Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Skal snart på en time på sykehuset. En gyn. Time. Er massevis av medisinstudenter der og jeg føler meg ikke komfortabel med at menn i midten av tjueårene skal se opp i mitt underliv. Jeg er like gammel selv. Tanken gjør meg kvalm rett og slett, synes slike undersøkelser er vanskelig nok. Anonymous poster hash: eb028...0ef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Ja. Du kan si i fra på forhånd. Anonymous poster hash: 70852...7c2
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Du har rett til å nekte at studenter deltar i undersøkelsen! Anonymous poster hash: e8113...eed
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 Takk for svar. Skal ringe dem å si fra Anonymous poster hash: eb028...0ef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Du kan bestemme om ikke-nødvendig medisinsk personell skal være med eller ikke. Dvs at du kan nekte studenter. Men det er ikke alltid det blir spurt først (de får oftere nei da), så om de bare dukker opp må du våge å si i fra. Anonymous poster hash: 35a4a...d9a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 Takk det vet jeg. Under min siste fødsel var det plutselig en jentunge der på kanskje 19 år?! Så vettskremt ut når babyen kom ut.. Jeg vet ikke engang hva hun studerte, sikkert sykepleier. Direkte smakløst at man ikke blir spurt først!! Anonymous poster hash: eb028...0ef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 Du kan nekte, men oppgi en grunn. Om du nekter bare for å nekte kan de faktisk bli litt irritert på deg, det er umulig å utdanne leger uten at de får prøve seg så om alle skulle nekte å ha de tilstede vil det bli en skral legestand etterhvert... Anonymous poster hash: f0e68...3a5
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 Takk det vet jeg. Under min siste fødsel var det plutselig en jentunge der på kanskje 19 år?! Så vettskremt ut når babyen kom ut.. Jeg vet ikke engang hva hun studerte, sikkert sykepleier. Direkte smakløst at man ikke blir spurt først!! Anonymous poster hash: eb028...0ef Da må jeg bare fortelle at en jordmorstudent antagelig reddet livet til sønnen min. Hun var tross alt nyutdannet og helt oppdatert mens det var mange år siden hovedjordmoren (veilederen hennes gikk på skolen). Greit at jordmor var erfaren, men hun bare avfeide bekymringen og mente det ikke var noen ting, så det endte med at studenten gikk bak jordmors rygg og bestilte noen prøver. Endte med at de kom løpende fra intensivavdelingen og hentet babyen min, rett opp til behandling på nyfødtintensiven... Det gikk bra, men barnelegen på intensiven sa at det var godt det ble oppdaget da det ble ellers kunne dette endt med hjerneskade eller død. En meget ydmyk jordmor kom og snakket med meg etterpå, hun hadde virkelig fått en oppvekker, av studenten sin. Anonymous poster hash: f0e68...3a5
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 Du kan nekte, men oppgi en grunn. Om du nekter bare for å nekte kan de faktisk bli litt irritert på deg, det er umulig å utdanne leger uten at de får prøve seg så om alle skulle nekte å ha de tilstede vil det bli en skral legestand etterhvert... Anonymous poster hash: f0e68...3a5 Ingen fare, de kan få "prøve seg" på meg i stedet. Jeg har vært gjennom ivf behandlinger så ca hundre personer har kikket og tuklet med underlivet mitt allerede og all sjenerthet er forduftet. Anonymous poster hash: 9408a...ad2
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 Nekt i vei du. Det er plenty av oss som har mista hemninger etter noen barnefødsler og stiller opp. 😊 Jeg har forøvrig svært god erfaring med studenter, de fleste er så utrolig interesserte, og synes det er stor stas om de får lov til å klemme og kjenne litt. Anonymous poster hash: 14dca...d21
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 Så du synes det er digg at studenter klemmer og kjenner i underlivet ditt og er "intressert"? Lol. Vi er heldigvis forskjellig. Anonymous poster hash: eb028...0ef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #12 Skrevet 19. mai 2016 Så du synes det er digg at studenter klemmer og kjenner i underlivet ditt og er "intressert"? Lol. Vi er heldigvis forskjellig. Anonymous poster hash: eb028...0ef Hvordan skal vi utdanne nye leger og spesialister hvis "alle" nekter? Skjønner det hvis det er sønnen til naboen osv... Anonymous poster hash: c86ad...a6f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #13 Skrevet 19. mai 2016 Hvordan skal vi utdanne nye leger og spesialister hvis "alle" nekter? Skjønner det hvis det er sønnen til naboen osv... Anonymous poster hash: c86ad...a6f Og hvis jeg sier jeg kanskje KJENNER flere studenter og redd for å møte på bekjente, og noen av studentene på sykehuset er på samme alder som meg? Og selv om jeg nekter betyr det ikke at alle gjør det. Anonymous poster hash: eb028...0ef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #14 Skrevet 19. mai 2016 Så du synes det er digg at studenter klemmer og kjenner i underlivet ditt og er "intressert"? Lol. Vi er heldigvis forskjellig. Anonymous poster hash: eb028...0ef unødvendig. Hun skriver ikke at det er digg at studenter kjenner i underlivet sitt. Men de må faktisk få prøve seg for å lære, da er det veldig fint at noen ikke føler ubehag ved dette og kan stille opp. Det er ikke nødvendig å være ufin. Det er jo såklart forståelig at noen ikke vil dette også. Anonymous poster hash: 37905...aa1
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 Jeg skal selv ut i praksis om et halvt års tid. Heldigvis ikke opp i underlivet til folk. Dersom noen av mine "pasienter" nekter å ha meg der, respekterer jeg selvsagt det. Det er en del av det å være helsepersonell. Anonymous poster hash: eb028...0ef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 Takk det vet jeg. Under min siste fødsel var det plutselig en jentunge der på kanskje 19 år?! Så vettskremt ut når babyen kom ut.. Jeg vet ikke engang hva hun studerte, sikkert sykepleier. Direkte smakløst at man ikke blir spurt først!! Anonymous poster hash: eb028...0ef Mer direkte smakløst av deg. Disse unge menneskene er de som skal få kompetanse til å ta vare på deg og dine opp gjennom. Den beste læring er gjennom praksis. Synes vi alle har et samfunnsansvar her faktisk. Anonymous poster hash: 01626...fef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #17 Skrevet 19. mai 2016 Man kan skifte lege om man f.eks kjenner eller har dårlig kjemi med den som skal behandle deg, og man kan nekte studenter å ta del i behandlingen din. Det er du i din fulle rett til å gjøre. Det er tross alt ditt liv og din kropp det dreier seg om. Det vil alltid være folk som stiller seg til disposisjon, så det skal du ikke ofre en tanke. Lykke til! Anonymous poster hash: b2c05...116
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #18 Skrevet 19. mai 2016 Så du synes det er digg at studenter klemmer og kjenner i underlivet ditt og er "intressert"? Lol. Vi er heldigvis forskjellig. Anonymous poster hash: eb028...0ef Jøss, hvorfor er du så ufin? Du vet at om ingen stiller opp blir det vanskelig å utdanne disse legene og plutselig en dag trenger du en dyktig lege... Hun skriver de er interesserte, og at de setter pris på å få klemme og kjenne, ikke at hun "synes det er digg". Om du kjenner flere av studentene og ikke vil ha studenter fra omgangskretsen din inn på en gynekologisk undersøkelse er da det helt greit, ingen som vil si noe på det. Men da må du jo være glad for at det er andre som stiller opp, og ikke være ufin mot dem. Jeg er "gammel" i dine øyne, 42 år og firebarnsmor. Jeg har ikke mange hemninger når det kommer til kroppen min, kropp er kropp liksom, og jeg har også veldig god erfaring med studenter. De er ydmyke, vennlige, interesserte og lærevillige, forsiktige er de også. Ikke noe problem for meg å la studenter få "sjekke ut" min kropp. Anonymous poster hash: f0e68...3a5
Hannepålandet Skrevet 19. mai 2016 #19 Skrevet 19. mai 2016 Bare si ifra! Du bestemmer selv. Jeg var full i slike bekymringer selv en gang i tiden. Men etter utallige aborter, undersøkelser og en fødsel så blir man herda. Jeg er selv tatt imot av en jordmorstudent som hadde examen. Hun besto. Jeg hadde med student under fødselen av min sønn. Og nå på torsdag var det med en turnuslege på akuttinen min hod Gyn. Hun stakkars så ut som hun ønsket å synke i jorden da jeg fikk beskjed om at det var ingen 7 uker gammel baby. Var mer synd i henne enn meg. He he
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #20 Skrevet 19. mai 2016 Blitt kastet ut flere ganger. Ingen problem Men husk på at vi er avhengige av frivillige for å bli dyktige i slike undersøkelser Anonymous poster hash: b9283...221
Luksusdyret Skrevet 19. mai 2016 #21 Skrevet 19. mai 2016 Hvordan skal vi utdanne nye leger og spesialister hvis "alle" nekter? Skjønner det hvis det er sønnen til naboen osv... Anonymous poster hash: c86ad...a6f Det må bli opp til hver enkel. Samtidig som jeg aldri hadde stilt opp på vaginal setefødsel bare for at de skulle få øvd seg på vaginale setefødsler. Ikke alle har like fortrolig forhold til sin egen kropp, tenk på alle som har opplevd overgrep, sliter med kroppen på grunn av tidligere anoreksi, selvskading og diverse annet, er hensynet til folks integritet mindre tungtveiende enn hensynet til dem som skal lære?
Luksusdyret Skrevet 19. mai 2016 #22 Skrevet 19. mai 2016 Mer direkte smakløst av deg. Disse unge menneskene er de som skal få kompetanse til å ta vare på deg og dine opp gjennom. Den beste læring er gjennom praksis. Synes vi alle har et samfunnsansvar her faktisk. Anonymous poster hash: 01626...fef Akkurat under fødsel bør man drite i samfunnsansvar. En mor som finner fødselssituasjonen ekstremt ubehagelig, flaut eller ekkelt vil få vanskeligere fødsel på grunn av stress, noe som verken gagner mor eller barn. Det er nok av frivillige som synes det er greit med studenter. La folk som vil holde kroppen sin mest mulig privat, få lov til å gjøre det.
Mandala Skrevet 19. mai 2016 #23 Skrevet 19. mai 2016 Så du synes det er digg at studenter klemmer og kjenner i underlivet ditt og er "intressert"? Lol. Vi er heldigvis forskjellig. Anonymous poster hash: eb028...0ef Og der kom beviset på at du er såpass umoden at det er totalt unødvendig å prøve og diskutere med deg. Selv å svare deg konkret virker bortkastet tydeligvis.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #24 Skrevet 19. mai 2016 Akkurat under fødsel bør man drite i samfunnsansvar. En mor som finner fødselssituasjonen ekstremt ubehagelig, flaut eller ekkelt vil få vanskeligere fødsel på grunn av stress, noe som verken gagner mor eller barn. Det er nok av frivillige som synes det er greit med studenter. La folk som vil holde kroppen sin mest mulig privat, få lov til å gjøre det. Det var mer HIs generelle holdning til det jeg reagerte på.Har full forståelse for at pasienter enkelte ganger ikke synes det er ok med studenter. Anonymous poster hash: 01626...fef
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #25 Skrevet 19. mai 2016 Så du synes det er digg at studenter klemmer og kjenner i underlivet ditt og er "intressert"? Lol. Vi er heldigvis forskjellig. Anonymous poster hash: eb028...0ef herlighet hi, der tror jeg du mista manges respekt. Hvordan mener du legene skal lære? Anonymous poster hash: 322b9...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå