Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #26 Skrevet 16. mai 2016 Som å skulle bæsje ut en melon, skulle ønske noen hadde sagt det til meg i forkant. Anonymous poster hash: 7e303...4c2 Hvilken melon?😂 Jeg synes d kjentes ut som å bæsje en håndball. Dritvondt, men det er glemt når barnet er ute. Jeg var forberedt på at det skulle være så vondt at jeg nesten kom til å dø, så jeg ble positivt overrasket😊 Anonymous poster hash: ab476...969
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #28 Skrevet 16. mai 2016 Har 4 barn. Presset 10 min, 9 min, 7 min og 5 min. Men åpningsfasen var over 12 timer alle gangene. Anonymous poster hash: 45d00...fc3
Chupa chups Skrevet 16. mai 2016 #29 Skrevet 16. mai 2016 Det er helt sykt å føle at kroppen tar over og presser for deg. Også må du bare henge med i svingene og presse på... du mister pusten, du grynter, du skjelver, er kanskje redd for at du gjør det feil og blir heiet på av de rundt deg til du har lyst til å be de holde kjeft. Og plutselig brenner det, du roper at det er dritvondt, også letter trykket plutselig - ogder er hodet ute! Og for min del, satt jeg meg opp fordi jeg var så nysgjerrig på å se, og mens jeg satt sånn tok jeg imot resten av babyen med mine egne hender. Har aldri følt meg så sterk som da. Så ja, det er helt sinnsykt, på godt og vondt. Mest fordi du aldri har opplevd og aldri vil oppleve noe liknende i ditt liv.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #30 Skrevet 16. mai 2016 Jeg synes ikke pressriene var så ille. Med førstemann presset jeg i 1,5 time. Synes riene før pressingen var værre. Med andremann hadde jeg pressrier i 30 minutter. Vi var fortsatt hjemme da de dukket opp, og sykehuset sendte ambulanse. Inntil de kom skulle jeg pese meg gjennom pressriene og ikke presse. Det var vanskelig- for noen krefter! Da jeg ikke klarte å holde igjen lenger, kom babyen på 2 press. Og ambulansen dukket opp 5 minutter etter Uansett er det individuelt hva vi opplever som fælt og vondt, så om alle i denne tråden hadde svart at det var forferdelig å presse, så hadde det fortsatt ikke behøvd å være sånn du opplevde det. Anonymous poster hash: 1af07...34a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #31 Skrevet 16. mai 2016 Det er rart så forskjellige vi er. Jeg syntes åpningsriene var Tusen ganger verre enn pressingen. Jeg syntes faktisk nesten det var litt deilig å presse,selv om det var litt vondt akkurat da hodet skulle ut. Har født 3 ganger, to var styrtfødsler. Anonymous poster hash: fca94...a64
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #32 Skrevet 16. mai 2016 Synes ikke det var grusomt i det hele tatt å presse ut babyen. Det var en lettelse når smerten fra åpningsriene ga seg. Hele kroppen bare trykket av seg selv, og når jeg presset aktivt kjente jeg ingenting til riene. Svei litt da hodet kom ut, men veldig overkommelig. Har gjort det 3 ganger, og det gikk veldig fint. Anbefaler å stå på kne å føde Anonymous poster hash: 9e4ab...861
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #33 Skrevet 17. mai 2016 Det er helt sykt å føle at kroppen tar over og presser for deg. Også må du bare henge med i svingene og presse på... du mister pusten, du grynter, du skjelver, er kanskje redd for at du gjør det feil og blir heiet på av de rundt deg til du har lyst til å be de holde kjeft. Og plutselig brenner det, du roper at det er dritvondt, også letter trykket plutselig - ogder er hodet ute! Og for min del, satt jeg meg opp fordi jeg var så nysgjerrig på å se, og mens jeg satt sånn tok jeg imot resten av babyen med mine egne hender. Har aldri følt meg så sterk som da. Så ja, det er helt sinnsykt, på godt og vondt. Mest fordi du aldri har opplevd og aldri vil oppleve noe liknende i ditt liv. Haha, akkurat sånn er det faktisk. Anonymous poster hash: fc91f...ded
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #34 Skrevet 17. mai 2016 Ja det er vondt men varer så kort sammenlignet med riene så man presser mot smerten fordi man vet at snart er babyen der😊 Jeg presset bare i 10 min med første og kun 4-5 press med nr 2. Åsså er det verdens mest fantastiske følelse å få baby på brystet etterpå❤️ Å kunne lett født igjen hadde jeg ikke vært så dårlig under sv.skapene. Anonymous poster hash: ee9cc...c02
februarprins2013 Skrevet 17. mai 2016 #35 Skrevet 17. mai 2016 Det er sikkert stor forskjell fra kvinne til kvinne,men jeg synes ikke det gjorde noe vondt,men nedpresset derimot ,var veldig vondt men ellers synes jeg det var veldig skremt opp på forhånd,hadde hørt det ene og det andre, pluss jeg hørte andre skrike,så gruet meg sikkelig,men for meg ble det en fantastisk opplevelse, dumt av meg selv og lese så mye på nett først, da alle opplever det så forskjellig
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #36 Skrevet 17. mai 2016 Jeg har tre styrtfødsler bak meg. Å presse ut barnet er ingenting sammenlignet med åpningsrier uten pause. Og så varer det bare et par minutter med pressing før du har barnet i armene. Anonymous poster hash: c5924...418 Vel, jeg presset i to timer, og SÅ ble det keisersnitt... Hadde også åpningsrier nesten uten pause (igangsatt, 4 til 10cm på en time). Anonymous poster hash: c9476...90d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #37 Skrevet 17. mai 2016 Synes åpningstidene fra 4 til 9 var verst, og sinnsvakt vondt da jordmor presset hånden inn for å lage åpningen ti cm med rå kraft! Presset i en time og fikk lagt vakuum, men det var uansett ikke så vondt som riene.. Anonymous poster hash: 1edc4...98b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #38 Skrevet 17. mai 2016 Vel, jeg presset i to timer, og SÅ ble det keisersnitt... Hadde også åpningsrier nesten uten pause (igangsatt, 4 til 10cm på en time). Anonymous poster hash: c9476...90d Gikk fra 2,5-7cm på 30 minutt og da startet pressriene, klarte ikke holde igjen. Intensivt! Anonymous poster hash: ab476...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå