høykarbo diett egentlig lavkarbo eller? Spiser plantebasert høykarbo, med innslag av noe rent og magert kjøtt. Plantebasert betyr kun fullkorn (altså at maten ikke er bearbeidet), friske grønnsaker og frisk frukt. Kostholdet mitt er ca 60-70% karbohydrater, 20-25% protein og 10-15% fett. Nå får jeg sikkert i meg mer protein enn de fleste andre i og med at 25% av ganske mye mat, ca 2400-3000 kcal daglig, utgjør mer enn det de som spiser lavkalori får i seg. Jeg spiser det jwg forbruker, og jeg spiser for hjernen min i og med at jeg jobber med noe der den er daglig i bruk Anonymous poster hash: d2987...1ae
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2016 #39 Skrevet 23. mai 2016 Det er forresten det jeg kaller lavkarbofanatikere - folk som forteller andre at de som spiser karbohydrater garantert blir syke, dumme og dør tidlig. Spis kaninforet deres selv, men ikke mess for andre at de er så forferdelig usunne. Tipper at sjalusi ligger til grunn - mot oss som er slanke og trente, og enda kan unne oss et kakestykke eller en baguett i ny og ne, samtidig som dere må pine dere gjennom hver dag med dampede brokkoli og alltid takke nei til noe godt i selskap. Anonymous poster hash: b5304...d3d Jeg piner meg i alle fall ikke gjennom dagene og har aldri spist dampet brokkoli, eller andre grønnsaker. Jeg spiser god mat til hvert måltid. Jeg takker heller ikke nei til noe godt i selskap. Men jeg takker nei til sukkerbomber, og lager gode, sunnere alternativ og serverer/tar med noe som passer min kropp/helse/livsstil/sykdom.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #40 Skrevet 23. mai 2016 Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg gidder, men likevel... Du har ikke forstått at det ikke alltid er sammenheng med lav kolesterol og forekomst av hjerte- og karsykdommer? I enkelte land, som for eksempel Russland, har de fleste normalt kolesterol, samtidig som forekomst av hjerte- og karsykdommer er skyhøy. Nei, lavkarbo er ikke kjempesunt for alle, og ikke alle som spiser karbohydrater blir dumme, feite og teite. Jeg spiser masse grønnsaker, men også varer som inneholder en del karbohydrater. Man spiser ikke automatisk veldig lite grønnsaker hvis man spiser ris og pasta i tillegg. Anonymous poster hash: b5304...d3d Nå kan jeg ikke så mye detaljer om den russiske befolkningen og kosthold, men jeg vet at mange av dem har et altfor høyt inntak av bl.a. alkohol og en del har også noe ensidig kosthold pga. dårlig økonomi (selv om mange har fått bedre økonomi de siste årene) slik at de har ernæringsmessige mangler. Dette er en kombinasjon som gir betennelser i kroppen, noe som igjen settes i sammenheng med hjerte-/karsykdom. Hva som er årsaken til russeres høye forekomst av hjerte-/karsykdommer vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at dette er noe av årsaken i tillegg til at mange av dem har levd under tildels enormt stress, noe som også er medvirkende. Det er også genetiske forskjeller i ulike befolkninger når det kommer til nivå av kolesterol uten at jeg kjenner til russeres tilbøyeligheter på dette området. Jeg vil uansett tro at det er store variasjoner innad i befolkningen i Russland siden de har tildels svært forskjellig opphav, kultur og kosthold i de ulike regionene. "Nei, lavkarbo er ikke kjempesunt for alle, og ikke alle som spiser karbohydrater blir dumme, feite og teite." Her møter du dessverre deg selv i døren. Jeg og andre i denne tråden har ikke kommet med disse påstandene. DU impliserte imidlertid at alle som går på lavkarbo er/blir dumme og teite med det du skrev her: "Hjernen trenger karbohydrater for å utvikles. Men siden mange her på DiB mener det er helt greit å aldri lese bøker, omtaler Fifty shades som "litteratur", mener at klassisk musikk er snobberi og høyere utdanning er fullstendig unødvendig, kan det hende at det funker med lavkarbo for dem." Det er forresten det jeg kaller lavkarbofanatikere - folk som forteller andre at de som spiser karbohydrater garantert blir syke, dumme og dør tidlig. Spis kaninforet deres selv, men ikke mess for andre at de er så forferdelig usunne. Tipper at sjalusi ligger til grunn - mot oss som er slanke og trente, og enda kan unne oss et kakestykke eller en baguett i ny og ne, samtidig som dere må pine dere gjennom hver dag med dampede brokkoli og alltid takke nei til noe godt i selskap. Anonymous poster hash: b5304...d3d Igjen... her har du bare sluppet opp for argumenter, og begynner å angripe usaklig. Igjen, ingen har påstått at "de som spiser karbohydrater garantert blir syke, dumme og dør tidlig". Men det er et faktum at for mye karbohydrater er forbundet med de aller fleste livsstilssykdommer vi har i dag. På samme måte som feil balanse mellom ulike fettsyrer kan gi samme resultater. Fra å argumentere med fett og proteiner så kaller du nå lavkarbo "kaninfor" Du generaliserer så mye at det grenser til flaut når du prøver å parre den generaliseringen din med disse stusselige hersketeknikkene! Jeg la om til lavkarbo for mange år siden, var normalvektig den gangen, og er enda slankere i dag. Jeg koser meg med brokkolien og andre grønnsaker fordi jeg liker det og jeg kjenner at jeg har mer energi når jeg spiser riktig for min kropp. Jeg holder dette kostholdet fordi det er det som holder min kropp friskest, fordi det gir meg mer energi. Ikke fordi jeg skal slanke meg. Jeg ønsker å holde meg friskest mulig lengst mulig. Og vet du hva - jeg koser meg med maten. Hver dag! Har aldri spist så mye god mat som etter at jeg la om kostholdet mitt for mange år siden Og er jeg i selskap så kan jeg likevel nyte ting jeg ellers ikke spiser, jeg gjøre bare tilpasninger i maten før på dagen og ev. dagen etterpå. Men uansett tilpasninger så er det ikke ett måltid jeg ikke koser meg med Anonymous poster hash: 93879...db9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #41 Skrevet 23. mai 2016 Vent nå litt. Ifølge lavkarbofolket er min høykarbo diett egentlig lavkarbo eller? Spiser plantebasert høykarbo, med innslag av noe rent og magert kjøtt. Plantebasert betyr kun fullkorn (altså at maten ikke er bearbeidet), friske grønnsaker og frisk frukt. Kostholdet mitt er ca 60-70% karbohydrater, 20-25% protein og 10-15% fett. Nå får jeg sikkert i meg mer protein enn de fleste andre i og med at 25% av ganske mye mat, ca 2400-3000 kcal daglig, utgjør mer enn det de som spiser lavkalori får i seg. Jeg spiser det jwg forbruker, og jeg spiser for hjernen min i og med at jeg jobber med noe der den er daglig i bruk Anonymous poster hash: d2987...1ae Lavkarboere bruker ikke å spise frukt siden det er så mye fruktsukker i det. Anonymous poster hash: b5304...d3d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #42 Skrevet 23. mai 2016 Vent nå litt. Ifølge lavkarbofolket er min høykarbo diett egentlig lavkarbo eller? Spiser plantebasert høykarbo, med innslag av noe rent og magert kjøtt. Plantebasert betyr kun fullkorn (altså at maten ikke er bearbeidet), friske grønnsaker og frisk frukt. Kostholdet mitt er ca 60-70% karbohydrater, 20-25% protein og 10-15% fett. Nå får jeg sikkert i meg mer protein enn de fleste andre i og med at 25% av ganske mye mat, ca 2400-3000 kcal daglig, utgjør mer enn det de som spiser lavkalori får i seg. Jeg spiser det jwg forbruker, og jeg spiser for hjernen min i og med at jeg jobber med noe der den er daglig i bruk Anonymous poster hash: d2987...1ae Når kostholdet ditt består av 60-70 % karbohydrater så sier det seg vel selv at du ikke lever på lavkarbo? Forøvrig ligger du høyere i karbohydratinntak enn hva også offentlige myndigheter nå anbefaler. Ellers trenger man ikke særlig mye karbohydrater for å ha en velfungerende hjerne på høyt nivå Anonymous poster hash: 93879...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå