Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Mannen min lager aldri middag. Jeg lager all mat fra grunnen og er opptatt av sunn mat. Jeg bruker mye tid på dette og lager alltid litt ekstra, sånn at jeg har til lunsj. Men så kommer mannen og spiser opp restene før jeg får sagt noe. Blir litt irritert og da blir han sinna. Sikkert et luksusproblem! 😉 Anonymous poster hash: 5da1d...7fd
Gjest Minnieropptatt Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Slutt å lag litt ekstra i en periode så får han se at maten ikke kommer rekende på ei fjøl.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Kan du ikke bare lage litt ekstra til han også da? Ser ikke helt det problemet. Hvis du alltid lager maten er det vel andre ting han gjør som du slipper. Her i huset er det også jeg som somregel alltid lager maten, mannen vasker bilen og står for vedlikehold. Dette liker ikke jeg, så vinn vinn. Anonymous poster hash: b3dd9...967
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Veldig veldig sær problemstilling. Hvorfor lager du ikke litt ekstra mat til han også? Anonymous poster hash: 3308d...5dd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Lag nok til at begge kan få rester? Legg til side halvparten etter middagen (i en matboks el.l.) og fortell ham at dette er lunsjen din til i morgen. Hvis maten bare blir satt bort etter middag uten at noen sier noe så er det først til mølla her i huset uansett hvem som har laget maten. Hvis vi vet det er noe man vet den andre liker ekstra godt så spør vi først da, eller lar halvparten ligge igjen. Anonymous poster hash: 05bf7...bc9
Høstduft Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Her er det ungene som får restene. Eller mannen som gjerne er mer sulten enn meg på kveldstid
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Det er da ungene som har rett på restene. Vil ikke de ha spør jeg mannen. Setter som regel andre før meg selv, gitt. Trodde det var vanlig. Anonymous poster hash: 62c96...5d4
sug lut Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Førstemann til mølla. Dvs førstemann til enten å spise eller sette lapp på om at dette er noens lunsj. Den som spiser noe med lapp på kan bankes.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 Hva slags problemstilling er dette? Her er det enkelt: Førstemann til mølla, er det noe jeg vet vi alle liker godt, så lager jeg nok til at vi alle kan spise rester til lunsj dagen etter.. Virker noe egoistisk å lage ekstra kun til seg selv, og joda, jeg er eneste som ordner med middag her i huset også. Anonymous poster hash: 7334c...9fa
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Haha sært! For å svare på spørsmålet ditt: nei, jeg synes ikke den som har laget maten har størst rett på restene Mannen din har helt sikker gjort noe annet i huset. Har den som skiftet dekk størst rett på å bruke bilen? Anonymous poster hash: 9ab9d...858
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Det er da ungene som har rett på restene. Vil ikke de ha spør jeg mannen. Setter som regel andre før meg selv, gitt. Trodde det var vanlig. Anonymous poster hash: 62c96...5d4 Hvorfor skal man alltid sette et annet voksent menneske før seg selv? Skal man ofre seg for mannen? Det er det jeg kaller for dørmatte, sånn "løvinne"-oppførsel: jeg har laget mat, men det er mannen som spiser først, så får jeg se om det blir noe igjen til meg etter at alle har spist. Hva får du igjen ved å alltid sette deg selv sist? Ingen liker det, menn får avsmak av kvinner som alltid ofrer seg. Og nei, det er ikke vanlig å ofre seg hele tiden. Anonymous poster hash: ac5b2...70c
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 Haha sært! For å svare på spørsmålet ditt: nei, jeg synes ikke den som har laget maten har størst rett på restene Mannen din har helt sikker gjort noe annet i huset. Har den som skiftet dekk størst rett på å bruke bilen? Anonymous poster hash: 9ab9d...858 Sammenligner du virkelig dekkskift som gjøres to ganger i året, men matlaging som gjøres hver eneste dag? Sært.
amandine Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 Hvis du vet at dere er flere som ønsker å spise restemat synes jeg du bør ta det som et kompliment. Begynn å lage så mye mat at alle som vil ha får:-) Jeg kan ikke skjønne at du ikke har gjort det for lenge siden...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Sammenligner du virkelig dekkskift som gjøres to ganger i året, men matlaging som gjøres hver eneste dag? Sært. Det er ett av mange eksempler. Har den som klipper gresset førsterett på å være i hagen? Den som vasker badet førsterett på å gå på do? Man skal liksom danne et partnerskap med mannen sin, og da er det smålig å tenke slik HI gjør. Anonymous poster hash: 9ab9d...858
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #16 Skrevet 23. mai 2016 Hvor gamle er dere? Dette er en problemstilling ungene på 12 og 14 kunne diskutert. Hva med å lage nok rester og putte de i bokser slik at det er enkelt å ta med seg dn boks til lunsj? Anonymous poster hash: dcd98...53d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #17 Skrevet 23. mai 2016 Det er da ungene som har rett på restene. Vil ikke de ha spør jeg mannen. Setter som regel andre før meg selv, gitt. Trodde det var vanlig. Anonymous poster hash: 62c96...5d4 Hvorfor i all verden skal jeg det? Jeg har da like høy verdi som dem. Jeg setter næringsrik mat veldig høyt og jeg nyter å gi kroppen min god næring og energi. Først har jeg handlet økologisk kylling, så har jeg kokt kraft og laget en nydelig suppe med masse grønnsaker. Da ser jeg på den som min etter at alle har spist. Mannen min bryr seg ikke og er like glad i brødskive med brunost. 😝 Anonymous poster hash: 5da1d...7fd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #18 Skrevet 23. mai 2016 Førstemann til mølla. Dvs førstemann til enten å spise eller sette lapp på om at dette er noens lunsj. Den som spiser noe med lapp på kan bankes. Lurt!!! Lappesystem er herved innført. 👍😊 Anonymous poster hash: 5da1d...7fd
It's all about me Skrevet 23. mai 2016 #19 Skrevet 23. mai 2016 Lurt!!! Lappesystem er herved innført. Anonymous poster hash: 5da1d...7fd Eller bare lage litt mer slik at det er nok rester til begge...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #20 Skrevet 23. mai 2016 Hvorfor i all verden skal jeg det? Jeg har da like høy verdi som dem. Jeg setter næringsrik mat veldig høyt og jeg nyter å gi kroppen min god næring og energi. Først har jeg handlet økologisk kylling, så har jeg kokt kraft og laget en nydelig suppe med masse grønnsaker. Da ser jeg på den som min etter at alle har spist. Mannen min bryr seg ikke og er like glad i brødskive med brunost. Anonymous poster hash: 5da1d...7fd Du skjønner, her på DiB skal man ofre seg for mannen. Man skal la ham drikke, flørte, pule og få førsterett til trening, god mat, egentid og avslapping. Man selv er visst ikke verdt noen ting, og har plikt til å tilrettelegge og lette livet for mannen og holde seg ren og pen. Og ta alt av husarbeid Anonymous poster hash: ac5b2...70c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #21 Skrevet 23. mai 2016 Hvorfor i all verden skal jeg det? Jeg har da like høy verdi som dem. Jeg setter næringsrik mat veldig høyt og jeg nyter å gi kroppen min god næring og energi. Først har jeg handlet økologisk kylling, så har jeg kokt kraft og laget en nydelig suppe med masse grønnsaker. Da ser jeg på den som min etter at alle har spist. Mannen min bryr seg ikke og er like glad i brødskive med brunost. 😝 Anonymous poster hash: 5da1d...7fd Hvorfor ikke lage nok rester til alle? Anonymous poster hash: dcd98...53d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #22 Skrevet 23. mai 2016 Hvorfor skal man alltid sette et annet voksent menneske før seg selv? Skal man ofre seg for mannen? Det er det jeg kaller for dørmatte, sånn "løvinne"-oppførsel: jeg har laget mat, men det er mannen som spiser først, så får jeg se om det blir noe igjen til meg etter at alle har spist. Hva får du igjen ved å alltid sette deg selv sist? Ingen liker det, menn får avsmak av kvinner som alltid ofrer seg. Og nei, det er ikke vanlig å ofre seg hele tiden. Anonymous poster hash: ac5b2...70c Jeg har stort sett ansvar for mat og matlaging. Mannen min jobber mye og bidrar enormt mye til fellesskapet vårt i form av penger(ja, også til sine bonusbarn) og andre ting i og utenfor huset. At jeg setter barna og mannen først har ingenting med at jeg er dørmatte. Jeg er omtenksom og tenker på andre først. Jeg elsker mannen min og alt han gjør for oss, å spørre om han vil ha middagsrester før jeg grabber dem selv er normal folkeskikk. Anonymous poster hash: 62c96...5d4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #23 Skrevet 23. mai 2016 Hvorfor ikke lage nok rester til alle? Anonymous poster hash: dcd98...53d Da er det jo ikke rester lenger. Da blir det middag til to dager. Har ikke råd til å lage dobbel middag hver dag fordi det skal holde til lunsj for seks personer dagen etter. Anonymous poster hash: 5da1d...7fd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #24 Skrevet 23. mai 2016 Når det gjelder middagsrester generelt så er det ikke snakk om at noen har størst "rett" til den - vi er en familie og klarer å ta hensyn til hverandre så det går på hvem som er mest glad i akkurat den retten eller hvem som har mest behov... Middager jeg er veldig glad i pleier jeg å få restene av, og er det noe mannen liker veldig godt så sparer jeg alltid til han (også om han ikke har tatt med seg til lunsj. Venter til han er hjemme fra jobb og spør om han vil ha maten da, siden vi ikke spiser middag før 4-5 timer etterpå).. Hva så om jeg også kunne tenkt meg å spise den? Jeg sparer det til han for å være hyggelig når det er sagt: hvis jeg sier ifra at nå har jeg laget litt ekstra sånn at jeg har til lunsj i morgen, tar jeg det som en selvfølge at det blir respektert. Aldri vært et problem her Men når det gjelder mat jeg eller han har laget spesifikt til lunsj dagen etter etc, så skal den andre overhodet ikke røre Anonymous poster hash: a5a8c...605
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #25 Skrevet 23. mai 2016 Da er det jo ikke rester lenger. Da blir det middag til to dager. Har ikke råd til å lage dobbel middag hver dag fordi det skal holde til lunsj for seks personer dagen etter. Anonymous poster hash: 5da1d...7fd Så du har råd til god mat til deg selv, men ikke til de andre? Ego. Anonymous poster hash: 9ab9d...858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå