Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #51 Skrevet 21. mai 2016 Er klar over hva rasistisk betyr. Bla ikke bare det å være hvit og mislike mørkhudede. Men det vet vel du også? Anonymous poster hash: 2abb6...517 Så du mener at hvis noen fra Spania kommer med et spansk flagg så ser de på nordmenn som mindreverdig mennesker? Haha....du er meg en skrue med ekstremt sterk paranoia Anonymous poster hash: 37bc3...04a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #52 Skrevet 21. mai 2016 Andre lands flagg blir en annet diskusjon. Men det samiske flagget er et norsk flagg. Det er derfor jeg lurte! Det er jo ikke snakk om f.eks. et svensk flagg på Norges nasjonaldag, men et offisielt norsk flagg. De får bruke det på samefolkets dag Anonymous poster hash: 2abb6...517
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #53 Skrevet 21. mai 2016 Så du mener at hvis noen fra Spania kommer med et spansk flagg så ser de på nordmenn som mindreverdig mennesker? Haha....du er meg en skrue med ekstremt sterk paranoia Anonymous poster hash: 37bc3...04a Vi snakker om på 17. mai, ikke generelt og vi snakker om å bruke "feil lands" flagg på trass, gjør vi ikke? Anonymous poster hash: 2abb6...517
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #54 Skrevet 21. mai 2016 Andre lands flagg blir en annet diskusjon. Men det samiske flagget er et norsk flagg. Det er derfor jeg lurte! Det er jo ikke snakk om f.eks. et svensk flagg på Norges nasjonaldag, men et offisielt norsk flagg. Flagget har offisiell status, men det er ikke et nasjonalflagg og flagging med det samiske flagget i Norge må ikke føre til at det reises tvil om hvilket flagg som folkerettslig og statsrettslig representerer kongeriket Norge. Anonymous poster hash: 2abb6...517
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #55 Skrevet 21. mai 2016 Vi snakker om på 17. mai, ikke generelt og vi snakker om å bruke "feil lands" flagg på trass, gjør vi ikke? Anonymous poster hash: 2abb6...517 På trass? Hvorfor har du et så fiendtlig syn på andre mennesker.? Det ville ikke falt meg inn å tro at et spansk eller samisk flagg på 17.mai handlet om trass, eller rasisme mot det norske folk altså. Anonymous poster hash: 37bc3...04a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #56 Skrevet 21. mai 2016 På trass? Hvorfor har du et så fiendtlig syn på andre mennesker.? Det ville ikke falt meg inn å tro at et spansk eller samisk flagg på 17.mai handlet om trass, eller rasisme mot det norske folk altså. Anonymous poster hash: 37bc3...04a Jeg flagger altså med det norske flagget på samefolkets dag. Det er ikke på trass og det er ikke rasistisk Anonymous poster hash: 2abb6...517
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #57 Skrevet 21. mai 2016 Jeg flagger altså med det norske flagget på samefolkets dag. Det er ikke på trass og det er ikke rasistisk Anonymous poster hash: 2abb6...517 I ditt tilfelle ville det jo vært trass... Tror nok ikke mange andre har samme motivasjon når de bruker andre flagg på 17. Mai. Jeg blir ganske trist og oppgitt av å lese dine svar. Er det virkelig slik i småbygdene i Norge. Du gir meg dessverre fordommer mot små steder som hadde trengt mer mangfold i befolkningen. Anonymous poster hash: 37bc3...04a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #58 Skrevet 21. mai 2016 I ditt tilfelle ville det jo vært trass... Tror nok ikke mange andre har samme motivasjon når de bruker andre flagg på 17. Mai. Jeg blir ganske trist og oppgitt av å lese dine svar. Er det virkelig slik i småbygdene i Norge. Du gir meg dessverre fordommer mot små steder som hadde trengt mer mangfold i befolkningen. Anonymous poster hash: 37bc3...04a Det er ikke trass. Alle offisielle bygninger flagger med norsk flagg på samefolkets dag og det er offisiell flaggdag og man skal i utgangspunktet flagge med det norske flagget på offisielle flaggdager. Det samiske flagg er valgfritt å bruke 6. februar. Anonymous poster hash: 2abb6...517
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #59 Skrevet 21. mai 2016 Det er ikke trass. Alle offisielle bygninger flagger med norsk flagg på samefolkets dag og det er offisiell flaggdag og man skal i utgangspunktet flagge med det norske flagget på offisielle flaggdager. Det samiske flagg er valgfritt å bruke 6. februar. Anonymous poster hash: 2abb6...517 Da gjør du det. For et hatefult menneske du er. Ikke fordi du vil flagge, men pga det du skriver i denne tråden... Jaja.. Anonymous poster hash: 37bc3...04a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #60 Skrevet 21. mai 2016 Da gjør du det. For et hatefult menneske du er. Ikke fordi du vil flagge, men pga det du skriver i denne tråden... Jaja.. Anonymous poster hash: 37bc3...04a Det har ikke noe med hat å gjøre. Det handler om hva man ønsker av flagg k 17. mai tog. Rasist- og hatkortene bør du holde nærmere ditt bryst, for med bakgrunn i at jeg vil se kun det norske flagget på 17. mai, noe som utgjør kun EN mening jeg har, så beskylder du meg for begge deler. Jeg er ikke full av hat eller rasisme, men du er fryktelig dømmende Anonymous poster hash: 2abb6...517
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #61 Skrevet 21. mai 2016 Noe av det flaueste og triste jeg har opplevd som nordmann skjedde en 17. Mai for noen år tilbake. Satt på uteservering ved paleet etter tog med ørten andre bunadskledde folk. Forbi gikk en ung jente med samedrakt. En mann begynte å "joike" høylytt til henne. Aldri har jeg skjemtes mer. Angrer den dag i dag at jeg ikke sa noe... Hverdagsrasismen lever i beste velgående Anonymous poster hash: 37bc3...04a dette skjedde faktisk denne 17 mai, jeg så en jente i kofte, og en russ joiket høylytt.. hjertet mitt sank da jeg har samblod og masse slekt der oppe.. Jeg skjønner ikke hvorfor dette fortsatt er "akseptert" Anonymous poster hash: 688b1...930
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #62 Skrevet 21. mai 2016 Du HI, du har oppdaget at INGEN er enig med deg, ikke sant? Anonymous poster hash: 6aafb...3b9
Gjest Trøfler Skrevet 23. mai 2016 #63 Skrevet 23. mai 2016 Flagget har offisiell status, men det er ikke et nasjonalflagg og flagging med det samiske flagget i Norge må ikke føre til at det reises tvil om hvilket flagg som folkerettslig og statsrettslig representerer kongeriket Norge. Anonymous poster hash: 2abb6...517 Jeg tror personlig ikke det at noen samer har med seg samisk flagg på 17. mai fører til at "det reises tvil om hvilket flagg som folkerettslig og statsrettslig representerer kongeriket Norge". Tror du virkelig det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå