Gå til innhold

Klassen pålegger å bake 6 kaker til 17.mai!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I klassen til min niese er det veldig få elever, og dermed har de gitt hvert foreldrepar ansvar for å bake 5 eller 6 kaker til 17.mai feiringen. Går dette virkelig an?? Jeg bor ikke i nærheten og har dessverre ikke mulighet til å hjelpe til, om noen skulle foreslå det. 

Anonymous poster hash: b52f9...223
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I klassen til min niese er det veldig få elever, og dermed har de gitt hvert foreldrepar ansvar for å bake 5 eller 6 kaker til 17.mai feiringen. Går dette virkelig an?? Jeg bor ikke i nærheten og har dessverre ikke mulighet til å hjelpe til, om noen skulle foreslå det.

Det er jo helt villt, og så dyrt som det blir å bake seks kaker.

Anonymous poster hash: 8b19a...cd5

Skrevet

Det er klart det går an. Det er jo ikke så vanskelig heller. Det trenger jo ikke være 6 forskjellige.

Anonymous poster hash: 303e0...9c6

Skrevet

Det er ikke ok. Jeg hadde selv ikke gått med på mer enn to. Har da annet å gjøre enn å bake... Må da finnes en annen løsning... F. eks at de spør noen i klassen under, så kan de heller bake tilbake neste år...

Anonymous poster hash: bd00b...c66

Skrevet

Men om de er så få, så er det jo få som skal spise også ? Trenger ikke bake til 300 mennesker om de kun er 100.....

Og det er jo også mulig å be foreldre på andre klassetrinn bake, siden de er så få i "bakeklassen" .

Selv koster det meg ingenting å smelle sammen en kake og ta med, men de må jo spørre. 

Anonymous poster hash: 6da51...d33
Skrevet

Men om de er så få, så er det jo få som skal spise også ? Trenger ikke bake til 300 mennesker om de kun er 100.....

Og det er jo også mulig å be foreldre på andre klassetrinn bake, siden de er så få i "bakeklassen" .

Selv koster det meg ingenting å smelle sammen en kake og ta med, men de må jo spørre. 

Anonymous poster hash: 6da51...d33

De er ikke så få. De andre klassene er på ca. 15-20 elever og 17.mai-arrangementet er deretter. Jeg tenker også at de burde ha bedt andre klasser om hjelp her, aldri i livet om jeg hadde bakt 6 kaker til et skolearrangement. Om de hadde pålagt meg det, hadde jeg nok kommet med en hjemmelaget kake, 2 kjøpekaker og 3 pakker mariekjeks. 

Skrevet

Jeg hadde protestert på det,men for å gjøre det enkelt hadde jeg bakt boller,skolebrød,kanelsnurr,toro langpanne sjokoladekake,toro sjokolademuffins og de lyse.

Anonymous poster hash: cc4c0...8c6

Skrevet

Dette vitner om dårlig planlegging, synes jeg. "Alle" på skolen, i hvert fall foreldrene i den aktuelle klassen, har vel visst lenge hvor få elever det er i denne klassen. Med mindre det plutselig flyttet fem elever, da trekker jeg det tilbake. Alle har vel også visst hvordan 17.mai arrangeres, og at det er dette klassetrinnet som har ansvaret for bakingen.

Jeg skjønner at det ikke er ditt barn, og at du derfor kanskje ikke har fått med deg opplegget før nå, men poenget mitt er at både elevantall og det faktum at dette klassetrinnet skal stille med kaker til 17. mai må ha vært kjent lenge. Derfor blir det litt rart å plutselig skulle få panikk og begynne å protestere og lete etter andre løsninger nå, fire dager før 17. mai.

Hvorfor ikke begynne i mars eller april? Eller enda bedre, i høst som var? Da hadde man hatt litt tid på seg til å få hjelp og finne på noe lurt. Nå ender det bare med slike, etter min mening, altfor store krav. 6 kaker ER mye, og skal man ta DiB-svarene til etterretning er det sikkert noen som vil nekte også.

Samtidig er det utrolig vanskelig å få folk til å stille opp og hoppe inn på så kort varsel som det nå har blitt. Jeg kunne fint sagt ja til å stille med kake selv om det ikke var min tur, hvis jeg fikk spørsmålet i god tid. I siste liten er det langt mer utfordrende å få til. Derfor tenker jeg at dette burde blitt tatt opp for eksempel på foreldremøtet i klassen i høst, og så kunne de funnet en løsning og begynt å snakke med folk da.

Skrevet

Dæng, 6 !!!! Kaker i en omgang...har ikke en gang fat til så mange kaker. Dette er jo helt urimelig

Anonymous poster hash: 2b8ee...87e

Skrevet

Dette vitner om dårlig planlegging, synes jeg. "Alle" på skolen, i hvert fall foreldrene i den aktuelle klassen, har vel visst lenge hvor få elever det er i denne klassen. Med mindre det plutselig flyttet fem elever, da trekker jeg det tilbake. Alle har vel også visst hvordan 17.mai arrangeres, og at det er dette klassetrinnet som har ansvaret for bakingen.

Jeg skjønner at det ikke er ditt barn, og at du derfor kanskje ikke har fått med deg opplegget før nå, men poenget mitt er at både elevantall og det faktum at dette klassetrinnet skal stille med kaker til 17. mai må ha vært kjent lenge. Derfor blir det litt rart å plutselig skulle få panikk og begynne å protestere og lete etter andre løsninger nå, fire dager før 17. mai.

Hvorfor ikke begynne i mars eller april? Eller enda bedre, i høst som var? Da hadde man hatt litt tid på seg til å få hjelp og finne på noe lurt. Nå ender det bare med slike, etter min mening, altfor store krav. 6 kaker ER mye, og skal man ta DiB-svarene til etterretning er det sikkert noen som vil nekte også.

Samtidig er det utrolig vanskelig å få folk til å stille opp og hoppe inn på så kort varsel som det nå har blitt. Jeg kunne fint sagt ja til å stille med kake selv om det ikke var min tur, hvis jeg fikk spørsmålet i god tid. I siste liten er det langt mer utfordrende å få til. Derfor tenker jeg at dette burde blitt tatt opp for eksempel på foreldremøtet i klassen i høst, og så kunne de funnet en løsning og begynt å snakke med folk da.

HI her. Jeg er helt enig. Det er utrolig dårlig planlegging, og jeg syns også det er rart at ingen har tatt opp dette tidligere. Ville nok ikke vært så vanskelig å alliere seg med en annen klasse og hjelpe dem med kakebaking året etter, som noen her foreslo.

Glad det ikke er meg, 6 kaker til én dag, nei det hadde jeg gått altså. Ikke en gang med toro langpanne  :legrine:

Skrevet

Dårlig planlegging ja. Her har de planlagt såpass at selv om et klassetrinn hvert år er ansvarlig for selve dagen har de bedt om en kake fra hver hustand i 2 klassertrinn til i tilleg. Det er innafor. 6 kaker derimot hadde jeg protestert på.

Anonymous poster hash: 78021...4b1

Skrevet

Hadde knurret inni meg men ikke laget noe stort nummer av det.

Men hadde ikke bakt 6 forskjellige kaker.

Hadde bakt:

2 Toro langpannesjokoladekake (de er jo gluten og melkefrie)

2 porsjoner Toro muffins (også glutenfrie)

2 tigerkaker i brødform laget av Toro muffins poser.

Skrevet

Vi har 360 elever ved vår skole, og hvert år baker foreldrene til barna i 5. og 6. klasse en kake hver, og da har vi mye til overs.

Sikker på at du ikke har misforstått..?

Anonymous poster hash: c6618...47a

Skrevet

Jeg hadde gjort et kjempenummer av det. Hadde ikke kommet en kake herifra.

Jobber hele pinsehelga.

Bare en ting å si: Galskap.

Skrevet

Jeg hadde protestert på det,men for å gjøre det enkelt hadde jeg bakt boller,skolebrød,kanelsnurr,toro langpanne sjokoladekake,toro sjokolademuffins og de lyse.

Anonymous poster hash: cc4c0...8c6

Enkelt!? Haha, du må være ironisk.

Anonymous poster hash: f0e3d...e10

Skrevet

Å bake 6 kaker er ikke spesielt mye jobb? Man kan til og med lag en svær røre å steke i 6 omganger. Ang fat, papplater med aluminimsfolie på duger i massevis. Hadde ikke gjort noe nummer ut av det. 

Skrevet

Bake 6 kaker er jo helt crazy! Selv toro blir jobb.

Kjipt at alle kaker blir av det lettvinte slaget og...

Anonymous poster hash: d13e2...621

Skrevet

Klart det er mye jobb å lage seks kaker! For noen uoverkommelig mye. Jeg måtte tatt natta til hjelp. Noen av oss har faktisk jobb(selv jobber jeg hele pinsa gjennom), og så har det litt å si hvor flink/glad man er i å bake også.

Svaret til Doppleren her er så typisk kvinnfolk, alltid noen som skal være så flinke. Minner meg om når jeg jobba på en underbemannet avdeling og fikk beskjed sv ledelsen om å bake til kaffekosen. Folk murret, men flinkisen som kvitret "ikke noe problem" fikk gjennomslag. Så sprang vi de da, og hjalp folk på do samtidig som vi stekte vafler.

Skrevet

Ja dette var dårlig planlegging. På vår skole er det 250 elever. Hele klassetrinnet som skal arrangere må vake en kake. I tillegg må hver klasse på hele skolen lage 6 kaker. Da blir det faktisk i knappest laget, men dette er den beste løsningen. Da må jeg belage meg på å lage kake omtrent annet hvert år, men d er bare en kake i slengen og det synes jeg er greit.

Skrevet

Hadde knurret inni meg men ikke laget noe stort nummer av det.

Men hadde ikke bakt 6 forskjellige kaker.

Hadde bakt:

2 Toro langpannesjokoladekake (de er jo gluten og melkefrie)

2 porsjoner Toro muffins (også glutenfrie)

2 tigerkaker i brødform laget av Toro muffins poser.

Hva er tigerkaker?

Anonymous poster hash: 9386c...a59

Skrevet

Vi har 360 elever ved vår skole, og hvert år baker foreldrene til barna i 5. og 6. klasse en kake hver, og da har vi mye til overs.

Sikker på at du ikke har misforstått..?

Anonymous poster hash: c6618...47a

Dette er en veldig liten klasse (5 eller 6 elever?), på en skole med litt over 100 elever. Med både foreldre, besteforeldre og søsken blir dette en full idrettshall på 17 mai. Tror nok alle kakene vil trenges, og nei, jeg har ikke misforstått

Skrevet

Hva er tigerkaker? Anonymous poster hash: 9386c...a59

Blanding av lys og mørk røre.

Mange kaller det også marmorkake.

Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde gjort! Ikke har jeg tid til å bake, ikke KAN jeg bake, og ikke har jeg råd til å kjøpe 6 kaker!

Hadde kunnet smelt sammen et flykræsj av en Torokake, kanskje kjøpt et par poser med boller. Noe mer hadde jeg faktisk nektet. Et sånt opplegg er ikke kompatibelt med alenemødre med studentøkonomi som har eksamen 18. mai 😂

Anonymous poster hash: d87aa...191

Skrevet

Aldri i livet! Er kronisk syk og mye sengeliggende, og lever på aap så dårlig økonomi. Men selv om jeg var frisk og hadde en bra betalt jobb så hadde jeg ikke bakt 6 kaker. Maks 2. Må være en som slipper å bake som har foreslått dette.

Anonymous poster hash: f2eb9...d58

Skrevet

Min første tanke var også, som nr. 24 skriver, at den som har kommet med denne geniale ideen må være en person som ikke må bake selv. Type far som overlater til kona som er hjemmeværende?

Jeg hadde kunnet bakt en kake, absolutt maks to, men det hadde blitt vanskelig for meg. Også sykdom og dårlig økonomi pga. det. I tillegg så hadde jeg ikke hatt mulighet til å frakte så mange kaker - hvordan bærer man med seg seks kaker når man skal gå et lengre stykke og ikke har noen som kan kjøre?

Elendig forslag, og jeg hadde ikke bakt seks kaker!

Anonymous poster hash: 9938d...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...