Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #26 Skrevet 23. mai 2016 Så du har råd til god mat til deg selv, men ikke til de andre? Ego. Anonymous poster hash: 9ab9d...858 De får selvfølgelig god mat de også, men de får noe annet. Og jeg er langt fra ego. Lager deilig lunsj til alle bortsett fra til mannen. Han spiser i kantina på jobb. Problemet her er at mannen grafser i seg restene mens han står og saumfarer kjøleskapet på kveldstid. Anonymous poster hash: 5da1d...7fd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #27 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har stort sett ansvar for mat og matlaging. Mannen min jobber mye og bidrar enormt mye til fellesskapet vårt i form av penger(ja, også til sine bonusbarn) og andre ting i og utenfor huset. At jeg setter barna og mannen først har ingenting med at jeg er dørmatte. Jeg er omtenksom og tenker på andre først. Jeg elsker mannen min og alt han gjør for oss, å spørre om han vil ha middagsrester før jeg grabber dem selv er normal folkeskikk. Anonymous poster hash: 62c96...5d4 Hvordan setter han deg først da? Noen eksempler? Og bare så det er sagt, å skifte dekk til felles bil og sørge for at man får betalt regninger og barna har mat på bordet er ikke det samme som å sette kona før seg selv. Anonymous poster hash: ac5b2...70c
the amazing spidermamma Skrevet 23. mai 2016 #28 Skrevet 23. mai 2016 Hva med å snakke sammen? Hvis du sier at den resten skal du ha til lunsj i morgen før han rekker å grabbe den til seg, er vel problemet løst? Uansett er det jo vanlig høflighet å spørre før man grabber, tenker jeg, da.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #29 Skrevet 23. mai 2016 Syns den som skal bruke det til et måltid (altså du) har større rett på det enn den (altså han) som tydeligvis bare plukker litt etter middag. Men syns også det er et godt forslag å sette det i kjøleskapet med lapp på. Og evt fortelle han st det er lunsj til dagen etter (tar han det virkelig selv om at du sier at du skal ha det til lunsj??) Anonymous poster hash: e5c9f...54c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #30 Skrevet 23. mai 2016 Haha jeg legger maten i matboks i kjøleskapet og sier det er lunch dagen etter.... Anonymous poster hash: 99d8d...8e9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #31 Skrevet 23. mai 2016 Hvordan setter han deg først da? Noen eksempler? Og bare så det er sagt, å skifte dekk til felles bil og sørge for at man får betalt regninger og barna har mat på bordet er ikke det samme som å sette kona før seg selv. Anonymous poster hash: ac5b2...70c Jeg får ta drømmeutdannelsen mens han finansierer alt. Jeg har en utdannelse fra før av, men for han var det viktig at jeg fikk følge drømmene mine. Vi venter også barn nå og jeg tar ekstra permisjon(fordi jeg vil) så jeg får masse tid hjemme. På den måten setter han meg først. Utallige andre eksempler. Trenger jeg hjelp hjemme eller med barna stiller han alltid opp. Ordner og fikser så vi har et godt og trygt hjem og at barna har en forutsigbar hverdag. Det minste jeg kan gjøre for mannen er vel å spørre om han vil ha middagsrester før jeg tar dem selv. Anonymous poster hash: 62c96...5d4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #32 Skrevet 23. mai 2016 Hvordan setter han deg først da? Noen eksempler? Og bare så det er sagt, å skifte dekk til felles bil og sørge for at man får betalt regninger og barna har mat på bordet er ikke det samme som å sette kona før seg selv. Anonymous poster hash: ac5b2...70c Og å bidra til barn som ikke er sine egne og ta ansvar som om det skulle vært sine egne, DET varmer mitt hjerte. Det sier meg at han setter familien først akkurat som meg. Han kunne brukt disse pengene på seg selv. Vi kunne kjøpt et mindre hus uten 4 stuer og 6 sov. Han har tross alt bare en sønn på 12. Anonymous poster hash: 62c96...5d4
Gjest Darwinia:-) Skrevet 23. mai 2016 #33 Skrevet 23. mai 2016 (endret) Kan du ikke bare lage litt ekstra til han også da? Ser ikke helt det problemet. Hvis du alltid lager maten er det vel andre ting han gjør som du slipper. Her i huset er det også jeg som somregel alltid lager maten, mannen vasker bilen og står for vedlikehold. Dette liker ikke jeg, så vinn vinn. Anonymous poster hash: b3dd9...967 Ser for meg at dere enten spiser skikkelig rævva mat ELLER har hysterisk ren og pen bil, hvis disse oppgavene går opp i opp😜 Skjønner det var et eksempel, synes det bare var et litt morsomt et😊 Endret 23. mai 2016 av Darwinia:-)
Gjest Darwinia:-) Skrevet 23. mai 2016 #34 Skrevet 23. mai 2016 (endret) Da er det jo ikke rester lenger. Da blir det middag til to dager. Har ikke råd til å lage dobbel middag hver dag fordi det skal holde til lunsj for seks personer dagen etter. Anonymous poster hash: 5da1d...7fd Dere har med andre ord kun råd til at du skal få god lunsj? Tror du må ta inn over deg at du er litt på bærtur her. Du har ikke førsterett på maten selv om du har lagd den. På samme måte som jeg ikke har førsterett på doen siden jeg har vasket den. Hva hadde du sagt om mannen sa at du ikke fikk ha bilen i morgen selv om du VIRKELIG trengte den (og han fint kunne klare seg uten), fordi han sto for vask og vedlikehold og derfor hadde førsterett? Blir samme greia. Endret 23. mai 2016 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #35 Skrevet 23. mai 2016 Her er middagsrestene populære, om begge skal på dagjobb, blir vi enige. Skal jeg jobbe kveld dagen etter, får jeg de (som middag på jobb) mens de andre spiser middagen hjemme. Er det mye rester, blir det middag for hele familien supplert med salat eller noe senere i uken. Som regel er det ca en person til overs og kun mannen som skal på dagjobb og da tar han de med (lang reisevei og skrubbsulten til lunch). For the record, jeg lager all mat her i huset. Vi har aldri kranglet over middagsrestene, men vi spiser de alltid opp. Kastes alt for mye mat, så veldig sunt, miljøvennilig og økonomisk at dere "krangler" over middagsrestene. Anonymous poster hash: 79472...bc2
<3Barn&Engler<3 Skrevet 23. mai 2016 #36 Skrevet 23. mai 2016 Om jeg har laget mat som jeg vil ha dagen etter, så legger jeg det i boks i kjøleskapet, og sier ifra at det er min mat, klages det, så sier jeg bare "når du lager maten, så er det din tur til å gjøre det slik" Nå er det ikke ofte jeg tinger på rester av maten, men av og til er det jo noe som er like godt til lunsj også
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2016 #37 Skrevet 23. mai 2016 Dere har med andre ord kun råd til at du skal få god lunsj? Tror du må ta inn over deg at du er litt på bærtur her. Du har ikke førsterett på maten selv om du har lagd den. På samme måte som jeg ikke har førsterett på doen siden jeg har vasket den. Hva hadde du sagt om mannen sa at du ikke fikk ha bilen i morgen selv om du VIRKELIG trengte den (og han fint kunne klare seg uten), fordi han sto for vask og vedlikehold og derfor hadde førsterett? Blir samme greia. Mannen spiser jo lunsj i kantina på jobb, hvorfor skal han ha med seg enda en lunsj?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå