Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Vi traff en venninne i går da vi var ute og gikk tur, og naturlig nok snakket vi om hva vi skulle gjøre på 17.mai. Jeg sa som sant var, at denne 17.mai'en skulle vi bare gjøre akkurat det som falt oss inn. Ungene er med bestemor og bestefar, så for første gang på flere år har vi ikke ungene her, ingen skal komme på mat til oss (for første gang på noen år det også) og vi har ingenting annet vi må gjøre. Vi skal tusle til sentrum til barnetoget og deretter gjøre alt eller ingenting alt etter hva vi har lyst til. Jeg la ikke skjul på hvor deilig det skulle bli å bare være oss to igjen og ikke ha noe vi måtte, vil vi spise ute gjør vi det, vil vi ta oss en øl på uterestaurant gjør vi det og vil vi gå hjem og late oss i sofaen eller på verandaen, gjør vi det. Så nå i ettermiddag kom det plutselig en melding her som sier noe sånn som at hun hadde laget en stor porsjon med mat og bakt kake så hun lurte på om vi ville komme dit i morgen. Vi kommer selvfølgelig til å takke nei, men jeg kjenner at jeg sukker tungt her og lurer på hva slags antenne hun hadde glemt å koble til. Jeg vet at hun kommer til å bli sur fordi vi ikke kommer, og selv om jeg vet at det ikke er mitt problem, så kjenner jeg selvfølgelig på det likevel. Det kommer klart og tydelig fram av meldingen at det hun har laget har hun laget spesielt for oss, og jeg er helt sikker på at det kommer et svar som spiller på akkurat det. Jeg er sikkert barnslig, men akkurat nå er jeg skikkelig sur. Anonymous poster hash: bf3c7...8a0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Guri for en fæl og slem venninne da. Stakkars deg. Si nå nei, get over it, og tenk på alle de som sitter aleine i morgen som hadde blitt glad for en slik invitasjon. Anonymous poster hash: a9a27...96d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Ikke irriter deg over slikt. Takk høflig nei takk til invitasjonen, dere har andre planer. (Som å gjøre som dere vil) Null stress. Kaken kan hun eller mannen ta med på jobb på onsdag. Anonymous poster hash: edb78...064
savvy Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Jammen herregud, hva slags venninner er det egentlig du har ? Så utrolig frekt å invitere dere til å feire 17 mai med henne altså. Usikker på om jeg faktisk hadde gidda å fortsette vennskapet jeg... Seriøst ? Du mangler nok en og annen kobling selv.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 Uff, stakkars deg som har en så fæl venninne........... Siden du la så veldig vekt på det, så tenkte hun kanskje at du prøvde å skjule at du synes det var leit. Anonymous poster hash: a9b7a...fc8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Hyggelig gjort av henne og ville inkludere dere, men skjønner frustrasjon. Særlig når dere først har presisert at dere ser frem til en dag alene og som respons har hun lagd ekstra kun til dere og kommer til å bli sur når dere takker nei. Veldig trivelig tenkt, men en lei posisjon å sette dere i. Anonymous poster hash: b0b86...169
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 Uff, stakkars deg som har en så fæl venninne........... Siden du la så veldig vekt på det, så tenkte hun kanskje at du prøvde å skjule at du synes det var leit. Anonymous poster hash: a9b7a...fc8 Da kunne hun ha sagt noe om at vi var velkomne dit om vi hadde lyst, ikke vente til dagen etter og deretter fortelle om alt hun har gjort klar til oss og følge opp med å bli fornærmet for at vi takker nei. Jeg kommer nok over det og det gjør nok hun også. Jeg synes likevel at det er temmelig antenneløst. Anonymous poster hash: bf3c7...8a0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 Det eneste jeg reagerte på her er at du sier hun blir sur om du takker nei. Synes du skal svare og takke for invitasjonen men si at i år vil dere bare ta det med ro men at dere sikkert kan finne på noe en annen gang? Anonymous poster hash: d7da5...6dc
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 Hyggelig gjort av henne og ville inkludere dere, men skjønner frustrasjon. Særlig når dere først har presisert at dere ser frem til en dag alene og som respons har hun lagd ekstra kun til dere og kommer til å bli sur når dere takker nei. Veldig trivelig tenkt, men en lei posisjon å sette dere i. Anonymous poster hash: b0b86...169 Nettopp, det er det jeg vil fram til. Hun er egentlig en kjekk dame og en grei venninne, men hun har kanskje en tendens til å overstyre litt og ikke alltid høre på hva andre sier, når jeg tenker meg om. Anonymous poster hash: bf3c7...8a0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 Det der er ikke antenneløst i det hele tatt. Du sa at dere kan gjøre akkurat som dere vil i morgen, og jeg hadde også tolket det som at å komme på besøk til mat og kake er en av tingene dere kanskje har lyst til å gjøre, uten barn på slep. Hadde selvfølgelig ikke blitt sur hvis du svarte nei, men det vet du ikke sikkert om hun blir før du har svart. Anonymous poster hash: bd861...e1f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 Så snill hun er, omtenksom Kan dere ikke stikke innom noen minutter i løpet av en dag? 😨 Anonymous poster hash: e132c...290
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Jeg vil si at det kanskje heller er du som mangler en antenne... hun har garantert tenkt at det bare er hyggelig for dere eventuelt å kunne ta en tur innom en venninne siden dere ikke har barna i morgen. Syns det bare er hyggelig at hun inviterer, om dere velger å takke nei så er jo det deres valg, og blir hun sur så ja vel... Anonymous poster hash: 12cc3...0a8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #13 Skrevet 16. mai 2016 Jeg vil si at det kanskje heller er du som mangler en antenne... hun har garantert tenkt at det bare er hyggelig for dere eventuelt å kunne ta en tur innom en venninne siden dere ikke har barna i morgen. Syns det bare er hyggelig at hun inviterer, om dere velger å takke nei så er jo det deres valg, og blir hun sur så ja vel... Anonymous poster hash: 12cc3...0a8 Unnskyld meg...men når noen presiserer at de gleder seg til en dag uten avtaler og forpliktelser og skulle ha kjærestedag, og tilsvaret er "hjertelig velkommen til tradisjonelt opplegg hos meg, PS: jeg blir sur og fornærmet om dere ikke kommer" så er det klart hvem som mangler sosiale antenner!! HI, jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din. Jeg hadde faktisk ringt venninen og sagt noe slikt som "tusen takk for invitasjon, det var hyggelig, men som jeg sa til deg da vi var på tur sammen, så ønsker mannen og jeg å ha dagen for oss selv, uten spesifikke avtaler". Og så hadde jeg gitt blanke i om hun ble fornærmet, henne om det! Kos dere masse *misunnelig* Anonymous poster hash: 66cfe...f5e
soleia Skrevet 16. mai 2016 #14 Skrevet 16. mai 2016 Synes ikkje ho høyres spesiellt antennelaus ut. Ein slik litt spontan og uformell invitasjon er gjerne slikt ein får lyst til å takke ja til når ein ellers ikkje har nokon forpliktelsar på dagen. De kan kome til duk og dekka bord, utan noko mas, hjå gode vener. Eg, for eksempel, hadde sett pris på det.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #15 Skrevet 16. mai 2016 Hadde og satt pris på det - men her er man forskjellige. Du er ikke forpliktet å si ja, si du har lagd avtale med mannen. Anonymous poster hash: 6a606...37f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #16 Skrevet 16. mai 2016 Ville sent sms og skrevet noe slikt: Takk for invitasjonen, men som vi sa i går da vi møtte deg har vi gledet oss til en dag bare vi to. Kos dere. Anonymous poster hash: fbd81...b05
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 Du sier til henne at dere ikke har noen planer, og hun inviterer deg...også er det hun som mangler antenner. Kjære vene...du er litt småblåst selv. Å invitere noen til.selskap er ikke antenneløst, ren folkeskikk Takk nei da vel. Anonymous poster hash: 0add7...0cd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 Om noen mangler antenner så er det deg. Hun gjør jo ingenting feil jo! Anonymous poster hash: 26071...732
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #19 Skrevet 16. mai 2016 Du sier til henne at dere ikke har noen planer, og hun inviterer deg...også er det hun som mangler antenner. Kjære vene...du er litt småblåst selv. Å invitere noen til.selskap er ikke antenneløst, ren folkeskikk Takk nei da vel. Anonymous poster hash: 0add7...0cd Det var vel ikke det hun sa. Hun sa at de to gledet seg til å endelig ta ting på sparket og at de to skulle gjøre ting sammen etter innfallsmetoden. Og om jeg forto henne rett var også mannen hennes tilstede da veninnen ble fortalt dette. Må da være lov å få en dag bare sammen som par. Anonymous poster hash: fbd81...b05
Twintipp og himmelblå Skrevet 16. mai 2016 #20 Skrevet 16. mai 2016 Det eneste jeg reagerer på her at dere skal ha barnefri på 17.mai!?!? Barnas dag og dere foreldre skal gjøre som dere vil? Det er faktisk litt meningen å være frekk, men det var trist.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #21 Skrevet 16. mai 2016 Det eneste jeg reagerer på her at dere skal ha barnefri på 17.mai!?!? Barnas dag og dere foreldre skal gjøre som dere vil? Det er faktisk litt meningen å være frekk, men det var trist. DET ER IKKE BARNAS DAG. Anonymous poster hash: fbd81...b05
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #22 Skrevet 16. mai 2016 Det var vel ikke det hun sa. Hun sa at de to gledet seg til å endelig ta ting på sparket og at de to skulle gjøre ting sammen etter innfallsmetoden. Og om jeg forto henne rett var også mannen hennes tilstede da veninnen ble fortalt dette. Må da være lov å få en dag bare sammen som par. Anonymous poster hash: fbd81...b05 Kan vel hende at venninnen tenkte de ville få ey innfall om å komme på besøk. Eller at venninnen trodde at hi og mannen var venneløse som er alene 17. Mai. En dag mange er sosiale med venner.. Ser ikke hvordan det er antenneløst å prøve å Være snill Anonymous poster hash: 0add7...0cd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #23 Skrevet 16. mai 2016 Jeg skjønner deg godt!!! Hadde blitt irritrt selv. Når man ENDELIG har fri til å gjøre hva man vil, så lager andre paner for deg.. Takk pent nei du å kos deg med mannen :-) Anonymous poster hash: 36c96...b02
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #24 Skrevet 16. mai 2016 Hadde også blitt irritert, HI, så skjønner deg veldig godt. Takk pent nei, så får hun bare bli så fornærma som hun vil.... Anonymous poster hash: 75510...47e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #25 Skrevet 16. mai 2016 Kvifor bretter du ut kva du skulle gjøre på 17 mai. Det kan du takke deg sjølv for. Anonymous poster hash: 375dc...e19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå