Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Ikke alle utlendinger fra alle land selvfølgelig, men det bor en del afrikanere og folk fra midtøsten her. Når de går forbi på gata roper de alltid til hverandre istedenfor å bare snakke vanlig, selv om de går rett ved siden av hverandre og burde høre hverandre veldig godt. Det må jo være slitsomt. Anonymous poster hash: f28c8...aec
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Foreldre mine gjorde det i begynnelsen da de kom til Norge, og det var rett og slett pga uvane de tok med seg fra hjemlandet. Mamma stod på markedsplassen og solgte fisk og grønnsaker. For å overdøve nabokjærringer, måtte hun rope. Mens pappa var fisker, mye støy ute på farvannet gjorde at de måtte rope til hverandre. Etter å ha bodd her i noe få måneder, og fikk seg fast jobb så skjønte de at den uvane der måtte bort Vi kom til Norge som båtflyktning, forresten. Anonymous poster hash: 8e803...42c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Foreldre mine gjorde det i begynnelsen da de kom til Norge, og det var rett og slett pga uvane de tok med seg fra hjemlandet. Mamma stod på markedsplassen og solgte fisk og grønnsaker. For å overdøve nabokjærringer, måtte hun rope. Mens pappa var fisker, mye støy ute på farvannet gjorde at de måtte rope til hverandre. Etter å ha bodd her i noe få måneder, og fikk seg fast jobb så skjønte de at den uvane der måtte bort Vi kom til Norge som båtflyktning, forresten. Anonymous poster hash: 8e803...42c Takk for god forklaring! Vi bor ved siden av et mottak, så da er det sikkert fordi de ikke er vant til stillheten ennå Bare siden jeg skrev innlegget har forskjellige folk gått forbi og ropt til hverandre 4 ganger. De høres sinte ut, men så ler de og så skjønner man at det bare er sånn de prater. Hi Anonymous poster hash: f28c8...aec
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Jeg jobber på asylmottak og er veldig enig med deg. Spesielt gutter/menn fra Midtøsten prater/roper høyt. Jeg har faktisk spurt flere hvorfor de snakker så høyt når "jeg står rett ved siden av deg, du trenger ikle rope". Etter ei stund på mottaket merker man at de snakker lavere når de snakker norsk 😄 Arabisk og dari/pashto synger i veggene😳 Anonymous poster hash: 41473...1b4
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Svært ubehagelig... Anonymous poster hash: 2b3a6...24e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Ja, jeg merker at kvinner fra f.eks Somalia og Sudan roper til hverandre, og roper når de prater i telefonen. Men har alltid tenkt at det er en del av deres kultur. Man merker jo store kulturforskjeller bare man drar til USA. Der slår alle av en prat, og legger ut om seg selv. De også kan prate veldig høyt, eller ihvertfall med veldig nasal stemme. Anonymous poster hash: 952ed...fba
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Jeg kommer fra latina amerika og der er det vanlig å snakke høyt. Når familien min kommer på besøk nå jeg be dem ofte om å dempe seg, hehe. Anonymous poster hash: f0b81...d4e
uhhuhher Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Broren min bodde i Italia noen år og lærte seg flytende italiensk. Var med ham for å kjøpe skjorter en gang, og diskusjonen med den ansatte hørtes ut som opptakten til tredje verdenskrig. :-) Var bare en vanlig samtale.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Ja, jeg merker at kvinner fra f.eks Somalia og Sudan roper til hverandre, og roper når de prater i telefonen. Men har alltid tenkt at det er en del av deres kultur. Man merker jo store kulturforskjeller bare man drar til USA. Der slår alle av en prat, og legger ut om seg selv. De også kan prate veldig høyt, eller ihvertfall med veldig nasal stemme. Anonymous poster hash: 952ed...fba I New York er det helt vilt. 😂 De roper og skriker og kjefter hele tiden! 😜 Det er bare kulturforskjeller, noen tolker det aggressivt (særlig når det er snakk om folk fra afrikanske land eller midt-østen), men det har ikke noe med aggresjon å gjøre. Anonymous poster hash: f818e...499
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Tenkte ofte på det når jeg tar bybanen, senest i går. Da satt et vennepar rett ved sida hverandre og ropte uforklarlige gloser til hverandre. Man ser at alle nordmenn nesten blir litt nervøse fordi vi forbinder det med aggresjon. Anonymous poster hash: 87f35...996
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Tenkte ofte på det når jeg tar bybanen, senest i går. Da satt et vennepar rett ved sida hverandre og ropte uforklarlige gloser til hverandre. Man ser at alle nordmenn nesten blir litt nervøse fordi vi forbinder det med aggresjon. Anonymous poster hash: 87f35...996 Hihi, vet hva du mener. Mannen min er fra Marokko, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har spurt han hva i alle dager han og de han snakker med krangler om ? Hver gang svarer han at vi prater da bare . Husker jeg var veldig nervøs før jeg ble vandt det når jeg bodde i hans hjemland noen år. Anonymous poster hash: 78919...29d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 Haha, mange ganger tenker jeg at de hadde ikke behøvd mobiltelefon, kunne bare åpnet et vindu. Anonymous poster hash: a2eed...b25
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Min far er fra et land i midtøsten. Han forklarer ropingen med at de var (er) en stor søskenflokk hvor de måtte rope for å bli hørt. Han og søskenene har forøvrig ikke lagt fra seg ropingen, så det er bare å verne om ørene de gangene hele, eller store deler av gjengen treffes 😱 Anonymous poster hash: 14b32...351
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 De eier ikke folkeskikk Anonymous poster hash: ffb80...c1d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #15 Skrevet 10. mai 2016 Det har jeg lagt merke til og.kulturforskjeller ja. Og de syntes nok vi er rolige og stille av oss. 😄 Anonymous poster hash: 99c4f...c7a
AleksandraDuger Skrevet 6. mai 2017 #16 Skrevet 6. mai 2017 (endret) For meg, er det utrolig respektløst å snakke "over noen" med høy stemme. Orker rett og slett ikke roping, da det er slitsomt å høre på. Ikke vant til "ta mest mulig plass mentalitet". Syntes utlendinger generelt sett (lite unntak dessverre) tar enormt plass i samfunnet med sitt lydnivå, støybehov og med sitt enorme markeringsbehov. Dette er ovenfra ned holdning" jeg brekker meg av! Endret 6. mai 2017 av Priceless
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #17 Skrevet 6. mai 2017 De må vel rope for å bli hørt over de andre fem milliardene som bor i byen. Eller fordi de ikke hører så godt med burka tredd over ørene Anonymkode: 4f533...743
amandine Skrevet 6. mai 2017 #19 Skrevet 6. mai 2017 3 timer siden, Priceless skrev: For meg, er det utrolig respektløst å snakke "over noen" med høy stemme. Orker rett og slett ikke roping, da det er slitsomt å høre på. Ikke vant til "ta mest mulig plass mentalitet". Syntes utlendinger generelt sett (lite unntak dessverre) tar enormt plass i samfunnet med sitt lydnivå, støybehov og med sitt enorme markeringsbehov. Dette er ovenfra ned holdning" jeg brekker meg av! "Dette er ovenfra og ned holdning"??? He he he PRICELESS!!
mamma_bergen Skrevet 6. mai 2017 #20 Skrevet 6. mai 2017 1 time siden, sug lut skrev: Dere får spørre bergenserne. 🤔🙄
AleksandraDuger Skrevet 6. mai 2017 #21 Skrevet 6. mai 2017 1 time siden, amandine skrev: "Dette er ovenfra og ned holdning"??? He he he PRICELESS!! Det betyr at du tror du er bedre en andre, he he. Når man roper sånn vil du overdøve andre. Got it amadine???
amandine Skrevet 6. mai 2017 #22 Skrevet 6. mai 2017 8 minutter siden, Priceless skrev: Det betyr at du tror du er bedre en andre, he he. Når man roper sånn vil du overdøve andre. Got it amadine??? Og da lo jeg enda mer 😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #23 Skrevet 6. mai 2017 Mannen min fra Egypt roper i tide og utide,spesielt i tlf til slektninger. Skulle tro de er på randen til å drepe hverandre 🙈😂 men hanå roper her hjemme også og det er slitsomt av og til,men alle i familien vet på toneleiet om det fordi han er sur eller om det bare er vanlig Anonymkode: 32fc0...a21
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #24 Skrevet 7. mai 2017 4 timer siden, Priceless skrev: Det betyr at du tror du er bedre en andre, he he. Når man roper sånn vil du overdøve andre. Got it amadine??? Det som var "priceless" her, var at det var du som viste ovenfra og ned holdninger med kommentaren din. Og så videre antar at andre ikke vet hva ovenfra og ned betyr Anonymkode: efdcd...5ff
sug lut Skrevet 7. mai 2017 #25 Skrevet 7. mai 2017 (endret) 10 timer siden, amandine skrev: "Dette er ovenfra og ned holdning"??? He he he PRICELESS!! Tror nok vi kan slå fast at hun her faktisk er mer billig enn priceless. Endret 7. mai 2017 av sug lut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå