Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #26 Skrevet 12. mai 2016 Det var akkurat det jeg skrev ja, åpne øynene. Når man sitter på et forum og råder en kvinne til å jobbe kvelder/helg (noe som for mange vil innebære å bytte hele jobben), eller den ene her inne som tok kaka med å anbefale henne å ta opp lån. Jo, da syns jeg man virker en smule trangsynt. HI spurte om erfaring rundt å sende en på 10 måneder i barnehage. Hvis man ikke kan svare på det, syns jeg man kan la være. En på 10 måneder er liten, og vil være minst i barnehagen, ja. Og det du skriver stemmer i følge bøker og forskning. MEN, jeg skulle likt å sett statistikk på hvordan det faktisk går med disse barna som sendes i barnehagen "for tidlig". Jeg kan bare snakke ut i fra erfaring, men som jeg har sett er alle barna både sosialt og faglig flinke på skolen, og ingen av dem viser noe tegn til tilknytningsskader. I andre land sendes barna tidligere i barnehage enn her i Norge, og det går fint med dem også Trangsynt? Det var helt feil ordbruk? Man har krav på et år permisjon uten lønn, så man trenger slett ikke gi opp jobben. De trangsynte her er de som sitter fast i forestillingen om at man fortsette å jobbe 100%, man må bo i stor bolig, man må reise på utenlandsferier, man må til frisøren, man må ha dyre klær osv. Faktum er at de aller, aller fleste i Norge kan spare store summer hver måned hvis man gidder. Sannheten er at de fleste er så egoistiske at de heller vil opprettholde et høyt forbruk av luksus fremfor å bruke mer tid på egne unger. Anonymous poster hash: ab61a...533
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #27 Skrevet 12. mai 2016 (endret) Jada. Min vanlige jobb er ikke skift. Derfor tok jeg permisjon uten lønn og tok vakter på et sykehjem. Det kalles prioriteringer. Anonymous poster hash: ab61a...533 Du forstår ikke at arbeidsmarked i enkelte kommuner er veldig trangt? Hvis jeg skulle si opp jobben og begynne med to vakter i uka på sykehjem, veldig lavt lønnet da jeg ikke har helsefaglig utdanning, ville jeg etter at barnet begynte i barnehagen i en alder av, si, 2 år, fortsette å være fattigpakk med 2 vakter på sykehjem etter endt periode for kontantstøtte, for da hadde min jobb blitt besatt av noen andre, og jeg hadde slitt med å få en annen tilsvarende fulltidsjobb. Hos oss var det 70 søkere på en stilling for 4 måneder siden, med andre ord veldig mange om beinet. Og en annen anonym - seriøst, ta opp lån? Lille kjære deg, du vet at et lån må betales tilbake? Du er jo ekte kanditat for Luksusfellen med slike holdninger... Pådra seg ekstra lån som småbarnsforelder med studielån, huslån og billån. Dritsmart. Endret 12. mai 2016 av MrsRiddick
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #28 Skrevet 12. mai 2016 Trangsynt? Det var helt feil ordbruk? Man har krav på et år permisjon uten lønn, så man trenger slett ikke gi opp jobben. De trangsynte her er de som sitter fast i forestillingen om at man fortsette å jobbe 100%, man må bo i stor bolig, man må reise på utenlandsferier, man må til frisøren, man må ha dyre klær osv. Faktum er at de aller, aller fleste i Norge kan spare store summer hver måned hvis man gidder. Sannheten er at de fleste er så egoistiske at de heller vil opprettholde et høyt forbruk av luksus fremfor å bruke mer tid på egne unger. Anonymous poster hash: ab61a...533 Sannheten er at det er svært mange aleneforeldre i Norge. Med en inntekt har du ikke råd verken til stor bolig, ny bil og luksusvarer. Man overlever ikke på kontantstøtte og bidrag. Og nei, ikke alle bedrifter aksepterer at du er borte i 1 år.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #29 Skrevet 12. mai 2016 Jada. Min vanlige jobb er ikke skift. Derfor tok jeg permisjon uten lønn og tok vakter på et sykehjem. Det kalles prioriteringer. Anonymous poster hash: ab61a...533 Om du har tatt fri i forlengelse av permisjonen har du kke lov til å jobbe annet sted. Anonymous poster hash: b88eb...aed
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #30 Skrevet 12. mai 2016 Om du har tatt fri i forlengelse av permisjonen har du kke lov til å jobbe annet sted. Anonymous poster hash: b88eb...aed Svindler svindler skal du hete... og hun mottok sikkert OS i tillegg fordi hun tjente for lite Anonymous poster hash: 46974...bd9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #31 Skrevet 12. mai 2016 Kan du ikke ta ut ferier osv Anonymous poster hash: 7cf23...ef5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #32 Skrevet 12. mai 2016 Kan du ikke ta ut ferier osv Anonymous poster hash: 7cf23...ef5 Ferie i 1 år? Interessant, hvor har de det, bytter jobb til denne arbeidsplassen med en gang. Anonymous poster hash: 46974...bd9
Gjest Stjerneklart Skrevet 12. mai 2016 #33 Skrevet 12. mai 2016 Trangsynt? Det var helt feil ordbruk? Man har krav på et år permisjon uten lønn, så man trenger slett ikke gi opp jobben. De trangsynte her er de som sitter fast i forestillingen om at man fortsette å jobbe 100%, man må bo i stor bolig, man må reise på utenlandsferier, man må til frisøren, man må ha dyre klær osv. Faktum er at de aller, aller fleste i Norge kan spare store summer hver måned hvis man gidder. Sannheten er at de fleste er så egoistiske at de heller vil opprettholde et høyt forbruk av luksus fremfor å bruke mer tid på egne unger. Anonymous poster hash: ab61a...533 Ut i fra innlegget til HI å dømme virker det ikke som at hun sender barnet i barnehagen for å ha råd til den dyreste veska og en sydentur i samme slengen, slik du får det til å høres ut som. Hun skriver jo faktisk at grunnen er at far ikke kan ta ut permisjon. Hvorfor han ikke kan det har vi da ingenting med. Det er sånn det er. Barnet skal i barnehage når det er 10 måneder. Uten å vite grunnen til at det blir sånn, kan jeg trøste HI med at ut i fra mine erfaringer kommer det nok til å gå FINT. Kos deg hjemme med barnet ditt til det begynner på skolen, du. De har det tross alt best hos mamma og pappa, og man må for all del ikke bruke penger på frisørtimer eller nye klær til seg selv slik at hver en krone man får inn ikke gagner barnet.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #34 Skrevet 12. mai 2016 Det går nok helt fint hi. Noen ganger må jo noen av barna starte tidlig . Jeg hadde aldri gjort det selv da. Her er barna hjemme til de er 2 år. ☺️ Anonymous poster hash: a73c8...305
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #35 Skrevet 12. mai 2016 Du forstår ikke at arbeidsmarked i enkelte kommuner er veldig trangt? Hvis jeg skulle si opp jobben og begynne med to vakter i uka på sykehjem, veldig lavt lønnet da jeg ikke har helsefaglig utdanning, ville jeg etter at barnet begynte i barnehagen i en alder av, si, 2 år, fortsette å være fattigpakk med 2 vakter på sykehjem etter endt periode for kontantstøtte, for da hadde min jobb blitt besatt av noen andre, og jeg hadde slitt med å få en annen tilsvarende fulltidsjobb. Hos oss var det 70 søkere på en stilling for 4 måneder siden, med andre ord veldig mange om beinet. Og en annen anonym - seriøst, ta opp lån? Lille kjære deg, du vet at et lån må betales tilbake? Du er jo ekte kanditat for Luksusfellen med slike holdninger... Pådra seg ekstra lån som småbarnsforelder med studielån, huslån og billån. Dritsmart. Hvorfor skulle du sagt opp jobben? Anonymous poster hash: ab61a...533
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #36 Skrevet 12. mai 2016 Sannheten er at det er svært mange aleneforeldre i Norge. Med en inntekt har du ikke råd verken til stor bolig, ny bil og luksusvarer. Man overlever ikke på kontantstøtte og bidrag. Og nei, ikke alle bedrifter aksepterer at du er borte i 1 år. Nå snakker vi heller ikke om aleneforeldre. Anonymous poster hash: ab61a...533
ulenissen Skrevet 12. mai 2016 #37 Skrevet 12. mai 2016 Så lenge barnet har en trygg tilknytning i utgangspunktet og barnehagen har god kvalitet er dette ikke noe og bekymre seg over! De aller fleste små som begynner i barnehagen takler dette veldig bra både på kort og lang sikt! De fleste DIB høns som har ungene hjemme til de omtrent begynner på skolen, har ikke faglig bakgrunn i sine påstander om tilknyttnigsvansker og referere til utenlands forskning, som ikke er komparativ til den skandinaviske modellen for permisjon og barnehage...
Daquiry Skrevet 12. mai 2016 #38 Skrevet 12. mai 2016 Hmmm, lurer på om resten av verdens barne er alvorlig mentalt skadet?? Er jo ingen i verden som har så lang permisjon som mor i Norge. HI: det der går helt supert!!!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #39 Skrevet 12. mai 2016 Ut i fra innlegget til HI å dømme virker det ikke som at hun sender barnet i barnehagen for å ha råd til den dyreste veska og en sydentur i samme slengen, slik du får det til å høres ut som. Hun skriver jo faktisk at grunnen er at far ikke kan ta ut permisjon. Hvorfor han ikke kan det har vi da ingenting med. Det er sånn det er. Barnet skal i barnehage når det er 10 måneder. Uten å vite grunnen til at det blir sånn, kan jeg trøste HI med at ut i fra mine erfaringer kommer det nok til å gå FINT. Kos deg hjemme med barnet ditt til det begynner på skolen, du. De har det tross alt best hos mamma og pappa, og man må for all del ikke bruke penger på frisørtimer eller nye klær til seg selv slik at hver en krone man får inn ikke gagner barnet. Hi her; takk for støtten! Og nei det er ikke for å få råd til dyre designervesker eller frisørbesøk som er grunnen for at hun må i barnehagen 😉 permisjonen min går ut, og da må mor tilbake på jobb. Jobber redusert et års tid. Jeg tror faktisk denne jenta vil ha stor glede av å sosialisere med andre. Vi mennesker er jo flokkdyr og på den alderen er jo ting spennende. Jeg takker for alle svar, forstår meg ikke helt på de som prøver å pirke på samvittigheten min, men dem om det. Noen må jo alltid være negative, og tilknytningen vil nok ikke bli ødelagt selv om lille frøken må være litt i barnehagen 🤗 Anonymous poster hash: bc405...fde
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #40 Skrevet 13. mai 2016 Vi måtte sende datteren vår i barnehagen når hun var 10 måneder. Hos oss gikk det veldig bra og hun likte seg veldig godt. Hun er nå 8 år og verdens nydeligste :-), så ingen skader her. Anonymous poster hash: 53197...ab5
Luksusdyret Skrevet 13. mai 2016 #41 Skrevet 13. mai 2016 Nå snakker vi heller ikke om aleneforeldre. Anonymous poster hash: ab61a...533 Dette var kommentar til at ALLE kan prioritere slik at de kan gå ett år hjemme med barnet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #42 Skrevet 13. mai 2016 Se an barnet! Barn er SÅ forskjellige! Mitt barn hadde helt fint kunnet begynne i barnehage i en alder av 10 mnd. Siden da har vi gått i åpen barnehage og h*n ser ikke en gang etter meg. Veldig tøff, uredd, stabil og trives i selskap med andre barn og voksne. Er barnet engstelig, sjenert, klengete, er det en annen sak. Anonymous poster hash: 0667e...5ec
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #43 Skrevet 13. mai 2016 Vår begynte i bhg da, og det gikk veldig fint. Var hos SiO hvor de andre barna var like små. Alle barna var krabbere i begynnelsen, men tror de hadde glede av å tumle på gulvet sammen. Ville vært mer skeptisk til en ordinær småbarnsavdeling, hvor alderspredningen er større. Siden jeg var student, hadde hun typisk fire kortere dager i uka. Anonymous poster hash: 6f615...0a8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #44 Skrevet 13. mai 2016 vår var 10 måneder da hun begynte i bhg. Har gått kjempe bra fra dag 1! Hun har alltid stortrivdes i bhg. og er en trygg og god jente, populær og har mange venner. Anonymous poster hash: 57468...605
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #45 Skrevet 13. mai 2016 Hi her; dette høres bra ut 🌞kan ikke skjønne annet enn at barna får flere fordeler enn ulemper av tidlig barnehagestart 💫 Anonymous poster hash: bc405...fde
Mamma_til_2 Skrevet 13. mai 2016 #46 Skrevet 13. mai 2016 Jeg jobber med de aller minste i bhg og det går så fint,noen trenger litt mer tilvenning enn andre men et er helt naturlig. Har du anledning til og la barnet få korte dager i bhg den første tiden er det supert da det er slitsomt for en liten kropp og være der fra 8 til 4 hver dag.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #47 Skrevet 13. mai 2016 Gikk helt fint for vår sønn. Han fant sin plass første dagen så vi hadde egentlig ikke trengt tilvenning, og han har alltid vært sjenert og skeptisk til fremmede. Selv blr det dagmamma på meg og mine søsken fra vi var 4 mnd gammel og vi har ingen traumer pga det. Mora vår måtte og fikk bare 4 mnd permisjon med oss, over 30 år siden. Jeg vil ikke anbefale barnehage eller dagmamma fra 4 mnd men det gikk bra med oss. Så 10 mnd er for de aller fleste barna null problem, de to mnd frem til 12 mnd går kjempe fort. Anonymous poster hash: 30dbf...e87
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #48 Skrevet 13. mai 2016 I den barnehagen jeg jobber i tar vi imot barn fra den måneden de fyller 8 mnd. Jeg har vært tilknytningsperson for en på 7,5 mnd. Det er klart det er tidlig! Men det går fint. Veldig mange som starter hos oss er mellom 10 og 11 mnd. Min datter startet i barnehage da hun var 10,5 mnd og det gikk knirkefritt. Det var verre da vi måtte bytte barnehage da hun var 18 mnd, da fikk hun en voldsom reaksjon og tegn på separasjonsangst. Helt ærlig, HI, så tror jeg det går helt fint! Ikke ha dårlig samvittighet for dette, nyt den tiden du har sammen med barnet ditt, og konsentrer deg om jobb når du er der. Anonymous poster hash: 0f2eb...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå