Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #26 Skrevet 19. mai 2016 Jeg har hatt mange studenter innom når jeg har født og vært på kontroll på sykehuset etter første fødsel. (Gikk mye på kontroll etter første siden jeg revnet fra a til å) jeg ble alltid spurt om det var gret. Ved fødsel nr 2 så sa jeg nei takk, og det holdt. Jeg trengte ingen grunn. Første fødsel ble overfyll på slutten, så denne fødselen ville jeg ha minst mulige inne om det skulle skje det samme igjen. Når jeg var på kontrollen var det noen som bare var der, noen ganger var det studenter som gjennomførte kontrollen. For meg var det helt greit, akkurat slikt bryr meg ikke noe. Eneste var at det var mye mer ok å ha menn som utførte dette enn damer. Menn var mye mer forsiktige med alt de gjorde enn damene var. En skulle tro det var omvendt, men det opplevde ikke jeg. Anonymous poster hash: 588b3...df4
Buster2 Skrevet 4. september 2016 #27 Skrevet 4. september 2016 Det må bli opp til hver enkel. Samtidig som jeg aldri hadde stilt opp på vaginal setefødsel bare for at de skulle få øvd seg på vaginale setefødsler. Ikke alle har like fortrolig forhold til sin egen kropp, tenk på alle som har opplevd overgrep, sliter med kroppen på grunn av tidligere anoreksi, selvskading og diverse annet, er hensynet til folks integritet mindre tungtveiende enn hensynet til dem som skal lære? Er så enig! Det er klart man skal spørres først! Og man har inget ansvar til å lære opp helsepersonell. Det er det utdanningsinstutisjonene som har! Hvis for få godtar studenter under intime undersøkelser må disse som godtar premieres på et eller annet vis. Det er ingen selvfølge å få være med på feks en fødsel! Jeg hadde med student og det opplevdes som en integritetskrenkelse. Ikke hyggelig for studenten, ikke hyggelig for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå