Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Datteren vår spiller i korps. Hun er 9. I går gikk de først i toget, som er felles for hele kommunen, og deretter ble de kjørt fra oppdrag til oppdrag. Hun, som er junior spilte på 3 skoler og et sykehjem. For seniorene er det enda mer. Det fører til at korpsbarna ikke får være med på noen leker eller andre ting som skjer før alt av ofesielt program er slutt. Datteren vår var helt utslitt da hun kom hjem. Er det greit å si fra at til neste år kommer vi til å hente henne etter å ha spilt i toget og på en skole slik at hun får litt fri også? Hvis mange gjør det betyr jo det at det er noen steder som ikke får korpsbesøk som er vant til å få det, men bør det være barnas problem? Hvis de ikke klarer å stable eget korps på bena må de betale noen profesjonelle for å spille eller klare seg uten. Anonymous poster hash: 701fa...9f4
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Dette er grunnen til hat mot 17.mai og korps da jeg var barn. Full arbeidsdag og vel så det. Det er absolutt på sin plass å si fra! Anonymous poster hash: e9c07...729
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Det synes jeg må være helt greit, så lenge dere gir beskjed på forhånd. Korpsbarna skal da også få ha en fin 17. mai, ikke bare lage en fin 17. mai for andre. Anonymous poster hash: b731e...809
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Hva hvis alle vil ta barna ut av korpset fordi de må få leke? Glissent korps til slutt da... Sønnen min er aspirant og var derfor "bare" avgårde fra 8 til 16. Neste år er det 6.45 til 16. Det er nå engang sånn det er. De trenger jo alle musikanter de har.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Jøss! Det var drøyt! Her spiller skolekorpset i barnetoget som går kl 10 og i folketoget kl 16. I mellomtiden får de være med på leker, kjøpe is og pølse og brus. Hadde ikke vært aktuelt for meg at barnet mitt skulle "jobbe" hele 17.mai. Anonymous poster hash: 25901...8e6
gresskar Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 (endret) Her var de på runde fra 0745 til 10.30, spilte i kirka,så barnetoget. Hadde pause fra 13-18, så var det folketoget. Slitsomt for jenta mi, men også veldig gøy. Var stolt selv. Greit med den pausen, slik at de også får være med på kosen. Men absolutt mer enn nok program for små bein, spillte åtte ganger 😕😊 Endret 18. mai 2016 av gresskar
Optatium Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Jeg ville heller tatt det opp i styret i korpset fremfor å trekke ut datteren din. Her spiller korpset i barnetoget, også litt for de som er og leker. Det er det. Går an å gjøre det på mange måter☺️
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 17. mai er jo den største dagen for en korpsmusikant. Jeg har ikke korpsmamma nå, men har spilt selv i ca 25 år, både i skolekorps og voksenkorps. Fra eget skolekorps er jeg vant til at 17. mai er vekkerunde/flaggheising fra kl 7-8, så bittelitt pause på skolen før toget i sentrum (Oslo). Litt pause hjemme før borgertog i 15-16-tiden. Syntes alltid det var fantastisk. Nå stusser jeg heller over at flere skolekorps bare går i byen og ikke mer. Det blir jo bare halvannen time med spilling og marsjering. Anonymous poster hash: 8ef4f...cfd
Optatium Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Kan jo også nevne at der fotballunger har cuper, kamper, leirer, treninger og samlinger, så har korpsbarn stort sett bare denne dagen.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Å jobbe 17.mai er en stor del av å gå i korps, dere valgte det selv. Så nei jeg synes ikke dere bare kan ta en del av pakka og la andre ta resten uten henne. For å ikke snakke om eksempelet dere setter; det er helt greit å bare gjøre det man har mest lyst til og droppe resten når man er lei. Anonymous poster hash: 6b8c0...165
Mrs. Kaizer Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 Slik er det å spille i korps på 17.mai. Er selv gammel musikant og hadde lang arbeidsdag på 17. Mai. Fra ca kl 08 til 16.30/17.00 tiden. Var slitsomt ja, men også veldig gøy.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 Her har vi to korpsbarn De har full rulle på 17 mai, oppmøte klokka halv 8, siste plassen de spiller er klokka 16. De blir helt klart slitene denne dagen, men de elsker det, det er jo en stor del av det å spille i korps I løpet av de 8 årene jeg har vært korpsmamma, har det kun vært et år de har måtte avslutte klokka 14, fremfor klokka 16, da pga lang reise for å delta i begravelse dagen etter. Hadde jeg foreslått ovenfor ungene at de skulle ta en fridag en 17 mai, så hadde de nok flydd i flint, for det morsomste de vet av å være i korps, er den ene dagen, dagen "alle" er der for å være med, for å høre hvor flinke de er og for å se de i full uniform Det å delta i korps, er jo det samme som å si "ja, vi ofrer 17 mai, for å gi andre en fin dag", noe ungene her viste fra første året av, var det ikke noe de ville fortsette med, hadde vi stoppet, dette gjelder nå også, om de ikke liker det lenger, eller de vil ha fri fra dette, så slutter vi, det å spille tuba og klarinett kan man gjøre utenfor musikk korps som spiller 17 mai også, men de stortrives, enda de blir slitene av det også. Anonymous poster hash: 80afb...237
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 Dette var 17. mai for meg som korpsing. Slitsomt, ja, men vi var en sammensveiset gjeng som hadde det kjekt hele dagen! Vi spilte bare på morningen og i to tog - tror faktisk de ventet med aktivitetene på skolen til korpset var ferdig å spille på disse to plassene, tror jeg. Elsket korpset mitt:-) Anonymous poster hash: 0ae44...eba
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #14 Skrevet 18. mai 2016 Hmmm...tenker jo at det er dette som er å spille i korps. Dere har jo valgt det selv? Ingen tvang å spille i korps, men velger man det bør man være med på det som er. Blir jo veldig glissent korps om alle skulle gjøre som du sier her. Anonymous poster hash: 76b8a...13f
Førstemann Skrevet 18. mai 2016 #15 Skrevet 18. mai 2016 Hos oss er det greit for de små å gi seg når de er slitne. Men fra de går i 4 klasse bør de stille hele dagen med mindre det er spesielle grunner til å la være. Det blir jo aldri gøy hvis ikke de er helt integrert i "gjengen" men setter seg selv på utsiden slike dager.
Førstemann Skrevet 18. mai 2016 #16 Skrevet 18. mai 2016 Jeg syns for øvrig det høres ut som dere har for tett program i korpset og det ville jeg tatt opp i styret som noen nevner. Vi spiller kun for egen skole, flaggheising om morgenen, toget i byen og borgertog på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #17 Skrevet 18. mai 2016 Da jeg en gang spilte i korpset, så spilte vi først i barnetoget som gikk klokken 10.00 (måtte vel møte opp tidligere) deretter ble vi kjørt to steder til etterpå (et tog og en annen plass for å bare spille). Husker ikke når vi var ferdige å spille. Men rakk middag hos besteforeldre og den obligatoriske gratis kinoen som avslutning. Husker jeg var sliten. Men sånn god sliten. Var jo dette vi hadde valgt, og dette som var 17 mai for oss. Anonymous poster hash: d6352...b8c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #18 Skrevet 18. mai 2016 Problemet for min datter er ikke så mye at hun blir sliten, selv om hun lå hullene på sofaen i en halvtime da hun kom hjem, som at hun ikke fikk være med på et eneste sekkeløp, ingen is, ingen trillebårdrace, ingen tautrekking med klassen osv. For min del må hun gjerne slutte i korpset, men de spiller konserter mange ganger hvert år. Det er ikke vare 17. Mai. Litt synd å droppe det helt på grunn av for hardt program en dag. Anonymous poster hash: 701fa...9f4
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #19 Skrevet 18. mai 2016 Det der er bare en av få grunner til at mine barn ikke får lov til å begynne i korps. Jeg betaler dem heller for å drive med noe annet. Anonymous poster hash: 553b2...892
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #20 Skrevet 18. mai 2016 Problemet for min datter er ikke så mye at hun blir sliten, selv om hun lå hullene på sofaen i en halvtime da hun kom hjem, som at hun ikke fikk være med på et eneste sekkeløp, ingen is, ingen trillebårdrace, ingen tautrekking med klassen osv. For min del må hun gjerne slutte i korpset, men de spiller konserter mange ganger hvert år. Det er ikke vare 17. Mai. Litt synd å droppe det helt på grunn av for hardt program en dag. Anonymous poster hash: 701fa...9f4
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #21 Skrevet 18. mai 2016 Dette var faktisk grunnen til at jeg sluttet i korpset da jeg var barn. Jeg var veldig familiekjær, og elsket tradisjonell 17. mai med familien min. Men da jeg spilte med korpset fikk jeg ikke vært med på noe av det. Måtte møte til flaggheising kl. 08.00, deretter spille på en båt som kjørte rundt mellom øyene i kommunen og hentet folk (noe som var svinekaldt!). Deretter til pleiehjem for å spille, så 17. maitog og så spille under samlingen på Folkets hus. Var ikke ferdig før i 17-tiden, og da var jo nesten hele dagen borte. Anonymous poster hash: ce820...3ca
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #22 Skrevet 18. mai 2016 Her begynte de med oppmøte 0640. 3 tog i løpet av dagen, ferdige ca 1615. Da kan de være med på leker på skolen etterpå. Men da vil de helst hjem og kose seg med grilling og is etterpå Aspirantene er frivillig med på morgentoget. Minstemann her (6.5år) var med på alle 3. Kjempestolt over hvor flink han hadde vært Anonymous poster hash: 3e7a3...a21
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #23 Skrevet 18. mai 2016 Jeg tenker det er bedre å allerede nå snakke med koprslederne om hvordan man kan løse det. Diskuter med dem og se hvordan dere kan finne en løsning som gjør at både korpset stiller for de som vil og at barna får litt lek og moro på 17. mai. Kanskje er det et voksenkorps som kan stille? Kanskje kan en gruppe av de eldste ta litt av jobben alene? Kanskje kan de dele seg og ta halvparten hver? Her i kommunen er det så mange korps at de fordeler seg på de ulike arrangementene etter hovedtoget. Alltids mange muligheter. Her var det fra tidlig morgen til 12 og deretter fra 14.30-16.30 for vår håpefulle lille. Det ble litt tid til litt hvilke mellom slagene og deretter litt lek etter siste økt. Storfornøyd 8-åring. Anonymous poster hash: 96f5c...4ad
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #24 Skrevet 18. mai 2016 Dette var faktisk grunnen til at jeg sluttet i korpset da jeg var barn. Jeg var veldig familiekjær, og elsket tradisjonell 17. mai med familien min. Men da jeg spilte med korpset fikk jeg ikke vært med på noe av det. Måtte møte til flaggheising kl. 08.00, deretter spille på en båt som kjørte rundt mellom øyene i kommunen og hentet folk (noe som var svinekaldt!). Deretter til pleiehjem for å spille, så 17. maitog og så spille under samlingen på Folkets hus. Var ikke ferdig før i 17-tiden, og da var jo nesten hele dagen borte. Anonymous poster hash: ce820...3ca Du kommer sikkert fra et lite sted hvor det er kun ett korps. Dermed blir det drevet rovdrift på dette stakkars korpset som må spille for alle i området. Her må korpsledelsen sette ned foten overfor kommunen og begrense spilleoppdragene. Anonymous poster hash: 3001c...a02
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #25 Skrevet 18. mai 2016 Du kommer sikkert fra et lite sted hvor det er kun ett korps. Dermed blir det drevet rovdrift på dette stakkars korpset som må spille for alle i området. Her må korpsledelsen sette ned foten overfor kommunen og begrense spilleoppdragene. Anonymous poster hash: 3001c...a02 Ja, det var et lite sted med ett korps. Anonymous poster hash: ce820...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå