Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Er ikke redd selve smertene av riene, men selve utdrivelsen skremmer meg... Hvordan føltes det for deg? Anonymous poster hash: 5d835...8da
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Næsj. Det er slett ikke det verste. Det er ikke så lenge og da vet du det er snart over. Føles ut som om man må på do Og deretter jobber du aktivt med å presse. Så har du babyen din der ))) Anonymous poster hash: 47c43...3a8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Som å skulle bæsje ut en melon, skulle ønske noen hadde sagt det til meg i forkant. Anonymous poster hash: 7e303...4c2
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Jeg har tre styrtfødsler bak meg. Å presse ut barnet er ingenting sammenlignet med åpningsrier uten pause. Og så varer det bare et par minutter med pressing før du har barnet i armene. Anonymous poster hash: c5924...418
Violeta Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 Utdrivelsen er bedre enn åpningsriene. Varer mye kortere (som regel), man får faktisk gjort noe og man er snart i mål! 👍🏻
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Jeg har tre styrtfødsler bak meg. Å presse ut barnet er ingenting sammenlignet med åpningsrier uten pause. Og så varer det bare et par minutter med pressing før du har barnet i armene. Anonymous poster hash: c5924...418 Vel, jeg presset i halvannen time. Den verste delen av fødselen for meg! Men fordelen er jo at det uansett går mot slutten når man har kommet så langt. Anonymous poster hash: 843aa...679
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 Jeg presset i en time. Det var intenst vondt, men en befrielse sammenlignet med riene! Det er endelig en "annerledes" slags vondt, og motiverende at man vet at babyen snart er der 😃 Anonymous poster hash: 89d29...164
LillePunk Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 (endret) Jeg syntes den første delen var værst. Åpningsfasen. Når jeg kunne presse med var det selvfølgelig vondt, men det var akkurat som å bæsje ut noe skikkelig stort. Så det var bare å presse på.. Og det var en helt annen smerte enn første del, som var mye mindre overkommelig. Endret 16. mai 2016 av Håpefull86
Blomstogbier Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 Det varierer. Min andre fødsel var vond ved utdrivingen, jeg ropte at det gjør så voondt. Med førstemann var det ikke vondt i det heletatt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 Vel, jeg presset i halvannen time. Den verste delen av fødselen for meg! Men fordelen er jo at det uansett går mot slutten når man har kommet så langt. Anonymous poster hash: 843aa...679 Jeg pressa i fire timer. 😳 Jeg er enig i alt hun skriver over her. Men akkurat når ungen kom ut var ikke så fælt. Det gikk veldig fort heldigvis. Anonymous poster hash: 6d6c6...e3b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 Er ikke redd selve smertene av riene, men selve utdrivelsen skremmer meg... Hvordan føltes det for deg? Anonymous poster hash: 5d835...8da Hva er det som skremmer deg? Det er utrolig hva som går an. Og når du ser babyen skjønner du på en måte at det er mulig - de er utrolig små! Jeg revnet mye første gang. Jeg kjente at jeg revnet, men det var ikke vondt, bare ekkelt (vondt etterpå). Det er ikke vanlig å revne så mye. Riene på slutten er ganske intense i smerteskala, altså, så sviingen nedentil når barnet skyves ut kan bli litt peanøtter i forhold. De som er i pressfasen lenge vil sikkert syns det er ganske stess og frustrerende. Det har gått for for meg (pga vakuum med første), så har ikke rukket å kjenne så mye. Med andre måtte jeg bare sy litt og kjente ikke at jeg revnet. Det sved litt, men det værste var det voldsomme presset i rumpa! Som om det kom en hval ut.. Det var ikke vondt egentlig, bare veldig ..... voldsomt.... litt dyrisk. Jeg var livredd for å revne som sist, men fikk god hjelp av jordmor. Vær forberedt på at dey ikke alltid er så magisk når barnet plutselig er ute og du får det på brystet. Du kan være så sliten at du helst vil forsvinne. Sånn hadde jeg det med første, han kom heller ikke på brystet før det gikk ti minutter eller så. Med andre var det magisk 😊. Men at man har laget et menneske inni kroppen sin DET er et stort mirakel! Anonymous poster hash: d3c3f...4f7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Føltes som jeg revna på tvers. Men det gjorde jeg heldigvis ikke. Og så fikk jeg to unger til, så da betyr vel det at det er overkommelig. Anonymous poster hash: 12387...d8d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #13 Skrevet 16. mai 2016 Jeg har tre styrtfødsler bak meg. Å presse ut barnet er ingenting sammenlignet med åpningsrier uten pause. Og så varer det bare et par minutter med pressing før du har barnet i armene. Anonymous poster hash: c5924...418 Ha ha! Hvor har du det fra? Med første presset jeg i 3 timer!!! Anonymous poster hash: 12387...d8d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #14 Skrevet 16. mai 2016 Presset 20 min første gang og 10 min andre gang. Riene er grimme som fy, pressingen var helt ok Anonymous poster hash: 13a48...6ce
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #15 Skrevet 16. mai 2016 Akkurat det samme tenkte jeg. Jeg har hatt veldig vonde smerter med menstruasjon (endometriose), så trodde jeg var forberedt. Men smertene med hver eneste ri var 100 ganger verre enn jeg kunne forestilt meg. Mye vondere enn å brekke nesa, slå ut fortanna, ha blindtarmbetennelse og bukhinnebetennelse (alt det var ingenting i mot smertene ved riene...) Det hadde nok også en del å gjøre med at vannet gikk lenge før fødsel, og da er det ikke noe som tar av for riene. At barnet kom ut kjente jeg knapt, det var virkelig ikke noe vondt. Men kan du få epidural (skal dempe det verste på riene) så si ja takk!! Det fikk ikke jeg Anonymous poster hash: 8b341...c2a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #16 Skrevet 16. mai 2016 Det er det aller vondeste synes jeg. Ikke selve pressriene, men å kjenne hodet sakte men sikkert presser seg gjennom. Men det er samtidig det herligste, for da vet du at du snart er ferdig. Anonymous poster hash: 300cc...89e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 Jeg digga å presse ut ungen. Haha. Men alt opp til det punktet var et helvette. Anonymous poster hash: 5a5fb...46a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 riene er vonde, pressingen er grusom! Anonymous poster hash: 220ee...6ca
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #19 Skrevet 16. mai 2016 Pressinga var heilt grei. Holdt på i to timar og fekk til slutt hjelp med vakuum. Likevel var det mykje mindre smertefullt enn opningsriene. Rivna også mykje, og kjende kva som skjedde, men det var likevel ikkje i nærheita av riene på 8-9cm opning.. Anonymous poster hash: a73e0...398
TPK Skrevet 16. mai 2016 #20 Skrevet 16. mai 2016 Med nr 1: Ja. Presset en time uten fremgang, han måttte tas med tang Nr 2 var ute på 5 min og 2-3 pressrier! En lettelse å få presse, husker ikke det som særlig vondt. Nr 3 var en mellomting. Veldig vondt akkurat når hodet sprengte seg ut (revnet en del), men det varte ikke lenge, presset max et par Minutter.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #21 Skrevet 16. mai 2016 Med nr 1: Ja. Presset en time uten fremgang, han måttte tas med tang Nr 2 var ute på 5 min og 2-3 pressrier! En lettelse å få presse, husker ikke det som særlig vondt. Nr 3 var en mellomting. Veldig vondt akkurat når hodet sprengte seg ut (revnet en del), men det varte ikke lenge, presset max et par Minutter. Har du født nå? Gratulerer Anonymous poster hash: 7223e...29a
skinnfilla Skrevet 16. mai 2016 #22 Skrevet 16. mai 2016 Nr 1 kjente jeg ingenting, bare litt press ,liksom . Epidural Nr2 svidde det noe hinsides i ett minutt da hodet kronet. Uten epidural. Nr3 var det helt forjævlig vondt i ca 6-7 min . Epidural. Presset hhv 40,10 og 15 min ,sånn sett enkle ,greie fødsler.
TPK Skrevet 16. mai 2016 #23 Skrevet 16. mai 2016 Har du født nå? Gratulerer Anonymous poster hash: 7223e...29a Ja 😄
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #24 Skrevet 16. mai 2016 Ja, helt jævlig! ! Anonymous poster hash: 4fb70...98e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #25 Skrevet 16. mai 2016 Ha ha! Hvor har du det fra? Med første presset jeg i 3 timer!!! Anonymous poster hash: 12387...d8d Svarer bare ut fra egen erfaring, jeg. Mine fødsler går veldig raskt. Noen raske, vonde åpningsrier som går over i ei lang, sammenhengende rie fra helvete. Enorme smerter uten pause lenge nok til å trekke pusten. Deretter noen få kjappe pressrier, vondt, men en lettelse sammenlignet med åpningsrier, og fort gjort! Beklager at vi ikke har identiske fødselsopplevelser😜 Anonymous poster hash: c5924...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå