Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 ... Å få en A på eksamen ? Anonymous poster hash: d336a...07d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Ingen som vet hva de ser etter for å få topp karakter ? Anonymous poster hash: d336a...07d
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 De gangene jeg har fått det har jeg stort sett lagt ned masse arbeid i forkant og underveis. Men det er ikke vanskelig, det krever bare systematisk jobbing gjennom hele terminen.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 De gangene jeg har fått det har jeg stort sett lagt ned masse arbeid i forkant og underveis. Men det er ikke vanskelig, det krever bare systematisk jobbing gjennom hele terminen.Ok , har B fra før i emnene jeg har tatt og har så utrolig lyst på en A i allefall , vet jeg vært på nippet tii A før ( muntlig ), men vet ikke hva det lille ekstra for å få A er Anonymous poster hash: d336a...07d
Mammaaaa? Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 En B viser at du kan alt, en A viser at du får frem det lille ekstra,enten fra egne erfaringer/tanker, imponerende resymé, eller egenstudie av artikler utover pensum. Og sikkert andre ting også som ikke jeg har kontroll på.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 En B viser at du kan alt, en A viser at du får frem det lille ekstra,enten fra egne erfaringer/tanker, imponerende resymé, eller egenstudie av artikler utover pensum. Og sikkert andre ting også som ikke jeg har kontroll på.Refleksjoner , samt å være kritisk , og å sette fakta opp mot hverandre ? Anonymous poster hash: d336a...07d
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Ok , har B fra før i emnene jeg har tatt og har så utrolig lyst på en A i allefall , vet jeg vært på nippet tii A før ( muntlig ), men vet ikke hva det lille ekstra for å få A er Anonymous poster hash: d336a...07d Min erfaring er at det er vanskelig å få A i første termin, fordi man ikke helt er kjent med formen på studiet. Når du skjønner litt bedre hva de ser etter er det lettere å gå til topps.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Hva du studerer har jo også noe å si. Og hvor. Og hva slags eksamensform du har.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Min erfaring er at det er vanskelig å få A i første termin, fordi man ikke helt er kjent med formen på studiet. Når du skjønner litt bedre hva de ser etter er det lettere å gå til topps.Takk da skal jeg prøve strekke meg oppover altså B er sykt bra, men det er noe med den A ' en. Den virke så uoppnåelig Anonymous poster hash: d336a...07d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 Hva du studerer har jo også noe å si. Og hvor. Og hva slags eksamensform du har. Lærerstudie , høyskolen Anonymous poster hash: d336a...07d
Mammaaaa? Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 Refleksjoner , samt å være kritisk , og å sette fakta opp mot hverandre ? Anonymous poster hash: d336a...07d Prøvde å det frem under egne tanker, men det gikk viss litt fort i svingene. Tok meg bedre tid på eksamen...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 Lærerstudie , høyskolen Anonymous poster hash: d336a...07d Har du hjemmeksamen er jo kilder og kildebruk viktig. Du vil aldri få en A om du ikke behersker apa fullt ut feks. (om dere bruker apa da) Har du eksamen på skolen uten hjelpemidler er trikset å trekke inn mest mulig og ha pugget mest mulig. Blir du spurt om noe du ikke kan, så må du vinkle oppgaven sånn at du kan besvare den med noe du kan.
Gjest mari73 Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 Hei! Jeg studerer på universitetet Blindern (religionshistorie) og har klart å få A`er......uten at jeg egentlig satte dette som mål. Jeg tror at det å sette faget/emnet i en større sammenheng, relatere det til andre områder kan være "det lille ekstra" de ser etter for en A. Det er ikke nok å "bare" kunne ALT PENSUM til punkt og prikke, men også det å kunne reflektere litt rundt de ulike temaene som faget tar opp. For min del har det å ha lest mye faglitteratur i emner som filosofi, idehistorie, statsvitenskap, sosiologi, sosialantropologi o. l. gitt meg en del perspektiver som kommer godt med. Jeg ser ulike problemstillinger som ikke nødvendigvis er diskutert i selve pensumet til et bestemt emne. At du ser de lange linjene, samtidig som du kan fagets spesifikke teori og metode. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 Refleksjoner , samt å være kritisk , og å sette fakta opp mot hverandre ? Anonymous poster hash: d336a...07d Fakta står per definisjon aldri mot hverandre. Da er en av delene ikke fakta og kan falsifiseres. Duh. Anonymous poster hash: 533a5...93b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 Når jeg fikk A på mine eksamener, var det veldig arbeidskrevende. Det krever, som de andre sier over her, en forståelse som viser at du bruker mer enn pensum og reflekterer over litteratur på en selvstendig og kritisk måte. Anonymous poster hash: 63a6c...9e1
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Fakta står per definisjon aldri mot hverandre. Da er en av delene ikke fakta og kan falsifiseres. Duh. Anonymous poster hash: 533a5...93b Det kommer helt an på fagområde. Innenfor samfunnsvitenskap og humaniora finnes ingen endelige fakta, men mange funn og ulike mulige forståelser av dem. Og da må man diskutere og argumentere for eller mot. Anonymous poster hash: 6b2a1...0f2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 Fakta står per definisjon aldri mot hverandre. Da er en av delene ikke fakta og kan falsifiseres. Duh. Anonymous poster hash: 533a5...93b Ikke helt enig , teoretikere har gjerne ulike teorier de mener er fakta i pensum . Disse kan man sette opp mot hverandre Takk for gode råd 😘 Anonymous poster hash: d336a...07d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 Det kommer helt an på fagområde. Innenfor samfunnsvitenskap og humaniora finnes ingen endelige fakta, men mange funn og ulike mulige forståelser av dem. Og da må man diskutere og argumentere for eller mot. Anonymous poster hash: 6b2a1...0f2 Akkurat det jeg mente med fakta mot hverandre Anonymous poster hash: d336a...07d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #19 Skrevet 13. mai 2016 Jeg fikk en del A-er da jeg studerte, og kriteriet er at du viser du forstår stoffet og klarer å trekke parallelle tanker til andre teorier osv og komme på noe nytt. St du kan anvende og videreutvikle tema, ikke bare repetere. Anonymous poster hash: 846a4...bbf
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #20 Skrevet 13. mai 2016 Takk skal gjøre mitt beste 😃 Anonymous poster hash: d336a...07d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #21 Skrevet 13. mai 2016 Jeg har både fått og gitt A'er. En A er en fremragende prestasjon som skiller seg ut fra de andre. En A-besvarelse har ofte en wow-effekt, dvs at du som sensor tenker wow! Dette var bra! Da inneholder den egne refleksjoner som går utover det som står på pensum, en egen evne til å se sammenhenger og en selvstendig stemme. Jobb så godt med pensum at du kan gjøre det til ditt eget, at du virkelig forstår det og gjør deg opp egne meninger. Husk å beholde entusiasmen og nysgjerrigheten, da går det lettere! Ikke tenk på hva sensor mener - det viktige er hva DU mener. Da får du ikke bare gode karakterer, du blir også en god og reflektert lærer, og det er vel det viktigste? Anonymous poster hash: 6b2a1...0f2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #22 Skrevet 13. mai 2016 Jeg har både fått og gitt A'er. En A er en fremragende prestasjon som skiller seg ut fra de andre. En A-besvarelse har ofte en wow-effekt, dvs at du som sensor tenker wow! Dette var bra! Da inneholder den egne refleksjoner som går utover det som står på pensum, en egen evne til å se sammenhenger og en selvstendig stemme. Jobb så godt med pensum at du kan gjøre det til ditt eget, at du virkelig forstår det og gjør deg opp egne meninger. Husk å beholde entusiasmen og nysgjerrigheten, da går det lettere! Ikke tenk på hva sensor mener - det viktige er hva DU mener. Da får du ikke bare gode karakterer, du blir også en god og reflektert lærer, og det er vel det viktigste? Anonymous poster hash: 6b2a1...0f2 Det er absolutt det viktigste ja:) vil utvikle meg og bli mest mulig reflektert Anonymous poster hash: d336a...07d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #23 Skrevet 13. mai 2016 Jeg hadde jobbet svært hardt med et matematikkstudie fra dag en - og fikk A på alle eksamener. La ned så mye tid som jeg aldri hadde gjort, for jeg var supermotivert for det, og hadde ikke noen ting som "distraherte meg" (feks kjærestetrøbble ol.). Nå liker jeg svært godt faget også, så det spiller jo en stor rolle. Var også aktiv og stilte mange spørsmål til foreleserne. Det hjelper så man skjønner "hva de er ute etter"... Masse lykke til Anonymous poster hash: 71509...aeb
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #24 Skrevet 13. mai 2016 Jeg fikk bare A hele første året. Beinhard og strukturert jobbing. Var på alle forelesninger, satt på skolen i timesvis å leste. Var i kolokvie grupper. Utrolig slitsomt. Andre året fikk jeg B og C det ble for slitsomt å holde på A'en. Men har du tid og energi, klart du klarer A'er Lykke til Anonymous poster hash: 6b410...2e7
Nyttårs barn Skrevet 13. mai 2016 #25 Skrevet 13. mai 2016 Jeg har fått A som hovedkarakter gjennom bacheloren uten å egentlig jobbe så mye. Har da vært voksen student, og det tror jeg har hatt mye og si. Grunnen til at jeg har gjort det så bra er nok at jeg ser sammenhenger og overordna perspektiv. Og at jeg har vært flink til å dytte inn det jeg kan, selv om det er litt på siden av saken. Dessuten husker jeg godt(det som interesserer meg vel å merke..) Jeg har og gode antenner, og har ofte kunnet forutse hva som kommer på eksamen utfra hva lærerne har prioritert og hva de signaliserer at er viktig. Prøv å vise hva du kan på eksamen, finn ting som du kan bruke, informasjon som er relatert til pensum. Vinkle oppgavene slik at du får vist frem kunnskapen din best mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå