Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #26 Skrevet 18. mai 2016 Så barna skal alltså stille på dugnad i korpset 17.mai, hele dagen så alle får korpsmusikk. Men foreldre gidder ikke stille på dugnad i form av kioskvakt, bake kaker eller arrangere noe, de skal få bruke tid med sine barn og familie hvert eneste år.... Anonymous poster hash: d571f...abd
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #27 Skrevet 18. mai 2016 Så barna skal alltså stille på dugnad i korpset 17.mai, hele dagen så alle får korpsmusikk. Men foreldre gidder ikke stille på dugnad i form av kioskvakt, bake kaker eller arrangere noe, de skal få bruke tid med sine barn og familie hvert eneste år.... Anonymous poster hash: d571f...abd Jo, de aller fleste gidder det. Anonymous poster hash: ce820...3ca
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #28 Skrevet 18. mai 2016 Så barna skal alltså stille på dugnad i korpset 17.mai, hele dagen så alle får korpsmusikk. Men foreldre gidder ikke stille på dugnad i form av kioskvakt, bake kaker eller arrangere noe, de skal få bruke tid med sine barn og familie hvert eneste år.... Anonymous poster hash: d571f...abd Ikke ødelegg tråden til hi med dugnadskrangling Anonymous poster hash: eafc9...e45
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #29 Skrevet 18. mai 2016 Jeg mislikte virkelig 17. Mai som barn. Opp søt for tidlig, bare korps fra 08-1630. Ikke få delta på altivitetene, ikke være med vennene mine, bare spille, marsjere, vente, spille, igjen og igjen. Feiret ikke 17. mai med glede før jeg var voksen, godt sluttet og nå kan glede meg med egne barn. Anonymous poster hash: 4b65e...1b7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #30 Skrevet 18. mai 2016 Å klage over lange dager for korps på 17 mai er som å klage en blir våt om en går på svømming. Enten går ungen i korps og stiller opp den ene dagen folk vil høre korpsmusikk, eller så slutter hun. Å ta ut ungen under 17 mai er utrolig dårlig gjort, da de da mangler et instrument Anonymous poster hash: 1842f...30d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #31 Skrevet 18. mai 2016 Jeg mislikte virkelig 17. Mai som barn. Opp søt for tidlig, bare korps fra 08-1630. Ikke få delta på altivitetene, ikke være med vennene mine, bare spille, marsjere, vente, spille, igjen og igjen. Feiret ikke 17. mai med glede før jeg var voksen, godt sluttet og nå kan glede meg med egne barn. Anonymous poster hash: 4b65e...1b7 Hvorfor sluttet du ikke? Anonymous poster hash: eafc9...e45
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #32 Skrevet 18. mai 2016 Hvorfor sluttet du ikke? Anonymous poster hash: eafc9...e45 Fordi det var gøy ellers i året, så da "holdt jeg ut", som så mange andre. Men det hadde ikke gjort noe om de voksne som tross alt organiserte hva vi deltok på hadde tenkt etter at vi faktisk var barn, som kunne ha glede av å feire og ikke bare jobbe denne dagen. Flott når man ikke en gang har anledning til å spise og drikke. Anonymous poster hash: 4b65e...1b7
Elina Skrevet 18. mai 2016 #33 Skrevet 18. mai 2016 Er enig med deg HI. Når hun må spille så mye at hun ikke får deltatt i leker og spist is så er det for mye å forlange av et lite barn. Vi har ikke barnearbeid i dette landet og det ser det ut til at flere i denne tråden glemmer. Korps er mye mer enn bare en dag i året. På 17 mai så har også korpsbarna rett på litt lek og kos.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #34 Skrevet 18. mai 2016 Det der er rovdrift. Da jeg spilte i korps ble seniorer og juniorer delt i to grupper og så spilte en gruppe seniorer og juniorer på tre oppdrag hver. Jeg hadde tatt det opp på generelt grunnlag. Så mye gåing og spilling er for mye for de minste. Anonymous poster hash: 9c8a3...4be
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #35 Skrevet 18. mai 2016 Korpset må selvsagt spille på alle skolene hvor det rekrutterer barn fra. Jeg har selv spilt i skolekorps i alle år, og i voksenkorps nå. 17-mai er travel ja, men sånn er det. Vi bodde på bygda, og korpset hadde barn fra 5 ulike skoler med litt avstand mellom. Mye kjøring og styr for å få det til, men det gikk. Gode sko og mat i magen var viktigst. På de minste skolene (hvor korpset var større enn resten av toget) delte vi oss slik at halve korpset gikk på hvert sted. Fungerte bra det også. Og når vi så hvor glade de gamle ble for at vi spilte på sykehjemmet, så var det jaggu verdt det! Anonymous poster hash: edb24...4bb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #36 Skrevet 18. mai 2016 Det er barnets valg å spille i korps, vil det spille i korps er 17mai okupert. Om det ikke er ett ønske fra barnet, må det heller gå på en musikkskole. Selv har jeg vært korpsmamma. Levere ungen kl 6 på skolen og hent igjen kl 18-19. Har også måtte gå med henne da det oppsto sykdom. Når jeg gikk med de forsto jeg hvor stor denne dagen var for de i korpset, og å droppe deler av denne blir feil for alle i korpset. Å lære barnet ditt at du kan gjøre som du vil, selv om det går utover alle de andre. Det merkes at en mangle i korpset, er det sykdom så er det helt greit men for at en mor vil ha mer tid sammen denne dagen er dårlig gjort ovenfor alle de andre. Ikke minst for de foreldrene som bruker hele dagen sammen med korpset, ditt barn istede for å kunne kose seg med resten av sin familie. Selv måtte jeg få andre barnet mitt skysset av naboer til toget, være med korpset og sitte på med bussen vår hjem etter toget. Mitt minste barn så gleden korpsungene hadde og det misunte hun de selv hvor slitene de så ut. min datter sluttet pga at helsen hennes ikke har godt av slike dager. 17mai har hun pint seg gjennom med glede og hadde det bare vært den dagen så hadde hun fortsatt, men siden korpset her plutselig tok helt av med ting de gjorde i april/mai så måtte hun kaste inn honkle. Hun har ikke savittighet til å ikke stille opp på ting hun har meldt seg opp på heller, og det er jeg veldig glad for. Vil en kun ha glasuren på kaka, må en drive med noe som ikke er en lagting. Anonymous poster hash: 55fc9...d2e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #37 Skrevet 18. mai 2016 Datteren vår spiller i korps. Hun er 9. I går gikk de først i toget, som er felles for hele kommunen, og deretter ble de kjørt fra oppdrag til oppdrag. Hun, som er junior spilte på 3 skoler og et sykehjem. For seniorene er det enda mer. Det fører til at korpsbarna ikke får være med på noen leker eller andre ting som skjer før alt av ofesielt program er slutt. Datteren vår var helt utslitt da hun kom hjem. Er det greit å si fra at til neste år kommer vi til å hente henne etter å ha spilt i toget og på en skole slik at hun får litt fri også? Hvis mange gjør det betyr jo det at det er noen steder som ikke får korpsbesøk som er vant til å få det, men bør det være barnas problem? Hvis de ikke klarer å stable eget korps på bena må de betale noen profesjonelle for å spille eller klare seg uten. Anonymous poster hash: 701fa...9f4 Oi, går ut fra at dette er tull? Korps er et "lagspill", om det gjør det enklere å forstå for folk som har drevet med håndball og fotball. Forskjellen er enkelt sagt at man får være sammen med begge kjønn og folk i alle aldre. Om en eller flere er borte, vil det si at ting ikke virker som det skal. Alle er like viktige. Så be heller datteren din slutte enn å hente henne etter toget. Det er ulike stemmer for de forskjellige instrumenter, og for at helheten skal være bra, må alle være med på alt. Veldig simpelt forklart. Jeg begynte i korps da jeg var fem år, var med på fullt program (lite sted, busskjøring fra sted til sted, lange tog og full fres fra 0700 til 1600, senere i by, samme opplegg) til jeg var ferdig i Gardemusikken. Jeg fikk mer is enn noen annen (fikk is alle steder vi spilte), var en del av et fantastisk sosialt miljø hvor alle ble satt pris på uansett alder, ferdighet og kjønn, jeg kan å spille tre instrumenter, drille (ikke så nyttig nå kanskje, men jeg kan noe ikke alle andre kan) og 17. mai var en dag jeg gledet meg mer til en julaften (til og med etter den hersens nabokjerringa vifta ned uniformslua mi med flagget sitt i sin elleville jubel ). Korps passer ikke for alle, og man blir sliten av 17. mai, men merkelig nok klarer alle korpsbarna det. Ser noen trekker inn dugnadsarbeid her, det mener jeg er feil. Men, jeg synes det kan være greit at korpsbarna gis skryt for innsatsen og den gode stemningen de skaper for alle andre på en dag som 17. mai - for det hadde for de fleste av oss vært litt trist uten, også som publikum). Jeg vil faktisk si at de bidrar til samfunnet på den måten. Og så håper jeg de har tid til å være med på en idrett i tillegg, sånn at folkehelsa også ivaretas i fremtiden Anonymous poster hash: d4562...244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå