Gå til innhold

Gassballonger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva gassballonger koster i år?

Anonymous poster hash: 4e50d...613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100kr hver år her

Skrevet

Jeg blir så provosert av at det er lovlig å selge gassballonger. Helium er et grunnstoff som det finnes svært lite av. Og som er helt nødvendig til ufattelig mange instrumenter som brukes til forskning og undersøkelser (nMR feks).

Det spås at det vil bli tomt for helium om ikke så alt for lenge. Og så bruker vi det lille vi har igjen til gassballonger.

Er som å bruke sine siste kroner på røyk, når man vet at da vil ikke familien ha penger til mat..

Anonymous poster hash: 4e967...589

Skrevet

Kostet 100 Kr her også i dag.

Anonymous poster hash: 6d9d1...42d

Skrevet

Jeg blir så provosert av at det er lovlig å selge gassballonger. Helium er et grunnstoff som det finnes svært lite av. Og som er helt nødvendig til ufattelig mange instrumenter som brukes til forskning og undersøkelser (nMR feks).

Det spås at det vil bli tomt for helium om ikke så alt for lenge. Og så bruker vi det lille vi har igjen til gassballonger.

Er som å bruke sine siste kroner på røyk, når man vet at da vil ikke familien ha penger til mat..

Oj, det visste jeg ikke! Takk for at du opplyste om det.

Jeg har aldri kjøpt slike ballonger, mener det er helt feil, de er ekstremt overpriset og svært mye av inntektene blir garantert svart!

Anonymous poster hash: 95427...5b1

Skrevet

150 her :-)

Anonymous poster hash: 9bd08...96b

Skrevet

Vi betalte 200!! Hadde det ikke vært for at jeg lovte ungen det, hadde hun ikke fått!

Anonymous poster hash: dc701...993

Skrevet

150 her

Anonymous poster hash: 66e77...ace
Skrevet

Oj, det visste jeg ikke! Takk for at du opplyste om det.

Jeg har aldri kjøpt slike ballonger, mener det er helt feil, de er ekstremt overpriset og svært mye av inntektene blir garantert svart!

Anonymous poster hash: 95427...5b1

gelt enig med deg, kunne aldri ha kjøpt og synes det er trist at ikke flere vet om dette, eller bryr seg..

Anonymous poster hash: 66e77...ace

Skrevet

150 her.

Anonymous poster hash: ca524...780

Skrevet

200 kr kostet den her,heldigvis var det faren som betalte den :P

Anonymous poster hash: df937...2a0
Skrevet

Vet ikke da jeg unngår å kjøpe det og det bør egentlig alle andre også.

Skrevet

Jeg slapp å kjøpe da det hang en bortkommen en i et tre i grøfta da vi var ute å kjørte. Så reddet denne fra himmelen, sparte penger og sønnen ble veldig glad.

Viste ikke om dette med gassen som du fortalte her oppe. Skal tenke på det til neste år :)

Anonymous poster hash: 4e50d...613

Skrevet

Det er ikke bare Helium som kan brukes til å fylle disse ballongene. dette hadde du vist om du virkelig forstod deg på kjemi ;) mange som ikke bruker dette i det hele tatt. 

hadde det vært rein helium i ballongene. hadde di vært sviiiin dyre.

Anonymous poster hash: dea8b...351
Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Det er ikke bare Helium som kan brukes til å fylle disse ballongene.

Anonymous poster hash: dea8b...351

Brukes andre gasser i heliumballonger?

Som for eksempel hydrogen?😊

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Brukes andre gasser i heliumballonger?

Som for eksempel hydrogen?

Hydrogen? Det er vel ganske lett antennelig og eksplosjonsfarlig? :o 

Anonymous poster hash: 71fcb...313

Skrevet

250,- her

Anonymous poster hash: 2c952...4a3

Skrevet

50 kr og har kostet det samme i noen år!

Anonymous poster hash: d2509...a89

Skrevet

Sabel, for en pris!!!😱 Jammen glad vi bor ut på bondelandet, ikke en ballongselger på mils omkrets her. Så vi slipper det maset.

Skrevet

Hør, hør! Jeg er til og med så gal at treåringen veit hvorfor hun ikke får ballong. Du høres ut som en annen kjemiker, men en del av dere folk flest kjenner nok nmr som MR. Utrolig tåpelig at det skal bli umuliggjort om noen få år på grunn av noen ballonger. For ikke å snakke om all forsøplingen på grunn av ballonger som flyr avgårde til gale steder.

Anonymous poster hash: 4849e...4ac

Skrevet

50,-

Ble tomt halvveis utpå dagen.

Anonymous poster hash: d66d5...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...