Gå til innhold

Hvorfor roper alltid utlendinger til hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som var "priceless" her, var at det var du som viste ovenfra og ned holdninger med kommentaren din. Og så videre antar at andre ikke vet hva ovenfra og ned betyr ;) 

Anonymkode: efdcd...5ff

Og når man i tillegg har nicket Priceless ,  da blir det litt for mye moro 😁

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, amandine skrev:

Og da lo jeg enda mer 😂😂😂

Ja du må bare le i vei. Dust!

Skrevet
2 timer siden, amandine skrev:

Og når man i tillegg har nicket Priceless ,  da blir det litt for mye moro 😁

Ja du er utrolig smart du! Utlending? 😂😂😂

Skrevet (endret)

Wow

Endret av AleksandraDuger
Skrevet (endret)
20 timer siden, AleksandraDuger skrev:

For meg, er det utrolig respektløst å rope med høy stemme. Orker rett og slett ikke roping, da det er slitsomt å høre på for min del. Hva andre mener får så være. 

Endret av AleksandraDuger
Skrevet

Temperament, kultur, språk med skarpere lyder, vane/uvane, vant til å være mange sammen og måtte snakke høyt for å bli hørt tror jeg?. Vet ikke egentlig, men jeg har mange utenlandske venner og naboer og av de jeg kjenner er det mange av dem som snakker veldig høyt, fort og intenst, det høres ut som de er sinte når de snakker på sitt språk (dette gjelder folk fra Brasil, Bosnia, Syria, Irak). Det gjelder ikke alle, noen av de er stille og rolige av natur og snakker rolig på både sitt språk og på norsk. Noen av de snakker rolig og lavere på norsk, men går opp i volum og tempo hvis de snakker det andre språket.

Anonymkode: 3166e...71b

Skrevet

Da jeg bodde i Frankrike ble min Sunnmørsdialekt oppfattet som veldig aggressiv av franskmennene (når vi nordmennene snakket sammen). De syntes det hørtes arabisk ut.

Men jeg roper ikke da.. 😊

Anonymkode: 89457...73a

Skrevet
17 timer siden, sug lut skrev:

Dere får spørre bergenserne.

Sorry, jeg er bergenser og er ikke sånn. Snakk om opp og ned holdning. 

Anonymkode: 51814...b2b

Skrevet

Naboene mine er bergensere,  de er veldig rolige. Danskene oppe i gata også. Men thai-damen nede i gata er helt vill. Det er sikkert fordi hun er utlending😂😂😂😂

Anonymkode: a7744...a7b

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, jeg er bergenser og er ikke sånn. Snakk om opp og ned holdning. 

Anonymkode: 51814...b2b

Hahahahahhahaaa virkelig? Opp og ned? Denne tråden er jo en gullgruve.

Skrevet

Mor mi er nordlending, og der skal de fattige ha takk, altså. Hennes kjeftament finnes der ikke en araber i verden som kan matche. I trestrøken oktav. 

Mens pappa fra Setesdal er ganske treig og lavmælt. Man må intervjue ham for å få snavla i gang. 

Anonymkode: 86699...61d

Skrevet

Hugsar første gang eg var på interrail, og vart forskrekka over korleis italienarane krangla med kvarandre på toget, heilt til eg oppdaga at alle snakka slik til kvarandre, og likevel smilte.  (- og dette sjølv etter fleire år i Bergen)

Skrevet

Mannen min er islending, nærmeste nabo er Amerikaner, naboen litt borti gata er danske og faren til sønnen vår sin bestevenn er rysjer... merkelig nok roper eller skriker de ikke til hverandre i det hele tatt, til tross for at de er håpløse utlendinger alle fire... go figure.

Anonymkode: 4defc...fce

Skrevet

Han er da tysker, ikke rysjer 🤣🤣🤣

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min er islending, nærmeste nabo er Amerikaner, naboen litt borti gata er danske og faren til sønnen vår sin bestevenn er rysjer... merkelig nok roper eller skriker de ikke til hverandre i det hele tatt, til tross for at de er håpløse utlendinger alle fire... go figure.

Ingenting merkelig med det, man roper jo innen egen gruppe, ikke på tvers.

• 2 uker senere...
Skrevet
På 6.5.2017 den 17.21, AleksandraDuger skrev:

...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...